Dik zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: Dik zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 16:47

Maar je hoort ook veel over dat je smorgens eerst goed moet ontbijten voordat je wat gaat doen dat zou beter zijn.
Hoe zit dat dan.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:49

kasparonda schreef:
Maar je hoort ook veel over dat je smorgens eerst goed moet ontbijten voordat je wat gaat doen dat zou beter zijn.
Hoe zit dat dan.

Schijnt je spijsvertering op gang te brengen, anders blijft ie in de slaapmodus staan(vanwege de nacht die je daarvoor gehad hebt, is je spijsvertering ook in slaap, door iets te eten, moet ie weer aan het werk, en gaat ie dus uit de slaapstand. *ff in aap-noot-mies-taal*)

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:50

natasja1991 schreef:
ik ben ook naar een dieetist geweest, dat kreng heeft nieteens een voedingsplan ofzo gemaakt, het enige wat ik al die tijd deed was opschrijven wat ik at en dat was het, en dan werdt ik gewogen, verder heeft ze niks gedaan en ik ga er nooit meer naartoe

Dat was bij mij ook, ik heb er ook last van hoor! Mijn motivatie is inderdaad ver te zoeken, de ene keer zit ik.. ik doe gezond de andere keer, ach het kan me niks schelen. Kijken of mensen nog goede tips hebben :_

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:58

meld me hier ook.. ben 18 jaar, 163 en weeg op het moment 83 kg.
ik wil nu echt toch af gaan vallen, en heb de knop omgezet.. ben vanaf oud en nieuw bezig.. maar at dan heel weinig, maar toen kwam ik alleen maar aan, dus ga nu proberen met 3 grote maaltijden(Ontbijt, middag en avond) en dan 3/4 tussendoortjes.. ook ga ik vanaf volgende week sporten..
ik hoop da het lukt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 17:00

missmiekie schreef:
kasparonda schreef:
Hoe zit dat dan.

Schijnt je spijsvertering op gang te brengen, anders blijft ie in de slaapmodus staan(vanwege de nacht die je daarvoor gehad hebt, is je spijsvertering ook in slaap, door iets te eten, moet ie weer aan het werk, en gaat ie dus uit de slaapstand. *ff in aap-noot-mies-taal*)

Ja maar ik zie hier reacties om eerst te gaan sporten en dan te ontbijten.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:01

Door sporten gaat je lijf in actieve stand, die gaat dus sneller verbranden en als je daarna dan eet, dan verbrand je lijf dat eten sneller...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:05

Ik zal een geheimpje verklappen: een dieet werkt niet :n

Crashdieten niet (al dan niet onder medische begeleiding, ik zal jullie de detailverhalen besparen hoe ik met een suikerdip van 2.3 op de spoedhulp van het ziekenhuis terecht kwam dankzij mijn onder medische begeleiding crash dieet) Clown
Atkinson niet
Sonja Bakker niet (ooit zoiets ongezonds meegemaakt?)
Pillen niet
Drankjes niet
Maaltijdvervangers niet

Been there, done it, got a t-shirt.... Alles lijkt te werken, je verliest een hoop vocht, en komt daarna net zo hard weer aan en zelfs nog een paar kilootjes extra want je lichaam is op spaarstand gegaan en weet zich geen raad op het moment dat je weer normaal gaat eten.

Wat helpt dan wel?

Heel saai -> Gezond eten, regelmatig eten, en bewegen. Minder vet, minder suiker, kleinere porties, en regelmatig bewegen. Heel saai, heel vervelend, en het duurt het langst. Geen 10 kilo in een week, geen "amazing results" en geen "vet dat wegsmelt als ijs in de zon". Maar wel effectief.

Een heel simpel rekensommetje:

Wat je eet en wat je verbrand:

Eet je meer dan dat je verbrand, kom je aan
Eet je minder dan dat je verbrand, val je af
Simpel toch? De kunst is om minder te eten, en meer te verbranden, om zo je vetreserves aan te spreken en dus (duurzaam) gewicht te verliezen, fitter te worden en vet te verbranden.

