maandverband of tampons?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maandverband of tampons?

maandverband
156 (26%)
tampons
422 (73%)

Totaal aantal stemmen: 578

Uppojono

Re: maandverband of tampons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 09:53

Ukkiee schreef:
Doorslikken is trouwens ontzettend slecht voor je hormoonhuishouding. Ik slik zelf ook de pil en slik soms wel eens een week door omdat het me gewoon niet gunstig uit komt, bijv. tijdens de vakantie, maar 3 maanden achter elkaar doorslikken is niet gezond, nee.

Citaat:
En waarop baseer jij dat?

Een meisje dat ik wel ken, slikt altijd de pil door. Die krijgt heel snel cystes en het doorslikken van de pil helpt dat te voorkomen bij haar. Ze wilde wel graag kinderen, en is nu dus ook zwanger, maar je schijnt er dus niet minder vruchtbaar van te worden. Natuurlijk is het niet goed voor je hormoonhuishouding, je slikt extra hormonen en een vrouw hoort maandelijks ongesteld te zijn..

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 09:55

Tampons klote dingen Duivel ..heb me mobiel tegen de muur aan gedonderd..Maar nu ik er eentje in heb gehad..vind ik dat toch beter... Bloos Alleen is het wel oorlog hier in huis als dat ding erin of eruit moet...Whahaa..maar wat hier eerder al gezegd is..Dat is wennen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 09:56

Citaat:
De pil doorslikken

Bestel de pil online!
» Klik hier

Doorslikken van de pil (geen stopweek inlassen)
Het is mogelijk de pil continu te gebruiken, dus zonder een stopweek om klachten over hoofd- of buikpijn in de stopweek te voorkomen. Het beste kunnen de één fase pillen hiervoor gebruikt worden. Er treedt dan geen onttrekkingsbloeding op, maar soms kunnen er tussendoor bloedingen optreden.

(Heeft u een strip met 28 pillen, dan slikt u 7 placebo’s: neppilletjes. Om de menstruatie over te slaan, moet u de laatste 6 of 7 neppillen niet slikken en gelijk beginnen met pil 1 van de volgende strip.)

http://www.anticonceptiepil.nl/content/ ... likken.asp

Citaat:
Geen extra risico

Gynaecoloog Roumen noemt de kritiek op het doorslikken onterecht. "Het verhoogde risico op trombose bij pilgebruik klopt, maar je loopt geen extra risico met doorslikken. Het klopt dat na de stopweek het baarmoederslijmvlies wordt opgebouwd, maar op een gegeven moment stopt dat. Na 6 maanden doorslikken ziet het er hetzelfde uit als na drie weken. Dat gaat ook op voor vrouwen die borstvoeding geven. Dus er is niets onnatuurlijks aan. Er zijn geen onderzoeken bekend waaruit blijkt dat doorslikken slecht is. Er zijn wel allerlei meningen. Daarom zal niet elke huisarts of gynaecoloog standaard doorslikken adviseren." - En toch blijken veel vrouwen moeite met het idee te hebben. Een rondje redactie leverde de volgende reacties op: "Het hoort bij me." "Ik voel me op en top vrouw als ik ongesteld ben." "Als ik doorslik, heb ik het gevoel dat het daaronder niet meer werkt." Of: "Je slikt toch hormonen."

http://krant.telegraaf.nl/krant/vrouw/t ... uatie.html (onderaan artikel)

Citaat:
Hoe kan ik de menstruatie uitstellen met de pil?
Het kan soms handig zijn de menstruatie een keer uit te stellen, bijvoorbeeld omdat u op vakantie gaat. Bij veel pillen kunt u de menstruatie uitstellen door de pil 'door te slikken'. Doorslikken betekent in dit geval zonder pauzeweek doorgaan met de volgende pilstrip. Dit kan echter niet bij alle pilsoorten. Bij de eenfasepil is 'doorslikken' mogelijk door na het einde van de strip direct door te gaan met een reservestrip zolang als u de menstruatie wilt uitstellen. Ook kunt u twee strips na elkaar slikken. Bij het uitstellen van de menstruatie neemt de kans op tussentijds bloedverlies toe.Ook pilstrips met 28 tabletten kunnen worden 'doorgeslikt'. U moet dan de laatste zes tabletten niet innemen, omdat deze geen werkzame stof bevatten. Ga na 22 tabletten dus gewoon door met de eerste pil van de nieuwe strip. Bij twee- of driefasenpillen is 'doorslikken' ingewikkelder. overleg met de huisarts of de apotheker hoe u dit het beste kunt doen. Ook als u niet precies weet wat voor soort pil u slikt, is het raadzaam uw arts of apotheker om advies te vragen.

