Mensen met lang haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mensen met lang haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:32

Mijn haar komt tot aan mijn onderrug, ik was het elke dag, en ook elke dag cremespoeling, anders is er niks mee te beginnen! En om de 6 weken puntjes!
Sommige mensen met lang haar, daar is de helft van DOOD, en dat is ZO lelijk..

wreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:12

Ik was het gemiddeld 3 x per week, shampoo van Kruidvat en daarna cremespoeling ook van Kruidvat, werkt prima.. als het droog is even borstelen en klaar.

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:26

Was het ook 3/4 x in de week niet echt met 1 bepaalde shampoo of creme spoeling.
Daarna doe ik der van dat spul in wat je niet hoeft uit te spoelen anders is het echt niet door kambaar maar dat maakt niet uit want ruikt super lekker.
Verder fohn ik het en stijl het daarna of steek het op.
En als ik geen zin heb doe ik het snel in een staart of doe een knot in.

Gr Melissa

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 00:37

Mijn haar komt precies tussen de onderkant van mn beha en mn string, dus in het midde zeg maar.

Heb meerdere shampoo's gebruikt, vind nooit er echt 1 tussen uit springen, alhoewel ik nu elvive nutrigloss erg fijn vind.
Was mijn haar om de dag, soms vaker. Gebruik ook Elvive Nutrigloss masker, eens in de 2 weken.
Ik draag het bijna altijd los, behalve met paardrijden en als ik klusjes doe (bijv. koken en op mijn werk).

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 00:42

Mijn haar kwam tot voorbij mijn taille, ik kon het alleen nog maar in een staart of los doen, want de rest is het te zwaar voor.... dus heb ik het laten knippen tot op mijn bh bandje, heerlijk!! Ik vond mijn haar saai worden zo lang. Overigens gebruik ik altijd Be Long produkten van L'anza en op voorschrift van de dermatoloog een shampoo voor mijn over gevoelige hoofdhuid.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 01:18

Rommulus: jij hebt lang haar zeg Bloos! Ik ben wel benieuwd naar een andere foto? Als je het eens los draagt of zo?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:47

wow wat hebben jullie lang haar!
Ik heb vroegâh tot mijn middel gehad. Toen ik wat ouder en slanker werd vond ik het niet meer mooi en is het toen tot mijn schouder geknipt, en zo hangt het nu nog steeds. Tot iets erover heen Lachen

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:52

6 jaar geleden hing het tot over m'n kont, daarna een keer ingekort en nu wil het niet meer langer. Nu hangt het een aantal centimeter boven m'n kont.
Ik was het om de 3 dagen, en daarna heel goed uitkammen. Die ochtend daarna heb ik weinig kam werk, maar de volgende dag. Nagelbijten / Gniffelen

Meestal heb ik het in een staart/knot zitten, lekker makkelijk bij de paarden. Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:23

Ik heb het tot op mijn bh bandje, maar wil het wat langer hebben,
vroeger in groep 6 was het echt ontzettend lang.
Shampoos wissel ik erg mee af, heb nog niet echt 'mijn' shamoo
gevonden zegmaar

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:34

ShannaY schreef:
Sommige mensen met lang haar, daar is de helft van DOOD, en dat is ZO lelijk..

yep! dit ken ik.
ik heb het al een paar keer gezien, dan mensen heeeeel lang haar hebben en dat dan de helft gespleten is, dan denk ik ook vaak van knip het er dan af.
anders hangt je haar er maar wat bij, inplaats van dat het mooi 'danst'

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:04

ik heb mijn har tot mijn bh bandje, het lijkt al gauw vrij kort voor mijn gevoel omdat het krullerig is. ik heb het eigenlijk altijd in een staart, hoog/laag knot , of soms een vlecht. en als ik eens in een bui ben doe ik het los. maar bij dep aarden gaat dat niet. of ik heb geen zin om het te doen. met uitgaan overigens wel altijd Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:10

