Te dun zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Re: Te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:32

Van ongezond eten kan je ook te dun blijven hoor, of het vet gaat naar de verkeerde plaatsen. Gewoon gezond en regelmatig eten is het beste voor zowel te dunne als te dikke mensen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:42

Zo als veel mensen in dit topic vind ik het erg als mensen tegen mij zeggen..lekker he dat je alles kan eten zonder dik te worden...werd ik maar dik...maar dan wel op een gezonde manier! Dat is soms best frussie....Boos!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:45

dat lijkt me ook heel erg lastig!
een dietiste kan misschien helpen,zij weten hoe je op een gezonde manier aan kan komen(of afvallen!)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:52

Ik heb dit ook heel erg gehad op de basis school en gedeeltelijk op de middelbare school (1e en 2e jaar) , toen ging ik verhuizen en ging naar een andere middelbare school, daar was dat veel minder. Nu zit ik op het MBO , ben 18 jaar ,178 en weeg precies 51 kg. Nu heb ik al dik een jaar geen rot opmerkingen gekregen gelukkig van ieuww wat ben jij mager ofzo, nu zeggen ze vaak dat ik echt een modellen figuurtje heb en zeggen ze dat ik me moet inschrijven bij een modellen bureau.

Ik heb nu al 2,5 jaar een vriend, en door hem ben ik ook zekerder van mezelf (en van mijn postuur) geworden door hem.

Je hoort en ziet veel dingen en progrqammas hoe je afvalt, maar wat als je nou een paard kilos erbij wilt??
pff balen, maar ik ziehet tegenwoordig positief, ik kan lekker eten wat en hoeveel ik wil, heerlijk!

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 10:57

Ben zelf ook wel dun,nouja slank.
Weeg ongv 60 kilo en ben rond de 1.80 Ja
Maar ik eet echt veel,maar ik verbrand het gewoon snel of wat zeggen ze ook alweer? Ik heb een snelle spijsvertering ofzo.Ik eet bijv net zoveel als iemand anders alleen bij mij is het sneller alweer verbrand of zoiets?
Iig erg apart,maar ik ben wel tevreden hoor!Mijn moeder had het ook maar die ziet er nu gewoon goed volslank uit :p

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:35

Mijn vader was vroeger ook best slank maar als je hem nu ziet zou je dat helemaal niet meer zeggen.
Mijn beide ouders zijn niet zo heel stevig maar ook niet dik gewoon leuk figuur zeg maar om er na te kijken Lachen
Maar wil best wat kilootjes er bij hebben Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:39

mijn moeder is niet dik,eerder gewoon geproportioneerd.
mijn vader is wel een klein dikkertje,daar heb ik het een beetje van(niet alleen aanleg hoor,ik weet dat snoepen niet gezond is)
ik ben best stevig,maar niet vet,daar ben ik ook wel weer 'blij' mee.
al heb ik liever een wat slanker en gezonder figuur.
er word aan gewerkt overigens,ik ga naar de sportschool.

het lijkt me ook moeilijk om aan te komen als je dun bent.
misschien wel net zo lastig als afvallen.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:05

Ik denk dat afvallen, aankomen, stoppen met roken, stoppen met drinken etc allemaal even moeilijk is.

Ik ben zelf te zwaar maar afvallen ho maar.
Ik ga er nu wel bij sporten, maar zin in eten zal ik altijd hebben.
Mijn vriendje is dun, maar hij heeft dan ook nooit ineens zin een zak chips of chocolade, hij eet omdat hij op een gegeven moment wel honger krijgt, maar ik heb constant zin in eten heel irritant.

Ook met kleding passen is dik zijn vervelend maar dun zijn ook dat kan ik me goed voorstellen.
Als je bijvoorbeeld weinig borst hebt (zeg maar) dan hangen veel truitjes als een zak om je heen, ik heb dan veel borst DD maar ik moet met paardrijden weer een gewone en een sportBH aan.
Dat zit erg strak en zomers erg warm en zweterig.

Zo is er voor alles wat te zeggen, sommige jongens vallen op dunnen meisjes en andere op zwaardere en sommige zelfs op hele zware.
Op elk potje past een dekseltje.

En ik wil nu best nog wel afvallen, 10 kilo ofzo. Dat gaat me ook lukken maar zet er niet een bepaalde tijd voor.
En als je je gewoon leuk kleed en goed kijkt wat je wel of niet kan hebben dan scheelt dat ookal de helft. Knipoog

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:11

Hier hetzelfde probleem!

