Sonja Bakker: wie, waarom en hoe gezond voel je je?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Re: Sonja Bakker: wie, waarom en hoe gezond voel je je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:44

eva2 schreef:
Zij zegt toch ook dat je je voedingspatroon aan moet passen. Ik ken een aantal mensen die gewoon op gewicht zijn gebleven. Bovendien is het ALTIJD, bij IEDER DIEET zo dat je je voedingspatroon BLIJVEND moet wijzigen. Het afvallen is niet het punt, maar het op gewicht blijven.

SB zegt zelf ook dat je dit niet maanden moet doen, maar voor het eerste gewichtsverlies is het gewoon prima.

Ik denk echter dat we met zijn allen afmoeten van het idee dat maat 36/38 de mooiste lichamen zijn! De meeste mannen vinden een vrouw met maat 42/44 het mooiste, las ik laatst in een tijdschrift!!!!
Laten we ook eerlijk zijn, een meid met wat vlees op haar botten is toch ook mooier dan een magere sprinkhaan! (ik ben zelf 1.78 lang en weeg 60 kilo. Ik vind het niet iets om jaloers op te zijn hoor, ookal draag ik mt 38!)
Een vrouw is mooi als ze gelukkig is, of je nou 50 of 90 kilo weegt, de uitstraling doet het em!

Sorry, vertel alleen mijn mening over SB.
In mijn omgeving hebben mensen dezelfde mening als ik. SB veranderd je eet patroon ineens heel drastisch en naar mijn mening kun je dan beter op bezoek gaan bij een dietiste en daar elke week een gesprek mee hebben als dit dieet blijven volgen.
Je gaat ineens van heel veel naar niets. Wanneer je stopt met dit dieet houd je dit niet vol !

Je zegd sb zegd niet dat je dit maanden moet doen, maar haar eerste boek alleen is al 8 weken lang en heeft zelf een tweede boek uit gebracht om verder te gaan. Oftewel als je het wilt volgen ben je er wel een aantal maanden mee bezig.
En ik ben van mening dat het niet blijvend is.
Het is niet goed voor je om ineens over te schakelen van inprincipe veel voedsel naar maar 1000calorieen per dag.
Dit moet je rustig aan doen anders is het als je stopt niet vol te houden.

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:10

Ik heb zelf zo'n 5 weken het SB dieet gevolgd. Dit beviel mij redelijk goed. Ik ben er alleen mee gestopt, omdat je elke week weer nieuwe dingen moet eten, en ik bleef gewoon elke keer met al dat eten zitten. De ene week moest je rijstwafels eten en de week daarop weer roggebrood. Aangezien in de enige was bij mij thuis die dit dieet volgde, werd het toch een beetje dure kwestie.

Ik ben toen uiteindelijk verder gegaan met een eigen methode. (beetje SB en beetje van mezelf) en ben nu in 2,5 maand 12 kg afgevallen! Dus dat gaat hartstikke goed! Haha!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:18

Ik heb me voorgenomen om maandag te gaan beginnen met Sonja B! Ben benieuwd hoe met het gaat bevallen.....

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:23

Er was gister iemand op televie die heeft het dieet anderhalf jaar gevolgd en was 66 kilo afgevallen.
Ook was er een man, die dacht ik, 4 maanden had gevolgd die was 42 kilo afgevallen.
Ik heb wel is in het boek gekeken, maar ik hou niet van groente dus voor mij zou het niet echt werken denk ik, ik ga binnenkort beginnen met fysio-fitness met een dietiste Lachen
(Ook voor me conditie! Knipoog Tong uitsteken)

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:29

42 KG in 4 maanden? Dat kan niet gezond zijn!

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 08:48

Dat is ook niet gezond. Je kunt het beste 0,5 kilo aanhouden per week, anders raak je niet alleen vet kwijt, maar vooral water en spiermassa.

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 14:22

Ik heb vorig jaar al eens het dieet gevolgd, samen met nog 3 mensen hier in huis, dus toen was het wel vol te houden en ook niet overdreven duur...
Bij m'n zus heeft het echt heel goed geholpen, ik was halverwege gestopt, ben namelijk echt een snoepkont, maar aankomende maandag gaan we weer beginnen Haha!

