Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_Judith schreef:Hoi!
Voor die presentatie van ons (over Syndroom van Asperger), moeten wij dus ook 2 onderzoeksvragen hebben, maar we weten er geen.
Weten jullie er misschien 2
Alvast bedankt!
Zitaswoon schreef:Ik werk momenteel op een school met autistische kindjes (stage).
Woensdag was ik aan het 'buitenspelen' met een klasje, deze zijn zwaar autistisch, waarmee ik bedoel, niet spreken, leven in hun eigen afgezonderde wereldje...
Plots kwam er een jongen naar me toe (7-8jaar), en sloeg zijn armen om me heen. Ik aaide over zijn hoofd, en hij trok even terug, maar nam me dan weer vast. Ik knuffelde hem voorzichtig terug, en hij hief zijn ene been op. Hieruit verstond ik dat hij gepakt wilde worden, dus ik nam hem in mijn armen, en hij legde zijn hoofd op mijn borst. Ik heb daar een tijdje gestaan met hem in mijn armen, zachtjes wiegend, tot hij plots weer los wilde.
Ik stond echt versteld, en was emotioneel aangedaan...
Hoe afgesloten en stuntelig hij ook overkwam, zo zonder oogcontact, die jongen zocht affectie, en ik stond gewoon bijna te wenen van ontroering...
Misschien stom om hier zo even te plaatsen, maar ik moest het van me af schrijven toen ik dit topic tegenkwam!
Jordy schreef:onderzoeksvragen![]()
Waarom nemen "normale" mensen mensen met autisme niet serieus
Tja euhh dat zal vast geen goede zijn maargoed weet er verder eigenlijk geen eentje.
Juut schreef:Jordy schreef:onderzoeksvragen![]()
Waarom nemen "normale" mensen mensen met autisme niet serieus
Tja euhh dat zal vast geen goede zijn maargoed weet er verder eigenlijk geen eentje.
^ - Hoe 'gek' is iemand met autisme?
- Hoe autistisch is de 'normale mens'?
- hoe denken 'normale mensen' dat het is om autisme te hebben?
Fijn dat het zo goed gaat, Jordy! Merk je nu ook al verschillen?
Cayenne schreef:[VN] Nieuwe paardenfilm The Horse Boy voor autistische jongen
Misschien interessant voor de mensen hier?
marimba schreef:sorry maar iemad met autisme is niet gek maar wel anders,
Juut schreef:Jordy schreef:
Fijn dat het zo goed gaat, Jordy! Merk je nu ook al verschillen?
MoonChloe schreef:Nou weet ik wel dat alle mensen met autisme verschillend zijn, maar ik vroeg me af wat eigenlijk beter zou zijn, altijd vaste plek/bord etc of dat hij leert flexibel te zijn? Loopt hij dan niet steeds vast op bepaalde punten omdat hij het zo niet prettig vindt..
MoonChloe schreef:Ik heb een vraag. Ik was afgelopen weekend bij een gastgezin, daar woont er ook een jongen met autisme, hij is 8 jaar maar heeft de vermogen van een 2 jarige. Hij communiceert enkel met gebaren (wat werd afgeraden door zijn school maar hij doet het heel goed met gebaren, in 3 maanden dat ik hem ken is hij enorm vooruitgegaan)
Maar dat was mijn vraag niet, mijn vraag is dus; in dat gezin proberen ze hem zo veel flexibel mogelijk te houden. Dat houdt daar in dat hij wel volgens een structuur zijn dag doorkomt maar bijv bij eten krijgt hij elke keer gewoon wat anders, elke keer zit hij op een ander plek aan de tafel etc.
Maar nou ken ik nog een andere autistische jongen, hij heeft voor iedere week op dezelfde dagen altijd zelfde maaltijd (dus bijv maandag altijd wortels, dinsdag altijd sperziebonen o.i.d) En hij heeft een vaste plek in een hoek waar hij altijd in zijn eentje eet en hij heeft ook zijn vaste kleur bord/beker etc. Maar i.m.o is hij minder autistisch dan de eerste jongen, hij communiceert echt en hij kijkt iedereen ook gewoon aan.
Nou weet ik wel dat alle mensen met autisme verschillend zijn, maar ik vroeg me af wat eigenlijk beter zou zijn, altijd vaste plek/bord etc of dat hij leert flexibel te zijn? Loopt hij dan niet steeds vast op bepaalde punten omdat hij het zo niet prettig vindt..
Snoompje schreef:Ik kwam dit gedicht van een vriendin van me weer tegen. Da kind kan echt schrijven zeg![]()
Daarom deel ik het hier even met jullie (onderwerp is dan ook Autisme)
Mijn eigen wereld
Ik was altijd het eenzame kind
Dat nooit met vriendjes speelde
Maar gekke verhaaltjes verzint
En die met niemand deelde
Ik was altijd bang voor de wereld buiten
Daarom was ik vaak alleen
Ik kon mij van die herrie afsluiten
Als ik in mijn eigen wereldje verdween
In mijn eigen wereld ben ik veilig
Zonder mensen om mij heen
Die rust daar is me heilig