Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elinax21 schreef:Oke ik heb waarschijnlijk weer eens teveel verhaaltjes gelezen, maar uit onderzoeken is gebleken dat mensen het raar vinden als je je kind 2 jaar of langer borstvoeding geeft, zelfs 1 jaar wordt al als lang gezien. dus mijn vraag bij deze, wat vinden jullie normaal?
elinax21 schreef:gelukkig, ik ben niet de enigealleen oppassen moet ik wel aan geloven nu ik weer moet werken. maar ik neem expres nooit een flesje mee als we op visite gaan, dan kan ook niemand vragen mag ik r voeden
odetteke schreef:Nadya schreef:Ja, ik hoorde ook wel eens gezeur van mensen aan van 'voed je haar nog steeds zelf?' (dan wilden ze dat ik overging op de fles) tot aan 'je moet aan jezelf gaan denken' (ik viel nogal af van het geven van borstvoeding, wat best handig was na de zwangerschap:D).
Ik merk hier ook wel dat opa en oma het erg jammer vinden dat ze geen flesje kunnen geven, dat konden ze bij de andere kleinkids wel. En bij de andere kleinkinderen konden ze vanaf het begin al regelmatig oppassen, Marlo is bijna een half jaar en nog niemand heeft op hem mogen passen nog.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet zo leuk vind ook als anderen hem vasthouden, komt denk ik ook door de borstvoeding voor een groot deelIk ben 24 uur per dag met hem samen eigenlijk en omdat hij niet uit een fles drinkt kan ik ook eigenlijk nooit zonder hem weg. Onze band is daardoor zo hecht dat ik een minuut of 5 bij iemand anders nog prima vind, maar daarna wil ik hem weer terug. En bij het eerste kermpje of pruillipje ook (Mijn vriend uitgezonderd natuurlijk)
elinax21 schreef:een vriendin van mij had de nacht dat ze in het ziekenhuis moest blijven, haar zoontje op de babykamer laten leggen. daar hebben ze hem zonder toestemming gewoon een flesje gegeven.
Nadya schreef:Ik kolfte ook, hoor, anders kon ik zelf geen kant meer op en dat ging me te ver. Bovendien kolfte ik al vanaf de geboorte, omdat ik de melk moest mengen met johannesbrood pitmeel (mijn dochter heeft heel veel gespuugd, ze viel te veel af de eerste maanden). Mijn vriend gaf 's nachts ook vaak een flesje (vond ik zo fijn, kon ik lekker even doorslapen) en anderen mochten dat ook wel eens. Ik was daar niet zo moeilijk in, hoor.
Ik was al de hele dag bij haar.......![]()
Maar ik kan me dat 'vasthouderige gevoel' wel voorstellen, ik wilde dat dan ook niet teveel, maar dat gebeurde ook niet.
