Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:47

Pellie schreef:
Kuggur schreef:
Al vaker uitgelegt waarom dat niet een juiste manier van bewijsvoering is. Het gaat veel te ver dit hier duidelijk uit te leggen, verwijs je hiervoor naar wetenschappelijke methodologie. Mijn voorstel was trouwens serieus bedoeld.

oke dan mag je wat mij betreft wel de sneeuwvlok obsidiaan bestellen of kopen Ja
draag die maar een paar dagen en dan wil ik van je weten wat je hebt ervaren.

Hmmm, is dat een ander soort obsidiaan dan gewoon zwart lavaglas? Daarvan kan ik hier genoeg krijgen, bij de dichtstbijzijnde actieve vulkaan Krafla zijn lavavelden waar er veel te vinden is.
Misschien moet je niet verklappen wat ik ervan zou kunnen krijgen, om placebo effecten te voorkomen.
Spannend hoor, zwarte magie... Extreme duivel

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:00

oh geweldig, je woont serieus op ijsland Nagelbijten / Gniffelen
hmmm daar vind je idd genoeg edelstenen in het wild. heb nog een zakje met gevonden steentjes in de schuur liggen Ja echt gaaf man!

waarom ga je zelf geen stenen zoeken om te dragen?

nee, dit verklap ik je graag hoor Duivel
een obsidiaan haalt in ieder geval de 'verborgen kant' van je naar boven. kan erg confronterend zijn, dat hangt er vanaf wat jij hebt 'verstopt', maar het kan ook verhelderend of gelukmakend zijn Ja

zelf merk ik het meest van stenen op het mentale vlak en dat is idd nog slechter te staven. ze helpen mij bij mijn (spirituele) groei en geven met soms net ff dat zetje de goede kant op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:43

De sneeuwvlok obsidiaan is idd een steen die ik nog in mn bezit zou willen hebben Ja

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 00:15

Kuggur schreef:
Miska uit je antwoord blijkt ook dat je onbekend bent met methodologie. Ik zal het nog een keer met een simpele analogie proberen .

-Disclaimer (verbijsterend genoeg nodig zoals bleek uit antwoorden in een ander topic...)Voor alle duidelijkheid ik geloof niet in kaboutertjes en denk ook niet dat jullie erin geloven. Het is een analogie om een en ander (hopelijk) te verduidelijken.-

Jantje gelooft in het bestaan van kaboutertjes. Pietje is nogal sceptisch, en geeft Jantje verschillende argumenten waarom het zeer onwaarschijnlijjk is dat er piekleine ventjes met rode puntmutsjes in het bos wonen. Jantje wordt opgewonden en zegt "bewijs maar eens dat ze niet bestaan! en loopt triomfantelijk weg.
Want het is onmogelijk te bewijzen dat een bepaald fenomeen(en het maakt niet uit wát) niet bestaat. Daarom moet bewijsvoering altijd uitgaan van het bewijzen dat iets wel bestaat.

Dit heeft niets met juist of onjuist "denken" te maken zoals jij schijnt te menen.

Als jij nu eens dit boek gaat lezen...
De gesprekken met God, van Neale Donald Walsch.
Misschien wordt je visie dan iets minder beperkt!!!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 03:07

Ach jee, laat ik nu óók nog atheist zijn..."de gesprekken met god". Van de schrijver nog nooit gehoord, zal google eens inschakelen om te zien of het de moeite waard lijkt.
Zou visies van mensen niet te snel "beperkt " noemen in jouw plaats, zeker als je ze niet kent, is nl. het tegenovergesteld van voor ze openstaan, beperkt je in je zelf in je denken... Haha!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 03:24

Okay dat ging snel...Wel de titel zegt het helemaal hé, een echte goeroe die met god praat en ons uit de doeken doet wat het opperwezen nu écht van ons wil. Een origineel idee, nou ja niet echt hé. De Zin Van Het Leven Het Universum En Alles! Precies wat ik altijd al wilde weten (gaap).
Wel de beste man zal er een leuke stuiver mee verdienen, maar Miska voor je mij in de hogere sferen krijgt zul je toch met iets overtuigenders moeten komen....

