Iedereen heeft wel een dwangneurose, toch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Iedereen heeft wel een dwangneurose, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:21

darkmoona schreef:
monicaG"
snoepjes sorteren sorteren doe ik ook.
ook zorgen dat van elke kleur evenveel zijn doe ik ook Huilen van het lachen

dat doe ik ook, maar dat vind ik niet echt een dwangneurose.
Ik doe het vaak wel, maar ik moet het niet persee doen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:22

Redrumfox schreef:
blokje schreef:
....

Mijn vriendin heeft een erge, zij trekt haar wenkbrauwen uit :S en kan er niet mee stoppen!!!

Dat heet nou een psychische ziekte. Knipoog

Ze heeft volgens mij geen problemen, ze is er een keer mee begonnen nu kan ze niet meer stopppen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:26

O nu jullie het over eten hebben. als ik nootjes eet neem eerst ff pinda voorbeeld. Dan heb je hele en halfe elke kant van me kaak moet even veel hele en halfe nootjes hebben gehad.
Heeft mijn linker kant 1 heel nootje gehad dan krijgt mijn rechterkant het zelfde.

Als ik borrelnootjes eet, die zijn meestal heel.
Eet in omstebeurte aan 1 kant van me kaak een nootje op :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:38

Redrumfox schreef:
blokje schreef:
....

Mijn vriendin heeft een erge, zij trekt haar wenkbrauwen uit :S en kan er niet mee stoppen!!!

Dat heet nou een psychische ziekte. Knipoog

Ze heeft volgens mij geen problemen, ze is er een keer mee begonnen nu kan ze niet meer stopppen[/quote]

Dit is wel degelijk een psychische ziekte!
Ik heb er laatst een documentaire over gezien. Mensen trekken haar op verschillende plekken uit hun lichaam. Dat kan het hoofd zijn, wenkbrouwen, haar op de armen, schaamhaar, etc.

Alles waar je niet mee kan stoppen, maar het wel wil noem ik een probleem.
Als het haar echt niet lukt om te stoppen, zou ik toch hulp gaan zoeken.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:45

Jammer dat we elkaar nu 6 maanden niet zien...
Via de mail en telefoon zijn zulke gesprekken zo onpersoonlijk.
Zij woond nammelijk in Noorwegen.. 2 weken geleden was ik bij haar en kwam er dus achter... Verdrietig

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:03

Ik heb ook zo iets. Als ik iemand moet bellen zeg ik altijd in mijn hoofd 3x precies wat ik ga zeggen. (zie ook erg tegen bellen op).
En nog iets, als ik naar vrienden ga ofzo, controleer ik altijd heel vaak of ik wel bij het goede huis ben, zodat ik niet het vreemde huis binnenloop ofzo.
Oh nog iets, als ik op school naar een lokaal moet en ik loop het lokaal in bedenk ik voor mezelf of ik wel echt echt echt in het goede lokaal zit, ik kijk naar de mensen en zeg hun namen zodat ik zeker weet dat ik niet in de verkeerde klas een les ga volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:12

Ik ben ook vrij onzeker als ik ergens heen moet bellen.
Wat ik wil zeggen schrijf ik dan op en herhaal dat ook in mezelf.
Ik zie dat totaal niet als een neurose maar als onzeker zijn betreft de telefoon en je daarom goed voorbereiden omdat je anders bang bent dat je niet uit je woorden komt Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:16

_Anca_ schreef:
Citaat:
Ze heeft volgens mij geen problemen, ze is er een keer mee begonnen nu kan ze niet meer stopppen

Dit is wel degelijk een psychische ziekte!
Ik heb er laatst een documentaire over gezien. Mensen trekken haar op verschillende plekken uit hun lichaam. Dat kan het hoofd zijn, wenkbrauwen, haar op de armen, schaamhaar, etc.

Alles waar je niet mee kan stoppen, maar het wel wil noem ik een probleem.
Als het haar echt niet lukt om te stoppen, zou ik toch hulp gaan zoeken.

Ze moet sowieso hulp zoeken, dit is een hele hardnekkige ziekte. En ik kan het weten want ik heb het zelf al 4 jaar, moet je nagaan; na 3 jaar psychologen is het nog steeds even erg als in het begin. En hoe langer het duurt, hoe zwaarder het wordt om er vanaf te komen. Zeg haar asjeblieft dat ze hulp moet zoeken, je leven wordt een hel als je er niet vanaf komt!