odetteke schreef:Tja, ik had die keuze dus niet helaas (niet dat ik het heel erg vind) Fopspenen vond hij niets en bij flesjes ging hij heel hard hysterisch huilen en weigerde te drinken. Alle flessen en spenen geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk lijkt hij nu sinds een dag of 3 de tuitbeker te accepteren, maar nu krijg ik weer niet genoeg gekolfd
sandr0 schreef:Ik lees veel verhalen hier van mensen die slechte ervaringen hebben met borstvoedin ggeven in t ziekenhuis. Ik kan beide keren de verpleging alleen maar een dikke pluim geven. Zo wel bij mijn zoon als dochter werden ze binnen een half uurtje na de bevalling al bij me gelegd en werd er gekeken of ze wilde drinken. Het ging vrij makkelijk maar kreeg wel tips om t zo prettig mogelijk ook voor mij te laten zijn. Mijn kids zijn allebei in een ander ziekenhuis geboren. Ze mochten ook inj een bedje naast mij slapen en dat vond ik wel erg prettig. Koos je er toch voor dat je je kindje in de babay kamer wilde laten slapen dan was dat ook geen probleem. Ze kwamen t kindje dan brengen om te drinken bij de moeder. Beide ziekenhuizen stimuleerde het geven van borstvoeding. Ik persoonlijk vond t echt ideaal hoor. Altijd bij je en gelijk op temperatuur
Suzanne F. schreef:sandr0 schreef:Ik lees veel verhalen hier van mensen die slechte ervaringen hebben met borstvoedin ggeven in t ziekenhuis. Ik kan beide keren de verpleging alleen maar een dikke pluim geven. Zo wel bij mijn zoon als dochter werden ze binnen een half uurtje na de bevalling al bij me gelegd en werd er gekeken of ze wilde drinken. Het ging vrij makkelijk maar kreeg wel tips om t zo prettig mogelijk ook voor mij te laten zijn. Mijn kids zijn allebei in een ander ziekenhuis geboren. Ze mochten ook inj een bedje naast mij slapen en dat vond ik wel erg prettig. Koos je er toch voor dat je je kindje in de babay kamer wilde laten slapen dan was dat ook geen probleem. Ze kwamen t kindje dan brengen om te drinken bij de moeder. Beide ziekenhuizen stimuleerde het geven van borstvoeding. Ik persoonlijk vond t echt ideaal hoor. Altijd bij je en gelijk op temperatuur
Ja ze stimuleerden het wel, legde idd binnen het half uur enzo maar ze letten te weinig op de manier van aanleggen. Ik had de volgende dag toen ik naar huis ging al een kloofje, auw...
Dankzij de super kraamzorg geef ik nu nog bv, het deed zo'n pijn, ik had zeker gestopt als dat zo bleef.
Xantaatje schreef:elinax21 schreef:Oke ik heb waarschijnlijk weer eens teveel verhaaltjes gelezen, maar uit onderzoeken is gebleken dat mensen het raar vinden als je je kind 2 jaar of langer borstvoeding geeft, zelfs 1 jaar wordt al als lang gezien. dus mijn vraag bij deze, wat vinden jullie normaal?
Ik ben kraamverzorgendeIk kan je maar 1 tip geven en dat is voeden zolang jij en de kleine het leuk en prettig vinden, en je kindje goed blijft groeien natuurlijk.
Citaat:Het is alleen erg te betreuren dat groei wordt afgezet tegen een fv cuve, en van koeiemelk groei je nu eenmaal harder, daar is het ook voor bedoeld. Dat maakt bv moeders vaak erg nzeker en is vaak een reden om onnodig te stoppen met de bv.
Het gaat om plas en poepluier en alertheid van het kind. Die van mij zaten altijd onder het gemiddelde door de bv, maar deden en doen het prima!
elinax21 schreef:gelukkig ben ik erg koppig en ik ga ook zeker wel voeden totdat we zelf vinden dat het niet meer gaatkritiek kan best hebben, trek me daar sowieso weinig tot niks van aan.
kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om die jonge baby'tjes goed te helpen bij het aanleggen. viel mij zonder bijvoeding al tegen. ik las trouwens gister dat fingerfeeding nooit door verpleegsters gedaan (mag) word(en).
Xantaatje schreef:Citaat:Het is alleen erg te betreuren dat groei wordt afgezet tegen een fv cuve, en van koeiemelk groei je nu eenmaal harder, daar is het ook voor bedoeld. Dat maakt bv moeders vaak erg nzeker en is vaak een reden om onnodig te stoppen met de bv.
Het gaat om plas en poepluier en alertheid van het kind. Die van mij zaten altijd onder het gemiddelde door de bv, maar deden en doen het prima!
Ja klopt, dat ben ik helemaal met je eens. Kindjes met flesvoeding groeien in stijgende lijn terwijl BV kindjes trapsgewijs groeien. Het is inderdaad zo dat je kindje voldoene plas, poep luiers heeft en allert is en in iedergevak gemiddeld 150 gram groeit per week.