Wie heeft er ook "meerdere ziektes" en hoe ga je hiermee om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Wie heeft er ook "meerdere ziektes" en hoe ga je hiermee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:02

alleen medicijnen doen een hoop!
sommige pillen word je idd zwaarer van (houd je bv vocht vast ) maar
weet nog dat ik met de chemo boller en boller werd zonder een gram aan te komen of af te vakllen
op het einde kon ik ook niet meer eten en amper drinken
toen we eindelijk weer konden eten en gingen eten vloog het er aan ! (weegschaal thuis kon mij niet meer wegen)
zit nu op de 75 , paar kilo miinder zou leuk zijn maar dan moet ik meer gaan eten Bloos

ach ja t zijn van die dingen die je er gratis bji krijgt Haha!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:10

Breitling schreef:
Yinari ik ben 1.83 en ik vind dat vreselijk. Ik steek altijd overal met mn kop boven uit. Iedereen is altijd bang voor mij omdat ik lang en stevig ben (vors dus) ik ben liever zo'n klein schattig meisje Haha! ik kan ook nooit hakken aan want dat is helemaal geen pan. Dan steek ik er met 2 koppen boven uit.

Dit had ik kunnen zeggen (ben ook precíes even lang als jij Haha!, als we nou samen op stap gaan steken we niet overal bovenuit haha).

Qua maten valt het bij mij nog wel mee. Ik ben ook nog een stukje jonger dan de meeste van jullie hè, niet vergeten Knipoog. Ik pas wél in een 36 ondanks mijn lengte, maar je gevoel over je lijf blijft nog altijd hetzelfde. Ik kan stikjaloers zijn op mijn zus die maat 42 heeft, langer is dan ik maar nergens problemen mee heeft.

Heb altijd het idee dat ik 'te groot' ben voor, ja voor iedereen (laat die jongens in godsnaam gróót groeien haha). Het lijkt wel of mijn onzekere puberfase niet over wil gaan, ben nu bijna 22 maar zeker worden zit er niet in.

Barmat, ondanks je onzekerheden kom jij toch over als iemand die zichzelf accepteert, door wat je schrijft, maar ook door je foto's in je profiel e.d. Zie ik dat nu fout of lukt dat je goed? Katiav heeft trouwens gelijk, jullie zijn allemaal prachtig (van Nickyu hebben we wel geen foto gezien maar die is vast ook heel mooi Pling )

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:28

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:29

Onderste is het leukste, maar dichtbij ben je vast mooier!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:37

Ik heb mijn vergrootglas er niet bij liggen Nickyu Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:45

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:48

Heel goed Katiavl, wel heel dichtbij maar het is maar de helft van je gezicht he, dan moet dat wel Haha!.

Ziet er goed uit hoor!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:49

Yinari schreef:
Heel goed Katiavl, wel heel dichtbij maar het is maar de helft van je gezicht he, dan moet dat wel Haha!.

Ziet er goed uit hoor!

hahahaha inderdaad, zal seffes betere op zetten Haha!

En als je wilt en in merelbeke bent, mag je gerust iets komen drinken, ik woon aan de ingang van faculteit dat huis

Clown

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:52

Ben er nooit geweest, maar bedankt voor je uitnodiging Knipoog

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:56

Echt ziek ben ik niet geweest.. alleen een hele hoop lastige dingen:

Mijn enkels zijn versleten, mijn rechter knie is versleten heb 3 keer hersenschudding gehad waarvan 1 keer ook een schudding v/h evenwichts orgaan waardoor ik nu vrijwel altijd alles zie draaien en een verminderd coordinatie gevoel heb. verder heb ik chronisch rugpijn. en tot slot heb ik 8 maanden geleden mijn sleutelbeen gebroken en ben er toen achter gekomen dat ik geen bot weefsel aanmaakte. Ik heb nu een stuk nep bot in mijn schouder plus een plaat van 10 cm en 6 schroeven...

Verder heb ik niet zo heel veel. Clown

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:57

Zo, is ook weer thuis...halve dag boodschappen gedaan en naar de stad geweest.
Ben nu uitgekakt, ga eerst ff een kwartietje crashen op de tuinstoel.
Tien minuutjes slapen doen altijd wonderen bij mij, maar o wee als dat niet lukt...

