Hooikoorts. Duf en moe..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkemetwikke

Re: Hooikoorts. Duf en moe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:19

luitjes,dat apparaatje bij het kruitvat,kost zo'n 60,- maar het helpt echt,en het is een duurzaam apparaat,dus zeker het geld waard.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:10

Ik vraag me nog altijd af wat de werking nu precies is van dat ding.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:10

Mandyy schreef:
Ik vraag me nog altijd af wat de werking nu precies is van dat ding.

Ik ook, ik heb geen idee wat ik me erbij voor moet stellen.. Bloos

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:12

Ik ben gister bij een fysiotherapeut en die legde mij de werking uit van medical taping. Ik heb het boek doorgebladerd en er stond ook iets in over hooikoorts en allergieen. Er stond bij dat heb hielp, maar ze wisten niet waarom (dus geen bewijs). Dit is wel iets waarvan ik zeg, baat het niet schaad het ook niet...

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 11:44

haha, dat klinkt komisch. Ze hebben iets gevonden tegen hooikoorts, maar waarom het werkt weten ze niet? *LOL*
Gisteren had ik super rode ogen en zag er echt verschrikkelijk uit, door die hooikoorts.
Ook er fijn dat de boeren weer lekker aan het maaien zijn in de omgeving Clown
Hooikoortspilletje helpt redelijk die ik heb, maar ook niet echt geweldig.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:27

Ja er stond in longinhoud vergroten, maar dat heeft niets te maken met het verdwijnen van een allergische reactie.. Maar als het helpt, wat maakt het dan uit hoe dat gebeurt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:48

Bweuh ik heb de laatste 3/4 dagen echt zoooo'n last van mn hooikoorts.. non stop niezen (en echt hard niezen ook he) jeukende, tranende,rode ogen.. jeukende oren en jeukend gehemelte.. om gek van te worden.. de oogdruppels helpen wel iets, maar pilletjes en neusspray helpt ook niet meer.. heb nu na 10 jaar echt alle soorten wel gehad..

Ik ga er eens hard over nadenken of ik niet ook dat stekkertje moet kopen.. Maar eerlijk gezegd vind ik 60,- wel een hele hoop geld als ik niet zeker weet of het helpt Nagelbijten / Gniffelen
En hoe vaak moet je die stekker inpluggen in je neus?

jolijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:36

Ik ben allergisch voor gras, en heb hooikoorts. Die pilletjes helpen nooit bij mij. Krijgen jullie ook allemaal van die bultjes? Of ligt dat dan weer aan m'n gras-allergie? 't is zwaar eritant als je veel met dieren werkt Ja

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:37

ik heb ook alle pillen en poeders wel gehad nu , zat op een gegeven moment aan de astma medicatie...
maar hooikoorts minder??
echniedushe (bb)
ik heb het opgegeven , eet alleen dagelijks honing uit de regio als hulpje maar thats it , ik heb het opgegeven

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:51

Ik word er ook helemaal knettergek van! ben al dagen verschrikkelijk benauwd, en moet zoveel niezen dat mijn hele lijf er zeer van doet.

Alle medicijnen troep die ik naar binnen prop helpen allemaal geen reet. Kan hierdoor niet eens meer naar mijn paard toe op het land en daar word je niet echt vrolijk van kan ik je zeggen.. Naast hooikoorts heb ik ontzettende voedsel- en medicijnallergie en ben ik ook astmatisch, dus heb ik alles dubbel op helaas. Ik heb de afgelopen jaren regelmatig in het ziekenhuis gelegen vanwegen een anafylactische reactie. Dit zijn geen leuke dingen kan ik je vertellen.

Heb laatst een heel stuk gelezen over Immunotherapie
http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp.ph ... ssier_id=3
weten jullie daar iets van? Heb naar aanleiding van dit stuk gereageerd bij zo'n online arts, maar tot op heden nog niets gehoord. Ben er nu wel achter dat er heel weinig mee gedaan wordt met allergieen, tenminste in mijn geval word er gewoon gezegd dat ik de dingen waar ik allergisch voor ben moet vermijden. Tja, dat ik bijv. geen paprika omdat ik daar het meest op reageer, moet eten begrijp ik maar er zijn in mijn geval zoveel andere dingen zoals kruiden die ik niet mag hebben en dat heb je niet altijd in de hand. Daarnaast kan ik moeilijk tijdens het hooikoorts seizoen in huis gaan zitten lijkt me...

Ik heb er echt alles voor over om van mijn allergieën af te komen!

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:32

ik heb vanaf woensdag zo'n last van hooikoorts dat ik er echt knettergek van word.ben heel erg benauwd en mn allerfree tabletjes doen niks.
wat voor medicijn vinden jullie het beste?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:39

Bij mij werkt helemaal niets meer.

Als ik me ook maar iets inspan krijg ik het benauwd en pijn met ademhalen en word daarna duizelig. Scheve mond

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:48

Ik gebruik zelf prevalin, maar werkt ook niet altijd even goed.
Ik heb er de laatste tijd ook weer veel meer last van. het werd steeds minder maar heb t idee dat het nu weer meer word..

