Ernstige depressie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Ernstige depressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 10:50

Hoi iedereen, bedankt voor jullie kaartjes. Doet me echt goed!

Het gaat met ups en downs, vorige week enorme crisis gehad. Was helemaal in paniek. Vader is me komen halen.

Vandaag voel ik me redelijk goed, in het weekend ga ik naar mijn vader of moeder en dan is het telkens enorm omschakelen.
Dat geeft heel veel spanning en dan heb ik geen eetlust.

Verder komt hier van alles binnen, de meesten zijn al eens opgenomen geweest of zitten er al maanden.
Nou dat ga ik koste wat het kost voorkomen...

De verpleegsters heb je niet veel aan, ze zitten continu achter hun pc en als je erdoorheen zit dan helpen ze je niet.
Ze kunnen er net zo goed niet zijn!

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:07

kan je niet naar een plek waar je het idee hebt dat het meer voor je doet? Als je vader je daar op moet komen halen lijkt me toch niet echt een goed teken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:08

Hoi Laetitia, ik zit midden in mijn verhuizing, heb daar geen internet en jouw kaartje gaat binnenkort echt komen. Zit nu even op een uitzendbaantje in mijn pauze te internetten Knipoog , even bijlezen...

Zet m op! Je gaat er echt wel uitkomen. Soms is het ook wel eens goed om te zien dat jij niet zo ver gezakt bent als sommige van je mede groepsgenoten.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:50

Mijn moeder heeft dit ook een poosje gehad, zij is gaan hardlopen en toen voelde ze zich zo goed dat ze weer kon gaan werken, Lachen
en nu gaat het eigenlijk weer super goed!
Ze was zeker niet alleen overspannen, zat wel meer achter.
Maar met de goede therapie en medicijnen is zij weer goed!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:49

hoe gaat het met jullie?? Lachen

hier gaat het niet super.. k word opgenomen. waarneer weten ze nog niet, maar mijn psych probeert het zsm te regelen..
k zat dinsdag om 2 uur snachts bij de huisartsenpost gezeten omdat ik een beetje doordraaide.
heb nou oxazepam om te kunnen slapen.. 20 mg en nogsteeds kan ik niet slapen Verdrietig

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:57

Met mij gaat het wel goed.
Vervelend dat je wordt opgenomen, Daphne maar hopelijk voel je je dan snel beter. Heel veel sterkte Ach gut

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:46

ja, ik heb ze genomen, en toen een uur op de bank gelegen (moest een uur van te voren innemen, heb alle papieren die erbij zaten doorgelezen) en daarna naar bed.
maar ik lag alsnog hartstikke lang wakker Verward

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:00

diazepam is veel beter naar mijn ervaring. Ik zou misschien toch iets anders nemen in overleg met je arts.
edit: typefout

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:18

ik moet 8 augustus toch nog naar de psychiater voor medicatie, dan vraag ik het daar wel meteen.
zei heeft me de vorige keer ook wat gegeven om te slapen, maar dat werkte ook al niet (melatonine)
en ik kreeg de oxazepam om dezelfde reden dus Lachen

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:40

Slapen is echt heel belangrijk. Als je echt helemaal diep zit, niet kunt slapen, etc lijkt het mij verstandig om dan eerder naar de psy te gaan. Anders word je alleen maar vermoeider en is het moeilijker om uit die gat te komen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:09

ik wil wel slapen, maar ik denk te veel na over vanalles..
en ben bang waarneer ik op mijn slaapkamer ben Bloos

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:36

Jasmijn hoe gaat het nu met je??
Het is al lange tijd erg stil....

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 22:48

Hoi iedereen,

Ten eerste voor Daphne: Ik vind het naar om te lezen dat het zo slecht met je gaat. Ik vind dat die psych eerder een afspraak moet plannen en je Lormetazepam moet geven om te slapen. Dat is een echt slaapmiddel en laat ook je angstgevoelens verdwijnen.
Waar wordt je opgenomen?

Met mij gaat het steeds beter, ik ben 2 weken geleden met mijn vader naar mijn huis gegaan. Hij is blijven slapen zodat ik niet ineens alleen thuis was. De week erop met mijn moeder naar mijn huis. die is ook blijven slapen. En afgelopen weekend ben ik 3 nachten alleen thuis geweest!

