Ongezond melk versus limonade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: Ongezond melk versus limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:11

Frouk schreef:
En wbt roken, tsja ik weet niet waarom mensen dat wel willen geloven... misschien door al die ranzige foto's van zwarte longen enzo? Je krijgt het meer onder ogen.. dingen die je van melk zou kunnen krijgen zie je ook wel gewoon bij ouderdom en dergelijke, dus misschien dat men het daarom niet zo gauw geloven wil?

Maar geloven de mensen dat nou ook echt? Ik denk dat de gemiddelde roker ook denkt dat het allemaal wel mee zal vallen... Zouden ze echt blijven roken als ze echt in hun hart geloven dat ze gemiddeld 15 jaar eerder doodgaan... (gemiddeld, dus het kan ook 30 jaar eerder zijn...)

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:16

ik zal mn vraag nog wel een keer stellen, want nu is die zowat weggewerkt Tong uitsteken
Is kaas ook ongezond?

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:19

Ik heb idd ook gehoord dat melk toch kankerverwekkende middelen bevat. Maar ach, het zal nooit kwijt kunnen zoalng je dr maar niet een liter per dag van opdrinkt. En er zitten overigens ook goede stoffen in.
Overigens heb ik ook gehoord dat mensen in Afrika helemaal geen koemelk drinken. Sterker nog, ze zouden er ziek van worden doordat ze zo`n zuivelproduct helemaal niet gewend zijn...weet iemand daar iets van?

En kaas is ook ongezond ja, dat barst van de vetten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 17:22

WildChild schreef:
Interessant topic dit. Maar wat ik me nu afvraag, wat is er dan met de witte vlekjes die soms op nagels verschijnen? Mij is altijd verteld dat je dan meer melk moet drinken, zou dit dan ook achterhaald zijn? En hoe zou het dan komen dat de een het wel heeft, de ander niet, en dat het ook niet constant maar 'soms' is?

Was het bijna vergeten, die witte vlekjes komen niet door een calcium teveel en tekort, maar door een trauma aan de basis van je nagel of plaatselijke ontstekingen.
Ik heb dat door trauma, dat zie je bij mij echt goed Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:25

Mij is ook geleerd dat dat als het ware blauwe plekjes op je nagel zijn Lachen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:26

runningkawa schreef:
Er is geen een zoogdier die zijn hele leven melk drinkt, behalve de mens.
Dus dat het niet de bedoeling is, is eigenlijk wel duidelijk.

Dit argument gaat toch helemaal nergens over...?!?
Wij zijn ook de enigste die ons vlees braden/bakken/grillen voor we het opeten.
Moeten we maar rauw vlees eten omdat wij anders de enigste zijn die dat doen?
En niet voor het één of ander, maar wij zijn ook de enigste soort die zover ontwikeld zijn als we nu zijn.
Ik heb nog nooit een koe een auto zien besturen, nog geen geit een computer zien bedienen en nog geen hond gezien die een raket uit gevonden heeft om naar de maan te vliegen.

runningkawa schreef:
Vandaar ook dat er verschillende mensen zijn met een lactose alergie

En hoe zit dat met de mensen die een pollen allergie hebben of niet tegen stof kunnen?
Of pinda's, aardbeien en weet ik waar voor iemand nog meer allergie's kan zijn?

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:26

Oke, echt wel interessant. Maar kijk, na alle dingen die hierboven zijn opgesomd, ben ik wel benieuwd. Wat is nu het minst slecht; Melk (waar ook veel vet in zit), een Frisdrank (met veel suiker) of een Light-frisdrank (met aspartaam..)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:31

Ylana schreef:
runningkawa schreef:
Er is geen een zoogdier die zijn hele leven melk drinkt, behalve de mens.
Dus dat het niet de bedoeling is, is eigenlijk wel duidelijk.

Dit argument gaat toch helemaal nergens over...?!?
Wij zijn ook de enigste die ons vlees braden/bakken/grillen voor we het opeten.
Moeten we maar rauw vlees eten omdat wij anders de enigste zijn die dat doen?
En niet voor het één of ander, maar wij zijn ook de enigste soort die zover ontwikeld zijn als we nu zijn.
Ik heb nog nooit een koe een auto zien besturen, nog geen geit een computer zien bedienen en nog geen hond gezien die een raket uit gevonden heeft om naar de maan te vliegen.

runningkawa schreef:
Vandaar ook dat er verschillende mensen zijn met een lactose alergie

En hoe zit dat met de mensen die een pollen allergie hebben of niet tegen stof kunnen?
Of pinda's, aardbeien en weet ik waar voor iemand nog meer allergie's kan zijn?

Jij vind dat nergens over gaan, das wat anders Haha!
Rauwe sushi word jij ook niet ziek van
Rauw vlees ook niet. Dat wij het lekkerder vinden gebakken is wat anders.

en over argumenten die nergens over gaan.....laat ik maar niet op dat volgende stukje ingaan....

Van lactose is bekend dat we dat normaal gezien als baby kunnen verdragen omdat we dan qua vertering anders in elkaar zitten. Dit verander als je ouder wordt en kunnen mensen die als baby gewoon tegen melk konden dat later niet meer verdragen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 17:46

Ach, gelukkig gaan de vergelijkingen fysiologie en technologische ontwikkeling dan wel ergens over Tong uitsteken

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:49

Ik bedoelde te zeggen dat wij waarschijnlijk de enigste zijn die melk blijven drinken omdat geen ander diersoort de intelligentie hebben om te weten hoe ze een koe moeten melken...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 17:54

WildChild schreef:
Oke, echt wel interessant. Maar kijk, na alle dingen die hierboven zijn opgesomd, ben ik wel benieuwd. Wat is nu het minst slecht; Melk (waar ook veel vet in zit), een Frisdrank (met veel suiker) of een Light-frisdrank (met aspartaam..)?

