Tienermoeders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Tienermoeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:46

poeh lekker taalgebruik , en het bast van de taal fouten...

arm kind.....hopelijk heeft ie slimme grootouders want van zijn eigen ouders moet ie het niet hebben

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:46

Of je nu zwanger bent of nog niet. Ik kan je maar één advies geven.

Als je zwanger bent, maak dat je dan direct naar de dokter gaat voor onderzoek en een grondige babbel. Bloedonderzoek, inwendig onderzoek erbij. Zwanger worden gedurende het gebruik van de pil is niet echt goed vandaar.

Als je heel zeker bent, dat je nu al kinderen wilt, ga dan ook naar de dokter voor een onderzoek, zodat je tijdig kan beginnen met het nemen van de nodige vitaminen en het laten van slechte gewoonten die een invloed hebben op je eventuele baby.

Daarnaast zou je beter eens praten met jongeren die op die leeftijd zelf een kindje hebben gehad. Deze meisjes hebben het meegemaakt en kunnen je vertellen wat je te wachten staat.
Want aan kinderen zit er geen retour knopje, voor als je ze eventjes beu bent. Kinderen zijn een verplichting voor 18 jaar lang, van 's morgens tot 's avonds, dag in dag uit, jaar in jaar uit, tot ze volwassen zijn en daarna nog steeds....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:47

Jij leest hier niet terug wat je wilt horen, daarom word je boos.

Misschien begrijp je wel dat je heel verkeerd bezig bent, het is 100 meningen tegen 1.
Ik hoop dat dat je wakker schud dat je écht te jong bent en beter nog even kunt wachten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:48

Ik vind ook wel dat de mensen weer erg fel zijn op Bokt.

Niet dat ik het een aanrader vind om zo jong een kind te krijgen maargoed...

Als ik het goed begrijp zoals ik de berichten van de TS heb gelezen is ze nu dan zwanger!?

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:48

En dit vind ik knap gezegd.. ook van dat andere stuk tekst.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:49

wiljo schreef:
Jij leest hier niet terug wat je wilt horen, daarom word je boos.

Misschien begrijp je wel dat je heel verkeerd bezig bent, het is 100 meningen tegen 1.
Ik hoop dat dat je wakker schud dat je écht te jong bent en beter nog even kunt wachten.

Ze wilt het niet zien.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:49

djuraolisa schreef:
maar ik zie het nog wel jullie horen nog wel over hoe en wat

Sorry hoor, maar je praat er over als of je een kroket bij de febo uit de muur trekt Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind het zacht gezegd dom van je, een half jaar bij je vriend en dan meteen een kind nemen, je bent zelf nog een kind

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:50

Es79 schreef:
Als ik het goed begrijp zoals ik de berichten van de TS heb gelezen is ze nu dan zwanger!?

Dit topic is vanmorgen geopend, ze dan dan wel errug snel

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:51

Wat vind je vriend er eigenlijk van? Wil hij wel vader worden?

horseyfries

djuraolisa schreef:
nee tuurlijk ga ik niet zo doen maar jullie kunnen nooit normaal antwoorden, en als ik jullie nou zeg dat het door de pil gebeurd is, he, dat is dus echt gebeurd aleen vond het moeilijk om het er op te zetten,, was juist bang voor zulke reacties.Geld, geld! sorry

Ze doelen op deze opmerking!

Barmat

Wauw... weer een fantastisch voorbeeld van hoe het niet moet....

Goed meid, je wilt zwanger worden of bént het klaarblijkelijk al.... (niet dat ik dit geloof maar okee) dan zal ik je een aantal tips geven:

- zoek alvast een tweede en derde baan... bij de AH werken is namelijk niet de meest financiële vetpot die je kunt bedenken
- volg een cursus anger management want ik denk werkelijk dat je je kind bij de eerste blèr al van de commode af gaat flikkeren van woede
- kweek een dikke huid, dat heb je nu niet
- gezien de wachtlijsten voor hulp voor ontspoorde kinderen die thuis nooit de opvoeding gehad hebben die ze moeten krijgen (bijv. omdat hun ouders op hun 16e het kind kregen) zou ik alvast informatie gaan inwinnen over internaten, psychologische hulp en juegdgevangenissen. Ik heb namelijk de enorme angst dat jouw kind later zo'n ontspoorde gaat worden, en dat is niet echt goed voor de maatschappij denk ik.

Deze vier punten samengevat in één zin: Doe het niet, kind.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:52

djuraolisa schreef:
flikker toch op Malibu_ met je abortus never nooit een abortus miss dat jij een kindermoordenaar bent maar ik niet hoop voor je dat je ze niet kan krijgen door zo over ze te denken suc 6 nog he!!

