Even een routine-check... en dan krijg je DIT te horen.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Even een routine-check... en dan krijg je DIT te horen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:59

Wat een vervelend mens, die bedrijfsarts. Kan die je nou verplichten weer aan het werk te gaan?

Doe je wel rustig aan als je weer aan het werk gaat?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:06

Citaat:
Ik weet niet hoor, maar hoe zouden jullie "Gehirnblutung" vertalen, als "Gehirn" hersenen betekent, en "Blutung" bloeding? Kweet niet.... misschien ben ik wel dom ofzo.....

Voor het zelfde geld vertaald zij het als hernia bloeing Clown Vage mensen soms. En erover verzinnen. Je wilt niet weten wat bedrijfs en keuringsartsen soms al niet maken van een diagnose. Een dubbele longontsteking is geen reden om niet te gaan werken en om met de trein naar je werk te gaan. MS die spontaan genezen is (schijnt ook te kunnen, nooit geweten) of zelfs er nooit geweest is.

het merkwaardigste was de herkeuring van de WAO. Ik ben uitgevallen met 4 uur per week die niet meer gingens zelfs. Wat zegt de herkeur meneer. mevrouw dan kunt u ook 7 keer een half uur per dag werken. Oftewel 7 dagen in de week een half uur en dat vindt hij realistisch. En ook hier MS gaat over en geeft je geen beperkingen. ja ja De arbeidsdeskundige was het er niet eht mee eens geloof ik. Clown

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:07

Ik heb alleen de beginpost gelezen.
Ik wil je sterkte wensen. Niet niks wat je is overkomen.

Maar....wat ik er wel uithaal is het volgende: ook ik reed altijd zonder cap (behalve op de jonge paarden), totdat ik getuige was van iemand die zonder cap viel en hersenletsel overhield (spraakvermogen). Ik droeg altijd een cap. Maar...werd daar de laatste tijd weer lakser in. Met warm weer...ach...veel te warm zo'n ding op je hoofd....
Nu ik jouw post heb gelezen sta ik weer op scherp. Al ben ik al jaren niet meer van het paard afgestuiterd...het kan altijd gebeuren...mijn cap gaat weer op....ALTIJD!

Ik ben je dus dankbaar dat je dit hebt willen delen met ons.
En jij...nogmaals sterkte!!!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 11:14

Diablo - tja wat is verplichten? Min of meer wel ja... Nu wilde ik zelf wel weer wat gaan doen, voel me al schuldig genoeg, maar als mijn behandelend arts absoluut er tegen zou zijn, dan heeft een bedrijfsarts ook niks meer te zeggen geloof ik... weet niet precies hoe het zit.

In mijn ogen heeft zij de absolute droom om iedereen zo snel mogelijk weer aan het werk te hebben, no matter what. Dat is ook uiteindelijk de taak van de bedrijfsarts - preventie en snelle doorlooptijden bij ziekte Lachen

Karuna - ja, ongelooflijk, ik heb jaaaren bij het UWV gewerkt en zag daar ook van dit soort gevallen voorbij komen, dat vond ik niet eens menselijk te noemen! Maar er wordt gekeken naar theorie, nooit naar praktijk! Dat jij geen baan kunt vinden voor zo'n arbeidspatroon zal hun wordt wezen, zolang JIJ maar uit die WAO bent Knipoog

Polly2 - tja, ik ben niet de predikant die hier predikt, maar ik vind het fijn te lezen dat mijn verhaal je aan het denken gezet heeft en dat je je cap hierdoor weer gaat opzetten. Het is zó belangrijk, zo zie je maar weer....

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:15

jeetje zeg Scheve mond ik begrijp dat je je rot geschrokken bent...
hopelijk hou je er niet "nogmeer" aan over dan je nu al hebt Ach gut

ik wil je heel veel berschap wensen en doe rustig aan hé!

en over de artsen in NL... daar word je soms echt strontziek van.... ik ben 3 jaar geleden na een val van een paard door het ambulancepersoneel naar huis gestuurd (moest nog van noord braband naar zoetermeer in de auto) ik was gewoon wat beurs volgens hun... toen we in zoetermeer kwamen toch maar naar de eerste hulp gegaan wegens de extreme pijn, en zat toen dus mooi met een dubbele rugbreuk opgescheept Scheve mond.. ze werden hier echt gigantisch kwaad, en ik zat tegen een verlaming van mijn linkerkant aan te hikken, en heb enkele dagen aan de morfine,valium enz gelegen. gelukkig is alles weer (zoe goed als) goed gekomen en rijd ik weer gewoon paard Lachen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:19