Geen idee, denk niet dat je dat kunt vergelijken, omdat aspartaam nog veel vragen opwekt.
En niet te spreken van de tegenstrijdige onderzoeken, er is één onderzoek met epilepsie en leverkanker. Maar dan stond de hele wetenschapswereld op zen kop omdat het onnauwkeurig werd onderzocht. Daarna zijn er nog onderzoeken geweest, waar dit niet werd vastgesteld.
Aspartaam is eigelijk een grappig voorbeeld, zelfs de effecten maken ze ruzie voor. Tong uitsteken Dus hongerstillend of hongerwekkend bv

En dan hangt het gewoon af, voor wat ben je gevoelig denk ik, geen idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:54

Maar waarom veranderd dan van nature de verwerking van lactose in je lichaam?

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:58

runningkawa schreef:

Als je even zoekt bij Google: klik zie je dat gevoeligheid voor lactose bij baby's niet bepaald zeldzaam is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:00

En toch ligt dat getal als je ouder word nog vele malen hoger, dat kun je bij google ook vinden Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 18:09

Dat ze stoppen is gewoon biologisch dynamisch verantwoord, waarom zou je stoffen met snel groeiende functie in je lijf willen hebben Lachen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:11

runningkawa schreef:

Ik denk omdat vroeger in de natuur je eetpatroon met het klimmen der jaren veranderde. Als baby kun je geen vlees en groente verdragen. Langzamerhand veranderd je spijsverteringsysteem zo dat je dat wel kunt verdragen en er zelfs voedingsstoffen uit kunt halen. Omdat het tot je nemen van melk afnam en later stopte kan ik me voorstellen dat het met melk precies omgekeerd werkt?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:16

Dan zou het nog verdomd goed uitkomen mocht ik een lactose-allergie hebben Huilen van het lachen dan wordt ik toch nog eens gezond Vork Nagelbijten / Gniffelen

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:19

runningkawa schreef:
En toch ligt dat getal als je ouder word nog vele malen hoger, dat kun je bij google ook vinden Haha!

Cijfers? En dan graag alle cijfers van 0 - 1 jaar (baby's dus) tot 70 - 71 jaar Haha! Dus graag per jaar, niet van 0 -1 jaar en 30 - 45 jaar Knipoog

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:22

Ja en van appels krijg je puistjes :S kom op zeg, waar maken we ons nou weer druk om.

Ik drink een liter melk per dag, en mijn tandarts hoor je niet klagen hoor! Ik mij ook niet, want ik heb na 17 jaar nog niet 1 gaatje en ook geen beugel gehad.

Nee geef mij maar melk Haha!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:23

maar melk is niet alleen voor je tanden hoor Knipoog

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:28

wat moet ik nu dan nog drinken, ik wist wel dat melk vet is enzo en dat je het niet teveel moet drinken.
maar ik drink elke dag 1 glas want ik merk dat me nagels daar veel sterker van worden. als ik een week geen melk drink worden me nagels lelijk, en daarnaast vind ik melk heerlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:29

Cijfers heb ik zo niet bij de hand, staan er wellicht ook wel
Toch staat het overal geschreven dat de lactose als je ouder wordt minder goed afgebroken wordt.
Overigens heb ik dat niet van google, maar van een schoonzusje met lactose intolerantie en zelf heb ik een koemelk allergie en is het me verteld door iemand die er voor geleerd heeft Tong uitsteken
Maar die gooide ook niet met cijfers Haha!

http://www.nieuwsgrazer.nl/phorum/read. ... 5569,25597
Zo zie ik het ook Lachen

Verder gewoon drinken als je dat lekker vind....denk dat de lucht die we opsnuiven slechter is dan melk.
Wat niet wil zeggen dat de stelling die gemaakt is daarbij meteen verkeerd is Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:44

Ik vind dat artikel van Radar dus helemaal niet zo overtuigend, RK. Er wordt in het artikel zelf al duidelijk aangegeven dat er vraagtekens bij de onderzoeksresultaten te zetten zijn, en ik kan er zelf ook nog wel wat bij bedenken. Daarnaast is er sprake van overmatig gebruik ( althans zo staat dat enige malen genoemd ). Er wordt zelf gezegd dat mel wel weer helpt tegen bepaalde soorten van kanker. Dat andere soorten er misschien ( meer zegt het artikel niet) door worden versterkt, tja, je krijgt tegenwoordig overal kanker van. Dat melk niet heilig is in de zin van altijd al maar gezond, zal best waar zijn. Maar je kan het ook overdrijven.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 18:48

Maar als onderzoek beweerd, lijkt me toch niet dat onderzoekers overdrijven, onderzoek staat zwart wit op papier zonder persoonlijke mening Lachen en dat al tien jaar durend onderzoek

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:51

Oef, zonder persoonlijke mening Gestoord Nog nooit wetenschapsfilosofie gehad zeker, iets kritischer mag wel Knipoog
Zoals ik al zei, ik geloof best dat melk niet voor 100% gezond is, net als zuurstof, groenten, etc.etc. Overal zit wel iets slechts aan, en dat staat in sommige artikelen ook netjes genuanceerd omschreven. Maar die nuancering mis ik hier bij nogal wat mensen Knipoog