Het hooikoorts topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Re: Het hooikoorts topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:21

Nou ik hoorde dat er ook een allergietest was en dan snijden ze je huid een beetje kapot. Daar doen ze dan een paar druppels graspol in Clown En dan kijken waar je niet tegen kunt...
Daar had mijn tante het over...

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:53

Dan schrapen ze als het ware je huid een beetje ja, dat hebben ze bij mij ook gedaan. En via een bloedtest.

De HA heeft net eindelijk teruggebeld en nu moet ik dubbel aan de neusspray Verdrietig Ik baal er wat van, heb haar al uitgelegd dat ik juist van de neusspray zoveel last heb, maar nu moet ik gewone neusspray gebruiken zodat mijn neus wat rustiger wordt en daarna een hooikoortsneusspray...

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:04

Ik gebruik Otrivin Menthol, maar die is niet voor hooikoorts...

Ze hebben bij mij ook een bloedtest gedaan, zagen ze dat ik ergens allergisch voor was, maar niet waarvoor Huilen van het lachen Nee dat schiet op. Ik durf eigenlijk niet zo goed Bloos

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:38

Martine__ schreef:
Nou ik hoorde dat er ook een allergietest was en dan snijden ze je huid een beetje kapot. Daar doen ze dan een paar druppels graspol in Clown En dan kijken waar je niet tegen kunt...
Daar had mijn tante het over...

Doet niet zo zeer hoor Haha! klein krasje maken ze en dan een druppel erop. Je voelt het alleen als het direct op je pols gedaan wordt. Tegenwoordig gebruiken ze sneller een bloedtest Lachen
Scheelt weer 20 krasjes en de afschuwelijke jeuk Haha!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:39

Tegen bloedtesten zie ik juist zo op Scheve mond

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:46

Stuk prettiger en sneller dan zo'n krasjestest ben ik achter gekomen. Bloedtest is binnen 2 minuten gedaan, krasjestest duurt vreselijk lang (vooral met de wachttijd die je hebt als de druppels geplaatst zijn... dikke bulten en vreselijke jeuk voor een kwartier. en o wee als je gaat krabben Clown). Die jeuk houd ook nog wel even aan...

Ik heb een extreme naaldenfobie, maar dat liever dan die jeuk en pijn van die krasjestest! Als je aangeeft dat je heel erg angstig bent, houden ze er erg rekening mee. Ik lag op een bed en kreeg een kindernaald (vlindernaald) (even dik als een gewone naald, maar die ligt stabiel waardoor je het niet voelt als ze buisjes wisselen. ideaal!).

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:49

Ik word er altijd zo naar van, alsof ik zo flauw kan vallen.

Kan zo'n test nu ook nog of moet je dan voor het hooikoorts seizoen zijn?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:58

kan het hele jaar door, allergisch ben je wel of niet ongeacht het seizoen Knipoog

Maar geef gewoon aan dat je het heel eng vind en ze zullen er rekening mee houden Lachen Ik ben voor een groot deel over mijn angst hun door die aardige dame die alle tijd nam voor mij! Lachen

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:33

Ik heb 2x zo'n krasjestest gehad, maar ik zie het nut er niet echt van in. Ja, er kwam uit dat ik allergisch was voor honden, bomen, graspollen en nog 'n paar dingen. Heel enig, maar vervolgens schreef de dokter precies dezelfde medicijnen weer voor.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 12:38

ik heb alleen een bloedprik test gehad... vond het wel meevallen eigenlijk ... (jammer dat ze 1x verkeerd prikte Boos! )
ik vind dat echt heel erg meevallen...
ik was allergisch voor gras en boom.... (nou echt....daar was ik nog niet achter Tong uitsteken Clown ) maar dat was nodig voor mijn wennings medicein (die ik elke dag moet in nemen..)
zit nu heerlijk binnen... gelukkig heb ik er nu geen last van. Heb mijn mediceinen vanmorgen ook al ingenomen. gister heb ik er wel gigantisch last van gehad.. (toen was ik in hattem... vlak bij zwolle.)

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:52

Sorry dat ik kom binnen vallen hoor Tong uitsteken
maar ik had even een vraagje!
ik laat me vanmiddag ook op hooikoorts testen
maar moet je dan echt bloedprikken? ( want daar hou ik echt niet van Nagelbijten / Gniffelen)
heb op mn 6e zn krasjes test gehad dat vodn ik dan niet heel erg ofzo,, maar bloedprikken Ziek

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 13:21

jaa dat is heel vaak dat je moet bloedprikken.
Dat valt echt heel erg mee!!! het doet echt reuze mee!!!
ik zou gewoon gaan.... als je zegt dat je het spannend vind oid. dan zullen ze het precies uitleggen wat ze doen!!!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:25

Hier nog een hooikoorts'patiënt' Tong uitsteken

Ik ga binnenkort de dokter maar eens vragen of ik ook een allergietest kan laten doen. Elk jaar wordt erger, nou ja, de medicijnen (Aerius) werken gewoon niet meer.
Neem nu al twee pillen per dag, maar mijn neus blijft verstopt!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 13:33

dan moet je gewoon vragen of je andere mediceinen mag!