http://www.apotheek.org/informatie_artikel.php?iId=157

Verschillende bronnen geven aan dat het dus wél kan

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:13

Lang leve de tampons! Go jij! Go jij!

Ik heb een schurft hekel aan maandverband. Bah! Nee geef mij maar tampons! Lachen

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:25

Tampons. Maandverband vind ik zo goor. Nagelbijten / Gniffelen

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:32

Uppojono schreef:
Een meisje dat ik wel ken, slikt altijd de pil door. Die krijgt heel snel cystes en het doorslikken van de pil helpt dat te voorkomen bij haar. Ze wilde wel graag kinderen, en is nu dus ook zwanger, maar je schijnt er dus niet minder vruchtbaar van te worden. Natuurlijk is het niet goed voor je hormoonhuishouding, je slikt extra hormonen en een vrouw hoort maandelijks ongesteld te zijn..

De pil slikken heeft idd risico's, net als dat het niet slikken dat heeft (buiten de kans op zwangerschap vermindert het idd de kans op cystes, maar ook op endometrium- en ovariumcarcinoom en uterusmyoom). Het lijkt me niet dat de bestaande risico's van de pil veel groter worden van het doorslikken.

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:35

tampons....
met maandverband kan ik op het kwartier naar de plee Nagelbijten / Gniffelen
met tampons om het uur *LOL*

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:43

Ik gebruik altijd maandverband, tampons zijn echt niks voor mij. Maar omdat ik de pil slik heb ik altijd maar een hele lichte onttrekkingsbloeding. Ik ben benieuwd of mijn gewone cyclus weer een beetje op gang wil komen als ik ermee ga stoppen. Was vroeger ontzettend onregelmatig ongesteld, en als ik ongesteld was, dan was het heel erg pijnlijk. Maar hopen dat ik het dan dus nog steeds afkan met gewoon maandverband Haha! .

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:53

3 maanden doorslikken kan prima, de troep word niet aangemaakt dus hoeft ook niet weg.
t kan prima volgens mijn dokter Lachen en dus luister ik daar gewoon naar, heb nog geen problemen ermee gehad Lachen

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:57

Tampons, echt wel. Ja Maandverband heb ik ook echt een hekel aan!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:57

Oh, ik ZWEER bij tampons...
De gedachte aan die smeerboel down under bij maandverband... No thanks. En ook, ik sport erg veel dus ben de uitvinder van tampons eeuwig dankbaar Vork

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:19

hahaaa,,Maar toch wil ik een oplosbare tampon..Whahaaaa,,Want heb een hekel als dat ding er weer uit moet..Oeehlalalaa dat doet echt pijn..whahaaa..

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:25

xKatleentjex schreef:
Maar wat ik mij wel afvraag van degene die zweren bij tampons: maandverband moeten vervangen is goor, maar zo'n stulp helemaal gevuld met bloed tussen je benen uittrekken en er een nieuwe terug induwen zodat je handen in het bloed komen is niet goor? Of anti-romantiseer ik de dingen nu weer te veel Huilen van het lachen Haha! Tong uitsteken

Als ik mijn tampon op tijd verwissel heb ik geen bloed aan me handen.. Clown
Oke echt fijn en schoon is het niet maar geen bloed hoor Lachen

Tampons, dag & nacht, kan echt overweg met maandverband

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:27

Hier nog aan maandverband gebruiker! Vork
Tampon zelde. Knipoog
Alleen als we gaan zwemmen en ik zo graag mee wil. Lachen
Maar anders stel ik het uit! Of ga ik aan de pil, mocht er een zwemfestijn plaats vinden! Nagelbijten / Gniffelen

-Maandverband stinkt niet. Je moet het gewoon optijd verschonen, en het ligt eraan welk merk je hebt.
- Het schuift niet, (moet je wel met vleugels hebben, dat blijft nét even wat beter zitten)
- Het sopt ook niet. Nagelbijten / Gniffelen
- Ja, je voelt het wel..Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:09

Ukkiee schreef:
poes schreef:

En waarop baseer jij dat?