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 09:13

Dat idee heb ik ook. Normaal heb ik ieder jaar wel last van hooikoorts, maar dit jaar is het wel heel extreem voor mijn doen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:18

Ik had vorig jaar op dokters recept aerius.
Die holpen echt geweldig goed! Dit jaar probeer ik weer is wat anders van die dr vogel pillen, maar die helpen echt voor geen reeet! Ik moet de hele dag niezen en 's ochtends wordt ik wakker met een ontzettende kriebel neus.... ik haat hooikoorts! Blegh

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:07

Ik heb pillen van de huisarts telfast 120, die hielpen vorig jaar goed, maar nu nies ik nog steeds, heb wel iets minder last van brandende ogen. Een kennis haalt ieder jaar een spuit bij de dokter en die is er helemaal vanaf

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:08

Er is bij mij ook sindskort achter gekomen dat ik hooikoorts heb. Dus loop nu ook de hele dag te sniffen enz.. Ik wist niet dat je er ook duf en moe van kon worden. Weet ik ook dat het daar door komt dat ik zo moe ben terwijl ik wel genoeg slaap heb..

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:15

Hier nog een die ontzettend allergisch is...
Ik gebruik het hele jaar door medicatie, in de zomer voor de pollen in de winter voor al die rottige kerststukken en mijn longen reageren dan weer op de vochtigheid, dus dan maar het hele jaar door.

Gebruik nu Aerius, Singulair (is voor astma patiënten), Livocab (oogdruppels), flixonase (neusspray), symbicort (inhalator)

Ik ben voor zoveel dingen allergisch (eten (groenten, fruit ed), planten, bomen...ga maar door) dat ik binnenkort een test krijg en dat ik dan immuniesatietherapie krijg, gewoon omdat het niet meer te doen is al die allergieën. Ik kan nog niet eens een rauwe wortel eten...of een stuk komkommer zonder last te krijgen.
tel daarbij een lactose-intolerantie en prikkelbare darm op (wat waarschijnlijk door de allergieën en intoleranties komt)...tel uit je winst Knipoog
Ik hoop dat ik mij beter ga voelen binnenkort!

Maar ach...er zijn altijd ergere dingen op de wereld...je gaat er gelukkig niet dood aan.

voor alle mensen die allerfre ed gebruiken, als dat niet werkt zou ik even langs de dokter gaan, dan kan je een receptje krijgen .... en dat hoef je dan ook niet te betalen (aerius en xyzal werken namelijk erg goed!)

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:05

weet iemand toevallig of er ook oogdruppels ofzo zijn?
Ik zie niets meer door die rot hooikoorts!
Eerder gebruikte ik huismerk kruidvat pillen met Lotharine(ofzo?)alleen dat werkt echt niet!
edit; heb nu last van jeukend gehemelte, tranende rode ogen,niezen..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:42

Er zijn ook oogdruppels. Moet je even langs de huisarts gaan. Knipoog
Bedoel je Loratadine?

Bij mij werken de medicijnen gewoon helemaal niet meer.
Deze week weer naar de huisarts, misschien dat andere medicijnen beter werken.Alhoewel ik onderhand alles wel gehda heb. Lips are sealed

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:04

Meryl_S schreef:
weet iemand toevallig of er ook oogdruppels ofzo zijn?
Ik zie niets meer door die rot hooikoorts!
Eerder gebruikte ik huismerk kruidvat pillen met Lotharine(ofzo?)alleen dat werkt echt niet!
edit; heb nu last van jeukend gehemelte, tranende rode ogen,niezen..

Voor oogdruppels kun je het beste langs de HA gaan. Ik heb oogdruppels van Livocab en ik moet zeggen dat die wel goed werken!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:58

Ik heb er ook last van, het ene jaar meer of minder als het jaar ervoor. Ik heb het ook op wisselende tijdstippen, word er echt heel duf en moe van en geirriteerd, doordat ik een loopneus heb en soms jeukende ogen, hopelijk word het niet erger, want dan krijg ik ook van die lekkere dikke ogen en een pijnlijke keel.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:08

gelukkig ik ben niet de enige
ik heb er ook last van
op dit moment ook ontstoken oog (oorzaak : hooikoorts)
en ik ben verkouwen (oorzaak : hooikoorts)
ik gebruik nu xizal (weet niet of je het zo schrijft)
maar dat werkt niet meer zo goed.... daarvoor heb ik allerfre gehad dat werkt nu helemaal niet meer......
ik heb ook oogdruppels maar ik kan net zo goed water in mijn oog doen Boos!
morgen heb ik BUITENsportdag.......
weet niet of ik dit overleef Knipoog als het echt niet gaat dan zit ik lekker thuis Haha!
iemand nog tips voor ernstige hooikoorts ?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:43

ik weet niet of ik hooikoorts heb
maar heb nu wel hele tranende ogen en vet verkouden. ben ook wel vaak moe. ga binnekort langs de HA om te vragen

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:17

Nou, heb sins gister ontdekt dat ik hooikoorts heb, een lopende neus waar niet tegen te snuiten is, moe, alleen jeukende ogen heb ik weer niet. Al heb ik wel last van me rechter oog wat vaak traant. Ik denk dat ik maar bij de kruidvat zo'n neusspray ga halen. Kijken of dat helpt.