Wat een misselijke opmerking... als je zo kinderachtig bent om dit soort opmerkingen te maken, dan ben je imo nog lang niet aan een verantwoordelijke taak zoals het moederschap toe... dit is echt een hele nare opmerking...

Tyrza

Kind, je bent zelf nog hartstikke in de groei: je lichaam is nog helemaal niet klaar om een kind te krijgen, met alle gevolgen van dien. Bovendien ontwikkelen je hersens zich nog, waardoor je bepaalde dingen (als puber zijnde) nog niet helder kunt inzien. Iedereen heeft op zijn 16e dingen in zijn hoofd gehaald, waarvan ze jaren later dachten: "hoe HEB ik dat ooit kunnen denken??"

Als je jong kinderen wilt, kan dit ook op je 18e of op je 20e. Je hebt nog een heel leven voor je. Ontwikkel je nu eerst maar op school en ga samenwonen. Je moet zelfstandig kunnen leven en niet alles kunnen overlaten aan je (groot)ouders en kennissen. Pas dan laat je zien dat je het aan kunt!

Malibu_

hmm... ze heeft dus nog maar een half jaar met die vriend?
Nou meid, ik zou zeggen.. denk er nog maar een jaar over of nog langer, want ik heb zo'n gevoel dat dit niet goed gaat komen.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:53

Maar hiervoor vroeg ze nog of ze foliumzuur moest slikken, als ze zwanger wilde worden. Dus ik neem aan dat ze nog niet zwanger is.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:53

roxiie schreef:
djuraolisa schreef:
maar ik zie het nog wel jullie horen nog wel over hoe en wat

Sorry hoor, maar je praat er over als of je een kroket bij de febo uit de muur trekt Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind het zacht gezegd dom van je, een half jaar bij je vriend en dan meteen een kind nemen, je bent zelf nog een kind

Nagelbijten / Gniffelen

Tsja, niet wat de TS wilt horen maar ik denk echt niet dat je toe bent aan een kind, kinderen kunnen altijd nog maar je bent maar 1x jong. Kinderen kosten tijd en geld, je zal heel vaak 's nachts je bed uit moeten voor je kind en je zal wss niet zo heel veel leuke dingen kunnen doen, al je vriendinnen gaan uit, lekker shoppen enzo, maar jij niet.

Je moet zelf weten wat je doet, maar ik zou er nog heel hard over nadenken.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:54

Malibu_ schreef:
Nou meid, ik zou zeggen.. denk er nog maar een jaar over of nog langer, want ik heb zo'n gevoel dat dit niet goed gaat komen.

Nee, ze zegt 2,5 jaar

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:55

De meeste familieleden willen inderdaad niet oppassen, mijn (schoon-)ouders ook niet, dus daar kun je niet zo makkelijk vanuit gaan.
Probeer eens samen met je vriend 1000 euro per maand te sparen, dit zijn de kosten die je minimaal gaat maken als je op jezelf woont en een baby hebt, en hou dat eens minimaal een half jaar vol, dan weet je of je er financieel aan toe bent om ouders te worden en heb je straks een mooi spaarpotje voor de uitzet en de babykamer. Lukt het niet, dan weet je dat je nog even moet wachten tot dat wel lukt.

pas je veel bij anderen op? wat zou je idd doen als je een huilbaby krijgt, je vriend er zo gek van wordt dat hij bij je weggaat en je er zelf ook niet meer tegen kan?
stel je krijgt een mongooltje met een hartafwijking en je elke dag naar het ziekenhuis in groningen, zou je dat financieel kunnen(400 euro per maand, allen al aan treinvervoer)? kan je vriend je dan financieel onderhouden?

stel, je hebt niet veel inkomen en je peuter gaat met iets scherps over de bank en kleurt met viltstiften op de muren, hoe ga je daar mee om?

stel, je peuter wil alleen bij je op schoot zitten, zo niet dan krijst het alles bij elkaar, je wordt er helemaal gek van, en je vriend nog meer, hoe ga je daar mee om?

graag serieuse antwoorden.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:55

horseyfries schreef:
Malibu_ schreef:

Nee, ze zegt 2,5 jaar

Ow sorry.. foutje Bloos!