Nu weer ontopic, ja ik woon in IJsland heb ook een klein verzamelingetje geinige steentjes die ik her en der heb opgeraapt, vooral aan de kust waar de zee aan de rotsen knaagt is vaak leuk spul te vinden. Daaronder is ook wat obsidiaan. Heb nog nooit iets van mentale /fysieke effecten gemerkt.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 08:52

Kuggur schreef:
Okay dat ging snel...Wel de titel zegt het helemaal hé, een echte goeroe die met god praat en ons uit de doeken doet wat het opperwezen nu écht van ons wil. Een origineel idee, nou ja niet echt hé. De Zin Van Het Leven Het Universum En Alles! Precies wat ik altijd al wilde weten (gaap)..

Kijk en wie staat er nu niet open voor wat?!
Voordat je oordeelt over een boek wat je niet gelezen hebt, kun je maar beter je mening voor je houden!
You judge a book by it's cover en read what you want between selected lines!!! Tunnelvisie!

Ik sta open genoeg voor andere mensen, maar ik denk dat jij gewoon iemand bent die hier de boel een beetje wil opruien.
Door erg sceptisch over te komen en jouw visie te plaatsen en kijken wat voor reacties je krijgt!

Bovendien heb ik helemaal de behoefte niet om jou te overtuigen, er lopen al genoeg van dat soort mensen rond, maar totaal niet open staan voor het voordeel van de twijfel is een beetje jammer!

Misschien was 'beperkt' idd niet het juiste woord wat ik gebruikt heb, waarschijnlijk was het beter geweest als er gestaan had, misschien kun je dan meer open gaan staan voor andermans visie/ervaring! Sue me!

Oke, dan heb je een paar mooie steentjes gevonden op IJsland, hartstikke leuk, alleen merk je er niks van.
Nee, dat kan, maar als je er ook niet open voor wilt staan, zul je ook niet veel ervaren.
Volgens mij wil je dat ook helemaal niet omdat jij al een kant en klare mening/visie er over gevormd hebt.
En sommige mensen zijn gewoon wat gevoeliger voor dat soort dingen, ieder zijn ding toch?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:17

Miska, je staat niet open voor mensen, je veroordeelt ze errug vlug als ze anders denken dan jij. Knipoog Kuggur wekt bij mij absoluut geen tujnelvisie omdat ze sceptisch is en dat is haar goedrecht.
"Dat soort mensen"schrijf je erbij, het is vrij aanvallend wat je doet. Zij heeft zeker ook medische hulp nodig?...

Openstaan voor mekaars visie!!! Lijst

verder be ik zelf iemand die pendelt en straling voelt en enorm gebaat is bij stenen maar ik denk dat het beter is dat we mekaars mening kunnen respecteren ipv dat we mekaar zo nodig over de streep moeten trekken; er zijn vast mensen die wel iets hebben aan het geschrevene.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:32

draag je ze ook bij je skuggur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:44

Kuggur, een vraagje
Jij vind al dit, stenen, readen, homeopathie en andere alternatieve geneeswijzen maar onzin.
En dat mag. Maar mag ik vragen als het je totaal niet interesseert je toch steeds in dergelijk topics opduikt?

Ik zie ook zo vaak topics waar mijn interesse niet ligt, ga daar dan ook niet in posten. Dus vraag me af of jij eigenlijk toch niet stiekem wel in deze dingen geloofd, anders laat je dat toch links liggen en laat je de "mutsen" die het wel wat vinden maar wat aan rommelen. Je krijgt ze toch niet op andere gedachte door hun ervaringen Lachen

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:14

Miska schreef:
En sommige mensen zijn gewoon wat gevoeliger voor dat soort dingen, ieder zijn ding toch?

