wie kent dit? dochter 9 in 2 jaar tijd onverklaarbaar dikker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wie kent dit? dochter 9 in 2 jaar tijd onverklaarbaar dikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:37

Moniek, trek het je niet aan. Er ziten hier nogal wat pubers die niet begrijpen wat het is als je je zorgen over je kind maakt. Sterkte!

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:59

Moniek,
Even van moeder tot moeder.....
Geweldig dat jij de tekortkomingen van jouw dochter onder ogen ziet!!
Veel ouders doen jou dat niet na, die bedekken alles met de mantel der liefde en geven het liefst de schuld aan "foute" vrienden en vriendinnen....want hun eigen schatje een monster?? no way!!
Ik vind jou een topmoeder!! eentje die echt wat wil doen aan de problemen waar haar kind zo duidelijk mee worstelt. Eentje die niet de andere kant opkijkt, maar ziet èn handelt! Grote klasse!! Als alle moeders zo waren zouden er minder kinderen ontsporen.....
Het spreekwoord zegt niet voor niets "zachte heelmeesters maken stinkende wonden"
Ik denk zeker dat jij in staat bent om het negatieve gedrag wat jouw dochter nu toont, juist door jouw nuchtere en realistische kijk op de gang van zaken, weet om te buigen naar positief gedrag. Let maar op, uit die kleine draak van jou groeit een pracht vrouw!!

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:16

Hoi Moniek,

Ook hier een moeder en ook vind dat juist geweldig is als ouders toegeven als er een probleem is. Je maakt je zorgen en wilt weten wat er aan de hand is. Je denkt duidelijk aan een lichamelijk iets en hoop op deze manier iemand te vinden die er iets aan herkent. Je kop in het zand steken schiet geen moer op. Je wilt juist en beste voor je kind.
Je woont ook nog eens in het buitenland, dus dat van die vriendinnetjes die het dan zou lezen gaat ook niet op.
Je laat duidelijk blijken dat je het beste wilt voor je dochter.
Als ik zo lees over het eetgedrag van je dochter zou ik ook zeggen dat dat niet de oorzaak is. Mijn kinderen eten dezelfde dingen.
Ik hoop dat je gauw weet waar het precies vandaan komt en wil jullie dan ook heel veel succes wensen.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:55

heb dan zelf wel geen kinderen maar daarintegen werk ik met pubers die een ( sterk vermoeden van) psychiatrische stoornis hebben.
Ik vind het knap dat je je tekortkomingen van je kind ook echt ziet. Hoe vaak ik wel niet ouders tegen kom die dat niet kunnen en hun kind een "engeltje" vinden. Nu zeg ik niet dat je meisje een psychiatrische stoornis heeft hoor !!
Maar ik vind je wel een top moeder je maakt je zorgen om je dochter en je verdient het niet om zo afgebekt te worden door mensen die jou en je kids helemaal niet kennen.
De kans dat mensen dit lezen is klein juist doordat je in het buitenland woont. Oké volgende keer misschien geen foto's plaatsen maar verder ben je een top moeder !! En laat je niks anders aanpraten...

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 15:51

woofie schreef:
Moniek,
Veel ouders doen jou dat niet na, die bedekken alles met de mantel der liefde en geven het liefst de schuld aan "foute" vrienden en vriendinnen....want hun eigen schatje een monster?? no way!!
Ik vind jou een topmoeder!! eentje die echt wat wil doen aan de problemen waar haar kind zo duidelijk mee worstelt. Eentje die niet de andere kant opkijkt, maar ziet èn handelt! Grote klasse!! Als alle moeders zo waren zouden er minder kinderen ontsporen.....
Het spreekwoord zegt niet voor niets "zachte heelmeesters maken stinkende wonden"
Ik denk zeker dat jij in staat bent om het negatieve gedrag wat jouw dochter nu toont, juist door jouw nuchtere en realistische kijk op de gang van zaken, weet om te buigen naar positief gedrag. Let maar op, uit die kleine draak van jou groeit een pracht vrouw!!

helemaal mee eens, je doet het goed hoor!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 17:01

goh dankzij deze lieve reacties voel ik me weer een moeder!!!
dank jullie wel voor dit!!
echt doet me erg goed!
Het doet pijn om zoiets te moeten zeggen over je eigen kind mijn meisje.
Maar het doet mij nog meer pijn dat ze zo is dat breekt mijn hart want ja ik zie een ongelukkig kind.
En iedere moeder gaat door een hel dan.
maar ik weet en zie dat het ook een lieve zorgzame en vrolijk grietje kan zijn,maar ze is te veel veranderd en ja misschien is het een groeifase maar ik zit er wel mee.
Hoeveel kinderen zie ju nu al niet me tde 18e op zichzelf wonen en met de 13e al een sexleven hebben zonder dat ouders het mogen weten.
ik wil dat niet ik wil wat er ook gebeurt dat mijn meisje met alles naar mij kan komen of het nu over drugs geld of sex gaat.
En soms heel soms moet je ook eerlijk kijken naar je kind want doe je het niet en negeer je het probleem dan word het volgens mij alleen maar erger.
En leg je een taboe op dingen waar niet over gepraat mag worden en dan worden afd zoals psychiatrie alleen maar voller en voller.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:10