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:33

ik denk ook dat iedereen wel iets heeft wat ze steeds doen wat ze niet hoeven te doen..

Ikzelf probeer niet op de randen van tegels te lopen..
voordat ik naar bed ga moet ik naar de wc, anders moet ik na 1 minuut al heel erg nodig naar de wc..
ik controleer of de buiten deur op slot zit.. altijd..
en als ik slaap moet het kussen met de vouwrand naar beneden van me af..
ook slaap ik altijd met een kussen tussen m'n benen, die ook met de vouw naar beneden van me af moet liggen..
En als ik een schoon glas pak uit de kast, blaas ik er altijd in..
als ik achterin zit in de auto volg ik altijd de strepen op de weg.. en als er dat een streep is bijt ik m'n tanden op elkaar..
of ik doe dit als ik een lantarenpaal tegenkom..

pff.. nu ik dit zie, merk ik dat ik best veel dingen doe die helemaal niet hoeven..

maar gelukkig zijn mijn dingetjes niet zo erg dat ze m'n leven beheersen en hinderen..

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:56

Ik moet zeggen dat ik nog niet het hele topic doorgelezen heb, maar ik lig echt dubbel hier, zoooo herkenbaar ....
Vind het ook een interessant topic, heb ook wel 'ns een documentaire gezien over dat élk mens een bepaalde soort van dwangneurose heeft, alleen sommigen herkennen dat niet bij zichzelf Knipoog . Maakt ook dat ik me iets minder gestoord voel Clown

Mijn "ticjes" :

- ook niet op de voeg tussen 2 tegels gaan staan
- vroeger moest ik met bijv. 100 keer trappen (op de fiets) thuis zijn.
- alle deuren moeten dicht zijn, wordt echt gék met 3 mannen in huis die ALTIJD de deuren open laten staan ... zelfs als manlief ze open zet om het huis te laten luchten, bij mij MOETEN die deuren dicht zijn.
En heb er gewoon nog veeeeeel meer, want als ik hier zit te lezen denk ik iedere keer : o ja, dat heb ik ook, en dat ook ! Clown

Soms probeer ik het wel te onderdrukken, maar dan flitst er meteen door m'n hoofd (en dat is minder leuk) : "Als je er nu niet aan toegeeft, gebeurd er iets ergs met iemand waar je van houdt")(en ook DAT is weer een dwangneurose natuurlijk Knipoog ).

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 23:43

Ow jeetje, ik heb er echt te veel...

s'avonds:
- eerst armband af, en op altijd op dezelfde plek op mijn plank
- ketting afdoen, ook altijd op de zelfde plek neerleggen (de ketting moet opgerold zijn)
- raam dichtdoen, sleutel eruit en altijd op de zelfde plek op mijn bureau leggen
- kussens van mijn bed afhalen, de rode, zwarte, rode kussens op hun zij leggen naast mijn bed. En de witte, zwarte rode ernaast op hun andere kant. (de zelfde kleuren mogen elkaar niet raken)
- haren borstelen, en alle haren eruit halen en in de prullemand doen
- kleren opvouwen en op mijn kruk (moet op een speciale manier)
- mobiel aan het hangertje naast mijn bed, nergens anders, alleen dáár moet ie hangen

(ik kan niet slapen als ik iets vergeet of niet doe, met de gedachte dat er iets naars gebeurd)

s'ochtends alles in de andere volgorde en mijn bed moet opgemaakt zijn, anders alsnog doen ..

Heb er geloof ik nog wel een paar...
Scheve mond

echt zo nutteloos eigenlijk, heb geen idee waarom, of hoe het begonnen is.
Ik doe dit ook alleen bij mij thuis.
Alles moet een eigen plek hebben, en daar blijven.
maar ik flip niet als iets niet is zoals het ''hoort'' probeer het gewoon weer terug te zetten Vork

Edit: moet ook altijd dezelfde ketting en armband om, best flauw omdat ik een doos vol sieraden heb Clown

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 23:46

ik heb er ook een!ik kijk altijd weet niet hoe vaak de staldeur na of hij goed dicht zit!haha en vast nog wel meer............ Bloos groetjes

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 23:50

ik weet niet of dit onder dwangneuroses valt maar ik durf geen vreemden voorbij te lopen als ik in mijn eentje loop (of in iedergeval zo min mogelijk vreemden).