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:37

42 kilo in 4 maanden kan inderdaad niet goed zijn!
Tenzij hij 400 kilo woog en elke dag continue door at en nu in ene honger ging lijden?

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 20:51

Nee, leek mij ook niet gezond! Maar hij was er wel blij mee.. Hij woon volgens mij 151 kilo

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:17

Ik hoor van heel veel mensen dat ze het Sonja Bakker-dieet doen. Ik ben er zelf niet zo'n fan van. Ik hoor veel positieve reacties van mensen die ook daadwerkelijk afvallen. Maar ook van veel mensen dat het er na het diëten net zo hard weer aan komt. Mijn moeder is rond de 12 kg. afgevallen simpelweg door gezonder te eten, weinig te snoepen en elke dag te gaan hardlopen of iets anders om te bewegen. Ze neemt best af en toe een taartje als er feest is. Maar gewoon minder dan eerst. Er is in totaal 2 kg weer aan gekomen doordat ze een poos gestopt is, maar ze is nu weer begonnen en ook al weer afgevallen. Zonder weetikveel wat voor een dieet te doen.

En daar ben ik best trots op

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:18

Hee...mijn reactie is verdwenen...

Nog maar een keertje dan. Sonja Bakker is een crash-dieet. Je helpt je stofwisseling om zeep. Ik zie nu al mensen die succesvol afgevallen waren, weer aankomen en vaak een of enkele kilo's zwaarder zijn dan dat ze waren voor Sonja.
Dat zijn overigens dezelfde collega's die ook al Herbalife en daarvoor Montignac enz. geprobeerd hebben. Na elke after-dieetperiode een paar kilootjes erbij...
Ik heb twee collega's die het hebben geprobeerd en die gestopt zijn omdat ze flauwvielen van de honger. Kan nooit goed zijn!

De dietiste van ons werk zegt dat ze nooit een dieet voorschrijft om af te vallen. en dat ze uit de beroepsvereniging geknikkerd zou worden als ze Sonjabakker-achtige dieten zou voorschrijven. Het is echt; voedingsgewoonten wijzigen en bewegen. Als je dat doet, val je heel langzaam maar zeker en blijvend af. En je loopt niet het risico op tekorten. (helaas wil dat bij mij ook nog niet zo lukken, maar ik kom in ieder geval niet aan!)

tweetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:24

ik heb het ook gedaan en ik ga dinsdag ook weer verder. ik ben nu in 10 weken 10 kilo kwijt en ondertussen eet ik weer gewoon, maar ik heb wel wat gewoontes overgehouden. ik vind het erg goed te doen, mijn huisarts vond het ook een goed dieet om af te vallen.
ik heb ook al veel negatieve verhalen gehoord , het zal ook wel een beetjes aan je lichaam liggen , bij de 1 zal het wel gaan en bij de ander niet, maar voor mij werkt het prima.

succes voor iedereen

miepjevlug11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:18

Mijn ouders doen het dieet van SB. Ik heb het idee dat het redelijk werkt. Alleen het nadeel is dat ik nu automatisch ook mee moet doen Clown

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:42

ik zie het SBboekje ook niet als dieet!
maar als een manier o je leefstijl,en dan vooral je eetstijl te veranderen.
als je na die 8 weken,weer gaat snoepen,etc. zoals daarvoor,ja natuurlijk kom je dan aan,da's bij elk "dieet"
ik vind het zo naief van mensen om te dneken,dat het na die 8 weken,eraf is,en blijft.
zo werkt toch geen enkel afslankmiddel.

by the way:ik ben door het boekje 13 kilo kwijt,en nu alweer 3 maanden gestopt met het boekje,en het gaat prima.
af en toe lekker Sassen,en dan daarna een " balans" dagje houden als dat nodig is.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:57

miepjevlug11 schreef:
Mijn ouders doen het dieet van SB. Ik heb het idee dat het redelijk werkt. Alleen het nadeel is dat ik nu automatisch ook mee moet doen Clown

haha ja dat is bij ons ook zo maar bij ons scheeld het weer dat we allemaal wel wat willen afvallen.

Bij mij is de knop nog steeds niet om, vorrig jaar had ik ineens dat ik gewoon moest afvalle en toen lukte het me zo goed, maar nu ik denk heel de dag aan eten en ben alleen maar aan het snoepen.

