Jeejtje, dat klinkt niet fijn. Die foto's, dat ziet er ook niet bepaald fijn uit. Vind het wel knap van je dat je ondanks je claustrofobie toch in die 'tunnel' bent gegaan! Petje af!
Zo, wat een blauwe plekken zeg Heb ik ook 1x gehad. Toen moest ze 7x prikken en nog kreeg ze het niet voor elkaar. De dag erop naar iemand anders en die had het in 1x voor elkaar.
De MRI heb je overleefd. Op naar de volgende stap. Ik blijf voor je duimen.
Ach meissie toch, waar moet je toch allemaal doorheen momenteel ... Gelukkig heb je veel steun uit je omgeving en weet je dat er ook hier heel veel mensen zijn die aan je denken en met je meeleven. Moet zeggen dat ik ook eigenlijk wel doorlopend aan je denk, hopelijk helpen al die "positieve vibes" een beetje ...
Heel erg bedankt allemaal dat jullie aan me denken. Het gaat ook allemaal zo snel nu. Soms is het net of ik het zelf niet ben en het razendsnel bij een ander zie gebeuren ipv dat ik die persoon ben. @Bonte: 7 keer prikken ai ai ai ik denk niet dat ik dat volhield. Mijn arm is al een stuk minder blauw en de prik van gisteren met het goedje voor de MRI daar zie je niks van ! Gelukkig maar.
Helaas kreeg ik vanmorgen niet zo een goed nieuws van de dokter. Hij belde met de rezultaten van de MRI foto's. Daarop is duidelijk te zien dat de tumor geen 2.5 cm is maar 5.5 cm !! Van borstsparend werken is dus helaas geen sprake meer. Als ze 5.5cm moeten wegnemen en nog een een veiligheidszone van 1cm rondom kunnen ze onmogelijk een mooi rezultaat verkrijgen en ze willen een zo mooi mogelijk rezultaat voor me omdat ik nog zo jong ben. Het gehele borstweefsel moet er dus uit. Maar ze gaan tijdens de operatie werken met de plastiche chirurg en zo gaan ze meteen terug een 'mooie' borst crieern of toch allesinds het begin ervan ik denk niet dat dat allemaal in 1 operatie kan. Hoe dat allemaal in zijn werk gaat hoor ik vrijdag dan heb ik een afspraak met de plastiche chirurg over hoe hij het gaat doen. Ik heb ook een site gekregen van de dokter waar de verschillende mogelijkheden opstaan. Als ik het goed begrijp nemen ze weefsel van elders bv buik en doen ze dat in de borst. Tja dan gaan we plots van een niet zo zware operatie (ik hoopte borst open tumor eruit en terug dicht) naar een zware operatie die erg lang kan gaan duren om te helen zeker nog met bestraling. Achja in ieder geval ben ik dan wel zeker van een mooi rezultaat nadien.
Ik ken je natuurlijk niet persoonlijk, maar ik vind je verhaal erg aangrijpend - deels ook omdat je jong bent (die rotziekte kan dus echt iedereen overkomen). Ik wil je sterkte wensen tijdens de operatie/bestralingen/chemo's die je krijgt en ik hoop dat alles daarna goed afloopt.
ik begrijp wat je doormaakt,ik heb bijna exact hetzelfde meegemaakt,ook ik had van de een op de andere dag drie tumoren in mn borst,waarvan 1 kwaadaardig,die hebben ze inmiddles verwijdert,artsen waren in shock omdat ik dus 24 ben en ook eigelijk dus te jong was,ik loop nog steeds in het ziekenhuis nu dus bijna 8 maanden later..en over 2 maanden krijg ik weer een echo voor controle,....het ergste vond ik wachten op de uitslag van de biopsie,die bij mij trouwens wel onder gehele narcose is gedaan,mijn tumoren waren 1,5 ..2,5 en 4,5 cm groot,heel veel sterkte toegewenst
Allereerst wil ik de kaartjesstuurders heel heel erg bedanken jullie zijn top ! Ik moest gisteren echt even huilen toen ik aan mijn brievenbus stond zoveel mensen die aan me denken ook mijn mams was echt ontroerd. ik ken jullie niet persoonlijk en toch heb ik zoveel steun aan jullie de geweldige kant van internet he ! Het kaartje met lichtjes en muziek is de faforiet van mijn hond hahaha telkens die opengaat (en dat is al vaak geweest) draaid ze helemaal door !! Jullie zijn top !!