Inderdaad, je reaktie getuigt van een zeer hoge gevoeligheid, zou zelfs zeggen overgevoeligheid Haha!.

@RK Ik interesser me wel degelijk voor waar mensen in geloven, maar vooral waarom. In nederland heb ik zelfs een aantal goede vrienden die tot over hun oren in het alternatieve circuit zitten (daaronder zelfs een "echte" sjamaan...).
Daarom zul je me in discussietopics hierover nu en dan aantreffen, of je dat leuk vind of niet. Nu heb ik naar aanleiding van je post de begintopic eens doorgelezen, en zie dat dit topic er wellicht niet zo geschikt voor was dus dit is mijn laatste post hier (tenzij er erg sterke aanleiding komt te reageren...). Op argumenten werd sowieso niet gereageerd, maar ja, daar heb je "rationele logica"(naar Miska) voor nodig, en hier schijnt een andere redenatie methode gebruikt te worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:21

Ik vind mensen die er anders over denken zeker leuk, maar niet als er "grapjes" gemaakt worden om je boven een ander te zetten of een ander neer te sabelen. Of deze berichten telkens zo over komen Knipoog
Dan is het snel einde discussie en vliegt iedereen in de verdediging. Ja ik ook, is mensenlijk. En dat kan voorkomen worden door gewoon op een prettige manier te zeggen dat je het niet geloofd.

Ik heb zelf de werking van edelstenen ook nog niet ervaren, Maar toch geloof ik er wel in Ja
Teveel mensen met positieve werking ervan (of als chiqa de negatieve)
En gezien alles trilling heeft kan ik me gewoon voorstellen dat een andere trilling dar de hele dag bij zeker iets kan veranderen.

En ja, sommige mensen zijn gevoeliger.
Niet over gevoelig, maar gevoeliger.
Zo kan de ene mens goed rekeken, de andere is goed in taal, de een kan goed horen, de ander goed zien of ruiken en zo kan een ander beter voelen Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:24

Miska schreef:
Als jij nu eens dit boek gaat lezen...
De gesprekken met God, van Neale Donald Walsch.
Misschien wordt je visie dan iets minder beperkt!!!

Ik verwacht eigenlijk niet van iemand die deze boeken heeft gelezen dat juist diegene een ander beperkt noemt Lachen Beetje jammer weer Clown

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:42

kuggur, voor je gaat... ga je nog wat steentjes op je lichaam proberen te dragen? doe maar 1 voor 1 hoor, dan merk je welke wat bij je doet Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:50

Kuggur schreef:
@RK Ik interesser me wel degelijk voor waar mensen in geloven, maar vooral waarom. In nederland heb ik zelfs een aantal goede vrienden die tot over hun oren in het alternatieve circuit zitten (daaronder zelfs een "echte" sjamaan...).
Daarom zul je me in discussietopics hierover nu en dan aantreffen, of je dat leuk vind of niet. .

Ik heb niet het idee dat jij zo'n positieve bijdrage levert in het wel of niet geloven in de werking van edelstenen, eerder een of andere drammer die het niet uit kan staan dat het bij sommige mensen wel werkt,
bepaalde interessante argumenten om het tegendeel te bewijzen ben ik nog niet tegen gekomen van je.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:52

Moderatoropmerking:
Het zou jammer zijn als deze discussie ontaardt in een discussie over personen. Ik denk dat edelstenen interessant genoeg zijn om over te praten en dat we het bespreken van elkaar en elkaars persoonlijkheden veel beter achterwege kunnen laten.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:19

Ik vind het ook erg jammer inderdaad dat sommige mensen, je willen 'pakken' op je woordkeuze, terwijl de intentie achter de gedachte wel begrepen wordt.
Soms is het ook moeilijk om de reacties goed te interpreteren en omdat iedereen dingen anders verwoord, zou je je kunnen verduidelijken hoe je het bedoeld, maar jammer genoeg nemen sommige mensen daar de moeite niet voor!