Wie sneakt nog meer af en toe wat slaap erbij overdag?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:47

meld zich gaap .. net wakker ..ennnnnnn
voor de liefhebbers toch maar eens iets aan mijn profiel gedaan Haha!
incl foto's dus Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:05

Mooi nickyu, je ziet er goed uit, lijkt me een geweldige meid in omgang, je straalt iets uit.

Is dat je zoontje hahah combinatie oerhollands, schotse rok en een moderne telefoon hoe schattig Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:18

zoekt de mobiele telefoon ... nee joh dat is zijn zwaard Haha!

ben vaak moe ..vroeguh waren we een stuk "spontaner"
dat mis ik wel .. ff dit ff dat ff lekker gek ..nu is het ff tukkie

herken dus jacimentho der ff tukkie smiddags

middagje shoppen zit er niet meer in , net als ff race fietsen of hardlopen of tennissen of ongestraft avondje stappen of ......

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:02

Ik heb niets echt veel ziektes...

Ik ben wel zeer slechtziend (hoeveel vingers steek ik dan op? Pfff..) en ik heb syndroom van Tietze + sapastische darm...

Sinds kort (12 april geopereerd, dus ook weer niet zo heel kort, duurt half jaar voordat het aardig genezen is zei de chirurg) heb ik ook beetje last van mijn knie (1 kruisband op haartje na door, meniscus is gehecht + kruisband recht gelegd). Gevallen met skieën Clown Verdrietig. Wil misschien wel nog een kruisband laten zetten, omdat ik vaak door mijn knie zak. (Iemand ervaring mee? Bloos)

Ik slik geen medicatie..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:20

jeetje dat duurt dan ff dat herstel ..
wat voor een operatie heb je gehad ??

(nog) geen ervaringen met het vastzetten van pezen
moet er ooit wel eens aan geloven maar nu nog niet ..
enigste waar ze mij voor gewaarschuwd hebben
en weet niet of dat in jouw geval wel of niet het geval zal zijn
dat ik dan een groot stuk mobiliteit kwijt raak
omdat ze dan bij mij ook de pezen flink eind inkorten

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:24

nickyu: ja helaas is het herstel erg lang... als ik nieuwe kruisbanden wil, wat denk ik wel doe (doe me knie gaan telkens is best pijnelijk) duurt 9 maanden voor herstel.. Daarna mag ik wel weer alles opbouwend doen.

Volgens mij halen ze een pees uit een andere deel van je lichaam? Waar zou jij het dan moeten vervangen ooit, nickyu?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:27

Momenteel mankeer ik niet zo veel naast een knieblessure (knieschijven zijn te ver naar binnen gedraaid). Wel heb ik veel allergieën. Zo reageer ik heftig op schmink en sommige make-up en ik kan niet tegen tape/pleisters (huid lost er een soort van op als het te lang blijft zitten, pleister moet ik ook nooit langer dan een week laten zitten). Verder heb ik last van hooikoorts, zijn mijn holtes in mijn neus en voorhoofd vaak en snel geirriteerd en heb ik een kleine afwijking aan mijn ogen (waarvoor de opticien en oogarts mij geen bril willen geven). Die drie dingen hebben als gevolg dat ik sowieso al snel een felle hoofdpijn heb, maar daarnaast heb ik dan ook nog eens lichte migraine. Ik zeg licht, omdat ik eigenlijk bijna nooit een aanval heb. De aanvallen komen héél zelden, maar dan ben ik er wel goed ziek van (overgeven, ontzettende hoofdpijn en duizeligheid). Ook zijn mijn ogen overgevoelig voor licht, ik zit dus graag in het donker, ook overdag. En dan ben ik nog vergeten dat ik allergisch reageer op allerlei insectenbeten en -steken. De muggen uit Nederland daar kan ik inmiddels wel al beter tegen door een hoop medicijnen, maar de buitelandse muggen.. Vreselijk. Op vakantie zit ik altijd hé-lé-máál onder en vaak zijn de bulten per stuk ook nog eens groter mijn duim.