Dus alle mooie (mode) dieten ten spijt - ze werken niet!!! Je zult je etenspatroon moeten veranderen, en je er bij neer moeten leggen dat als je er voor kiest om 's avonds die grote puntzak patat naar binnen te werken, je 's middags een lichte salade zult moeten eten, om er zo voor te zorgen dat je het aantal kcal niet overstijgt. Of dat je een rondje extra rent. Alles draait om die balans tussen inname en verbranding. Slecht en vet eten mag, maar niet de hele tijd.

It's a way of life... helaas voor ons velen!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:05

kasparonda schreef:
Hoe zit dat dan.

Enerzijds klopt dat ook. Anderzijds, wanneer je te kampen hebt met overgewicht wil je het liefste dat wanneer je je lichaam aan het verbranden zet, dat ze dan vetten verbrandt.
Door 's morgens dus eerst 30-40 min, rustig te trainen op de fiets oid gaat je lichaam automatisch over op vetverbranding omdat er niks anders is op de nuchtere maag. Een lichaam is lui ingesteld en als je dus eerst zou eten en dan een uurtje later zou gaan sporten, dan zal je lichaam eerst de koolhydraten verbranden en later pas vetten (mits je binnen de juiste hartslag en inspanning blijft). Daarom zei ik eerder al dat het totaal geen zin heeft om maar 15 min. op de fiets te gaan zitten (het is natuurlijk beter dan niets), je lichaam gaat er niet genoeg vetten door verbranden.
Als je na het sporten dan ook nog eens een half uurtje wacht met ontbijten dan blijft je lichaam nog even in de verbrandingsfase. Zodra je dan gaat eten schiet je stofwisseling omhoog en een bijkomend voordeel is dat je hierdoor gedurende de dag meer blijft verbranden. Het is dus wel van belang dat je goed ontbijt, liefst goede koolhydraten en veel vezels en je ontbijt mag best rond de 250 -350kcal zitten.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:45

En over verbranding, eerst krachttraining dan pas cardio :

Weet niet of ik de tekst mag kopieeren, maar dit is mooie site waar alles goed uitgelegd staat waarom Lachen

www.slank-en-sterk.nl

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:04

Barmat schreef:
Ik zal een geheimpje verklappen: een dieet werkt niet :n

Crashdieten niet (al dan niet onder medische begeleiding, ik zal jullie de detailverhalen besparen hoe ik met een suikerdip van 2.3 op de spoedhulp van het ziekenhuis terecht kwam dankzij mijn onder medische begeleiding crash dieet) Clown
Atkinson niet
Sonja Bakker niet (ooit zoiets ongezonds meegemaakt?)
Pillen niet
Drankjes niet
Maaltijdvervangers niet

Been there, done it, got a t-shirt.... Alles lijkt te werken, je verliest een hoop vocht, en komt daarna net zo hard weer aan en zelfs nog een paar kilootjes extra want je lichaam is op spaarstand gegaan en weet zich geen raad op het moment dat je weer normaal gaat eten.

Wat helpt dan wel?

Heel saai -> Gezond eten, regelmatig eten, en bewegen. Minder vet, minder suiker, kleinere porties, en regelmatig bewegen. Heel saai, heel vervelend, en het duurt het langst. Geen 10 kilo in een week, geen "amazing results" en geen "vet dat wegsmelt als ijs in de zon". Maar wel effectief.

Een heel simpel rekensommetje:

Wat je eet en wat je verbrand:

Eet je meer dan dat je verbrand, kom je aan
Eet je minder dan dat je verbrand, val je af
Simpel toch? De kunst is om minder te eten, en meer te verbranden, om zo je vetreserves aan te spreken en dus (duurzaam) gewicht te verliezen, fitter te worden en vet te verbranden.