Gister kwam ik terug op de crisisopvang (open afdeling) en 's avonds had ik zoiets van: ik ga hier niet slapen, ik ga thuis slapen en morgen blijf ik ook thuis. En dat mocht. Dus ben ik mijn eigen auto zelfstandig naar mijn huis gereden en vandaag ben ik even thuis gebleven en heb toen voor het eerst op het paard van een vriendin gereden.

Dat ging super, ook een arabiertje (mijn paardje was een arabiertje). Lekker naar de hei geweest. Ik ga nu 2 x per week op hem rijden.
Toen naar mijn moeder en daar gegeten en nu zit ik jawel weer ALLEEN thuis...!

Morgen heb ik een ontslaggesprek en ga ik mijn spullen pakken en dus met ontslag.

Maandag begin ik in Zeist bij Brinkveld aan dagbehandeling. Die duurt maximaal 3 maanden en in die 3 maanden wil ik een paar doelen bereiken zodat ik daarna weer aan het werk kan...

Het gaat dus een stuk beter, al ben ik nog steeds niet de oude vrolijke Jasmijn maar ik zie wel een lichtje.
Ik ben alleen erg bang voor een terugval, omdat ik nu dus weer thuis ben...

Verder heb ik vreselijke dingen meegemaakt op de crisisopvang:
meisje van 21 die binnen de 6 weken dat ik daar heb gezeten 4 zelfmoordpogingen heeft gedaan.
Politie inval op de geslotenafdeling omdat iemand te agressief werd en is afgevoerd
Iemand die door de politie met kogelvrijevesten werd afgeleverd op de gesloten afdeling
Een vreselijke vrouw die nooit doucht en alleen maar in dezelfde kleren rondloopt en keihard de hele boel bij elkaar jankt
Een meisje die in een rolstoel zit omdat ze van een viaduct is gesprongen
Een man die continu in de waan leefde dat de politie hem kwam oppakken

Enfin heel wat vreselijke dingen, maar dat heeft me wel sterk gemaakt. En daarnaast heb ik het ook gezellig gehad met 3 meiden waar ik mee omging en waar ik zeker nog contact mee wil houden.

Oh ja: mijn kamer keek heel gezellig uit op de binnentuin en huiskamer van de gesloten afdeling...erg leuk als je naar buiten kijkt en je ziet al die mensen die maar voor zich uit zitten te staren.

Tevens ben ik vorige week ook een oud klasgenootje tegengekomen, een jongen. Hij zat op de gesloten door psychoses. Hij is vrijdag met ontslag gegaan, we hadden nog contact maar hij begon steeds te bellen en te sms-en.
Vanochtend om 8 uur belde hij al (niet opgenomen) en daarna een smsje erachteraan met "hoi liefie..."

Toen hij vanmiddag belde heb ik hem maar duidelijk gemaakt dat ik hem aardig vind maar niet meer...

Het eten gaat nog steeds slecht, ik ben gewoon te gespannen. Maar ik weeg gelukkig nog 50 kilo (ben 1.63), zolang ik nog 50 kilo weeg mag ik van mezelf niet te druk maken.

Verder moet ik weer leren om zelfstandig te worden, dus boodschappen doen en koken en voor mijzelf zorgen.
Daarom word ik ook niet opgenomen in Zeist, omdat ik dan weer kan leunen op verzorgd worden...

Het wordt spannend en zwaar, en ik moet doorzetten want ik heb totaal geen zin in therapie. Ik hoop dat de groep meevalt.

Daphne: vecht door en laat je niet kisten. Wat voor opname krijg je?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:01

fijn dat het beter gaat leatitia! Lachen

wat er met me gebeuren gaat, ik weet het allemaal niet meer..
mijn psych zei eerst, dat ik opgenomen zou worden op karakter (zwolle) maar nou ze weten wat ik mankeer moet ik ergens anders opgenomen worden..

en dinsdag krijg ik pillen voor de stemmen en schimmen enzo..

k zou te weten krijgen, wat ik mankeer.. maar dat zijn ze vergeten ofzo, k weet iig nogsteeds niet wat er is..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 21:34

Heb je een persoonlijkheidsonderzoek gehad?
En hoor je stemmen en zie je schimmen? Jeetje dat lijkt me vreselijk.
Waarom bel je niet om te vragen wat de uitslag is?
En waar word je nu opgenomen?

