En dan kijken waar je niet tegen kunt...Daar had mijn tante het over...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En dan kijken waar je niet tegen kunt...
Ik baal er wat van, heb haar al uitgelegd dat ik juist van de neusspray zoveel last heb, maar nu moet ik gewone neusspray gebruiken zodat mijn neus wat rustiger wordt en daarna een hooikoortsneusspray...
Nee dat schiet op. Ik durf eigenlijk niet zo goed
Martine__ schreef:Nou ik hoorde dat er ook een allergietest was en dan snijden ze je huid een beetje kapot. Daar doen ze dan een paar druppels graspol inEn dan kijken waar je niet tegen kunt...
Daar had mijn tante het over...
klein krasje maken ze en dan een druppel erop. Je voelt het alleen als het direct op je pols gedaan wordt. Tegenwoordig gebruiken ze sneller een bloedtest
). Die jeuk houd ook nog wel even aan... 
Ik ben voor een groot deel over mijn angst hun door die aardige dame die alle tijd nam voor mij!
)
) maar dat was nodig voor mijn wennings medicein (die ik elke dag moet in nemen..)
)

. Ja (ik weet niet meer hoe het heet) werkt nog een heeeeel klein beetje..... maar echt lang niet genoeg om er geen last meer van te hebben.
natje93 schreef:jaa dat is heel vaak dat je moet bloedprikken.
Dat valt echt heel erg mee!!! het doet echt reuze mee!!!
ik zou gewoon gaan.... als je zegt dat je het spannend vind oid. dan zullen ze het precies uitleggen wat ze doen!!!

) en ik heb het idee dat je daar ook beter de medicatie op kunt aanpassen.
).
Geef het gewoon aan daar, ze houden er rekening mee. Hoe angstiger je bent, des te slechter je ervaring en groter de kans dat je onderuit gaat. Zeg je eerlijk dat je heel bang bent (ipv je groot te houden,terwijl een bloedprikster echt wel ziet dat je het niet leuk vind
) gaat er al een deel van de spanning weg.
).
Welshcobfan schreef:Bloedtest geeft beter aan in hoeverre je allergisch bent (ipv met de krasjes: hoe groot is je huidreactie) en ik heb het idee dat je daar ook beter de medicatie op kunt aanpassen.
Welshcobfan schreef:Ik heb gewoon dat idee
Citaat:Antihistamine zal inderdaad eerste keuze zijn, maar er zijn zoveel soorten medicatie dus dat ze misschien specifieker voor 1 type kiezen wat beter helpt tegen een bepaalde allergie.