Mijn haar...wat ik bijna niet heb.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Re: Mijn haar...wat ik bijna niet heb.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 18:00

Ja, ik ga het toch maar even laten nakijken...
Maarik ben al een paar maanden gelden naar de HA geweest (doordat ik geen energie meer had en beetje haaruitval) En denken jullie niet dat het hem dan was opgevallen?

Verder heb ik indd geen kale plekken Lachen En ik föhn of toupeer het ook niet. Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 18:16

ik heb hetzelfde mij is dit vertelt nu pak ik een haarkeur van citacys en is het veel beter Lachen

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 18:33

Da's wel handig dan Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:29

hmm ik heb is even het hele topic doorgelezen, ik heb zelf normaal haar niet te dik en niet te dun. Ik stijl het af en toe, maar wel met een dure stijltang die bij de kapper vandaan komt. Ik föhn mijn haar niet. Ik heb het 2 keer geverfd, 1 keer van blond naar donkerbruin bij de kapper. Toen heb ik het grotendeels laten uitgroeien en heb ik thuis een pakje van Nutrise gebruikt (dat pakje waarop ze beweren dat er voedende olien inzitten) Het is nu opzich wel moi, maar het nadeel is dat ik vaak in van die mooie reclames trap Nagelbijten / Gniffelen Dus heb hier ook een hele lading dure shampoos staan Nagelbijten / Gniffelen
Mijn moeder heeft daar ook last van en die koopt alleen maar shampoo van boven de €30 bij de kapper Schijnheilig

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 21:34

Uhhm, dat is me iets te duur Vork

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:36

ja mij ook iig Nagelbijten / Gniffelen ik mag er van mijn moeder ook niet aankomen omdat het duur is (helaas weet ik waar alles ligt Schijnheilig )
Maar ik gebruik af en toe ook een haarmasker, daar wordt mijn haar altijd mooi zacht en glanzend van Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:36

Ik zou ook meegaan in voorgenoemde adviezen:
afknippen,rust geven.
Ik heb jarenlang heel lang haar gehad, wat ik zwart verfde,dan weer rood,dan weer blond,dan weer zwart,dan weer blond,dan weer dreads enz.
Toen radikaal afgeknipt,en het ziet er beter uit.
Het groeit ook zo weer aan,je bent nog jong,je kan alle kanten nog op met je haar.
En je hebt een mooie gezichtsvorm vind ik, daar past een kapsel op kaaklengte ook prachtig bij(misshcien bijvoorbeeld van voor wat langer,achter wat korter,pony ofzo...ik noem maar wat).

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 21:39

Ik durf het ECHT niet af te knippen. ECHT niet, Dat is serieus één van mijn nachtmerries Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:41

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 21:41

Ik gebruik sowieso geen stijltang Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:43

katiavl schreef:
effie tussendoor goedkoop of dure stijltang geeft hetzelfde effect aan je haar, maar ja ik gebruik het ook het is wild look of mooi strak haar dus ik kies voor het tweede

http://www.pg.com/science/haircare/hair ... _73_01.jpg

effect van stijltang Tong uitsteken

maar er zijn genoeg goedkope stijltangen die wél mer schadelijker zijn voor je haar dan een dure stijltang dat had te maken van wat hij was gemaakt ofzo

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 08:13

Dat klopt niet katiavl, bij dure stijltangen hebben keramiek op de plaat. Goedkope niet, die verbranden dus letterlijk je haar en is dus erg slecht! Je moet een goede creme gebruiken er voor en erna om je haar in conditie te houden en het effect te laten duren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 09:52

dure stijltangen geven ook veel hitte af wat de bedoeling is, en haar bestaat uit water Lachen maar goed weet ik veel was gewoon een onderzoek dat ik gelezen heb in de elle

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 11:01

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 11:10

Klink interresant, maar 40 euro is wel erg duur Nagelbijten / Gniffelen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 14:34

En dan nog steeds, een stijltang kan alleen zorgen dat haar uitdroogt of afbreekt, maar NOOIT van binnenuit uitvalt!!!!
En kort lijkt haar voller. Dat komt omdat je meer volume in het haar kan krijgen omdat het niet de lengte draagt.
Alle produkten goed of slecht laten je haar alleen van de buitenkant uitvallen, glanzen of wat ze ook doen.
Van binnenuit moet er iets anders gebeuren.
Ik heb jaren prednison gebruikt, vele roesjes gehad en 2 zware narcose's. Dan merk je het heel erg, maar daarna hersteld het haar wel langzaam weer bij goede gezondheid van binnenuit.
Ik heb het al die tijd geverfd. En als je meestal in dezelfde kleur zit moet je alleen de uitgroei doen. dat is bij een kapper echt niet zoveel duurder dan een pakje, of 2 als je er 2 nodig hebt.
Een goed masker verzorgd en laat het haar er mooier uitzien. En zorgt dat het niet uitdroogt en evt afbreekt. Maar als je teveel gebruikt, vooral op de huid, dan wordt het alleen maar vet en ziet het er juist dun uit.
Er zijn bepaalde haarziekte's. De huisarts is daar meestal niet erg bekend mee. Maar ik had ooit een klant met een ronde plek, echt kaal die steeds groter werd. Het haar daaronder was gewoon erg dik. Het had niks met medicijnen of tekorten te maken. Net als bij een man een beetje die een kale plek krijgt, maar wel een randje goed haar overhoudt. En er zijn meer ziekte's. Idd dat je wenkbrauwen ook verdwijnen etc.
Als jouw haar gewoon kapot is gegaan door keer op keer rotzooi, dan kan het dus prima herstellen, maar moet je heel veel geduld hebben. Als het van binnenuit uitvalt moet je eerst heel consequent vitamine b ( niet duur van apotheek eigen merk gewoon) gebruiken en het verzorgen zoals ik beschreef voor het effect.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 19:49