Nou ja deze keuring liep goed af. Ik was er na het gesprek ook vanuit gegaan dat ik wao zou kwijt raken. Maar de arbeidsdeskundige belde 2 dagen na het gesprek met de arts op. En had zich kapot gelachen over het advies van de keuringsmeneer. Clown Vooral omdat ik vanuit 40 uur steeds minder ben gaan werken zonder me ziek te melden tot het dus niet meer ging na 7 jaar spartelen en worstelen. heb de meest rare baantjes gehad om maar aan het werk te blijven maar helaas tevergeefs. Ik ben dus nu de rest van mijn leven afgekeurd en hoef ook geen herkeuringen meer te ondergaan gelukkig.

En geen idee wat als je behandelend arts het echt niet goed vindt maar de bedrijfsarts je dwingt te gaan werken. ik weet niet wiens stem en mening dan het zwaarst weegt.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 11:22

Tja, nu vandaag de dag kan ik nog steeds niet snappen dat men mij niet direct onderzocht heeft.... met de achterliggende informatie - val van paard, niet buiten bewustzijn geweest maar ook niet helemaal "bij", geheugenverlies, hangende linkermondhoek, tintelingen.... werkelijk schandalig!

En je hoort het steeds vaker - mensen die na lang wikken en wegen naar de dokter gaan omdat ze zo'n pijn in hun rug hebben bijvoorbeeld, en dat ze naar huis worden gestuurd met "Ach, stel je niet aan, neem een paracetamol" en later blijkt dat ze kanker hebben die niet meer te genezen is....

Een vriendin van mij die voor second opinion naar België ging omdat ze niet meer kon lopen va de rugpijn (en in NL zeiden ze dat ze te dik was en dat het daardoor kwam) en gelijk moest blijven omdat ze een zeer gevaarlijke hernia bleek te hebben die bijna voor (permanente) verlamming zou zorgen!

De vader van een vriendin die hoofdpijn had en later een tumor bleek te hebben

moet ik verder gaan? Het spreekt voor zich en oe, ik word er zo boos van!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:28

ze moeten mensen eens wat sirieuzer nemen hier...
2 jaar geleden voelde ik mij telkens zo ziek, en mijn bloed was ook telkens heel slecht... enkele weken/maanden later kwamen ze er achter dat ik een (gevaarlijke) leverontsteking had en ik had eigenlijk allang in het ziekehuis moeten liggen... je voelt je ook niet prettig dat je te horen krijg dat je geluk hebt dat je nog zo "jong" bent omdat je er anders waarschijnlijk al niet meer was geweest Verward

ik dnek dat er ene hoop minder zieken zullen zijn als ze de ernst van sommige situaties eens in leren te schatten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:38

Ja barmat, tegenwoordig moet je zelf internet/google dokter zijn om voor je zelf op te komen. Je moet zelf enigermate op de hoogte zijn om de juiste behandeling te krijgen. Soms denk ik ook wel eens dat huisarts niet meer de arts van vroeger is. Ze willen graag zelf diagnoses stellen en doorverwijzen doen ze niet zo vaak meer. Is dat vanwege richtlijnen ziekenfonds of zo? Zullen er weer sancties of premies tegenover staan?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 11:46

Ik heb geen idee

Ik had voorheen een huisarts die altijd standaard zei "Doe maar rustig aan" en "Neem een paracetamol" Lachen

de sukkel.....

Het ergste is nog dat de misser in NL ook nog gemaakt is door een arts IN OPLEIDING en die in geen enkel geval bij zijn wel afgestudeerde collega's te raden is gegaan!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:48

Je hebt geluk dat je nu niet in NL zit, anders was het anders met je gelopen. Eigenlijk zeer triest.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 11:54

Ach, ik zat gewoon bij de 20% die niet direct overlijdt Haha!

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:02

Barmat, kan je niet een second opinion van een andere bedrijfsarts doen?heb ik aantal jaar terug gehad, nog geen eens met mijn bloeding.
Ik kon toen totaal niet met mijn bedijfsarts opschieten, heb toen een ander gevraagd via me werk(was klein bedrijf maar ze zitten bij een instantie die wel wat groter was, en dus ook meerdere bedrijfartsen hadden)
Bij Haar voelde ik me echt op me gemak, en ik was blij dat ik een soort van "second opinion" kon krijgen.

