Wie nog meer in de wacht voor een operatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amosje

Re: Wie nog meer in de wacht voor een operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:37

ik sta nu nietin de wacht maar heb er vorig jaar op gestaan
toen heb ik 6dagen moeten wachten denk ik
en bij de 2 de operatie dezelfde nacht nog
want het was wel dringend Bloos

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 14:36

@Amosje: Wow beter. Maar dan was het waarschijnlijk wel urgent en kon er niet gewacht worden. Maar soms is dat beter dan tijden wachten. Dat sloopt emotioneel veel meer. Maar oke.

Vanaf dinsdag kan de brief van de operatie komen. Ik denk dat ik over een maandje er heel anders bij zit. Maar misschien ook wel niet en duurt het toch langer dan ze in het ziekenhuis dachten Knipoog

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:24

jah bij de 2de operatie was het omdat mijn darm stuk was gesprongen
en was wrs de ergste pijn die ik ooit gehad heb ...
jij hebt gelukkig geen pijn las ik
hopelijk ben je er snel vanaf en dat het goed geneesd
Knipoog

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 22:19

@ amosje: Dat snel eraf zijn zie ik nu nog wat somberde in. Oké het gaat waarschijnlijk wel sneller dan bij sannuhh. Maar ben zeker twee maand kwijt. En dan moet mijn voet mogelijk nog iets. Maar oke. We zullen zien Knipoog .

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 00:02

Volgende week vrijdag staat mijn heupoperatie gepland, zie er zo ontzettend tegenop, erg veel pijn in de heup nog steeds,
knie er ook nog eens bij maar denk dat die pijn ook wegkomt uit de heup!
ben a.s woensdag jarig, maar heb zelfs geen zin om mijn verjaardag te vieren..
we wachten af...

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 11:00

Heel veel succes Valeria. Ik hoor vaak van dokters dat het altijd leuk is dat patienten na de operatie zo blij zijn omdat de pijn dan weg is en ze kunnen gaan revalideren. Hopelijk is dat bij jou ook zo!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:04

Ik dacht, laat ook maar weer even wat van me horen..
Maar weet eigelijk niet zoveel te vertellen, gips zit er nog om.
Waarschijnlijk/ althans ik hoop dat het 8 augustus eindelijk af mag!!

Ik heb gisteren met gips en al, even op het paard gezeten, haha.
Op 'n hele brave Fjord.

Afbeelding Clown

@ Valeria, sterkte alvast!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:03

Kylyco schreef:
Heel veel succes Valeria. Ik hoor vaak van dokters dat het altijd leuk is dat patienten na de operatie zo blij zijn omdat de pijn dan weg is en ze kunnen gaan revalideren. Hopelijk is dat bij jou ook zo!

dank je ik hoop het ook!

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:48

Hoi,
Ik sta ook weer op de wachtlijst (operatie nr 13)
In het voorjaar is de stand van mn rechtervoet gecorrigeerd, en nu is mn linkervoet aan de beurt. De operatie staat gepland voor oktober dit jaar. Van de rechter heb ik erg veel pijn gehad na de operatie. Dit kwam mede door de fixatiepin. Bij de linker staat me hetzelfde te wachten. Het is beter om het wel te laten doen, maar toch zie ik er tegenop. Voor iedereen die binnenkort wordt geopereerd, heel veel sterkte en een spoedig herstel!

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:00

hier nog iemand... had in maart een peestranspositie(omlegging) in mijn hand welke niet succesvol was. Frusty Nu heb ik eerst nog 2 onderzoeken gepland (emg en handmeting) en dan komt er een 2e operatie aan. Op de wachtlijst sta ik dus officieel nog niet, maar weet wel al zeker dat er een operatie aan gaat komen in de komende maanden

Iedereen die binnenkort "onder het mes gaat" veel succes en die al geopereerd zijn beterschap!! Ach gut

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 21:43

Ow ow die Sannuhh alweer stiekem op het paard Knipoog !

Tja voor mij zijn komende anderhalve week erg eh spannend. Elke dag kan nu die brief binnen komen. Nu zou je denken na die anderhalve week dus ook. Dat klopt. Maar als ik de brief niet binnen anderhalve week binnen krijg dan rijdt ik mee in het viertal van mijn vereniging op de kampioenschappen. En anders moeten we gaan schuiven omdat ze niet zonder mij kunnen Knipoog (dan mogen we niet starten in de M).
En eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit of ik nu geopereerd word of er na. Het liefst zo snel mogelijk. Maar er na is mischien leuker omdat ik dan mee kan rijden.