Ik heb aardig lang haar, bijna 10 cm beneden m'n bh-bandje ongeveer.
Had het eerst nog langer maar werd dat een beetje zat.
Ik was het 2x per week (en absoluut niet vaker, want hoe vaker je gaat wassen hoe sneller vet het wordt) met Andrelon-shampoo en soms ook met cremespoeling.
Ik doe er dus niet veel aan maar het is dik en glanzend, ben er erg blij mee!
Ik heb het eigenlijk altijd in een staart omdat het me los in de weg zit.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:14

mn haren zijn ook lang Tong uitsteken
ong. 10 cm na mn bh bandje.

was het niet veel, 2 of 3 x per week en dan met andrelon en cremespoeling.

voor de rest gebruik ik niks aan haarspul.

meestal zit het in de staart, los haar is inmmers niet practisch ij de paarden, nu het heel lang is draag ik het ook wel los, het blijft redelijk op mn rug hangen dus echt in de weg zit het niet.

ook niet echt vaak knippen, enkele x de puntjes eraf, maar snel dood is het niet Tong uitsteken
kwam laast bij de kapper (had het 11 maanden niet geknipt) en de kapper vond dat het er zo goed uitag voor lang haar, omdat het meestal dood gaat.. toen ik vertelde dat het zolang niet gekipt was geloofde ze me bijna niet Tong uitsteken

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:23

Rosa_ schreef:
Yoshimi schreef:
Ik heb ook behoorlijk lang, gekruld haar. Om het enigzins toonbaar te houden gebruik ik shampoo, masker en serum van John Frieda. Er is niks dat beter werkt.

Lovers Ik hartje John Frieda. Mijn haar is ook lang en echt, wat een spul!

Helemaal mee eens, ik heb ook lang haar tot over mijn bh band en gebruik het ook, het werkt het super.
Heb het meestal gewoon los, haar is in lagen geknipt.

Annet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:15

Ik heb ook best wel lang haar en was het om de dag met Palmolive. Af en toe cremespoeling, maar verder niet veel bijzonders. Het jammere is wel dat mijn haar erg snel uitvalt. Je ziet ook meteen dat het van mij is, want het zijn redelijk lange haren. Clown Er zijn daar ook weer speciale shampoos voor dus ik moet maar eens wat andere dingen proberen. Heb ook een tijdje L'oreal de groene gebruikt, beviel me erg goed. Ja

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:56

Leuk topic dit! Zie het nu pas Bloos

Dat is lang Rommulus, denk alleen wel dat er voor het mooie best een stukje af mag.

Zelf heb ik ook lang haar (mag natuurlijk minstens dubbel zo lang, maar het schiet niet op....) en ben zeer zeker ook lang haar liefhebber (vooral bij knappe mannen).

Ik ben rossig/as (beetje er tussen in) blond en ben nu al anderhalf jaar het rood geverfde haar aan het laten uitgroeien. Daar is het flink kapot van gegaan. Het blonde haar is heel mooi gezocht, dus eerst al het slechte langzaam laten groeien en bij knippen steeds tot ik dadelijk weer een redelijke lengte gezond heb. Daarna gaat er geen verf meer in.

Wassen doe ik 3 keer per week. In de vakantie vaak maar 2 keer per week. Ik heb last van een redelijk snel vet wordende hoofdhuid dus mijn haar ziet er na 2 dagen ook niet al te puik meer uit.

Het wassen doe ik met Appie Happie shampoo. De eerste keer sop ik mijn hoofd in en laat het even zitten. Daarna nog een keer shampoo er in en sop ik vluchtig alles nog eens door, ook de rest. Het insoppen doe ik altijd zonder het maseren van de hoofdhuid, maar gewoon met stroken van achter naar voor het haar volgend om zo min mogelijk klitten te maken.
Daarna doe ik er cremespoeling in van Schwarzkopf. Deze strijk ik door de hele staart en laat het dan een paar minuten intrekken. Vervolgens spoel ik het uit, ook weer met strijkbewegingen.

