jonge meisjes zwanger..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: jonge meisjes zwanger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:03

dat vind ik zo ontzettend laag, ik vind dat je iemand moet steunen door dik en dun. hoewel ik moet teoegeven dat ik dat ook niet kan. maar dat komt omdat ik zelf niet erg stabiel ben. maar mensen hebben onbegrip. zijn maar weinig die het niets uitmaakt en je neemt zoals je bent. helaas

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:04

Jmc schreef:
Ik ben zelf 18 en op dit moment 20wk zwanger. Op de helft dus! Kijk er erg naar uit Haha!!!

hey kim
ik wist niet dat je zwanger was
gefeliciteerd

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:39

lotjj92 schreef:
Nalatjuh schreef:
@lotjj92 ja dat is ook zo maar ik denk dat als je 20 bent het ook nog moeilijk blijft,
het is gewoon heel moeilijk om positief te blijven in de buurt van iemand die heel depressief is, en het is ook gewoon heel zwaar voor de mensen om je heen.

Ik was overigens op het moment dat ik vrienden verloor nog niet depressief, ik had het heel moeilijk dat wel. Maar het waren mijn "vrienden" die de mafste verhalen verzonnen en het mij eigenlijk nog moeilijker maakte. Ik denk overigens dat een heleboel mensen van alle leeftijden moeite hebben met iemand die anders is. . . ik kom ze nog steeds tegen Lachen

dat vind ik zo ontzettend laag, ik vind dat je iemand moet steunen door dik en dun. hoewel ik moet teoegeven dat ik dat ook niet kan. maar dat komt omdat ik zelf niet erg stabiel ben. maar mensen hebben onbegrip. zijn maar weinig die het niets uitmaakt en je neemt zoals je bent. helaas

Ik heb ook maar 2 vrienden van de 20 overgehouden...
Tja hun denken dat je geen tijd meer voor ze hebt dus ga je aan de kant...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:50

Njen schreef:
Zulke ouders vind ik echt vreselijk, moet er niet aan denken, steun ze minstens. Je kiest er meestal zelf niet voor.

Nee maar is het wel eerlijk dat je je ouders er mee opzadelt? Het is wel jouw keus!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:17

Jmc schreef:
Ik ben zelf 18 en op dit moment 20wk zwanger. Op de helft dus! Kijk er erg naar uit Haha!!!

Ik vind 18 wel jong, maar heb je profiel even bekeken, en zie dat je een stabiele relatie en nomgeving hebt voor je kleintje zo. Dat is het belangrijkst!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:22

Welshcobfan schreef:
Njen schreef:
Zulke ouders vind ik echt vreselijk, moet er niet aan denken, steun ze minstens. Je kiest er meestal zelf niet voor.

Nee maar is het wel eerlijk dat je je ouders er mee opzadelt? Het is wel jouw keus!

Sorry hoor, maar er is een gróót verschil tussen je ouders er mee opzadelen en dat je ouders zeggen dat je op mag flikkeren en het zelf mag uitzoeken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:02

Ik weet nooit hoe een situatie gegaan is, ik weet nooit hoe een gesprek tussen kind en ouders is gegaan, en je zult nooit het verhaal van 2 kanten horen (vaak hoor je alleen maar de kant van het kind zelf, en niet van de ouders)
Daarom blijf ik aan de zijlijn en snap ik best dat ouders geen behoefte hebben aan een kind in huis. omdat a. haar dochter in kwestie verantwoordelijk genoeg is om seks te hebben, en dus moet ze ook maar de consequenties aanvaarden.
b. blijf je wel thuis wonen, dan moet je wél in overleg met pa en ma. want je 'zadelt' hun op met een baby in huis (en dat was niet hun keuze). Wil je persé thuis wonen, maar willen je ouders geen kind? ga dan op jezelf wonen of pleeg abortus.

Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden, en niet je ouders.
Ik vind het super van ouders als ze hun kind met baby opvangen, maar ik snap ook best dat ouders geen behoefte hebben aan de consequenties van hun dochter.