Wel **** dat je bedrijfsarts zo doet, en vooral zulke conclusies trekt zonder je ook maar gezien te hebben..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 12:07

Voor mij hoeft het allemaal niet zo... ik vond het gesprek waardeloos en wilde toch al weer gaan werken... het heeft verder voor mij geen toegevoegde waarde. Ik neem mijn foto's mee morgen en laat ze aan mijn werkgever zien - die mag dan de eigen conclusie trekken uit het verhaal van de bedrijfsarts. Meer doe ik niet, ik voel niet de oneindige drang om te bewijzen wat ik gehad heb eigenlijk Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 17:27

Nou, ik zit er even helemaal doorheen.... Verdrietig

Vanmiddag naar de HA teruggeweest omdat ik steeds meer en meer koppijn krijg. Heb ik morgen om 12.00 uur gelijk een scan gepland staan.... allemensen wat schrok ik weer, vooral omdat hij zei dat hij zich zorgen maakt.

Kan alleen maar janken op dit moment, ik vraag me werkelijk af wanneer de zon voor mij weer eens gaat schijnen want de laatste tijd lijk in in een tornado verzeild te zijn geraakt waar ik het middelpunt niet eens heb bereikt, laat staan dat ik er uit kom!

Ik hoop echt dat het niets ernstigs is, want hij begon al over gat in mn schedel boren... t lijkt wel een middeleeuws recept - boze geesten er uit halen of zoiets Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Duimen jullie aub voor me, morgen?

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:33

Hé bah, wat rot dat t weer tegenzit! Ach gut
ik ga morgen zeker voor je duimen! Eerst maar afwachten wat er uit die scan komt en daarna maar kijken wat er moet gebeuren en of er wel iets moet gebeuren. Misschien valt het stiekem nog mee!

Probeer maar lekker rustig aan te doen tot die scan en hopelijk... komt er dan goed nieuws dat het toch wel mag meevallen Lachen Ach gut

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 17:40

Dank je.. het valt niet altijd mee om positief te blijven denken en soms zou ik willen dat ik niet zo negatief ingesteld ben....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:10

getver om te horen, maar het verbaasd me niks dat je je rotter gaat voelen. je bent met veel dingen tegelijk bezig, paardje verkopen, naar ander paardje kijken, weer gaan werken, je erg veel zorgen maken over je gezondheid (logisch). Bloos

Dat valt allemaal niet onder je zelf rustig houden en rekening houden met je beperking die je nu hebt. En hoe meer hoofdpijn je krijgt hoe drukker je je gaat maken, wat ook te begrijpen is. En daar voel je je dan weer zieker door worden.

Hopelijk valt de scan morgen mee en komen er geen rare dingen extra uit. En gat in de schedel bedeolt hij denk ik mee, als er een teveel aan druk in de hersenpan is (veroorzaakt hoofdpijn) ontlast je dat door het maken van een minigaatje waardoor de druk vermindert en de hoofdpijn zal verminderen.

Ik ga wel heel hard duimen en hopen dat jejezelf in acht gaat nemen. Ach gut

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:41

Jee meis, wat rot allemaal. Ach gut
Heb niet veel gereageerd de laatste tijd, maar wel meegelezen.
Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent en niet veel meer doet dan
huilen de hele dag, het is nogal niet wat. Ik zal voor je duimen voor vanmiddag en
ik hoop dat ook voor jou de zon weer snel zal gaan schijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:53

Barmat schreef:
Nou, ik zit er even helemaal doorheen.... Verdrietig

Vanmiddag naar de HA teruggeweest omdat ik steeds meer en meer koppijn krijg. Heb ik morgen om 12.00 uur gelijk een scan gepland staan.... allemensen wat schrok ik weer, vooral omdat hij zei dat hij zich zorgen maakt.

Kan alleen maar janken op dit moment, ik vraag me werkelijk af wanneer de zon voor mij weer eens gaat schijnen want de laatste tijd lijk in in een tornado verzeild te zijn geraakt waar ik het middelpunt niet eens heb bereikt, laat staan dat ik er uit kom!

Ik hoop echt dat het niets ernstigs is, want hij begon al over gat in mn schedel boren... t lijkt wel een middeleeuws recept - boze geesten er uit halen of zoiets Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Duimen jullie aub voor me, morgen?

