Rookverbod

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kweetnietje1

Re: Rookverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:54

Teigetje008 schreef:
@Kweetnietje1:

je bent erg aan het discrimineren, dat werd en wordt niet getolereerd op Bokt lijkt mij.

Ik douche en sport elke dag fanatiek en heb geen admehalingsproblemen. Mijn conditie is aardig en heb een gemiddelde longinhoud.

Jij wilt dat rokers thuisblijven? Denk dat dan de maatschappij instort.

Maar verder hebben we in Nederland uiteraard een vrijheid van meningsuiting, maar pas op wat je zegt, want ik als roker voel me weer eens flink in een hokje gedrukt. En ik ben niet de enige hier volgens mij.

@Pensionnetje: Rokers zijn tegenwoordig een plaag waar wat aan gedaan moet worden, wij hebben geen recht van spreken meer....Maar we kunnen wel gewoon door blijven roken als protest dus denk dat ik dat maar doe Tong uitsteken

Ik wil niet dat de rokers thuisblijven. Dat willen ze zelf als ze niet mogen roken. En verder ben ik het gewoon met de wet eens. En die wet juich ik toe. Go jij! Go jij! Discrimineren dat is al jaren door a-sociale rokers gebeurd die niet bereid zijn met deze mensen rekening te houden.

Verder werkt het me op de lachspieren, die smoesjes en bijzaken van honden en katten die erbij gehaald worden ROFL ROFL

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:55

Als er ergens gerookt mag worden ben ik niet asociaal als ik een peuk opsteek. Knipoog
Als ik ergens ben waar niet gerookt wordt respecteer ik dat en ga ik naar buiten.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:59

Kweetnietje1 schreef:
Ik wil niet dat de rokers thuisblijven. Dat willen ze zelf als ze niet mogen roken. En verder ben ik het gewoon met de wet eens. En die wet juich ik toe. Go jij! Go jij! Discrimineren dat is al jaren door a-sociale rokers gebeurd die niet bereid zijn met deze mensen rekening te houden.

Verder werkt het me op de lachspieren, die smoesjes en bijzaken van honden en katten die erbij gehaald worden ROFL ROFL

Knap dat jij dat zo over iedere roker kan zeggen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:59

Shanna schreef:
En waarom wil jij dan beweren dat elke herder net zo schadelijk is als een sigaret? Je moest eens weten hoeveel verschillende soorten herders er zijn, en daarbij zijn herders hele brave honden en luisteren beter dan terrieërs of retrievers in het algemeen en elk levend wezen laat gassen ontsnapppen die nu niete cht bepaaald gezond ruiken nee, maar iom dan maar elk levend wezen te gaan verbieden?!

Slapen
ontopic weer graag, je pbt maar!!

needje: dank je wel, jij snapt m tenminste wel Haha!

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:02

Needje schreef:
Als er ergens gerookt mag worden ben ik niet asociaal als ik een peuk opsteek. Knipoog
Als ik ergens ben waar niet gerookt wordt respecteer ik dat en ga ik naar buiten.

ik las de reactie van Naadje en die was duidelijk anders. Daarom wordt het dus verboden. Zo kan iedereen gebruik maken van de horeca en disco, en het is een pluimpje waard dat jij niet kostte wat kost een sigaret opsteekt Knipoog OK dan!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:03

Kweetnietje1 schreef:
Teigetje008 schreef:
@Kweetnietje1:

je bent erg aan het discrimineren, dat werd en wordt niet getolereerd op Bokt lijkt mij.

Ik douche en sport elke dag fanatiek en heb geen admehalingsproblemen. Mijn conditie is aardig en heb een gemiddelde longinhoud.

Jij wilt dat rokers thuisblijven? Denk dat dan de maatschappij instort.

Maar verder hebben we in Nederland uiteraard een vrijheid van meningsuiting, maar pas op wat je zegt, want ik als roker voel me weer eens flink in een hokje gedrukt. En ik ben niet de enige hier volgens mij.

@Pensionnetje: Rokers zijn tegenwoordig een plaag waar wat aan gedaan moet worden, wij hebben geen recht van spreken meer....Maar we kunnen wel gewoon door blijven roken als protest dus denk dat ik dat maar doe Tong uitsteken

Ieder mens heeft het recht op vrije keuze! Dat is een groter goed dan een rookverbod.
Ik begrijp dat dit moeilijke zaken zijn om over na te denken. Misschien ben je er ook nog te jong voor, ik weet het niet. Zaak is dat het recht op vrije keuze, in dit geval van de rokers, wordt ontnomen, terwijl die van de niet rokers op alle fronten wordt behouden.
Bijzaken zoals honden en katten dienen slechts ter illustratie over hoe onzinnig de regelingen zijn zoals de overheid ze voor ogen heeft.

Een totaal rookverbod is net zo associaal (zoek het woord eens op en zie wat het letterlijk betekend)
als rokers die geen rekening houden met niet rokers.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:03

Somebitch schreef:
Kweetnietje1 schreef:

Knap dat jij dat zo over iedere roker kan zeggen.

Tunnelvisie Clown

En Kweetnietje1 blijft generaliseren, hokjes denken en discrimineren..

Zo lang je mij niet persoonlijk kent, Kweetnietje1, denk ik niet dat je kunt zeggen hoe ik ben en met wie ik wel of geen rekening hou.. Jij echter, laat wel zien hoe jij in elkaar zit en dat bevalt me allerminst!!