Dus alle mooie (mode) dieten ten spijt - ze werken niet!!! Je zult je etenspatroon moeten veranderen, en je er bij neer moeten leggen dat als je er voor kiest om 's avonds die grote puntzak patat naar binnen te werken, je 's middags een lichte salade zult moeten eten, om er zo voor te zorgen dat je het aantal kcal niet overstijgt. Of dat je een rondje extra rent. Alles draait om die balans tussen inname en verbranding. Slecht en vet eten mag, maar niet de hele tijd.

It's a way of life... helaas voor ons velen!

Wat is het verschil Verward

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:26

Cyntje... Ik heb een collega meegemaakt die "deed" Sonja Bakker, en dat heb ik zo een paar weken gevolgd.... dat was écht niet gezond
Als ontbijt een glas melk, als middageten een beschuit met vruchtenhagel en als avondeten een aardappel met een eetlepel erwten.... Of ze moet de boel belazerd hebben en zei ze dat het SB en het WAS niet zo, maar ieder normaal denkend mens weet dat als je DAT eet op een dag je gewoon een crash dieet aan het volgen bent!

Eerlijk gezegd vind ik SB zoals al die dieten gewoon een hype... wie herinnert zich niet meneer Montignac????? niemand hoor je er nog over, terwijl je jaren geleden dood werd gegooid met zijn dieet en zijn levenswijze want oh wat was het DE ideale oplossing! Geloof me, over een jaar of twee hoor of lees je niets meer over Sonja en is ze gewoon weer net als alle andere dieetgoeroe's in de uitverkoopbak van het Kruidvat beland Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:27

Oh ja, ik ben geen dikkerd met frustraties trouwens Haha!

Wel geweest....Ik ben 30 kg afgevallen omdat ik epilepsie kreeg en medicijnen... heerlijke bijwerking Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:52

Barmat schreef:
Cyntje... Ik heb een collega meegemaakt die "deed" Sonja Bakker, en dat heb ik zo een paar weken gevolgd.... dat was écht niet gezond
Als ontbijt een glas melk, als middageten een beschuit met vruchtenhagel en als avondeten een aardappel met een eetlepel erwten.... Of ze moet de boel belazerd hebben en zei ze dat het SB en het WAS niet zo, maar ieder normaal denkend mens weet dat als je DAT eet op een dag je gewoon een crash dieet aan het volgen bent!

Eerlijk gezegd vind ik SB zoals al die dieten gewoon een hype... wie herinnert zich niet meneer Montignac????? niemand hoor je er nog over, terwijl je jaren geleden dood werd gegooid met zijn dieet en zijn levenswijze want oh wat was het DE ideale oplossing! Geloof me, over een jaar of twee hoor of lees je niets meer over Sonja en is ze gewoon weer net als alle andere dieetgoeroe's in de uitverkoopbak van het Kruidvat beland Knipoog

Ja maar "doen" aan Sonja Bakker is wel wat anders als het echt doen Knipoog
Ik eet met SB meer dan dat ik zelf deed. En geloof mij maar dat als ik 65 kilo weeg ( dus dan moet er erg veel vanaf ) Dat ik het dan niet meer zo ver laat komen als het nu is!
En als je daar echt voor vecht, dan kun je dat ge-jojo ook tegengaan Ja
Als ik minder weeg kan ik ook meer sporten etc. In mijn ogen werkt een dieet perfect als je daarbij gewoon je levensstijl kunt omgooien en niet denken van: Laat ik eens 9 maanden gaan lijnen, dat wertk dus niet

En dan kies ik voor Sonja, gewone normale producten waarin jezelf ook voldoende kunt varieeren, in mijn ogen niet echt een dieet, maar gewoon een gezonde levensstijl Knipoog

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:02

Sonja Bakker is idd geen dieet, zoals Atkins en Montignac, maar een levensstijl. Helaas schrijft ze wel veel te weinig kcal voor en dat is niet slim (ik verwijs naar de rattenproef die ik eerder heb samengevat). Je kan wel goede tips uit haar boek halen, maar je moet wel wat meer eten als zij aanraadt. Dan val je wel minder snel af natuurlijk, maar dat is ook veel beter.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:08