Man,man, man ik begin voor de 1ste keer echt bang te krijgen. Gisteren kreeg ik van de dokter een website van het ziekenhuis en de plastiche chirurg zelf die me gaan behandelen. Deze had gevraagd of ik deze site eens goed wilde bestuderen zodat ik alles goed snap waar hij het vrijdag met me over gaat hebben. Mijn goed wat een operatie's !! Ik weet vrijdag pas welke me te wachten zal staan maar ojee ze zijn verschrikkelijk eng !! Kijk maar eens. http://www.zol.be/Internet/plastische.h ... asp?id=902 Ik heb een vermoeden dat het deze word
2.2. Reconstructies met vrije flappen • De DIEP-flap borstreconstructie.
Want dat ballonnetje zal niet gaan vermits ik bestraling ga krijgen en die van mijn rug twijfel ik ook aan daar heb ik niet veel vet. Wat ziet dat er allemaal akelig uit !! Ik kon gisteren pas tegen half 3 de slaap vatten zo spookte het door mijn hoofd. Ik vrees dat ik echt doodsbang ga zijn als ik binnenmoet ! Ik heb nog nooit een operatie gehad zelf nog nooit in het ziekenhuis geweest en nu meteen dit ! Mijn gedachtegang was oorsprongkelijk binnen borst open schijf eruit borst toe volgende dag naar huis. Maar daar zal niks van inkomen ik kan met niet voorstellen dat ik na zo een ingreep na 1 dag thuis zal zijn.
Oei, ik zou het ook in mijn broek doen net als jij. Is niet niks! Wil je in ieder geval even een hart onder de riem steken, ga nu even teruglezen in het topic...
Oh meid wat erg, ik zou het zelf ook besterven geloof ik. Heb zelf ook nooit in het ziekenhuis gelegen en zelfs om op bezoek te gaan kom ik er niet graag Maar wat moet dat moet en ik wil je er zeker heel veel sterkte bij wensen, hou je sterk en hou in je gedachten dat wij hier allemaal met je meeleven en aan je denken
Ik wil je heel erg veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Het moet een hele schok voor je zijn en het gaat nu wel heel erg hard! Wat een gigantische blauwe plekken heb je trouwens! Daar is iemand flink aan het prutsen geweest. Ik heb laatst het boek 'komt een vrouw bij de dokter' gelezen van Kluun. Hij heeft zijn vrouw verloren aan borstkanker en ik heb echt zitten huilen toen ik dat boek las. Gelukkig heb jij geen uitzaaiingen en hopelijk zal de operatie goed verlopen. Ik wens jou en je familieleden heel veel sterkte en ik zal aan je denken!
Jeetje dat wordt dus toch een hele operatie.... Heel vee sterkte, ik zou proberen je er niet te 'druk'over te maken, al is dat natuurlijk wel heel moeilijk. Gelukkig ben je onder narcose voordat je het doorhebt.
Succes en heeeeeeeeel veel sterkte!! Ik vind je wel super positief, volhouden die instelling, dat is het beste!
dat is balen ..dat alles er afmoet "als"ik ooit een reconstructie zou mogen zou bij mij dus idd via een ballonnetje eerst ruimte gemaakt moeten worden begrijp uit het verhaal dat ze bij jou wel vel / huid besparen kunnen werken persoonlijk zou ik kiezen voor de rugspier het is een spier die je (gezien evt kinderen later) makkelijker kunt missen , daarbij komt het lidteken bij de rugspier op d rug te hoogte van je bh bandje , bij de buik snede is het toch meer in het oog de resultaten die ik heb gezien van de verschillende methodes is de rugspier (zeker bij niet al te grote borsten .. zoveel heb jij niet nodig) mooier (lidteken op de rug minder erg als op de buik) in ieder geval even vragen over de buikspier en evt kinderen later! de borst is vaak mooier bij een buik transplant omdat ze daar meer eefsel hebben maar gezien het feit dat jij niet hele zware borsten hebt zou ik hard nadenken over de rugspier ! laten ze je tepel + zenuwen wel zo veel mogelijk onberoert of gaat die ook weg>? houd iig emotioneel rekening met dat het gevoel daar verdwijnt of iig heel erg anders word zeker als ze de tepel los moeten halen weet niet precies waar jouw gezwel zit ? (heb zelf eerst 2 borstbesparende operaties gehad later kompleet toilet ene kant nog later komplete verwijdering andere kant.. weet ondertussen helaas wat wat teweeg kan brengen) iig sterkte met de operaties en bij de keuze en heeel erg fijn dat ze gelijk reconstructueren kunnen !
Zo, ik heb even bijgelezen. Ik zag dat je van 81 bent, dus nog vier jaar jonger als ik. Pfiieuw dat je dit mee moet maken zeg! Ik heb het van dichtbij meegemaakt met mijn moeder en dat vond ik al erg voor haar. Ik ben met alles mee geweest naar het ziekenhuis, alleen niet met alle bestralingen, want dat was dus dagelijks en dat lukt niet ivm school.
Maar ze had een kwadaardig gezwel met uitzaaingen in spierweefsel en lymfeweefsel. Maar na 2 operaties, chemo en bestraling leeft ze gelukkig nog steeds! Dus hou moed he!! Het is ´voor mijn mams nu ruim 9 jaar geleden. Ze hebben de borst weggehaald en in een 2e operatie alle okselklieren en spierweefsel, geen knappe reconstructie mogelijk.