Ziek ben ik zelden. Als ik ergens last van heb, loop ik gewoon vaak door. Ook al heb ik de dag daarvoor een migraine-aanval gehad, ik ga gewoon paardrijden 's ochtends. Daarom heb ik er eigenlijk nooit last van dat mensen zeggen dat ik me aanstel. Wel heb ik dat váák te horen gekregen toen ik Pfeiffer had, dat was echt heel vervelend.

Ik heb dus Pfeiffer gehad, gelukkig niet lang en ik ben er vrij snel weer bovenop gekomen. Dat is dus wel zo; áls ik eens iets heb, is het gelijk vrij ernstig. Als baby zijnde heb ik hersenvliesontsteking gehad en als kind heb ik ernstige bloedarmoede gehad. Ook heb ik een verstopping van mijn darmen gehad, gelukkig ben ik daar nu volledig overheen. Benieuwd wat me dit jaar te wachten staat.

Ik las trouwens iemand over hypermobiliteit. Hier heb ik ook last van. Ik was laast bij mijn fysiotherapeut voor mijn knie en die constateerde in één blik dat ik licht hypermobiel was. Ik heb er nog niet echt last van gehad zoals dingen uit de kom, maar zo kan ik bijvoorbeeld mijn armen overstrekken (mijn armen zijn niet recht als ik ze strek, maar mijn elleboog is naaar binnen gebogen) en mijn voeten zakken extreem ver in. Hierdoor heb ik ook steunzolen en zijn mijn knieën geneigd naar binnen te gaan staan, wat er dus weer voor zorgt dat mijn knieschijf niet goed zit. En ik kan héél erg scheel kijken, maar dat doe ik nooit, omdat ik er gewoon acute hoofdpijn van krijg.

En het 'kuiltje' bovenin mijn wang als ik lach niet te vergeten. Dit is geen natuurlijk schattig kuiltje!! We weten niet precies wat het is, een deuk in mijn bot of spier misschien, maar daar heb ik de punt van een ijzeren gymbank tegen mijn gezicht aangehad. Pijnlijk Tong uitsteken Mijn oogkas doet nog steeds zeer.

Nou kan ik wel een hoop opnoemen, maar als ik lees wat jullie allemaal mankeren. Jeetje. Dan heb ik liever deze kleine mankementjes.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:31

Astma heb ik ook al mijn hele leven. Verder zijn mijn longen zowiezo heel slecht, heb de longinhoud van iemand van 60/70 jaar (ik ben 17) en word ik snel benauwd. Mag ook geen melk, omdat er dan slijm ontstaat in mijn longen. Verder heb ik ook hooikoorts, dus dat is wel rot met bepaalde tijden en het buitenseizoen. Daarbuiten heb ik een fout in mijn afweersysteem waardoor essentiele vitamines worden afgebroken, dus die moeten elke 3 weken bijgespoten worden. Meestal een keer per maand ziekenhuizen voor onderzoeken en bende. Tja, hoe ga ik ermee om? Ik probeer altijd te denken aan mensen die het erger hebben dan mij, want opzich is het bij mij nog best te doen buiten de slechte periodes om. Op school vind ik het wel heel rot dat ik echt dagen mis door het spuiten en het ziekenhuizen, maar gelukkig gaan mijn klasgenoten daar heel goed mee om. Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:38

Flevogirly schreef:
nickyu: ja helaas is het herstel erg lang... als ik nieuwe kruisbanden wil, wat denk ik wel doe (doe me knie gaan telkens is best pijnelijk) duurt 9 maanden voor herstel.. Daarna mag ik wel weer alles opbouwend doen.