Op wat de huisarts mij heeft verteld.

Nou er is idd wel wat verschil tussen wat huisartsen zeggen... Maar ik heb nog nergens onderzoek gezien die zegt dat het waar is... Je krijgt helemaal niet je menstruatie met de pil, er is niet eens een eisprong... 3 weken op hormonen en dan plots een week niet lijkt mij eerlijk gezegd een grotere duw voor je hormoonhuishouding... Maar elk moet vooral doen wat ze zelf prettig vindt natuurlijk Lachen Voor mij was dat 3 maand doorslikken en dan een stopweek, en dat ging jaren prima Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:12

Uppojono schreef:

Om te zien of het allemaal nog werkt? Lachen Dat doet het sowieso niet echt als je de pil slikt Knipoog
Maar dit blijft een discussie uiteraard, en ik blijf erbij: elk moet doen waar hij zich prettig bij voelt Ja Bij mij is dat momenteel zelfs de bewuste keuze om helemaal geen pil te slikken.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:14

Ik gebruik tampons Ja
Maandverband vind ik vreselijk zitten, en dan het feit dat je er ook een onderbroek bij aan moet...nee, niks voor mij Clown

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:17

Ik zou heel graag tampons willen gebruiken, maar dat gaat helaas niet. Ik krijg dan snel schimmel en wordt echt ziek van tampon gebruik(en dat is geen fabel..!)

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:34

Tampons!
Deze zijn zoveel gemakkelijker als maandverband. Met maandverband voel ik mij steeds vuil, en dan ben je ook echt vuil. Als je een tampon gebruikt, blijft alles vanbinnen en voel je je dus ook minder vuil. Dit is natuurlijk wel mijn mening Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:37

Ashley__ schreef:
Ik gebruik tampons Ja
Maandverband vind ik vreselijk zitten, en dan het feit dat je er ook een onderbroek bij aan moet...nee, niks voor mij Clown

Je hebt stringmaandverband. *LOL* Maar dat is niet echt safe denk ik. Huilen van het lachen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:40

tampons, ik vind maandverband echt niet goed/lekker zitten, met tampons heb ik nergens last van, alleen het inbrengen is niet altijd fijn :S

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:47

Overdag gebruik ik tampons, maar slaap met maandverband hoor... Dat vind ik gewoon een fijner gevoel geven. Lachen

Ik heb trouwens ook geen last van inbrengen/uittrekken hoor met me tampons. Lachen Niks geen bloed over mn handen, zoals ik boven ergens las. Clown Nagelbijten / Gniffelen

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:48

Anthea schreef:
Leentje_ schreef:
doorslikken mag je max 3maanden geloof ik
ik doe het nooit Tong uitsteken

Is niet zo, mag gewoon onbeperkt. En voor mij is het idd dé oplossing. Haha!

Er is een errug grote kans dat je dan onvruchtbaar wordt!!!
Er zijn twee vrouwen die dat hebben gehad die ik ken

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:54

Puchje schreef:
Er is een errug grote kans dat je dan onvruchtbaar wordt!!!
Er zijn twee vrouwen die dat hebben gehad die ik ken

En het is ook echt medisch bewezen dat het door de pil is gekomen?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:56

ik gebruik allebei, maar als ik nog maar een beetje ongesteld ben, douw ik dr geen tampon in:S Verder wel handig zon tampon met zwemmen enz. Maar begrijp niet dat mensen hier walgen van maandverband?:S Als je gewoon je maandverband op tijd verschoont is er verder helemaal niets vies aan hoor, ik vind het gewoon ''normaal'' Ik weet nog toen ik in de brugklas zat, al die meisjes vonden het zoo vies dat ik nog maandverband droeg, en nog geen tampons..?:S Ongesteldzijn hoort er bij, als je allebei op tijd verschoont dan is er niets vies aan..