Dus voor degene, die mij niet meer zo hoog in het vaandel hebben staan, vraag om verduidelijking en val niet meteen (in)direct aan!
Ik weet dat ik een hele directe manier van dingen verwoorden heb, maar ik spiegel daarbij de ander ook!
(Wie de baal kaatst, kan m namelijk terug verwachten.)
Bovendien zijn we allemaal mensen met onze fouten en met allemaal een eigen mening-visie-ervaring!
Blijf eerlijk kijken naar jezelf en geef fouten of verkeerde interpretaties toe, als je die gemaakt hebt. OK dan!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:54

Om even weer terug te komen op het topic zelf....

Obsidiaan is niet geschikt voor kinderen en onstabiele mensen!
Het is dus een steen die je het beste kunt uit laten meten of die wel geschikt voor je is!
Om onnodige problemen te voorkomen, er zijn namelijk zelfs mensen die letterlijk doorgedraaid zijn door deze steen, omdat het nogal een confronterende steen is. Gebruik wordt dan ook aangeraden door mensen die duidelijk op de hoogte zijn van de werking van deze steen!!!

Obsidiaan werd vroeger trouwens ook veel gebruikt om speerpunten en wapens van te maken omdat het een harde steen is en als die afbreekt erg scherp kan zijn!
In de oudheid werd deze steen ook gebruikt om demonen uit te drijven bij rituele doeleinden en waarzeggerij.
Tevens helpt deze steen om vastgelopen geloofs-, communicatie- en gedragsstoornissen te veranderen. Goed bij shock, angst en trauma's.
Het reinigt de atmosfeer van negatieve invloeden en beschermt tegen geestelijke aanvallen.
Lichamelijk maakt het een einde aan pijnen, verkrampingen, energetische blokkades. Bespoedigt wondgenezingen en stelpt bloedingen.
Tijdens meditatie werkt deze steen het beste, maar vergeet niet om de meditatie te be-eindigen met een bergkristal als zuiverende afsluiting.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 23:43

Eerlijkgezegd ben ik enorm sceptisch.... maar goed, desondanks heb ik een paar vragen.

Ik loop nu al 2 jaar met maagklachten in combinatie met angst voor braken. Verder heb ik een hond die angstbijter is, en een ander hondje die zijn voernijd niet de baas kan.

Bestaan er ook ''levenslange'' stenen? Stenen die je niet steeds verwisselen moet, maar één persoonlijke steen die je kan helpen? (Door de jaren heen een nieuwe moeten kopen, allá... maar niet elke maand een andere omdat je anders een negatief bijeffect zou krijgen??)

Ik lees hier nl. van stenen die maandelijks moeten wisselen, stenen die kwaad doen (eerlijkgezegd is dat wel een enorm schrikbeeld en een reden om te twijfelen of ik het wel zou willen doen) enz...

Ik zeg; wie geneest heeft gelijk. Wie weet zo'n stenenpersoon in Friesland? Hoe heet zo'n persoon eigenlijk? Hoe word het vergoed door de verzekering, onder welke noemer valt het? Kan hij/zij ook stenen voor dieren uitzoeken ZONDER ze te zien, in het geval van de angstbijter?

Ik ben best bereid het te proberen, ondanks dat ik minstens net zo sceptisch ben als Arabesk en Kugger. Wat helpt, helpt.

Zo heb ik bijv. een dromenvangertje gekocht, ik had zoveel last van nachtmerries. Een beetje lacherig zei ik nog; als het niet helpt, ziet het er in elk geval mooi uit.
Ik heb nog steeds last van nachtmerries, maar wel iets minder vaak.

Trouwens wel een beetje mal... het lijkt alsof stenen door verschillende mensen ook verschillende werkingen lijken te worden toegedicht. Hoe zit dat?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 00:01

Nakisha schreef:
Eerlijkgezegd ben ik enorm sceptisch.... maar goed, desondanks heb ik een paar vragen.