Ik vind dat je het heel goed doet, niet veel ouders met probleemkinderen willen de waarheid onder ogen zien. (waardoor het alleen maar erger wordt)

Ik hoop voor je dat het gedrag en obesitas een medische oorzaak heeft en dat de dokters gauw kunnen vinden welke oorzaak dit is!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:12

Ik wil toch wel graag even reageren Bloos

Ik vind namelijk dat er hier wel heel erg hard geredeneerd wordt hoor Ik heb Moniek nergens naar over haar dochter horen praten. Ze wil het kind alleen maar helpen en zit ook met de handen in het haar. In het buitenland kan dat soms alleen nog maar erger aanvoelen.

Verder vind ik het top dat er ook genoeg positieve reacties komen.

Ik ben benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren en wat er uit de onderzoeken komt.

Moniek, tegen jou wil ik alleen maar zeggen dat je het top doet en dat je vooral door moet gaan met je dochter helpen zoals je dat nu doet. Geef haar idd het gevoel dat ze met al haar problemen e.d. bij jou terecht kan.

Sterkte........

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:20

Ik wil niet veel zeggen, maar je hebt hebt cellilutes verkeerd geschreven en als je dus cellilutes (zoals jij het hebt geschreven) intypt bij google dan kom je gewoon bij de vijfde hit bij dit topic uit. Foetsie privacy.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:22

Ik heb haar ook nergens hard over haar dochter horen raten. Ze doet een constatering waar ze zich zorgen over maakt! Doe eens normaal, mag dat dan niet meer? Moet je maar doen als of het niet bestaat dan?

Wees blij dat je zich er zorgen over maakt. Kijk de foto´s is misschien niet zo handig, maar haar intentie is goed. Haar moeder denkt niet slecht over haar dochter, ze maakt zich zorgen om haar gedrag.... en haar lijf, that´s all! En terecht denk ik, en de dokter ook, hij heeft niet voor niets doorverwezen voor verder onderzoek.

Sjongje jonge, sommige personen begrijpen het echt niet No Cheer

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:23

@Moniek.
Trek je niks aan van de botte reacties.
Ik vind het juist goed dat je je zo zorgen maakt om je eigen dochter!
Jij probeert de problemen om te lossen!
Weet je al meer van de bloed uitslag?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:27

Pppffttt wat een gezeur over privacy. Ojee er staan foto's van haar dochter op internet. Nounou. Kijk eens in de profielen van de moeders op dit forum. Hoeveel kinderen staan daar wel niet op.

En als haar dochter een grote karakterverandering heeft ondergaan, dan mag dat best gezegd worden. Kinderen kúnnen nou eenmaal gemeen zijn. Mag je dat soms wel zeggen van je irritante buurjongetje, maar niet van je eigen kind? Kop op zeg.

Moniek: trek je er niets van aan! Ik hoop dat het snel weer goed gaat met je dochter en dat ze weer het aardige lieve kind wordt dat jij kent.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 17:34

erg bedankt nogmaals.
ik heb ook besloten om maar niet meer op dit soort reacties in te gaan gewoon uit zelf bescherming.
De bloeduitslagen waren gelukkig goed!!!!
Zodra we weer in nederland zijn gaat ze onder een sport en ja madam wil onder paardrijden!!!
nou dit gaan we regelen,en dan doet ze dat lekker bij ons op stal ook lekker wat meer moeder dochter uurtjes hopelijk brengt dat ook wat verandering in haar gedrag

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:36

Wat fijn om te horen dat de bloeduitslagen goed zijn. Als ze een stofwisselingsprobleem heeft, kan je dat dan ook achterhalen met bloedtesten. Of een schildklierafwijking?

Helemaal geweldig dat ze op paardrijden wilt, dat is super!!!
Sinds wanneer wonen jullie in Schotland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:39

Moniek trek je niks aan van die pubermeisjes die niet beter weten.Als het hier over paarden ging hadden we gezegd ,Penny's Knipoog
Ik kan me voorstellen dat je je terecht zorgen maakt.Het kostbaarste wat je hebt is tenslotte je kind.
En de kans dat je dochter op dit topic uitkomt is klein.Hoeveel 9 jarige weten wat cellulitus is en laat staan hoe je het spelt Knipoog .
Bovendien kunnen we dan heel bokt wel opheffen want straks voelt mijn paard zich ook nog in haar privecy aangetast. Haha!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:41

Fijn om te horen dat de bloed uitslag goed is!
Als ze straks lekker aan het hobbelen is komt het allemaal weer goed! Haha!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 17:44

nairtje schreef:
Wat fijn om te horen dat de bloeduitslagen goed zijn. Als ze een stofwisselingsprobleem heeft, kan je dat dan ook achterhalen met bloedtesten. Of een schildklierafwijking?