Word zo vaak gezecht kom wat aan en heb je soms annorexia psychologen op chool kwamen naar me toe !
Mn moeder maakt zich zorgen naja ik eet gewoon normaal hoor !
ik ben 1.71 en 42 kilo! en meer kom ik niet aan ! je ziet wel mijn ribben maarja het zal er wel bij horen ! Lachen

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:43

zolang je er mr niet griezelig uit ziet kellieeh Haha!. Ik zag trouwens in je profiel dat je 15 bent, misschien veranderd het nog wel wat als je ouder wordt ?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:11

Ben zelf niet zo groot als jij, ik ben 1.67 en woog toen ik zo oud was als jij 43kg.. een ondergewicht dus.. Maar geloof me; naarmate je wat ouder wordt (ben nu 31 en weeg 58 kg en pas nog steeds in maat 38), wordt je vanzelf wat zwaarder hoor Lachen Dus probeer ervan te genieten en iedereen die erover loopt te mieren vindt zichzelf waarschijnlijk gewoon te zwaar Tong uitsteken

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:46

Háhá dat is een goeie:)

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:51

Pff wat is het warm zeg , moet straks ook nog heerlijk van 17.30 tot 21.15 werken:+

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:55

Haha, dit klinkt mij bekend in de oren!
Ik hoor ook regelmatig 'wat ben jij dun zeg' .
Ik ben 1,76m en weeg ongeveer 55 kg. Ik ben bijna 16. Maar het is niet zo dat ik een 'plank' ben ofzo. Ik heb wel de 'vrouwelijke' rondingen.
Maar wat ik ook eet, ik kom gewoon geen gram aan. En ik eet eigenlijk ook erg veel, vooral als ik uit school kom Clown
't zal wel een snelle stofwisseling zijn. ; )

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:05

Ja en miss sport je veel ect. ect. Ik kwam nooit aan, aat echt super veel. Mr nu ben ik sinds de zomer toch al zo'n 5 kilo aangekomen, dus het kan toch Tong uitsteken. Moet wel zeggen dat ik nu stage loop en hele dagen op me luie reet op kantoor zit en maar blijf eten Tong uitsteken

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:06

Ja misschien komt het ook wel omdat ik aardig veel sport. Ik rijd 4x per week ongeveer paard, dans 1 uur intensief en ik moet elke dag half uur heen, half uur terug van school fietsen.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:58

Ik hoor het ook wel. van alles, bij indoor brabant trouwens zo: Zo dat meisje is wel dun Clown, ag ik ben rond de 1.80, zeker een kop groter als het gemiddelde, en weeg 54/55 Tong uitsteken, ik heb er geen moeite mee, sommige mensen zeggen welles zovan anorexia kind. Meer als grapje dan Tong uitsteken gewoon vrienden, maakt mij niet zoveel uit. Beter dun dan dik vind ik hoor..

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:38

Hmm.. ik ben 1m76 en ik denk dat ik rond de 60 kg weeg mischien iets minder.. Prima dus..
Een goede vriendin van mij is net zo lang.. en weegt ook nog geen 45 kg.. en als je ziet wat die eet.. pff.. mischien wel 10 boterhammen op een dag.. en dan nog avondeten.. en vanalles tussendoor.. En ze komt geen gram aan..
Zelf heeft ze er geen moeite mee gelukkig, alhoewel ze wel een aantal kilo aan wil komen. Net zoals eerder gezegd.. beter een beetje dun dan te dik.. (alhoewel, té dun is ook weer slecht voor de gezondheid)

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:02

ik ben niet echt dun. ik ben 1.65 iets groter en 45/46 kg. is iets te licht maar niet schrikbarend veel. vroger was ik wel echt licht. dan werd er soms ook weleens gezegd dat ik een lat was ofzo. maar ik zie der wel het voordeel van in ik hoef me tenminste niet druk te maken of ik te zwaar word voor mijn verzorg haflinger krusing en andere pony's

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:03

Ilsje_: leuke grapjes :|

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:06

maar ze heeft wel gelijk over dat beter dun dan dik, al is de middenweg altijd het beste. Mijn vriendin eet wat ik eet op drie dagen en ze is heel mager. Zou niet weten wat zij moet doen om bij te komen

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:08

Ik begin nu wel wat minder dun te worden, maar snoep echt alles bij elkaar, kan zo drie zakken chips per week op en een zooitje snoep, maar ik hou ook wel erg veel van groenten eten...
Ik vind het vooral vervelend dat ik dunnen benen heb.
Ik ben niet zo groot maar heb wel erg lange benen waardoor ze nog dunner lijken. Ik doe ook bijna nooit rokjes aan, krijg je toch vaak opmerkingen..

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:10

Ik denk dat je niet echt heel dun bent in mijn ogen Lachen

Ikzelf ben 1.82 en weeg 3 kilo meer dan jou. en ik heb aardig wat vet hoor Tong uitsteken

Maar met echt dun zijn heb ik niet echt ervaring Lachen

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:14

ik ben 1.78 en weeg 55 kilo. dat is redelijk maar soms zeggen ze ook wt ben je dun en ik vind dat het best wel mee valt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:16

Ik ken het hele probleem..
Voorheen woog ik 46 kg, ik ben rond de 1.65?
Nu ben ik de laatste tijd afgezakt en weer nu nog maar 40 KG
Nee dit is niet door Anorexia ofzo ik heb geen eetstoornis maar door andere omstandigheden ben ik afgevallen. Ik loop er nu ook voor bij een dietiste om aan te komen, zij zegt ook dat dat heeeel langzaam gaat en dat het ook heel moeilijk is. Nu ben ik sinds 3weken tijd 2 ons aangekomen, en zo zou het nog wel even door gaan zei ze..

Dus het duurt ook weer even voordat ik weer op mijn gewicht zit zegmaar. Toen ik 46 KG woog werd ik ook uitgescholden voor anorexia persoontje enz. Maarja.. Kan ik er wat aan doen dat ik niet snel aankom? Verward