Volgens mij halen ze een pees uit een andere deel van je lichaam? Waar zou jij het dan moeten vervangen ooit, nickyu?

heb scheuren in pezen bij beide handen , beide kanten nu ook een pees door , dus "los"botje
(de andere kant zit nog vast Vork , kan alleen niet meer zwaar tillen)
schouders heupen in de rug en waarschijnlijk ook bij de buik , daar zit ook een scheur in de wand maar dat willen ze nu nog liever niet maken omdat de hele wand te zwak is willen ze wachten tot het verder is en dan hele buikwan in 1 x verstevigen

ukkie langer dan een week een pleister is voor niemand goed
heb je standaard antihistammine (heet het geloof ik de anti prik beest reactie allergie pillen die ik heb ) op zak ? reageer je alleen op muggen of ook bv bijeen en wespen ?
hoe reageer je op spuit / vloeibare pleister ? die is tegenwoordig ook bij de apotheek vrij verkrijgbaar .. miss een ideetje?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:23

nickyu schreef:
ukkie langer dan een week een pleister is voor niemand goed
heb je standaard antihistammine (heet het geloof ik de anti prik beest reactie allergie pillen die ik heb ) op zak ? reageer je alleen op muggen of ook bv bijeen en wespen ?
hoe reageer je op spuit / vloeibare pleister ? die is tegenwoordig ook bij de apotheek vrij verkrijgbaar .. miss een ideetje?

Met langer dan een week, bedoelde ik wel onderwijl even droog laten en wisselen. Al heb ik 3 dagen een pleister, 4 dagen rust en dan weer 3 dagen een pleister, dan gaat mijn huid al kapot. En na 2 of zelfs 1 dag gaat het al jeuken en irriteren. Spuitpleisters of vloeibare pleisters, daar heb ik eigenlijk nooit echt aan gedacht. Pleisters gebruik ik toch bijna nooit Tong uitsteken Alleen voor het intapen van mijn knie was dit lastiger, omdat hierbij dus sowieso van die echte tape moest worden gebruikt.

Ik weet niet precies waar ik allemaal allergisch voor ben, voor welke insecten, omdat we nooit echt een uitgebreid allergie-onderzoek hebben laten doen. Dat ik allergisch ben, weet ik zo ook wel en daar hoef ik geen onderzoek voor te doorstaan waarbij ik ontzettend veel last kan gaan hebben. Dus muggen weet ik zeker, ook ben ik een keer gestoken door een horzel. Gelukkig was hier gelijk medische hulp bij en ik heb toen alleen een hele grote, harde dikke schijf op mijn arm gehad. En ik reageer allergisch op mierenbeten. Ik heb standaard een stick bij me om op insectenbeten te smeren, hier reageer ik heel goed op. Ook heeft mijn moeder altijd anti-allergie-pillen bij zich voor mij en mijn vader (is ook voor wat dingen allergisch). Daar reageer ik alleen niet zo heel sterk op, dus we zijn al aan het kijken voor iets anders en eventueel iets met een hogere concentratie.
Ik ben namelijk ook heel snel reisziek en alleen pillen met een extreem hoge dosis van dat spul helpen. Zo hadden we eens pillen in Kroatië gekocht, die was iets van 4x zwaarder dan dat wat je in Nederland kunt krijgen, omdat de regels daar soepeler zijn. En die werkten prima! Werd er wel suf en slaperig van, maar niet misselijk. En die Nederlandse pillen hoef ik niet eens te slikken, daar word ik juist misselijk van. Dus ik heb gewoon een erg hoge concentratie nodig.
Laatst bijgewerkt door Ehona op 26-08-07 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:25

weet nog dat voor zeereizen wij altijd belgische zeeziekte tabletten haalden , ik heb daar gelukkig geen last van
maar menig meezeiler wel , deze schenen het beste te werken
zal eens navragen welke dat precies waren ..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 08:13

Mijn mams heeft dat ook, tien minuten een pleister en tis hoplaa Tong uitsteken
Idem met make up, maar dan gebruik je gewoon anti allergische en dan gaat het ook.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:44

Ja, maar nou gebruik ik sowieso bijna geen make-up, dus daar zit ik niet zo erg mee Tong uitsteken Het was wel erg lastig toen ik nog toneellessen had en elk jaar een uitvoering had. De eerste keer niet goed opgelet en ik liep een week met een opgeblazen gezicht rond. Niet bepaald leuk. De keren daarna was het maar improvisatie, met make-up of een masker.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:45

ow ja toneel uitvoering is wel lastiger, ik gebruik ook geen make up

natural is het mooiste Tong uitsteken en ik ben niet allergisch