Ik word na een jaar imuun voor het medicein dat ik het jaar had gebruikt. Maar nu werkt eigenlijk helemaal niets meer Boos! . Ja (ik weet niet meer hoe het heet) werkt nog een heeeeel klein beetje..... maar echt lang niet genoeg om er geen last meer van te hebben.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:37

Mag ik me ook nog melden? Lachen

naam : Chantal
leeftijd: 14
hoelang heb je er al last van: De afgelopen 5jaar
wat gebruik je er tegen/doe je er tegen : Xyzal, oogdruppels

liefs,

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:19

natje93 schreef:
jaa dat is heel vaak dat je moet bloedprikken.
Dat valt echt heel erg mee!!! het doet echt reuze mee!!!
ik zou gewoon gaan.... als je zegt dat je het spannend vind oid. dan zullen ze het precies uitleggen wat ze doen!!!

haha okee!
naja ik hou absoluut niet van naalden..
Maar dus krasjestest kan duisook?
want dan heb ik dat liever Tong uitsteken

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:23

Ik heb ook hooikoorts. Ik heb me er een aantal jaar voor laten bloedprikken en bleek ik allergisch voor kruidpollen (brandnetels, onkruid e.d).

Ik gebruik Aerius, neusspray en oogdruppels. Mijn ogen gaan altijd zo jeuken.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:30

Daar heb ik ook last van Verward
mn ogen zijn knal rood en der stroomt zoo ongeveer een waterval aan tranen uit mn ogen de hele tijd..
zwaar iritant en ik nies de hele tijd... Verward

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:40

Jeetje ik ben nog steeds aan het snotteren. Ik heb pas een bloedtest gedaan, ik scheet 3 kleuren, heb ook iets tegen naalden, maar mijn huisarts kan goed prikken en voelde er nauwelijks iets van. Ik ben allergisch voor bomen, gras, en licht voor huismijt en schimmels. Maar weet nu nog niet precies voor welke bomen en grassen Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:17

Haha, mischien ga ik ook wel zo'n bloedtest doen.
Krijg je volgens de uitslag dan bepaalde medicijnen ofzo?

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:00

Nou ben naar de dokter geweest.. en die dacht er wel aan maar ik moest eerst neusspray proberen Verward
maar heb nog geen bloed laten prikken.
en als het met een week nog niet over was dan moest ik terug komen en dan gaan we wel bloedprikken Nagelbijten / Gniffelen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:02

Mijn dokter gaf mij ook eerst medicatie voordat ze mij uberhaupt naar het ziekenhuis doorverwees voor een test... persoonlijk vind ik dat best een slechte zaak. Eerst testen, dan pas medicatie!

Bloedtest geeft beter aan in hoeverre je allergisch bent (ipv met de krasjes: hoe groot is je huidreactie Clown) en ik heb het idee dat je daar ook beter de medicatie op kunt aanpassen.
Immers met een bloedtest kun je zelf niet knoeien, wat met een krasjestest wel kan als je bv flink gaat krabben tijdens de wachtperiode (en dus grotere plekken hebt dan je eigenlijk had Clown).

Wat maakt iedereen zich zo druk om bloedprikken Verward Geef het gewoon aan daar, ze houden er rekening mee. Hoe angstiger je bent, des te slechter je ervaring en groter de kans dat je onderuit gaat. Zeg je eerlijk dat je heel bang bent (ipv je groot te houden,terwijl een bloedprikster echt wel ziet dat je het niet leuk vind Tong uitsteken) gaat er al een deel van de spanning weg.
Maar ja, dat is nou het probleem vinden de bloedmensen, want er zijn te weinig die het toegeven en ineens rare dingen gaan doen als ze geprikt worden (arm weg trekken etc Clown).

Baal trouwens enorm: ik kan pas in oktober bij de allergoloog terecht Boos!
Absurd! Dus ik wil kijken of het eerder kan, of ik naar een ander ziekenhuis kan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:21

Welshcobfan schreef:
Bloedtest geeft beter aan in hoeverre je allergisch bent (ipv met de krasjes: hoe groot is je huidreactie Clown) en ik heb het idee dat je daar ook beter de medicatie op kunt aanpassen.

In welk opzicht zou het resultaat uitmaken? Volgens mij leidt een andere allergie niet direkt tot andere medicatie en is antihistamine gewoon standaard eerste keuze. Maar misschien heb jij andere informatie?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:25

Ik heb gewoon dat idee Lachen
Antihistamine zal inderdaad eerste keuze zijn, maar er zijn zoveel soorten medicatie dus dat ze misschien specifieker voor 1 type kiezen wat beter helpt tegen een bepaalde allergie. Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:28

Welshcobfan schreef:
Ik heb gewoon dat idee Lachen

Dat zijn toch typisch ideeen waarbij een argumentatie wel handig is Lachen

Citaat:
Antihistamine zal inderdaad eerste keuze zijn, maar er zijn zoveel soorten medicatie dus dat ze misschien specifieker voor 1 type kiezen wat beter helpt tegen een bepaalde allergie. Lachen

Welke medicatie is er nog meer?