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:04

Niet zo persoonlijk graag Haha! Ik heb het over rokers die boos zijn op deze wet. Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:05

Ik ben niet boos over deze wet. Ik ga namelijk toch niet in Nederland uit dus zelf zal ik er geen tot weinig last van hebben. Knipoog Maar jij zet alle rokers in een hokje. Niet degene die boos zijn op de wet.. Dat zie ik namelijk niet terug in je argumenten. Bloos

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:06

Ik geloof dat ik hier in dit topic nog geen roker ben tegengekomen die rookt op plaatsen waar het niet mag...
En nogmaals, waar het mag is het dus niet aso om er een op te steken. Ookal zijn er mensen die niet roken.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:06

1-0

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:08

Pensionnetje schreef:
1-0

Ik vind je erg kinderachtig in de discussie persoonlijk.

Needje dat vind ik ook, je kan rokers niet kwalijk nemen om te roken in het cafe zolang het niet verboden is. Ook al is het spijtig voor de mensen die er dan niet kunnen komen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 22-01-08 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:09

Kweetnietje1 schreef:
Niet zo persoonlijk graag Haha! Ik heb het over rokers die boos zijn op deze wet. Haha!

Kijk Clown Daar heb je dus al een misstand te pakken, je stopt ons allemaal in een hokje, terwijl ik niet boos ben over deze wet.. Tong uitsteken

Dus, als jij daarmee stopt, word ik niet persoonlijk. Zo lang jij personen aan blijft vallen, vallen ze jou ook aan!! Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:10

Ik vind het heerlijk : )
Nooit meer stinkend haar, stinkende kleding, en alles stinkend for that matter wanneer je in een openbare gelegenheid bent geweest.
Daarnaast treedt ik regelmatig op voor mijn brood, en wanneer iedereen dan staat te paffen lijdt mijn stem daar behoorlijk onder.
Verder vind ik roken in een restaurant denk ik het ergste, dat mag als eerste afgeschaft worden. Iemand die zelf niet rookt kan niet echt lekker zitten eten in een rookwalm.

Enerzijds vind ik dat iedereen zelf zou moeten kunnen kiezen. Anderzijds levert het verhoogde gezondheidsrisico de gehele samenleving extra kosten op (net zoals dat het geval is bij overgewicht).
Maar goed, vrijwel iedereen in mijn omgeving is na jaren en soms zelfs een half leven gestopt met roken, en het levert veel goeds op: betere conditie, 's ochtends een stuk frisser, meer energie, frissere adem (zoen maar eens een roker.... bleh) minder hoesten en minder snel verkouden, en je huis ruikt lekker fris! Het is hen overigens vrijwel allemaal in 1x gelukt, je moet gewoon de kolder ervan inzien; 'je investeert fors geld in de afbraak van je eigen gezondheid'. Als je dat inziet kunnen veel mensen het de rug toekeren....

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:17

ik vind het goed dat dit is ingesteld. heb zelf een hele tijd gerookt maar ben nu al anderhalf jaar gestopt. Vind niet dat je andere moet belasten met de stank en rook. Want kwam er pas achter toen ik stopte hoe erg je het eigenlijk ruikt, hoe vervelend het is als je eet en hoe schadelijk het eigenlijk is. Wel vind ik dat er ruimtes moeten komen voor de wel rokers. en zeker niet alle openbare ruimtes moeten dit verbod nemen. Zeg maar zo voor iedereen wat en met een bordje op de deur kan je er zelf voor kiezen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:15

Tallie_Ho schreef:
Ik denk dat dit een discussie zonder eind gaat worden Clown

Denk het ook Clown

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:13

heb het hele topic doorgelezen, krijg er de slappe lach van! Haha!

waar je MAG roken, rook je gewoon, mensen die dan er niet tegen kunnen daar kan ik niks aan doen (tenzij er kinderen zijn dan steek ik er geeneens 1 op). Op plekken waar niet gerookt mag worden, rook ik gewoon niet....it's so simple!

*steekt er maar eens 1 op*

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:27

klomp schreef:
heb het hele topic doorgelezen, krijg er de slappe lach van! Haha!

waar je MAG roken, rook je gewoon, mensen die dan er niet tegen kunnen daar kan ik niks aan doen (tenzij er kinderen zijn dan steek ik er geeneens 1 op). Op plekken waar niet gerookt mag worden, rook ik gewoon niet....it's so simple!

*steekt er maar eens 1 op*

Inderdaad en daarom moest er een rookverbod komen wat van de zomer in gaat Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:29

Heb jij ooit gerookt Kweetnietje?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:31

Ik ben heel erg blij dat het rookverbod er is. Eindelijk eens niet de hele tijd in die smerige rook zitten. Go jij! Go jij!
En nee, ik rook niet. Haha!
Ik vind het een hele smerige, ongezonde gewoonte. Lachen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:33

De hele tijd.... woon je in een kroeg ofzo?

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:35

Needje schreef:
Heb jij ooit gerookt Kweetnietje?

Als ik nu ja zeg...dan zeg jij dat zijn de ergsten Haha!

Ik heb inderdaad gerookt ja.(10 jaar lang) Ben zo van de ene op de andere dag gestopt toen bleek dat mijn broer CF had. Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:36

Maar zoals je zelf al zegt, dat zijn de ergste. Haha! Haha! Haha!
En wat is CF?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:53

Needje schreef:
De hele tijd.... woon je in een kroeg ofzo?

Haha!

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:02

Needje schreef:
Maar zoals je zelf al zegt, dat zijn de ergste. Haha! Haha! Haha!
En wat is CF?

Is ook wel bekend als taaislijmziekte : http://www.medicinfo.nl/{007aafca-3e6c-46d0-847d-c715fa8c12c0}/{5d236f80-be39-4a37-893a-c12c73dba4e0}