Ik ben nu 14 en ook wat aan de zware kant.
Ik moet zeker niet zwaarder worden.
Hebben jullie tips, hoe ik gezond kan afvallen maar niet mijn groei kan storen Knipoog

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:59

Heb het ooit een week gedaan, SB, zelfs op het mannenmenu werkte het nog zo dat ik afviel dus het vrouwenmenu lijkt me dan niet zo gezond Clown

En als ik heel de dag actief bezig ben buiten is het echt veel te weinig voor mij! En ben er mee gestopt want toen ik de calorieen ging uitrekenen schrok ik best van hoe weinig het was en dat ik eigenlijk aan het crashen was, zelfs met het mannen menu.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:02

Het mannenmenu verschilt niet veel van de vrouwen hoor Nagelbijten / Gniffelen
Her en der een aardappel, cracker of stukje fruit meer. Voor mannen vind ik het veel te weinig!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:08

Toch zie ik om me heen genoeg mensen met toch al zeker een jaar resultaat Ja Sonja scoort daar niet slecht bij.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:19

hallo
ik heb zelf dit probleem maar even gehad,dit was naar mijn zwangerschap.
Ik woog ook te zwaar ongeveer 70 kilo en ik ben ongeveer 1.65.
Ik ben er van overtuigd dat een dieet niet werkt.
Je moet jezelf veranderen je levenstijl en dus ook eetgewoonte.
Eten is voor veel mensen een verslaving net als roken.
alleen word roken begrepen maar een eetverslaving niet.
Voor elke verslaving geld hetzelfde je moet echt voor 100% willen om te stoppen.
Ben je dat maar voor 99% dan werkt het al niet en val je snel terug in je oude patroon.
Maak geen obsessie van je afval proces ga niet wegen elke dag dat maakt het alleen maar moeilijker.
maar moeite moet je doen en dat zie ik vaak dat dat maar weinig gebeurt.
ik zie alleen maar dieet dieet en nog eens dieet,maar beweging is vaak ver te zoeken.
ik ben ook geen sport iemand vind ik vreselijk en dood saai.
ga meer paardrijden ga leuke dingen doen zodat je geen tijd hebt om te eten.
Ik eet uit verveling dat weet ik van mezelf dus ik zorg ervoor dat ik me niet verveel.
ik heb het geluk dat ik niet eet als ik niet lekker in mijn vel zit.
maar veel zoeken troost bij eten.
je mag best lekker je jus eten bij je aardappels en je brood met boter etc maar snack niet zoveel.
3 maaltijden perdag moet genoeg zijn.
alles wat je daarbij eet is teveel.
Ik ben zo in 4weken tijd bijna 10 kilo verloren en ik doe het nog steeds zo.
Ik ben er nu aan gewend en dat is mijn nieuwe levensstijl dat werkt alleen het beste.
Dus niet volop dieeten om straks beetje bij beetje weer op gewicht te komen.
Een dieet heeft maar even succes maar dan zie je in 99% toch flinke terug vallen.
want je gaat van het ene uiterste terug naar het andere uiterste.
Ik weeg nu 61kilo en voel me hier fijn bij ik zit nu al weer 4 jaar op dat gewicht en dat gaat super.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:17

@Moniek: 3 maaltijden per dag is niet voldoende. Probeer minstens 5-6 keer per dag te eten. Dat hoeft geen hele maaltijd te zijn maar je houdt je verbranding wel de hele dag aan de gang. Ik val om als ik maar 3 keer per dag zou eten.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:42

Cyntje schreef:
Barmat schreef:

Ja maar "doen" aan Sonja Bakker is wel wat anders als het echt doen Knipoog
Ik eet met SB meer dan dat ik zelf deed. En geloof mij maar dat als ik 65 kilo weeg ( dus dan moet er erg veel vanaf ) Dat ik het dan niet meer zo ver laat komen als het nu is!
En als je daar echt voor vecht, dan kun je dat ge-jojo ook tegengaan Ja
Als ik minder weeg kan ik ook meer sporten etc. In mijn ogen werkt een dieet perfect als je daarbij gewoon je levensstijl kunt omgooien en niet denken van: Laat ik eens 9 maanden gaan lijnen, dat wertk dus niet

