Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Japke_Z schreef:En wat heb je aan al die informatie van anderen? Je zult er toch echt zelf mee om moeten leren gaan.
Daarbij wordt er voor mij veel te zweverig mee om gegaan, ik ben overgevoelig, niet meer en niet minder.
Japke_Z schreef:En wat heb je aan al die informatie van anderen? Je zult er toch echt zelf mee om moeten leren gaan.
Cyntje schreef:Ik ben ook hooggevoelig,... maar nu?
Felice schreef:..
Ik kan me ontzettend zorgen maken als het niet nodig is. Ik kan m'n gedachten dan zeer moeilijk stopzetten en ik laat me wel eens in m'n eigen gevoel en gedachten meeslepen zodat ik me uiteindelijk wanhopig voel. Is er iemand die dit herkent? Ik vraag me af in hoeverre dat te maken heeft met gevoelig zijn.
_Jennifer_ schreef:Maar als je hooggevoelig bent, hoeft dat toch niet meteen te betekenen dat je geesten en engelen ziet?
En misschien is HSP wel een 'etiketje' dat te snel geplakt is. Maar dan zijn er als nog mensen die gewoon heel erg gevoelig voor veel dingen zijn, veel gevoeliger dan anderen. En dat hebben ze waarschijnlijk een naam willen geven alsof het een aandoening is.
En dat testje op internet zal ook niet alles verklaren. Ik denk dat je het best ook voor jezelf kunt nagaan of je hooggevoelig bent of niet.
Japke_Z schreef:Hm, ik herken ook verdacht veel van de hier genoemde verschijnselen. Maar wat heb ik aan dat labeltje? Wat heb ik eraan als een of ander vaag testje uitwijst wat ik allang wist, namelijk dat ik overgevoelig ben? Leuk, lief en aardig dat er genoeg lotgenoten zijn om het een naam te kunnen geven, maar uiteindelijk schiet niemand daar iets mee op.
Cyntje schreef:Ik kan heel slecht tegen veranderingen. Ik ga er nu vanuit dat om 13 uur de woningbouw hier is. Als die zometeen bijvoorbeeld zouden afbellen en ik moet mijn dag opnieuw hervatten en inplannen raak ik lichtelijk in paniek
Blue_Eyes schreef:Ik weet niet of jullie dit ook herkennen: Als ik een film zit te kijken waarin iemand een stomme keuze maakt (bv waardoor je al ziet komen dat hij zijn vrouw kwijtraakt ofzo) dan kan ik die film niet meer goed bekijken verder, ik leef me veel te veel in en word daar echt helemaal akelig van... ik loop dan ook weg...