Oké bedankt superpony Lachen
Ik heb trouwens een flesje roosvicee met extra ijzer in de winkel gekocht ! Lachen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:18

je zou eens kunnen vragen of je huisarts je wil testen op vitamine b12
omdat je hieroven zegt dat je wienig energie hebt etc.
meestal testen ze dan alleen op pfeiffer en ijzer
vit.b12 slaan ze vaak over terwijl dat ook grote gevolgen kan hebben als je er een te kort aan hebt (dit heb ikzelf....plus een chronish ijzergebrek en bloedarmoede....volgens mijn waardes is het een wonder dat ik de hele dag kan rondhuppelen Knipoog )

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 20:21

B12 is al getest, en er is niets uitgekomen. Eigenlijk hoor ik nu blij te zijn, maar ik vind het nog steeds niet normaal (mijn energie).
Misschien ligt het wel aan alle dingen die ik doe (paarden, grote afstanden fietsen, en school)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 00:32

hb is ijzerwaarde, maar je hebt ook je ijzer voorraad, die moet ook genoeg zijn.
Ik heb ooit een hb van 4 gehad en dan heb je dus echt helemaal niks geen puf meer en 5 zakken bloed nodig om naar een hb van 6 te gaan. Daarna met tabletjes.
Die tabletjes zijn alleen niet zo best voor je tanden bijv.
Roosvice met ferro wil ik ook nog weleens drinken, maar beter met rietje vanwege tanden. Ik heb bijv na alle medicijnen last van minder glazuur en soms pijn aan tanden.
Als het goed is merk je wel verschil als je hb te laag was en je slikt of drinkt consequent ferro. En bij gebruim van ferro, zie je dat ( sorry, niet zo smakelijk, maar is bekend bij velen) aan je ontlasting. Die wordt zwart en sommigen krijgen wat probleempjes. Maar bij alles.....alleen wat je consequent gaat doen en veranderen helpt!
En geduld!!
Vanwege operaties moet ik erg veel extra drinken, dus ik drink meer watern. Als dat ik dat tekort kom gaat het erg slecht. En ik neem nu bijv voor het rijden dextro. En ik drink tijdens het rijden!
Jij menstrueerde nog niet he? Misschien zijn al die veranderingen in je lichaam, huid etc wel een teken dat er iets aan komt. Dat zou echt heel goed kunnen, een soort overgang, want dan gaat er toch veel veranderen!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 00:42

Ik had het door stress dat mijn haar uitviel. Ik kreeg zelfs kale plekken op mijn hoofd. Had het in die periode ook ontzettend druk en was erg moe. Toen heb ik energie tabletten (om het maar een naam te geven) gekregen van de huisarts en bij een dermatoloog gelopen, en na een jaar is het weer opgeknapt. Bij mij heette het alopecia areata (weet de NL benaming niet), soms in stresserige periodes komt het nog wel licht terug.
Ben je wel eens bij een goede dermatoloog geweest? Heel veel succes ermee, ik weet dat t flink K*T kan zijn

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 01:05

Ja, precies, elke verandering van binnenuit kan een klap geven. En het duurt best even voordat dat hersteld.
Maar zeker als je een bepaalde periode hebt of nu misschien je hormonen en alles gaan veranderen kan het ook weer goedkomen.
Ik zou wel willen weten of je haar echt uitvalt eigenlijk of afbreekt omdat er iets mis gegaan is.
Normaal en gezond haar kan behoorlijk veel hebben hoor

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:25

ik ben vier dagen bezig en voel al een super verschil kuur plus twee oliebaden en ik wrijf door men haar, geen haar in men handen, ik doe met rekkertje uit geen bos haar aan de rekker. Zelfs gisteren in de douche Haha!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:27

Wat ben je aan het doen dan?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:49

Ik neem vitacys haar nagels met cystine B6, methionine, vitamine B2,B5,B6, biothine vit H zink en vitamine e

en dan neem ik voor de lever te reiningen mariadistel omdat daar ook vaak de oorzaak ligt