Helemaal geweldig dat ze op paardrijden wilt, dat is super!!!
Sinds wanneer wonen jullie in Schotland?

we zonen sinds juli vorig jaar hier,en het gaat super leuk hier alleen ik heb heimwee naar fam en vrienden,maar niet naar nederland haha.
We gaan nu over 3 weken terug en mijn dochter kijkt er na uit ze heeft er zin in.
we gaan weer lekker opnieuw beginnen en ze mag dan lekker op paardrijden daar heeft ze nu ook wel de leeftijd voor.
En gezellie bij ons op stal heerlijk!!! ik heb er zelfs zin in!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:44

Je bent een topper hoor jij bent tenminste bezorgd over je dochter,en al zou je iets over haar gezegd hebben nou en dat doen we allemaal op zijn tijd.Ik zei laatst tegen mijn dochter je bent een vervelende klier en dat was ze op dat moment ook.Ik hoop dat je toch nog iets vind waardoor je dochter weer in shape komt? Als ik soms hoor hoe sommige pubers over hun ouders praten, nee das pas erg.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:46

ff voor de blondjes onder ons: gaan jullie terug naar nl emigreren en daar naar stal, en zij daar op paardrijden? of even naar nl, dan weer terug, en dan daar op paardrijden?

hihi sorry, volg het niet helemaal geloof ik Knipoog

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:48

marleen_usar schreef:
Je bent een topper hoor jij bent tenminste bezorgd over je dochter,en al zou je iets over haar gezegd hebben nou en dat doen we allemaal op zijn tijd.Ik zei laatst tegen mijn dochter je bent een vervelende klier en dat was ze op dat moment ook.Ik hoop dat je toch nog iets vind waardoor je dochter weer in shape komt? Als ik soms hoor hoe sommige pubers over hun ouders praten, nee das pas erg.

Ik bedoel maar. Lachen

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 17:59

ikenindi schreef:
ff voor de blondjes onder ons: gaan jullie terug naar nl emigreren en daar naar stal, en zij daar op paardrijden? of even naar nl, dan weer terug, en dan daar op paardrijden?

hihi sorry, volg het niet helemaal geloof ik Knipoog

haha ja snap dat het verwarrend is maar je hebt gelijk we komen terug naar nederland voorgoed.
Ik ga terug naar de stal waar ik stond met mijn paard,want ja ook mijn paard verhuisd weer vrolijk mee.
Dus ik denk dat het een leuke goede afleiding.
en nogmaals wat meer moeder en dochter uurtjes is ook wel goed denk ik.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:02

oke, super! nou, veel geluk dan samen, en goede reis naar hier!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:12

lindsey schreef:
lindsey schreef:

Vind ik nog wel wat om dit van je eigen dochter te zeggen.
Er is blijkbaar wel meer aan de hand dan dat ze wat dikker is dan normaal.
Als ik dit zo hoor kan een bezoek aan de psycholoog / gezinstherapie ook geen kwaad.

Heb ik al eerder in dit topic gepost en sta ik nog steeds achter.
Ben er van overtuigd dat Moniek het beste wil voor haar dochter maar over je eigen kind hoor je niet zo te praten Bikkelhard, geen enkele emotie, gemeen

Dus tegen al die mensen die vinden dat moniek onterecht wordt aangevallen hoe zou jij het vinden als je moeder in die termen over je zou praten.

Overigens vind ik het heel goed dat ze hulp probeert te zoeken maar ze realiseert zich gewoon onvoldoende wat het voor haar dochter kan betekenen als ze zo over haar praat en erger nog blijkbaar zo over haar denkt.

IK zou vinden dat mijn moeder zich zorgen maakte - ze zegt zelf ook al dat dit gedrag niet bij haar past. Stelletje PUBERS, hebben jullie dan geen enkel idee hoe MOEILIJK het is om een kind op te voeden? Ik zit me hier echt steeds kwaaier te maken!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:13

woofie schreef:
Moniek,

Hier ben ik - als moeder!! - het volledig mee eens. Een pluim voor jou, Moniek, dat jij zo je nek uitsteekt voor je kind!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 18:16

nou ja zeg ik zit welliswaar te bloze hier haha
erg bedankt!