Ik loop nu al 2 jaar met maagklachten in combinatie met angst voor braken. Verder heb ik een hond die angstbijter is, en een ander hondje die zijn voernijd niet de baas kan.

Bestaan er ook ''levenslange'' stenen? Stenen die je niet steeds verwisselen moet, maar één persoonlijke steen die je kan helpen? (Door de jaren heen een nieuwe moeten kopen, allá... maar niet elke maand een andere omdat je anders een negatief bijeffect zou krijgen??)

Ik lees hier nl. van stenen die maandelijks moeten wisselen, stenen die kwaad doen (eerlijkgezegd is dat wel een enorm schrikbeeld en een reden om te twijfelen of ik het wel zou willen doen) enz...

Ik zeg; wie geneest heeft gelijk. Wie weet zo'n stenenpersoon in Friesland? Hoe heet zo'n persoon eigenlijk? Hoe word het vergoed door de verzekering, onder welke noemer valt het? Kan hij/zij ook stenen voor dieren uitzoeken ZONDER ze te zien, in het geval van de angstbijter?

Ik ben best bereid het te proberen, ondanks dat ik minstens net zo sceptisch ben als Arabesk en Kugger. Wat helpt, helpt.

Zo heb ik bijv. een dromenvangertje gekocht, ik had zoveel last van nachtmerries. Een beetje lacherig zei ik nog; als het niet helpt, ziet het er in elk geval mooi uit.
Ik heb nog steeds last van nachtmerries, maar wel iets minder vaak.

Trouwens wel een beetje mal... het lijkt alsof stenen door verschillende mensen ook verschillende werkingen lijken te worden toegedicht. Hoe zit dat?

Voor advies in edelstenen : http://www.dekrater.nl/

Wat je voor je honden en jezelf ook zou kunnen proberen is misschien bach-bloesems!

Hier hebben ze zowel edelstenen als verschillende (bach) bloesems : http://www.vitaliteitswinkel.nl/

Mensen kunnen idd erg verschillend op stenen reageren.
Dat heeft met verschillende factoren te maken, het fijne weet ik daar ook niet van!
Kijk eens op de sites, misschien kun je er wat vinden wat jou zou kunnen helpen!
Succes!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:20

De Krater zat toch vroeger in Oldeberkoop? Daar ben ik namelijk wel eens geweest. Dat was een mooie winkel en daar ben ik toen heel aardig geholpen en getest. Ik heb me daar ook de ogen uitgekeken, zoveel soorten stenen als ze daar hadden. (en een rooie kat met een turqoois aan z'n bandje, sorry, persoonlijke obsessie Knipoog )

Heeft iemand trouwens ook ervaring met stenen bij dieren? Hoe kun je stenen bv gebruiken bij paarden en katten?

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:36

Bedankt voor de reacties!

Bachbloesems wil ik niet meer, die heb ik gebruikt voor de hond met een vreselijk beroerd effect, hij werd er eerlijkgezegd behoorlijk knetter van. Daar moet ik wél even bij vermelden dat ik het NIET eens was met de persoon die de combinatie maakte. Ik weet dat mijn hond angstig is, en zij gaf een mengsel voor oa dominante dieren.... zucht.

Ik heb zelf al jaren een stukje bergkristal, gekocht als sterrenbeeld-steen. Ik had hem ook al in geen eeuwen gedragen. Gisteren heb ik die opgedoken uit mijn juwelenboxje en op mijn nachtkastje gelegd. Ik heb vannacht zonder nachtmerries erg goed geslapen.
Kan altijd toeval zijn, maar ik draag 'm nu dus om mijn nek (op de huid) om eens te zien wat er gebeurd.

