Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jmc schreef:Ik ben zelf 18 en op dit moment 20wk zwanger. Op de helft dus! Kijk er erg naar uit!!
lotjj92 schreef:Nalatjuh schreef:@lotjj92 ja dat is ook zo maar ik denk dat als je 20 bent het ook nog moeilijk blijft,
het is gewoon heel moeilijk om positief te blijven in de buurt van iemand die heel depressief is, en het is ook gewoon heel zwaar voor de mensen om je heen.
Ik was overigens op het moment dat ik vrienden verloor nog niet depressief, ik had het heel moeilijk dat wel. Maar het waren mijn "vrienden" die de mafste verhalen verzonnen en het mij eigenlijk nog moeilijker maakte. Ik denk overigens dat een heleboel mensen van alle leeftijden moeite hebben met iemand die anders is. . . ik kom ze nog steeds tegen
dat vind ik zo ontzettend laag, ik vind dat je iemand moet steunen door dik en dun. hoewel ik moet teoegeven dat ik dat ook niet kan. maar dat komt omdat ik zelf niet erg stabiel ben. maar mensen hebben onbegrip. zijn maar weinig die het niets uitmaakt en je neemt zoals je bent. helaas
Njen schreef:Zulke ouders vind ik echt vreselijk, moet er niet aan denken, steun ze minstens. Je kiest er meestal zelf niet voor.
Jmc schreef:Ik ben zelf 18 en op dit moment 20wk zwanger. Op de helft dus! Kijk er erg naar uit!!
Welshcobfan schreef:Njen schreef:Zulke ouders vind ik echt vreselijk, moet er niet aan denken, steun ze minstens. Je kiest er meestal zelf niet voor.
Nee maar is het wel eerlijk dat je je ouders er mee opzadelt? Het is wel jouw keus!
Pascal schreef:Gelukkig hebben mijn ouders en schoonouders me daar in het begin mee geholpen.
Ik werk partime, en mijn schoonmoeder past op, en krijgt daar ook voor betaald..
Welshcobfan schreef:Het ligt er net aan hoe de dochter het brengt: er zit een verschil in: mama help mij, ik zit met een groot probleem, ik wil het houden, maar ik wil ook zo graag studeren. Ik ben stom geweest en ik neem mijn verantwoordin. of : mama het boeit mij niet wat jij vindt en zegt, kind komt er hoe dan ook. Jouw mening is niet van belang!
Er zit een verschil in toegeven van de fouten en verantwoordelijk willen zijn ervoor. Of dwars zijn en alleen maar aan jezelf denken en niet aan je ouders.
(verschil open stellen voor en afsluiten van)