(uitzondering daar gelaten waar seks niet vrijwillig was)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:05

Daar ben ik het wel mee eens, maar ik snap mensen idd niet die zeggen van rot maar op en zoek het uit. Natuurlijk heeft een verhaal twee kanten en sommige komen er ook te laat achter, dus dan is abortus plegen niet meer mogelijk. En het is ook wel kort door de bocht om te zeggen ga maar op jezelf wonen, wie zegt dat je dat kan betalen? Sommigen studeren bijv. nog. En de moeder en het kind hebben denk ik een betere toekomst als de moeder de studie afmaakt, zodat ze later meer kans op werk heeft.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:11

Het ligt er net aan hoe de dochter het brengt: er zit een verschil in: mama help mij, ik zit met een groot probleem, ik wil het houden, maar ik wil ook zo graag studeren. Ik ben stom geweest en ik neem mijn verantwoordin. of : mama het boeit mij niet wat jij vindt en zegt, kind komt er hoe dan ook. Jouw mening is niet van belang!

Er zit een verschil in toegeven van de fouten en verantwoordelijk willen zijn ervoor. Of dwars zijn en alleen maar aan jezelf denken en niet aan je ouders.

(verschil open stellen voor en afsluiten van)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:54

Daar heb je zeker gelijk in, maar ik blijf erbij dat een goede moeder haar dochter steunt, want voor haar is het wrs ook moeilijk(uitzonderingen daar gelaten waar de dochter het kind bij de ouders dropt, dan zou ik als het mijn dochter zou zijn geweest haar persoonlijk het huis uit schoppen als ze daar geen verandering inbrengt). Maar overleggen is idd belangrijk.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:38

M'n moeder zou het echt niet kunnen waarderen als ze als oppasmoeder door het leven zou mogen gaan, ofwel oppasgeld zou mogen betalen voor mijn kind dat iemand anders het kan doen.
Ik kan het niet opbrengen met m'n stufi, en moet nog 2 jaar studeren. Niet dat mijn moeder een vreselijk mens is, ik heb een schat van een moeder Ja Maar haar leven even helemaal omgooien, ik snap best dat ze daar niet blij van zou worden!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:41

Gelukkig hebben mijn ouders en schoonouders me daar in het begin mee geholpen.
Ik werk partime, en mijn schoonmoeder past op, en krijgt daar ook voor betaald..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:43

Dat is een fijne regeling Ja en idd heel eerlijk om daar gewoon voor te betalen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:25

Pascal schreef:
Gelukkig hebben mijn ouders en schoonouders me daar in het begin mee geholpen.
Ik werk partime, en mijn schoonmoeder past op, en krijgt daar ook voor betaald..

Dat is fijn, en vooral: vrijwillig Lachen jij zal je kind nooit opdringen bij je ouders.

Het moet van beide kanten komen, en nooit van 1 kant.

Mijn moeder roept al haar hele leven: jouw kinderen, jouw verantwoording en denk maar niet dat ik een oppasoma word want ik heb het al druk genoeg Haha!
Ze past dan ook niet op de kids van mijn zus, mits er een noodgeval is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:42

Opa en oma moeten dat ook gewoon kunnen zijn. Als ze structureel moeten oppassen, moeten ze ook opvoeden. Dus hier geen opa en oma oppas, tenzij incidenteel!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:46

Mijn opa zei altijd tegen ons: ben blij dat jullie er zijn, maar ik vind het fijner als jullie weer weggaan Haha!
(super opa was het, maar oppassen deed hij bewust niet: hij wou opa zijn en geen oppas)

Mijn zus eist van mijn ouders dat ze op haar kinderen moeten passen, dat is hun plicht volgens haar. Dat mijn moeder gewoon moet werken boeit haar niet: want kleinkinderen gaan toch voor alles??? Mijn ouders hebben dus spontaan geen zin in oppassen, goh Knipoog

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:50

hahaha die verkl##t het dus mooi voor jou Knipoog

mijn moeder zou gewoon zeggen: daar had je aan moeten denken voordat je kinderen nam.

of echt zo'n uitspraak voor haar: had je maar moeten gaan slapen Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:54

Mijn moeder zegt ook tegen haar: jouw kids, jouw verantwoording! Wij hebben ze niet genomen Clown Neem maar lekker vakantiedagen op als je zonodig oppas nodig hebt, want wij doen het niet Haha!
Ze is alleen smiechterig, ze weet dat mijn vader gevoelig is voor zieligheid. Ze speelt gewoon in op mijn vader dat ze het niet meer trekt, en dat de kinderen opa zo missen bla bla bla, dus ja hoor: pa stapt wel weer 2 uur in de trein Clown Ma blijft mooi thuis Haha! die is niet gevoelig voor haar Nagelbijten / Gniffelen

En ik denk niet dat zij het voor mij heeft verpest, want ik zal het heeeeeel anders aanpakken Haha!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:13

Mijn moeder wilt graag oma worden, ik denk dat me ouders het prima zouden vinden om op te passen. Helaas voor me moeder wil ik geen kinderen Clown Tong uitsteken Naja, mss dat ik er later anders over ga denken, je weet het nooit, maar voorlopig no way.