Ik kan nooit iemand laten meekijken als ik op de pc zit, word helemaal gek.

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 23:56

njaa, weet niet of het echt dwanneurose is maar als ik ga slapen moe tik altijd in slaapvallen tegen de muur en met 3 kussens ; uhm voor de rest moet ik altijd even plassen als ik thuis kom maar of dat nou een dwangneurose is weet ik niet Tong uitsteken

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 23:58

Kyle schreef:
Mijn vriend heeft soms ook wel dat als we aan het praten zijn, hij heel zenuwachtig wordt. Dan onderbreekt hij mij eventueel zelfs als hij het niet meer uithoudt, gewoon om een kast die op een kier staat dicht te doen

Dit heb ik dus ook Lachen nu je het zegt haha..

Ik heb ook iets raars en dat is dat ik er niet tegen kan dat 2 stoffen over elkaar wrijven of servetjes of weet ik veel.. Daar krijg ik echt rillingen van, maar dat is geen dwangneurose

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 00:16

Ik heb lang gedacht maar kan er niet echt een ontdekken, ik ben eerder een giga chaoot, dus die voordeur is de helft van detid niet op slot of staat op een kier auto idem, ook s'nachts. Ik vergeet ook vaak vanalles, mijn vriend zegt dan ook al plagend, het is dat je hoofd vast zit, anders.....

Mijn vriend daarentegen heeft hele vaste gewoontes en regels en die moet ik dan ook volhouden voor zij bestwil, ahum dat lukt niet echt dus. Inderdaad van die dingen als de deken helemaal gaan instoppen voor het slapen, het hele huis opruimen voor het slapengaan.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 00:26

Ik had het altijd op mijn oude kamer, kon ik het licht op 2 plaatsen uitdoen. Heel handig, maar heel wat geheen en weer als je niet kunt slapen als het ene lichtknopje niet gelijk staat met het lichtknopje wat er naast zit...En uiteraard wilde ik niet in het donker lopen Tong uitsteken
Ik doe de koelkast niet gewoon dicht, maar duw en een paar keer tegen omdat ik anders denk dat ie niet dicht zit.
Als ik de deur op slot doe, probeer ik hem altijd open te trekken om te kijken of hij echt dicht zit, soms tot 3x toe teruglopen...

Denk echt dat heel veel mensen last van dit soort dingen hebben...
Laatst bijgewerkt door Goldie op 25-08-07 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 00:32

Vroeger had ik de tic soms dat ik alles gelijk moest doen, als ik met mijn linkervoet 4 stappen had gezet, dan moest mijn rechtvoet dat ook.. dat soort dingen... Als ik er geen erg in had was het ook niet zo'n ramp, maar als ik het toevallig merkte móest het gewoon gebeuren!

Ik heb dat nu alleen nog met m&ms enzo Knipoog 1 links en 1 rechts Tong uitsteken geen ongelijke aantallen hahaha en die pringlerschips moeten recht mn mond in om het gelijk te verdelen...

Als ik mn schooltas inpak (ja, ik ben nog een trouw studentje) móet ik altijd even controleren of ik in mn voorvakje mijn 4 ik-kan-niet-zonder dingen bij me heb.

En dan natuurlijk nog de naar de wc gaan voordat ik ga slapen (maar dat komt denk ik omdat ik het gewoon vervelend vind om mn bed uit te komen 's nachts) en als ik ergens heen ga móet ik ook altijd naar de wc zijn geweest...

pff ik heb dr best veel Tong uitsteken altijd als ik ergens ben zéker weten dat ik niets vergeet (en dan toch iets vergeten... ik ben echt een zeef wat dat betreft)

Mijn wekker... ook zoiets... die kan afgaan met de radio, cd of een toontje, en als hij van de vorige dag nog op 'toontje' staat, moet ik hem eerst op radio zetten en dan weer terug op 'toontje' zodat ik zeker weet dat de wekker afgaat...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 00:40

Citaat:
Iedereen heeft wel een dwangneurose, toch?