Oftewel spannend!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 13:40

Tja soms is het in de wacht staan net een rivier. Dan is er rustig vaarwater dan komt er een stroomversnelling. Ik had nu ineens een stroomversnelling omtrend de MRI van mijn voet. Ik kreeg vandaag de brief binnen. Daarbij zat een screeninglist. En als er bij één punt ja geantwoord wordt moet je bellen. Aangezien de afspraak op 24 augustus voor de MRI zou staan was de kans aanwezig dat ik net geopereerd zou zijn. Dat leek hun niet zo geslaagd. Dus was de vraag of ik vanmiddag ook kon! Dus over twee uur lig ik in de MRI!. En ik krijg woensdag de uitslag.
Ik ben erg blij dat het nu al kan. En ben ook erg benieuwd wat er volgen zal.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:41

Mijn moeder wordt 3 augustus weer geopereerd...ze werd maand terug met spoed opgenomen...ze was er bijna gweest...haar darm stond op klappen,,d.m.v. een poliep.
nu heeft ze een tijdelijke stoma...
Wordt 3 augustus weer verwijderd!!!

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:04

Kylyco, wat is er precies met je voet?

HouvanUtopia, jemig dat was zeker wel schrikken. Mijn moeder heeft he in Amsterdag meegemaakt tijdens een operatie aan haar buik. (endometriose) Tijdens de operatie hebben ze haar darm per ongeluk doorgesneden. Is ook een poosje kritiek geweest. Heel veel sterkte voor je moeder!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:24

Ik sta op het moment niet in de wacht, maar over iets minder dan twee maanden waarschijnlijk wel weer Ja

In maart heb ik mijn elleboog verbrijzeld na een val van een paard, en na 10 dagen wachten ben ik daar toen aan geopereerd.
Mijn bovenarm en onderarm zijn gefixeerd met platen schroeven en pinnen.
In september zit het er 6 maanden in en dan mag waarschijnlijk de pin in mijn onderarm eruit (in mijn bovenarm blijft eeuwig zitten)... 19 september moet ik voor controle naar de chirurg en dan zal ik horen of ik weer op de wachtlijst kom..

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:28

Hoi Annemarie.
Jij hebt dus hetzelfde al mij. Ik heb het alleen na een ongeluk aan beide ellebogen. Ik ben inmiddels 1o keer geopereerd aan mn armen, en het komt bij mij nooit meer helemaal goed. Operatief is er niets meer aan te doen. Als ik een van mn armen nog eens breek, is het voorgoed gedaan. Platen schroeven en pinnen heb ik ook allemaal gehad. Bij mij zijn ze wel allemaal verwijderd door de jaren heen. Ik heb zelfs in het Roessingh gerevalideerd. Veel sterkte. Als je nog wat wilt weten, mn pm staat altijd open.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:48

Bij mij komt het ook nooit meer helemaal goed, maar ik heb echt geluk gehad opzich. Het gaat namelijk nu echt heel goed. Ik kan echt netzoveel strekken en buigen als de arts had voorspeld en als de pin in mijn onderarm eruit gaat kan ik nog verder strekken (en buigen ook waarschijnlijk). Spierkracht is noglang niet terug, maar dat komt over de langere periode nog wel.
Als ik mijn arm ook weer breek dan zit ik ook met een probleem, daarom zit ik nu heel erg met de vraag of ik nog wel weer zal gaan paardrijden of niet..

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:58

Kylyco schreef:
Tja soms is het in de wacht staan net een rivier. Dan is er rustig vaarwater dan komt er een stroomversnelling. Ik had nu ineens een stroomversnelling omtrend de MRI van mijn voet. Ik kreeg vandaag de brief binnen. Daarbij zat een screeninglist. En als er bij één punt ja geantwoord wordt moet je bellen. Aangezien de afspraak op 24 augustus voor de MRI zou staan was de kans aanwezig dat ik net geopereerd zou zijn. Dat leek hun niet zo geslaagd. Dus was de vraag of ik vanmiddag ook kon! Dus over twee uur lig ik in de MRI!. En ik krijg woensdag de uitslag.
Ik ben erg blij dat het nu al kan. En ben ook erg benieuwd wat er volgen zal.

