Citaat:
Elk jaar is het inleveren en op het ziektekostenstelsel hebben we allemaal zo zoveel in moeten leveren. Niet alleen de niet zieken.
Als je nooit ziek bent, heb je ook die 150 euro eigen risico niet, dus dat scheelt. De zieke gaat er dan nog een extra van 150 op achteruit, alsof dat zo eerlijk is als je bent verzekerd?
Lijkt nou net alsof de zieke er op wordt aangekeken dat de nietzieke nu zijn no-claim kwijt is, is gewoon een verkapte vorm van premie verhoging, maar wordt anders genoemd. Als ze de premie evenredig hadden verhoogd, hadden ze het niet kunnen verkopen, dus dan maar zo. Volgend jaar zal de premie wel weer om hoog gaan.
Tja, het is triest. Het vorige stelsel was dat al (ik kende mensen die behandelingen weigerden om die no-claim maar te houden!!), maar deze zal hetzelfde effect hebben... als je die 150 euro niet HEBT... wat dan? Dan maar een paar maandjes géén medicijnen?
Ik begrijp niet waar de regering denkt dat ze mee bezig is.
Citaat:
Dus, eigen risico erbij van 150 euro, no-claim van 250 eraf, en dan premie verhogen, daarna veel dingen schrappen, kortom je bent straks nog duurder verzekerd dan je huur van je huis, maar krijgt er geen donder voor terug. Maar dat is de regering die dat aan het doen is, geld halen bij de burger om het onder de burger weer te verdelen, een soort van sociaal stelsel. Straks verdien je alleen nog maar op papier veel, maar aan het eind van de maand heb je net zo veel te besteden voor je boterhammetjes als de mensen die niet werken, subsidie hebben of ze nou vrijwillig werkloos zijn, onvrijwillig, in de zieketwet zitten of bijstand of wat dan ook. Gewoon gelijk trekken.
Tja, daar zit iets in. Enerzijds is het ''eerlijk'', omdat de arbeidsongeschikte (om welke reden ook) daar ook niet voor kiest... maar anderzijds dient de arbeid WEL beloond te worden, anders word iedereen enorm gedemotiveert. Daar moeten ze dus iets aan doen.
Citaat:
Alleen de absolute top, die dus tonnnnen per jaar verdienen, die hebben er geen last van. Het is wel de regering die dat doet en de gewone burger kiest daar niet voor. Maar de hoge heren hebben de onderonsjes en die weten wel waar ze het geld moeten halen. De benzine lekker duur maken, alles wat werkt en onvrijwillig in de file staat om toch te kunnen werken en naast de deur geen baan kunnen krijgen, betaald de tol, aan het eind van de maand een kwart van je salaris op aan auto en benzine kosten. Net dat extra beetje wat je meer hebt dan je buren die geen werk hebben.
Dat maakt ontevreden en terecht.
Tja, inderdaad... wat je zegt: Ontevreden en terecht!
Citaat:
Mijn man heeft een goed salaris, maar ook hier wordt het elk jaar minder, hoe lang kan hij nog 1 verdiener blijven? Ik verwacht niet meteen een baan voor mij, of ik moet ook een autootje aan gaan schaffen om elders te kunnen werken, dus van prutsdorp naar stad te kunnen gaan, wat gaat dat kosten??!!??
Openbaar vervoer?
Is ook een optie.Wij hebben ook geen auto hoor. Maar het is wél bespottelijk dat het nodig zou zijn, als jullie eerst prima van één salaris leefden. Prijzen omhoog = lonen omhoog lijkt vergeten... 
Citaat:
Ik kan mij voorstellen dat mensen boos zijn, maar in sommige huishoudens komen deze maatregelen heel erg hard aan en dat is niet altijd de huishoudens die van een uitkering moeten rondkomen, soms ook de hardwerkende man...
Oh, absoluut. Ik ben zelf dus een persoon met een uitkering, maar heb genoeg vrienden met behoorlijk onderbetaalde baantjes als je het mij vraagt.... word tijd dat arbeid beloond word.
En het word ook tijd dat de kloof tussen arm en rijk weer verdwijnt. Uitkeringsgerechtigden moeten voldoende geld hebben om normaal van te leven, en aub een extraatje erbij word ENORM gewaardeerd... en werkende mensen mogen best eens een extraatje, die leveren nu ook in, zeker in de lagere loonschalen...
Kortom; tijd voor extraatjes voor alle mensen in de lagere loonschalen & minima.