Zoals ik al meldde; ik ben een mooi sceptisch proefpersoontje... Knipoog

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:05

@ nakisha
Je zou altijd iemand anders nog naar je dieren kunnen laten kijken, die ook bachbloesems uit test oid.
Ook ken ik nog een heel leuk iemand die communiceert met dieren. Zij kan je misschien meer vertellen over je probleem.
Tevens behandelt zij ook mensen! Ze is echt heel goed en ik heb mijn dieren ook eens laten behandelen en mijn zusje heeft er voor zichzelf eens een behandeling gehad.
Altijd het proberen waard!

http://www.thillyruinen.nl/

@ pluizebolpum
En om edelstenen uit te laten testen voor je dieren kun je ook eens op de site van de vitaliteits-winkel of van de Krater kijken, die ik al eerder in dit topic gelinkt heb!
Zelf doe ik het op gevoel, zo heb ik voor mijn paard ook een mooie turkoois aan de frontriem vastgemaakt.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:11

Nakisha schreef:
Bestaan er ook ''levenslange'' stenen? Stenen die je niet steeds verwisselen moet, maar één persoonlijke steen die je kan helpen? (Door de jaren heen een nieuwe moeten kopen, allá... maar niet elke maand een andere omdat je anders een negatief bijeffect zou krijgen??

Nakisha, stenen hoef je niet steeds opnieuw te kopen hoor,
als je ze maar regelmatig reinigd en oplaad.
Opladen kan dmv een schelp met daarin magensiet,
je kan hem ontladen onder de kraan. Je kan hem ook opladen door de zon, of de maan, of door
hem in de grond te begraven.
Pas o, met het laatste kan je je steen wel kwijtraken dus even goed markeren waar je hem begraafd,
ik ben op die manier namelijk stenen kwijtgeraakt.

Ik voel het aan de steen wanneer hij opgeladen moet worden, dan voelt hij moe en zwaar aan.
Meestal als er veel gevraagd is van de steen, is het aan te raden hem te ontladen en weer op te laden.

Je kan hem ook opladen bij een bergkristal.

Nakisha schreef:
Ik loop nu al 2 jaar met maagklachten in combinatie met angst voor braken.

Heb je emetofobie? Ik heb dat heel toevallig namelijk, en niet te zuinig.
Als ik extreem angstig ben pak ik een rookkwarts, hij helpt beter dan elke vorm van
pam.

Maar het is voor iedereen verschillend, zoals ik eerder in dit topic vertelde kan je
hem ook zelf pendelen, moet je alleen even wat de "ja, nee en de ik weet het niet"
op je pendel is.

Groetjes Chiqa

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:17

Miska schreef:
@ pluizebolpum
En om edelstenen uit te laten testen voor je dieren kun je ook eens op de site van de vitaliteits-winkel of van de Krater kijken, die ik al eerder in dit topic gelinkt heb!
Zelf doe ik het op gevoel, zo heb ik voor mijn paard ook een mooie turkoois aan de frontriem vastgemaakt.

Succes!

Thanx! Ga even kijken zo.
Hoe heb je eigenlijk die steen aan de frontriem gemaakt? Lijkt me echt wel mooi, turqoois in een hoofdstel. (Kan ook verlekkerd kijken naar dat versierde tuig van bv Achal Tekes, vind ik ook zo mooi Vingers aflikken )
Kan die dan ook makkelijk los of niet? Ik rij namelijk met verschillende hoofdstellen ('gewoon' en bosal) en ik kan me indenken dat de eigenaar het niet leuk vind als ik zijn tuig 'verklooi' (dat ik het er eerst met hem over heb voordat ik 'gekke' dingen ga doen met z'n paardjes is logisch, natuurlijk).
Ik las ook over het in een waterbak leggen van een steen voor katten, ik neem aan dat als je de juiste steen hebt dat geen kwaad kan voor kat en steen?

Chiqa schreef:
Opladen kan dmv een schelp met daarin magensiet,

Hé, die ken ik nog niet. Hoe doe je dat?

En maar vragen en maar vragen, och nieuwsgierig aagje Bloos