Welshcobfan schreef:
Het ligt er net aan hoe de dochter het brengt: er zit een verschil in: mama help mij, ik zit met een groot probleem, ik wil het houden, maar ik wil ook zo graag studeren. Ik ben stom geweest en ik neem mijn verantwoordin. of : mama het boeit mij niet wat jij vindt en zegt, kind komt er hoe dan ook. Jouw mening is niet van belang!

Er zit een verschil in toegeven van de fouten en verantwoordelijk willen zijn ervoor. Of dwars zijn en alleen maar aan jezelf denken en niet aan je ouders.

(verschil open stellen voor en afsluiten van)

Maar dat spreekt voor zich. Je bent ook wel dom als je het op de 2e manier bij je ouders brengt Clown

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:15

Er zijn zat pubers die nog denken dat de wereld moet wijken voor hun Haha! Is niet dom, is naief en is een kwestie van hormonen. Soms heb je gewoon geen grip meer op pubers en gaan ze zo extreem in tegen ouders. En ja ik snap dan best dat ouders zo iets hebben van: toedeloe! Vooral als ze je echt een kind gaan opdringen (en als je al weet van je kind dat de verantwoordelijkheid 0,0 is en dan 3 keer raden wie dan voor het kind moet zorgen).
Toedeloe zeggen tegen je kind is een leerproces voor het kind: leren ze eindelijk dat niet altijd alles gaat zoals hij/zij willen en ze worden er verantwoordelijk van. De meeste ouders zetten de deur ook wel weer open op het moment dat kindlief weer open staat voor de ouders.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:56

Eindelijk? Verantwoordlijkheid en dat dingen niet altijd zijn zoals ze willen, dat zou in de hele opvoeding moeten voorkomen. Zoiets moet je een kind leren, je kunt het niet kwalijk nemen als het altijd anders geleerd heeft en dat zij zich dan ook naar die manier gedraagt. Als je ouders je wat dat betreft aardig hebben opgevoed, dan kan je gezonde verstand neem ik aan wel bedenken hoe je dingen bij je ouders moet brengen en vind ik je suf als je het dan op een totaal foute onsubtiele ego manier brengt, dan kun je verw88 dat dat niet leuk gevonden wordt en dat je mss dus geen steun krijgt. (Natuurlijk heb je altijd extreme gevallen, maar ik zo het gros genomen....)

Als je niet voor je kind wil zorgen, zou ik ook abortus aanraden. Maar niet kunnen zorgen en dingen onderschat hebben, sja, ieder mens maakt fouten.

Dit verschilt natuurlijk ontzettend per situatie en iedere ouder is daar waarschijnlijk ook anders in qua bereidheid. Ik neem aan dat je als ouders zoiets ook ernstig met je kind bespreekt en dat je daarvoor al in de opvoeding met verantwoording e.d. bezig was. Anders zou ik me kind abortus aanraden. (Zou ik sowieso doen, maar zeker in een geval van dat je ziet dat het niet zo goed zal gaan.)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:01

Maar wat als je kind zich niet aantrekt van jou als ouder? Als kind gewoon niet naar jouw mening luistert?
Opvoeding hoeft daar niet aan ten grondslag te liggen... hormonenale huishuiding en opstandigheid is onafhankelijk van opvoeding. Er zijn pubers met de beste opvoeding ter wereld, die als pubers veranderen in kleine duiveltjes waar je geen grip op hebt. En dan is té laat thuiskomen iets heel anders dan je ouders bewust opzadelen met een kind. Het moet van 2 kanten komen, als ouders het niet willen moet je als kind dat ook respecteren en een keuze maken.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:05

Dat zeg ik, er zijn altijd extreme gevallen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:08

God ik ga echt een enorm promo praatje houden voor condooms en de pil als ik kinderen heb Nagelbijten / Gniffelen moet er niet aandenken dat dochterlief bij mij komt van maaaam ehh ik ben zwanger!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:21

Ik ook niet Tong uitsteken ik vind sexuele voorlichting ook erg belangrijk. En pubers zijn nou eenmaal moeilijk en je zal maar net die ene krijgen met een zware pubertijd.