Kijk super dat je zo snel terecht kon!!! Ben benieuwd naar de uitslag!

HouVanUtopia schreef:
Mijn moeder wordt 3 augustus weer geopereerd...ze werd maand terug met spoed opgenomen...ze was er bijna gweest...haar darm stond op klappen,,d.m.v. een poliep.
nu heeft ze een tijdelijke stoma...
Wordt 3 augustus weer verwijderd!!!

Oe, dat is niet fijn! Gelukkig dat het goed gegaan is!

Annemarie schreef:
Bij mij komt het ook nooit meer helemaal goed, maar ik heb echt geluk gehad opzich. Het gaat namelijk nu echt heel goed. Ik kan echt netzoveel strekken en buigen als de arts had voorspeld en als de pin in mijn onderarm eruit gaat kan ik nog verder strekken (en buigen ook waarschijnlijk). Spierkracht is noglang niet terug, maar dat komt over de langere periode nog wel.
Als ik mijn arm ook weer breek dan zit ik ook met een probleem, daarom zit ik nu heel erg met de vraag of ik nog wel weer zal gaan paardrijden of niet..

Klinkt ook erg vervelend, wat jij hebt (ge)had.
Ik zou gewoon weer lekker gaa rijden, je kan ook van je fiets vallen en dan wat breken.
Ik ben misschien iets TE.. Ik weet ook dat ik nu een harde val op mijn schouder echt niet kan permiteren.
Ondanks dat ben ik absoluut niet bang en stap ik straks er gewoon graag weer op.
Begin anders 's (mits je het wel echt wilt hoor..) op een hele brave..
Als je zelf zoiets hebt van, ik durf het niet, ik wil het niet, dan moet je het natuurlijk niet doen.
Maar je hebt er altijd (waarschijnlijk) erg veel plezier aan beleefd, dus ik zou dat niet zomaar opgeven.

Over hoe het nu met mij gaat.
Ik zit er helemaal doorheen en ben gister 'n beetje ingestort.
Ik heb heel erg last van m'n rug, erg veel misselijk, slaap heel slecht etc. etc.
Dus ik ben het goed zat!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 09:13

@ HouVanUtopia: Tje gelukkig waren ze er op tijd bij!

@ casirask:Tja een vrij lang verhaal. Dus ik probeer het kort te omschrijven. Ik heb in februari pijn gekregen aan de rechtervoet en kan niet echt iets noemen waarvan de pijn komt. In februari heb ik er ook een spuit in gekregen die niet hielp. Vervolgens 8 behandelingen bij een fysiotherapeut. Toen kreeg ik een kijkoperatie aan mijn schouder waardoor de voet iets meer rust zou krijgen. Echter keerde de pijn terug en werd de voet ook dik. De huisarts had me doorverwezen naar het ziekenhuis(sportpoli). Een röntgen foto of botscan wijzen niks uit. Vandaar de MRI.
De pijn valt mee. Ik heb als bijbaan postbode dus loop vrij veel. Gelukkig kan ik dat nog wel doen. Maar waarschijnlijk kunnen jullie op je hakken lopen. Als ik dat doe, zak ik door mijn rechterbeen van de pijn. Daar klopt dus iets niet.
Woensdag krijg ik uitslag. En tja als het gegipst wordt dan wordt de tweede kijkoperatie voor mijn schouder ook weer later. Behalve als ze me in een rolstoel willen gaan vervoeren Knipoog .
Tja ik heb een behoorlijk pech jaar gezien blessures. Had nog nooit een blessure gehad en nu twee lang lopende. Maar met het geluk dat ik tussendoor wel aardig normaal alles kan.

@ Sannuhh: Kom op meisie nog even vol houden Ach gut . Ik weet dat het heel zwaar is. Over twee weekjes mag het er (hopelijk) af. Trek jezelf er nog even doorheen Ach gut .

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:55

Kylyco,

De klachten die je omschrijft komen be bekend voor. Tenminste de pijn. Bij mij is het dus de oorzaak dat mn voeten extreem zijn doorgezakt. Ik ben rechts dus al onder het mes geweest voor een stand correctie en in oktober is links aan de beurt. Op hakken lopen zit er voor mij niet in. Kan dan niet eens staan. Staat wel een beetje raar als je dan omkiept he.
Ik duim voor je dat er wat uit de MRI komt. Dan kunnen ze er eventueel wat aan doen.