Nope, ik niet Scheve mond
Ik ben echt stomverbaasd door alles wat ik hier lees....
Wat lijkt het me vervelend/ vreselijk vermoeiend om over allerlei 'gewone' dingen zo te moeten nadenken!
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 25-08-07 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 00:41

O bij moeten ook altijd alle deuren dicht. Clown
Altijd, als we gaan eten en de buitendeur van de tuin staat open voor de koelte, moet en zal die deur is dicht voor ik aan tafel ga. Clown
Echt alle deuren moeten dicht, ook als ik bij vriendinnen ben, dan doe ik altijd de kamer deur dicht Clown. Heel stom eigenlijk Huilen van het lachen.

Als een deur open staat raak ik geïrriteert en heb ik het idee dat iedereen mee kan luisteren en heb ik voor mijn gevoel geen privacy meer Clown.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 00:51

Jeetje.. ik heb ook (na lang verzinnen en hulp van een vriendin) 'dwangneuroses'.. ik weet niet of het dat echt zijn, denk het niet, want ik wordt niet gek als het niet mag.. naja.. niet helemaal gek dan Haha!

- Ik móet altijd met mijn ring spelen.. ik kan hem alleen met slapen om mijn vinger houden waar hij normaal hoort.. overdag zit hij altijd overal en nergens.. en ja.. ben ook al veeele ringen verloren Knipoog
- ik móet met sokken aan slapen.. maar weet niet of dat nou gewoon luiheid is of niet Haha!
- nootjes/m&m's/skittles etc moeten er altijd 2 tegelijk zijn, 1 links en 1 rechts.
- alles moet in evenwicht zijn.. heb ik iets een lange tijd met links gedaan, móet en zal ik evenveel met rechts doen.. denk aan.. kauwen.. tillen.. trekken.. weet ik veel Knipoog verzin wat leuks Knipoog
- een deur móet ik altijd nog dichttrekken totdat je zo'n tik hoort
- teugels mogen bij het rijden níet gedraaid zitten en moeten op de manen liggen! is dat niet zo, maakt het mij niet uit op wat voor wild paard ik zit.. het moet en zal zo zitten Knipoog
- mijn mobiel leg ik altijd op zijn kop neer, met het ligt naar beneden.. waarom weet ik niet, maar ik kom er zelfs mijn bed voor uit..

en vast nog wel veeeel meer.. maar ik ga nu slapen Haha!

leuk topic trouwens! *LOL*

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 00:53

Ik ga altijd eerst naar de wc voor ik ga aankleden. Eerst lenzen in, dan tanden poetsen. En als ik niet naar de wc kan - dan wacht ik!
En ik stap altijd aan de rechterkant van mijn bed in, terwijl links makkelijker is. Maar dan kan ik niet slapen. Bloos

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 09:16

Kyle schreef:
Ik heb ook eerder 'lastige gewoontes' zonder de welke ik in paniek schiet.
Mijn ritueel voor als ik naar de WC ga:
Ik trek eerst de deur snel en wijd open. Dan doe ik het licht aan terwijl ik zoveel mogelijk buiten sta.
Dan kijk ik eerst naar boven om te checken of er niemand zit Dromen . Dan kijk ik of het slotje van het venster naar de koker goed toe is.
Vervolgens kijk ik ín de WC of er geen beestjes zitten.
En dat is érg lastig als ik echt heel dringend moet Bloos , want ik ga echt niet voor ik dat allemaal (en in die volgorde) heb gedaan.

Dat heb ik ook Tong uitsteken maar dan om te checken of er een spin in zit Knipoog maar denk niet dat dat een neurose is Tong uitsteken buiten kijken of er binnenin een spin zit Tong uitsteken

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 09:25

Ik heb er nog een paar bedacht Schijnheilig ik ben zo raar joh Tong uitsteken

- ook mijn teugels mogen absoluut níet! gedraaid zijn! *dit geld ook voor mijn beugels*
- ik kan ook níet stil zitten... er beweegt altijd wel iets
- vroeger had ik de neiging om tijdens het rijden, als er een lantarenpaal/verkeersbord/etc. kwam met mijn ogen te knipperen. en op de fiets hetzelfde op de schaduwstukken...
- mijn wekker kan ook absoluut niet op iets anders dan 5 of 10 over/voor... dus 16.00, 16.05, 16,10... en zéker niet om 16.03 ofzo... no way!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 09:38

Heel veel dingen hier herken ik best wel Huilen van het lachen
DeniseES: dat met die verkeersborden/lantarenpalen heb ik dat ik daarover heen spring zeg maar, als ik aan het paardrijden ben Huilen van het lachen