De chemo viel niet altijd mee en ze was wel wat haar kwijt, maar ze kreeg meer terug en nog krullen ook En ze was al wat grijs aan het worden, maar het nieuwe haar kwam gewoon weer donker haar terug. De bestraling was niet zo fijn, maar ze kunnen tegenwoordig steeds beter op de plaats richten waar de kanker zit zodat niet je hele lijf er zo´n last van heeft.
En mijn mams is wel in een gewoon streekziekenhuis geholpen, dat werd gemonitort door de AZG Groningen. Dus hoeft niet slecht te zijn. Ik mocht dus ook tot laat in de avond bij haar blijven, buiten de bezoekuren om.. Mams moest 2 keer 2 weken blijven. Dus ik zou het gewoon vragen of je mams mag blijven als ik jou was hoor!
Vraag veel en laat je niet door wat dan ook uit het veld slaan. Ze wilden mijn mams een keer 1 week laten wachten op de uitslag van een bloedtest, terwijl er het vermoeden was dat er iets niet goed zat. Toen ben ik gewoon op hoge poten naar het ziekenhuis gegaan en heb die zelfde dag nog een afspraak met de behandelend arts geregeld. (Ik ga niet eerder weg voordat ik dr... gesproken heb! Met zo´n blik er bij van probeer het eens!)
En ja, de rare mensen om je heen moet je idd gewoon vergeten. Ik heb ook wel rare dingen naar mijn hoofd gehad toen, over wat ´ze´ wel of niet normaal vonden over hoe mijn mams en ik er mee omgingen. Je leert in zo´n situatie je ware vrienden kennen. Dus put kracht uit allle lieve berichtjes ed die je krijgt, en je kunt het!! Het gaat goedkomen!
wat een narigheid allemaal zeg...!!! Ik hoop dat het allemaal snel achter de rug is voor je, kan je weer gaan herstellen en het allemaal laten bezinken. mijn schoonmoeder zegt nu ook...ik kwam in een molen terecht en ineens werd ik er weer uit gegooid!! tja,dan besef je blijkbaar pas hoe en wat. Maar dan is alles ook lekker achter de rug!! Het herstellen kost de nodige tijd, maar als je je daar op instelt is ieder stapje vooruit weer meegenomen! Je zal er af en toe best doorheen zitten en je afvragen ;waarom nou ik??? tja meid, af en toe lekker een potje janken en je dan weer optrekken aan de mensen om je heen. Neem een grote foto van je vriend en je paardje mee en denk na het bezoek uur lekker aan hun en tel dan de dagen weer af dat je even naar stal kan gaan om een knuffel te scoren mijn moeder zegt altijd (en dat zal iedere paarden bezitter kunnen bevestigen!!!) jij telt als je ziek bent altijd af in dagen dat je weer naar stal kan gaan!!
hahaha, helemaal waar!!
kop op meid, volgend jaar wordt weer jouw jaar en van de zomer zit je op een terasje en zeg je...weet je nog in november vorig jaar???!!!!
@lique: Tjee meid en jij bent maar 24 !! wat erg! Hebben ze bij jou wat weg moeten nemen? Of konden ze zo verwijderd worden?
@Eefske: das goed dat ik dat weet das een boek die van mijn lijstje gaat
@nickyu: Goh dan hebben ze jou ook goed te stekken gehad 2 keer zelf. Ik denk dat ik zelf indd wat vel over heb ik had vroeger namelijk een D cup ben toen met horeca werken op 2 maand 10kg afgevallen en toen had ik een Bcup. Dus normaal moet ik wel wat reserves hebben. Wat ze met de tepel gaan doen weet ik nog niet dat ga ik morgen eens vragen. Ze houden er rekening mee dat ik eventueel nog kids zou kunnen hebben. Want ze vertelde me al dat borstvoeding daar niet mogelijk zal zijn. Mijn gezwel zit in mijn linkerborst net op 12uur en dan gaat ie diep naar binnen vandaar dat ze niet voelde dat die zo groot was dat zagen ze pas op de MRI.
@Esperanzo: Goh dan had je moeder het indd erg zwaar ikmag nog "blij" zijn zonder uitzaaingen. Ik kan eigenlijk echt niet klagen hier in het ziekenhuis. Gezien mijn leeftijd word ik met de hoogte prioiteit behandeld. Een MRI scan moet je normaal 2 weken voor wachten op afspraak ik kon de dag erop er al terecht. Ook wilen de dokters echt alles doen om een heel mooi rezultaat te krijgen. Ik heb ook nog eens t geluk dat het ziekenhuis van Genk heel bekend is ivm borskanker en reconstructie we hebben een deel van de beste daar werken.
@essientown: Ik kan nu al niet wachten dat het allemaal achter de rug is maar ik zal toch wat geduld moeten hebbben vrees ik.
@Keeva & Leon: ik zal jullie even pb-en want ik denk niet dat je t op bokt kunt vinden