@Annemarie.
Ik rij gewoon volop hoor. Terwijl ik het aan beide armen heb. Werd mij ook afgeraden, maar ik kan het gewoon niet opgeven. Wel heb ik mn betaalde baan in de paarden er voor opgegeven. Ik rij nu voor een handelstal halve dagen ongeveer. Spierkracht is bij mij allemaal weg. Ik heb het van 0 % naar 35 a 40 % kunnen opbouwen. Door de botsplinters zijn er teveel pezen en spieren aangetast en kapot. Ik kan beide armen niet helemaal strekken, en dat gaat ook niet meer gebeuren. Als je wilt rijden, gewoon doen

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 14:08

@ casirask: Kunnen ze dat van dat doorzakken op de MRI zien? Want mijn rechter voet neigt daar meer naar dan mijn linker zeg maar. Maar in het begin dachten ze dat de tibialis anterior een behoorlijke peesschede ontsteking had. In het ziekenhuis dachten ze een stressfactuurtje. En op dit moment weet ik niet wat ze denken.
Weet je dat je me wel een beetje bang maakt. Moet er niet aan denken dat ook die geopereerd moet worden. Maar tja gips komt me ook heel slecht uit. En niks doen is ook niet echt een optie Verdrietig . Tja over 5 dagen weet ik het.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 00:27

Hallo lieve mensen hier was ik weer heb nu 2 dagen mijn operatie achter de rug.. mijn god wat ga ik door een hel van pijn zeg,ze hebben ze slijmbeurs weggezogen... een snee van 10 cm in de heup, vanmiddag uit bed gevallen wond opengeknapt, allemaal bloed dus moest ik weer terug naar het ziekenhuis.ik hoop echt dat de pij nu eindelijk een keer overgaat....

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 09:06

Valeria schreef:
Hallo lieve mensen hier was ik weer heb nu 2 dagen mijn operatie achter de rug.. mijn god wat ga ik door een hel van pijn zeg,ze hebben ze slijmbeurs weggezogen... een snee van 10 cm in de heup, vanmiddag uit bed gevallen wond opengeknapt, allemaal bloed dus moest ik weer terug naar het ziekenhuis.ik hoop echt dat de pij nu eindelijk een keer overgaat....

Wat vervelend. Ik hoop voor je dat de pijn gauw minder word. Ach gut

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:21

Kylyco schreef:
@ casirask: Kunnen ze dat van dat doorzakken op de MRI zien? Want mijn rechter voet neigt daar meer naar dan mijn linker zeg maar. Maar in het begin dachten ze dat de tibialis anterior een behoorlijke peesschede ontsteking had. In het ziekenhuis dachten ze een stressfactuurtje. En op dit moment weet ik niet wat ze denken.
Weet je dat je me wel een beetje bang maakt. Moet er niet aan denken dat ook die geopereerd moet worden. Maar tja gips komt me ook heel slecht uit. En niks doen is ook niet echt een optie Verdrietig . Tja over 5 dagen weet ik het.

Dat zou zeker op een mri zichtbaar moeten zijn. Bij mij hebben ze geen mri gemaakt. Alleen foto's. Volgens mijn moeder hebben ze vroeger wel meer onderzoeken gedaan naar de stand van mijn voeten, maar dat herinner ik me niet meer. Wel dat ik teveel lengte verschil in mijn benen had en daardoor met een verhoogde zool heb gelopen. (echt van die lelijke bruine veterschoenen) Het is zeker niet mijn bedoeling je bang te maken hoor! Integendeel. Alleen de klachten van de pijn die je voelt komen me zeer bekend voor. Zere voeten is echt heel erg pijnlijk. Ik hoop dat de mri een uitkomst voor je bied. Wanneer krijg je de uitslag?
En over dat gips. Ik heb bijna 7 weken gips gehad na de operatie in februari. Daar kom je wel door hoor. Ik moet in oktober weer, en dan weer net zo lang in het gips. Het is voor een goed doel.

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:41

Valeria schreef:

Jeetje! Sterkte! Ach gut

Kga morgen naar het ziekenhuis voor een CT scann, Om te kijken of dat bot deeltje in mijn arm los of vast zit Bloos
Dus ik ben erg benieuwd! Want die scann bepaalt wat voor operatie ik moet Vork