En dan kies ik voor Sonja, gewone normale producten waarin jezelf ook voldoende kunt varieeren, in mijn ogen niet echt een dieet, maar gewoon een gezonde levensstijl Knipoog

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt ik "deed" het zelf niet, ik volgde haar, ik volgde het dieet niet Haha! Hou op zeg, ik ga plat als ik dat maar mag eten Knipoog

Ik ben van mening dat SB echt een aanslag op je lichaam is, net als alle andere mode-dieten, en ik kan talrijke mensen in mijn omgeving die keurig afgevallen zijn en nu weer net zo hard aangekomen zijn omdat ze stoppen met Sonja en weer normaal gaan eten. Let wel, NORMAAL gaan eten! Met Sonja leg je je verbranding namelijk stil en zul je, wil je blijvend resultaat zien, de rest van je leven als een muis moeten vreten. Nou, dat is behoorlijk zielig, al zeg ik het zelf. Maar goed, als ik haar op TV zie, dan word ik al niet goed, ik vind haar zó verschrikkelijk onsympathiek!

Ze probeert nu Duitsland te veroveren overigens... ik wens haar veel succes, dat lukt haar nooooiiiiit

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:05

Hoezo zou dat haar nooit lukken Barmat?
Slikken niet alles als zoete koek net als Nederlanders Haha! Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:17

@ Moniek en Barmat: dieeten kan volgens jullie dan mss niet gezond zijn maar ik ben 4/5 kilo kwijt in 1 maand en geen 10 kilo zoals moniek. Dat is zeker niet gezond
Je mag maximaal 1 kilo per week afvallen, anders is het net zo goed niet goed voor je huid en stofwisseling Nagelbijten / Gniffelen

Laat mij dan maar als een muis eten Nagelbijten / Gniffelen ik krijg het af en toe niet eens op allemaal Vork

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:22

Ik lees hier echt adviezen die je op de lange termijn nooit gaat volhouden. Ik denk dat ten eerste het belangrijk is om te realistische verwachtingen te hebben. Daarbij het op een gezonde en verantwoorde manier te doen. Je moet niet al het eten met een beetje vet verbieden. Of nooit meer wat snoep mogen aanraken. Dat trek je niet. Hetzelfde geldt voor veel sporten. Niet iedereen heeft daar de mogelijkheid voor. Probeer te kijken wat in jouw leven past.

Ach, sb is weer het zoveelste boekje op dezelfde manier. Tuurlijk val je af, als ik zie wat je mag eten krijg ik nu al honger Knipoog

Daarbij denk ik niet dat je voor ieder persoon en ieder lichaam hetzelfde vast kan stellen. Ik ben heel gevoelig voor snoep/chips, tussendoortjes dus. Verander ik niks aan mijn 'dagelijkse maaltijden' maar stop ik met snoepen (wat ik overigens niet extreem doe) dan val ik gewoon flink af. Sporten doe ik om alles, ehm op zijn plek te houden zeg maar Clown en om mijn spieren te versterken en zo mijn 'kwaaltjes' onder de duim te houden.

Ontbijten kan ik niet als ik net opgestaan ben, ik gooi het er allemaal weer uit. Ik ontbijt dus ook zodra ik ongeveer een uur op ben. Dan lukt het prima.

edit; in mijn omgeving is iedereen die aan welk dieet dan ook begonnen is, uiteindelijk zwaarder geworden dan voor het dieet. IMO kan het nooit goed zijn om je lichaam op te weinig te zetten..

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:24

Al is het maar halve kilo per week, dat zou 2 kg per maand of 24 per jaar zijn. Alleen dat gaat voor bijna iedereen te langzaam.

Er zullen er vast wel zijn die na SB wel op gewicht blijven of die 2/3 kg per week afvallen en dan nog op gewicht blijven.
98% van de mensen die dit doen redt dit echter niet om op hetzelfde gewicht te blijven en veel worden erna zelfs weer zwaarder.