Bahah, je hebt de uitslag nog niet he? Je mag best wel een moment van negatieve bezinning hebben hoor, even flink huilen en negatief zijn, dat zijn emoties die er ook uit moeten. Tranen moeten vloeien om het lijf schoon te houden. Als je leeg bent, komt de positiviteit vanzelf weer. Hoofdpijn kan ook stress zijn, je bent onbewust natuurlijk best bang, logisch. Misschien helpt een kalmeringspilletje voor tijdje je wel van je hoofdpijn af.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:59

karuna schreef:
getver om te horen, maar het verbaasd me niks dat je je rotter gaat voelen. je bent met veel dingen tegelijk bezig, paardje verkopen, naar ander paardje kijken, weer gaan werken, je erg veel zorgen maken over je gezondheid (logisch). Bloos

Dat valt allemaal niet onder je zelf rustig houden en rekening houden met je beperking die je nu hebt. En hoe meer hoofdpijn je krijgt hoe drukker je je gaat maken, wat ook te begrijpen is. En daar voel je je dan weer zieker door worden.

Hopelijk valt de scan morgen mee en komen er geen rare dingen extra uit. En gat in de schedel bedeolt hij denk ik mee, als er een teveel aan druk in de hersenpan is (veroorzaakt hoofdpijn) ontlast je dat door het maken van een minigaatje waardoor de druk vermindert en de hoofdpijn zal verminderen.

Ik ga wel heel hard duimen en hopen dat jejezelf in acht gaat nemen. Ach gut

Dat is inderdaad zo, de gaatjes stellen niet zo heel veel voor en je hebt er waarschijnlijk wel veel baat bij. Er komt dat een drain in waardoor het overtollige vloeistof (bloed) naar buiten kan.
Maar wat een verhaal zeg, mijn moeder heeft een tia gehad.. dat is hier in NL keurig opgelost maar misschien ook omdat mijn vader er als verpleegkundige bovenop stond. Plaatselijke ziekenhuizen zijn hier in NL gewoon niet goed en dan mag je hopen dat de academische wel wat zijn. Ik wil ook absoluut niet naar het ziekenhuis hier in Apeldoorn bij ernstig letsel.. ze mogen me direct naar Nijmegen brengen.

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 09:57

@lovely; ze zullen met een drain eerder overtollig hersenvocht afvloeien dan bloed. (ik heb nu een drain in me hoofd vanwege ook een hersenbloeding)

Dit doordat tijdens een bloeding je hersenen meer vocht aanmaken, en het niet kunnen opnemen, omdat je lichaam al bezig is met die bloeding.

@barmat; ik duim voor je, en zo een gat boren voel je helemaal niets van, nadat bij mij het gaatje was geboord, knapte ik juist op. Maar elk persoon is natuurlijk weer anders.

Ik hoop voor je dat je wel gelijk een uitslag krijgt, Je krijgt immers een CT-scan, kunnen ze meestal wel gelijk een soort van uitslag over geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:33

Het is een eng idee Barmat, maar gewoon even niet over nadenken, enkele bokkers zijn je voorgegaan en hebben er verlichting van gekregen, dus succes. Goede tijden gaan zeker weer komen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 13:50

Zo mensjes, ik ben weer terug uit het ziekenhuis

Ik heb op zich aardig goed nieuws gekregen - de ophoping in mn hersenen is zo goed als weg!!!
Dat geeft de burger moed natuurlijk, ben er ook heel erg blij mee

Maar ja, dan die aanvallen en enorme koppijn... koppijn kan van de spanning komen, of ik ben gewoon verkouden Ik snotter sinds vandaag namelijk enorm en ik heb het idee dat het enorm vast zit.

Die aanvallen zijn - zo denkt men - toch een vorm van (beginnende) epilepsie, maar dat moet verder onderzocht worden, of eventueel op proef met medicamenten. We shall see.

Die moeheid, geen energie en niet vooruit kunnen komen soms, is normaal na een hersenbloeding klaarblijkelijk, dat moet beter gaan in de loop der tijd.

Al met al een niet negatief ochtendje lijkt me zo! Ik zie het al positiever in als gisteren en dat lucht op! Ik weet nu dat die koppijn ook iets anders kan zijn, en maak me nu geen zorgen (meer) over hersenen die in de verdrukking komen enzo

Bedankt allemaal voor het duimen, het heeft zoals je kunt lezen, geholpen!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:52

Oh, gelukkig geen negatief nieuws allemaal. Wat zul je opgelucht zijn.
En dat de symptomen die je hebt ook verklaarbaar zijn, dat is erg prettig
om te horen. Nou in ieder geval toch een voorzichtig zonnetje achter de wolken nu Knipoog