Ik knijp het droog met een handdoek en daarna draai ik de handdoek even op mijn hoofd. Scheelt je een natte rug Haha! Als het meeste water er af is borstel ik het van beneden naar boven uit. Als ik nat haar borstel is de hoeveelheid slag veel minder.

Ik draag het voornamelijk los. Behalve wanneer ik moet werken, tijdens het eten of als ik echt heel druk bezig ben. Ik heb altijd een elastiekje om de pols, dus het is altijd op te lossen Haha! elastiekje probeer ik altijd zo er in te doen dat hij niet te strak zit.

Verder ben ik ook fan van kleine zwarte klipjes. De hele staart vast pakken en opdraaien tot een knot (op sommige foto's hier ook gezien). Met 4 speldjes zet ik het rondom vast. Volgens mij is het qua hoeveelheid beschadiging beter dan een elastiekje. Ook gebruik ik best vaak een grote zwarte klip. De hele boel opdraaien en vast zetten. Soms een aantal keer dubbelgeslagen, soms met de rest er uit gevallen. Af en toe een vlecht is ook leuk.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:55

Ik had vanmiddag nog lang haar, nu een boblijn haha. En echt vreselijk, ik heb er spijt van.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:06

Oei L_iek, dat is vervelend als je er spijt van hebt!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:08

Ik had het eerst echt tot aan me kont.
Vond het op een gegeven moment heel vervelend.
Heb toen het tot net onder me schouder laten knippen Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:13

Hebben jullie het met slapen los of in een staart.
Ik heb het altijd los

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:41

Ik denk dat ik me ook kan melden. Haha!
Ik heb altijd heel lang en dik haar gehad, wat nog redelijk lang gezond bleef.
Tot vorig jaar, het werd ineens heel ongezond en 't was gewoon niet meer te doen.
Doodzonde, maar heb het toen laten afknippen.
Zo lang was 't eerst en toen laten afknippen in laagjes tot zo kort en nog later tot nog korter.
Ik kreeg heimwee naar m'n lange haren en laat ze nu weer langer groeien. Haha!

Fairie (en anderen), waar koop jij die clipjes?
Ik heb ooit een hele fijne van een vriendin gekregen, maar die is gesneuveld in m'n tas.
Sindsdien wel nieuwe gekocht maar die overleefden m'n haar niet, aangezien 't redelijk dik is. Clown

Ik was m'n haar met Herbal Essences, ook met cremespoeling erna.
Heb makkelijk haar, paar keer borstel erdoorheen en klaar is Roos. Haha!
Soms nog iets van wax erin, maar niet vaak.
Ik kan overigens ook heel makkelijk zonder apparatuur krullen maken, zie hier het resultaat van een nachtje met vlechtjes slapen. Clown

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:13

MH: wow jij hebt prachtig haar!!!!
Het glanst zo mooi, en je hebt wat slag of niet???
Ik wou dat ik dat had het mijne is steiler dan steil Boos!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:54

Dankjewel!
Ik heb wel wat slag af en toe, maar meestal gewoon steil haar.
Die slag komt voort uit een nachtje slapen met een knot in je haar. Clown

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:57

ik heb ook vrij lang haar (tot aan de bovenkant van mijn kont)
maar dit is enorm lrullerig dus ik draag het vrijwel altijd in een staart, af en toe stijlen wordt ook gedaan
en ik was het om de dag

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:58

wreen schreef:
Ik was het gemiddeld 3 x per week, shampoo van Kruidvat en daarna cremespoeling ook van Kruidvat, werkt prima.. als het droog is even borstelen en klaar.

ik ook aleen doe ik andereelon der in gewoone shampoo en dan cremespoeling van kruidvat

en ooja ik heb mijn haar tot aan mijn iets meer dan mijn midde rug