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:58

missnynke.. je hebt daar hele goede punten.. Ik vraag mezelf nu ook af hoe ik daar nu mee om zou gaan.. Maar goed ik denk nog lang niet aan kids Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:59

missnynke schreef:
De meeste familieleden willen inderdaad niet oppassen, mijn (schoon-)ouders ook niet, dus daar kun je niet zo makkelijk vanuit gaan.
Probeer eens samen met je vriend 1000 euro per maand te sparen, dit zijn de kosten die je minimaal gaat maken als je op jezelf woont en een baby hebt, en hou dat eens minimaal een half jaar vol, dan weet je of je er financieel aan toe bent om ouders te worden en heb je straks een mooi spaarpotje voor de uitzet en de babykamer. Lukt het niet, dan weet je dat je nog even moet wachten tot dat wel lukt.

pas je veel bij anderen op? wat zou je idd doen als je een huilbaby krijgt, je vriend er zo gek van wordt dat hij bij je weggaat en je er zelf ook niet meer tegen kan?
stel je krijgt een mongooltje met een hartafwijking en je elke dag naar het ziekenhuis in groningen, zou je dat financieel kunnen(400 euro per maand, allen al aan treinvervoer)? kan je vriend je dan financieel onderhouden?

stel, je hebt niet veel inkomen en je peuter gaat met iets scherps over de bank en kleurt met viltstiften op de muren, hoe ga je daar mee om?

stel, je peuter wil alleen bij je op schoot zitten, zo niet dan krijst het alles bij elkaar, je wordt er helemaal gek van, en je vriend nog meer, hoe ga je daar mee om?

graag serieuse antwoorden.

goede punten zijn dit ja....

en de reden waarom ik nu, op mijn 33e, nog steeds geen kids heb Haha!

Calice

meid alsjeblieft wacht er nog een paar jaartjes mee..

als iemand kwaad wilt doen dan kan zelfs je vriend strafbaar worden gesteld omdat hij 22 is en jij 16!

zoals eerder is gezegt wat als je kindje lichamelijk of geestelijk gehandicapt is?? dat red je echt niet op zo'n jonge leeftijd.

tuurlijk geloof ik best dat als het een ongelukje is en je wilt het kind houden dat je er alles voor zal doen om het een goed leven te bieden maar dat is in deze situatie bijna onmogelijk.

mijn vriend en ik hebben zelf ook een grote kinderwens ik ben 18 (bijna 19) en hij is 23.
en toch wachten we er nog mee!
we wonen nu bijna een jaartje samen wat ook veel kost en veel verantwoordelijkheid mee brengt.
verder hebben we ook beiden besloten dat we alle twee toch nog een extra diploma willen en daar zullen we beiden ook nog geld en tijd in moeten steken. (we willen een goede toekomst met goede baan hebben)
verder willen we nog zoveel dingen doen zoals sparen voor een groter huisje met een tuin, we zijn verloofd en willen later ook trouwen, willen een paard kopen enz. enz.
we wachten lekker nog een jaar of 3 á 4 zodat we het kindje dan alles kunnen bieden en niet elk dubbeltje om te hoeven draaien of beiden fulltime werken omdat we het anders niet voor elkaar kunnen krijgen.. (en het kind maar in een creche moeten stoppen)

dus wacht gewoon nog een paar jaar totdat je beter ontwikkeld bent en zelf ook een stabilere toekomt hebt!

als je vriend echt zo gek op je is als jij zegt dan wil hij ook best even wachten en dan kan je er later deste meer van genieten!

MamboBeach

roxiie schreef:
Es79 schreef:

Dit topic is vanmorgen geopend, ze dan dan wel errug snel

Ze zegt later dat ze het niet durfde te zeggen vandaar dat dit nu mijn vraag is.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:00

Ik ben niet van plan het de hele buurt door te gooien!!,ik ga het gerust met haar doorspreken aangezien ik weet dat het niet makkelijk is,en ook ik het niet verstandig vindt.
Maar deze negatieve uitspraken daar wordt ze alleen maar opsternaat van!Ook al kan ik me de reacties voorstellen,met deze teksten kom je er niet,ik hoop dat ik haar kan helpen op wat voor manier dan ook!!

er is nieuws dat zal ze zelf wel melden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:00

djuraolisa schreef:
flikker toch op Malibu_ met je abortus never nooit een abortus miss dat jij een kindermoordenaar bent maar ik niet hoop voor je dat je ze niet kan krijgen door zo over ze te denken suc 6 nog he!!

Uit je eigen reacties blijkt wel hoe onvolwassen je zelf nog bent, lekker voorbeeld zou je zijn voor je baby zeg! Een kind kost al honderden euro's per maand aan luiers, en dat zijn de luiers alleen nog maar, dan komt er nog vanalles bij, en ben je duizenden euro's verder per maand.

Je komt egoistisch over. Wat zeggen je ouders ervan? En je wilt volgend jaar een opleiding beginnen? Heeft je vriend een geldboom op zijn rug wanneer jullie samen gaan wonen? Dan zal je ook flink moeten werken, en dat red je al niet met een opleiding en kind Lachen