Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kasparonda schreef:Maar je hoort ook veel over dat je smorgens eerst goed moet ontbijten voordat je wat gaat doen dat zou beter zijn.
Hoe zit dat dan.
natasja1991 schreef:ik ben ook naar een dieetist geweest, dat kreng heeft nieteens een voedingsplan ofzo gemaakt, het enige wat ik al die tijd deed was opschrijven wat ik at en dat was het, en dan werdt ik gewogen, verder heeft ze niks gedaan en ik ga er nooit meer naartoe
missmiekie schreef:kasparonda schreef:Maar je hoort ook veel over dat je smorgens eerst goed moet ontbijten voordat je wat gaat doen dat zou beter zijn.
Hoe zit dat dan.
Schijnt je spijsvertering op gang te brengen, anders blijft ie in de slaapmodus staan(vanwege de nacht die je daarvoor gehad hebt, is je spijsvertering ook in slaap, door iets te eten, moet ie weer aan het werk, en gaat ie dus uit de slaapstand. *ff in aap-noot-mies-taal*)
kasparonda schreef:Maar je hoort ook veel over dat je smorgens eerst goed moet ontbijten voordat je wat gaat doen dat zou beter zijn.
Hoe zit dat dan.
Barmat schreef:Ik zal een geheimpje verklappen: een dieet werkt niet :n
Crashdieten niet (al dan niet onder medische begeleiding, ik zal jullie de detailverhalen besparen hoe ik met een suikerdip van 2.3 op de spoedhulp van het ziekenhuis terecht kwam dankzij mijn onder medische begeleiding crash dieet)![]()
Atkinson niet
Sonja Bakker niet (ooit zoiets ongezonds meegemaakt?)
Pillen niet
Drankjes niet
Maaltijdvervangers niet
Been there, done it, got a t-shirt.... Alles lijkt te werken, je verliest een hoop vocht, en komt daarna net zo hard weer aan en zelfs nog een paar kilootjes extra want je lichaam is op spaarstand gegaan en weet zich geen raad op het moment dat je weer normaal gaat eten.
Wat helpt dan wel?
Heel saai -> Gezond eten, regelmatig eten, en bewegen. Minder vet, minder suiker, kleinere porties, en regelmatig bewegen. Heel saai, heel vervelend, en het duurt het langst. Geen 10 kilo in een week, geen "amazing results" en geen "vet dat wegsmelt als ijs in de zon". Maar wel effectief.
Een heel simpel rekensommetje:
Wat je eet en wat je verbrand:
Eet je meer dan dat je verbrand, kom je aan
Eet je minder dan dat je verbrand, val je af
Simpel toch? De kunst is om minder te eten, en meer te verbranden, om zo je vetreserves aan te spreken en dus (duurzaam) gewicht te verliezen, fitter te worden en vet te verbranden.
Dus alle mooie (mode) dieten ten spijt - ze werken niet!!! Je zult je etenspatroon moeten veranderen, en je er bij neer moeten leggen dat als je er voor kiest om 's avonds die grote puntzak patat naar binnen te werken, je 's middags een lichte salade zult moeten eten, om er zo voor te zorgen dat je het aantal kcal niet overstijgt. Of dat je een rondje extra rent. Alles draait om die balans tussen inname en verbranding. Slecht en vet eten mag, maar niet de hele tijd.
It's a way of life... helaas voor ons velen!
Barmat schreef:Cyntje... Ik heb een collega meegemaakt die "deed" Sonja Bakker, en dat heb ik zo een paar weken gevolgd.... dat was écht niet gezond![]()
Als ontbijt een glas melk, als middageten een beschuit met vruchtenhagel en als avondeten een aardappel met een eetlepel erwten.... Of ze moet de boel belazerd hebben en zei ze dat het SB en het WAS niet zo, maar ieder normaal denkend mens weet dat als je DAT eet op een dag je gewoon een crash dieet aan het volgen bent!
Eerlijk gezegd vind ik SB zoals al die dieten gewoon een hype... wie herinnert zich niet meneer Montignac????? niemand hoor je er nog over, terwijl je jaren geleden dood werd gegooid met zijn dieet en zijn levenswijze want oh wat was het DE ideale oplossing! Geloof me, over een jaar of twee hoor of lees je niets meer over Sonja en is ze gewoon weer net als alle andere dieetgoeroe's in de uitverkoopbak van het Kruidvat beland
Cyntje schreef:Barmat schreef:Cyntje... Ik heb een collega meegemaakt die "deed" Sonja Bakker, en dat heb ik zo een paar weken gevolgd.... dat was écht niet gezond![]()
Als ontbijt een glas melk, als middageten een beschuit met vruchtenhagel en als avondeten een aardappel met een eetlepel erwten.... Of ze moet de boel belazerd hebben en zei ze dat het SB en het WAS niet zo, maar ieder normaal denkend mens weet dat als je DAT eet op een dag je gewoon een crash dieet aan het volgen bent!
Eerlijk gezegd vind ik SB zoals al die dieten gewoon een hype... wie herinnert zich niet meneer Montignac????? niemand hoor je er nog over, terwijl je jaren geleden dood werd gegooid met zijn dieet en zijn levenswijze want oh wat was het DE ideale oplossing! Geloof me, over een jaar of twee hoor of lees je niets meer over Sonja en is ze gewoon weer net als alle andere dieetgoeroe's in de uitverkoopbak van het Kruidvat beland
Ja maar "doen" aan Sonja Bakker is wel wat anders als het echt doen
Ik eet met SB meer dan dat ik zelf deed. En geloof mij maar dat als ik 65 kilo weeg ( dus dan moet er erg veel vanaf ) Dat ik het dan niet meer zo ver laat komen als het nu is!
En als je daar echt voor vecht, dan kun je dat ge-jojo ook tegengaan
Als ik minder weeg kan ik ook meer sporten etc. In mijn ogen werkt een dieet perfect als je daarbij gewoon je levensstijl kunt omgooien en niet denken van: Laat ik eens 9 maanden gaan lijnen, dat wertk dus niet
En dan kies ik voor Sonja, gewone normale producten waarin jezelf ook voldoende kunt varieeren, in mijn ogen niet echt een dieet, maar gewoon een gezonde levensstijl