Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MISTRAL94 schreef:Hier op bokt trekken ze de bek wel open maar laten zich aan de telefoon of bij een huisarts wel afschepen dat vind ik kort door de bocht. Dan moet je op dat moment ook de mond open trekken
katiavl schreef:Ben eigenlijk blij dat het hier in belgie niet zo is, vraag me af wat het verschil zo veroorzaakt? Kan iemand mij dat uitleggen
Nikka schreef:@ vjestagirl En wat denk je wat een huisarts doet aan scheermesjes in je keel? Waarschijnlijk zegt hij een paracetamol te slikken. Indien er geen sprake is van hoge koorts, sterke algehele malaise, ernstige slikklachten en nog wat dingen doet een huisarts niets. Dan is de aandoening in de meeste gevallen selflimiterend. Dit is iets wat een doktersassistente best kan uitvragen.
Snoevie schreef:maar als je alleen iets gaat kopen en verder niet,zie ik niet in waarom dat perse bij de apotheek moet
Shadow0 schreef:Snoevie schreef:maar als je alleen iets gaat kopen en verder niet,zie ik niet in waarom dat perse bij de apotheek moet
Ik heb trouwens nooit geweten dat de apotheek liever niet heeft dat daar dingen als paracetamol gekocht worden. Volgens mij is dat ook niet wat de apotheken laten weten - en dus is het misschien ook niet helemaal terecht om te verwachten dat klanten daar rekening mee houden, als het ze uberhaupt niet verteld wordt.
Snoevie schreef:och hou nou eens op met sarcastisch zijn en lees eens alles.
Shadow0 schreef:Katiavl, het is me niet helemaal duidelijk hoe dat gaat.
Wij krijgen van de arts een receptbriefje mee, een briefje waar dus op staat welk middel je krijgt en hoe veel.
Met dat briefje ga je naar de apotheek, die voert het in in de computer en geven het medicijn af.
Daar spreek je dus verder geen tijd voor af. Hoe gaat dat bij jullie?
KiWiKo schreef:weet je waar de schoen wringt........... de praktijken kennen hun pappenheimers niet meer....... daar zit het m in.
mieppie die op vrijdag avond belt omdat ze een snotneus heeft, en kimmetje die niet eens met een gebroken voet naar het ziekenhuis gaat (omdat ze uit ervaring weet dat ze er toch niks aan kunnen doen, en de pijn met pijnstillers van de kruitvat ook wel onderdrukt wordt)
Zijn twee heel verschillende klanten......... als kimmetje op vrijdagavond een arts nodig denkt te hebben, dan is er echt wel iets aan de hand......... en mieppie kan wel even tot maandag wachten......
DAT is gewoon het hele probleem, de artsen en assistentes weten niet meer wie hun klanten zijn