Ik krijg 28 augustus een persoonlijkheidsonderzoek...ben erg benieuwd wat eruit komt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:02

nee dat heb ik niet gehad, volgens mij niet iig.
t was wel onderzoek, maar wat voor'n k heb geen idee eiegnlijk Bloos
en ja, dat zie en hoor ik.. al vanaf dat ik heel klein ben..

k vraag vandaag mijn ouders wel naar wat er gezecht is Lachen
die krijgen vandaag te horen wat ik heb.

waar ik nu opgenomen wordt weet ik niet, dat krijg ik nog te horen.

k snap er zelf nog heeeel weinig van..

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:29

laetitia schreef:
Het gaat dus een stuk beter, al ben ik nog steeds niet de oude vrolijke Jasmijn maar ik zie wel een lichtje.
Ik ben alleen erg bang voor een terugval, omdat ik nu dus weer thuis ben...

Forceer jezelf niet. Elk stapje vooruit is meegenomen, stapjes terug tel je minder zwaar of helemaal niet Knipoog

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:17

Had al via pb vernomen dat het beter met je gaat. Echt super om te horen dat je weer een beetje uit de diepte bent gekomen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 18:33

Nou vandaag ging het ook goed! Heb mijn oven schoongemaakt, ramen gelapt, en nog de keuken schoongemaakt. Ga zo naar het tuincentrum om plantjes te kopen voor mijn balkon zodat dat er ook weer gezellig uit gaat zien.

Deze acties had ik al die tijd dat ik zo enorm depressief was (van november tot voor kort) niet kunnen en willen doen. En het positieve is is dat ik ook weer alleen thuis kan zijn en dat ik gewoon om 10 uur mijn bed uitkom (ga vrij laat slapen hoor, rond 1 uur) en er niet de hele dag in blijf liggen.

Maandag begint de groepstherapie...heb er echt geen zin in maar ik moet nu doorbijten en voorkomen dat ik nog een keer in zo'n enorme vreselijke depressie terecht kom. Dit wil ik nooit maar dan ook nooit meer meemaken. Het is echt een hel...

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:21

laetitia schreef:
Maandag begint de groepstherapie...heb er echt geen zin in maar ik moet nu doorbijten en voorkomen dat ik nog een keer in zo'n enorme vreselijke depressie terecht kom. Dit wil ik nooit maar dan ook nooit meer meemaken. Het is echt een hel...

Therapie is in het begin echt heel moeilijk, het is echt wennen en allerlei mensen met die problemen, maar je komt erachter dat je niet de enige bent met zulke problemen en dat is echt een opluchting. Je zult je echt nog beter voelen dan nu en bekijk je depressie niet alleen van de negatieve kant. Zo leer je een andere kant van jezelf kennen en probeer uit te zoeken waarom je in een depressie bent gevallen, maar dat leer je wel bij therapie. Ik wens je veel sterkte met alles! Lachen

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:58

Is er iemand al helemaal afgebouwt met AD ?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:13

Ik heb 3/4 jaar geslikt en heel rustig afgebouwt, ben er nu 2 maanden vanaf en ... zo'n 7 kilo aangekomen Bloos! Voel me nog steeds heel raar, moe, duf, vreemd, opgejaagd ... !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:19

Hoi, ik meld me hier ook maar eens. Lachen Denk dat het daar nu wel een keer tijd voor wordt.. Mijn verhaal: [LZP] Angsten die m'n leven beheersen. Angststoornis dus weer zeer waarschijnlijk, maar ook zeker een langdurige depressie neem ik aan. Daar komen die angsten vaak ook uit voort nl. Nouja, ik praat dus graag even mee hier. En ik ga vrijdag eindelijk naar de huisarts (hopelijk gaat mijn moeder mee, want ik vind het dóódeng), dus ik hoop dat iemand me een beetje positieve energie kan geven. Lachen

Even kort voorstellen ook maar: Julia, 18 jaar jong en ik ga volgend jaar aan het 2e jaar van m'n MBO studie beginnen. Als iemand nog wat wil weten hoor ik het wel.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:20

MoonChloe schreef:
Vervelend dat je je zo voelt, lijkt me niet echt de bedoeling. Ik hoop dat het snel over gaat.

(heb je nog therapie?)

Nee ben ik mee gestopt .. bah ben ik 3 keer geweest Lachen

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:27

Yep .. het is heel raar verlopen allemaal ... !

Kreeg van de HA een zooi pillen .. en hij zei nog net niet zoek het maar uit.. Nu krijg ik de knallen ! Eens en eens komt alles er toch wel uit. Ad heeft bij mij abso NIET geholpen ... ik ging er tegen vechten ... al met al ben ik al 1,5 jaar aan het stuntelen ... eind sept. moet ik weer naar iemand toe Lachen