Het is zo moeilijk weer om er mee te beginnen. Maar ik moet echt weer gaan afvallen anders durf ik me van de zomer niet te vertonen in bikini Clown

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 13:03

Mijn zus en moeder doen het ook. Het is echt niet dat ze zichzelf uithongeren hoor, zoals sommige zeggen. Ja soms mogen ze alleen een beschuitje, maar dan mogen ze s'avonds of s'middags meer. Het is allemaal goed in evenwicht. Ik denk dat sonja bakker gezonder is dan een dieet waar je bijv. geen hoolhydraten mag. Want daar went je lichaam toch wel aan, dus op een gegeven moment val je er ook niet meer van af.

Mijn zus is in 2 weken 5 kilo afgevallen. Nu alleen nog kijken of het er ook af blijft.

Ik wou ook mee doen. Al ben ik dan wel heel jong om te dieeten. Maar ik hou het toch maar gewoon op touwtjespringen, de trap op en af rennen, hockeyen, paardrijden, dansen en minder snoepen Haha!

Als het lukt XD

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:35

Ik ben studente Voeding en Diëtetiek en vind het erg interessant om jullie reacties te lezen.

Sonja Bakker schrijft geen dieet voor, maar geeft ze een voedingsadvies. Ze mag ook geen dieet voorschrijven omdat ze geen diëtiste is, maar een gewichtsconsulente.

Daarnaast bevatten haar voorschriften inderdaad te weinig voedingsstoffen en energie om volledig te kunnen functioneren en houdt ze geen rekening met de energiebehoefte van een persoon die een zittende baan of een veel energie-eisende baan heeft. Ze gaat uit van een gemiddelde qua energiebehoefte.

Waarom iedereen massaal aan het bakkeren is. Logisch: het lijkt wel alsof iedereen heel graag wil afvallen en er zijn zulke goede resultaten geboekt, dan wil iedereen dat wel eens proberen.
Het punt is alleen om het voedingspatroon vast te houden (wat haast onmogelijk is omdat er weinig voedingsstoffen en energie in voor komt) en op gewicht te blijven.

Oja, 42 kilo in 4 maanden is ongeveer 2,5 kilo per week. Dat kan er niet alleen af met minder te eten, daarnaast moet je veel sporten wil je dat halen en dan is het nog super knap als je dat voor elkaar krijgt!

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:39

Ieder nieuw voedingspatroon eist doorzettingsvermogen, of het nu van Sonja of van de dietiste is. Iemand met overgewicht (of ondergewicht) heeft nou eenmaal levenslang! Want afvallen is meestal niet het punt, maar het volhouden!!!!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:56

spokie79 schreef:
Indeed schreef:
Het is in principe de bedoeling dat je wel de aangegeven hoeveelheden eet, je mag wel de eetmomenten omdraaien (dus diner en lunch bijvoorbeeld, of ontbijt en lunch enz enz). Tis dus niet de bedoeling dat als je 's-ochtends 1 boterham mag en 's-avonds 225 gram lasagne dat je dat mag veranderen door 2 boterhammen en 150 gram lasagne...

Dus dan moet ik 's ochtends lasagna eten? Sorry, maar dat gaat dan niet naar binnen hoor. Hoe los je dit dan wel op?

Er staat in het boekje dat je bijv. het tussendoortje van 's ochtends ook 's middags mag eten. Je zou bijv. als je 's avonds het eten te veel vind de rauwkost die je 's avonds eet naar de middag kunnen schuiven.
Ik hou het echte SB ook niet vol, daar ben ik veel te actief voor enzo, maar probeer me gewoon zelf een beetje er aan te houden door bijv. niet te veel te snoepen, gezonder broodbeleg te eten.
Iedereen zegt aan me te zien dat ik afval maar kleding zit nog even strak en ben ook nog geen kilo kwijt Verward?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:38

mijn eerste probleem met sb is dat ze een vast plan heeft
ik maak zelf uit wat ik eet , en heb echt geen behoefte aan de hele week aardappels , granen etc etc bij mijn avondeten
ik heb gewoon een ontzettende hekel aan een vastom,ijnd plan, ik ben zelf bewust met mijn voeding bezig, daar heb ik Sonja niet bij nodig, dat kan deze sonja heel goed zelf

maar dat is voor ene heleboel mensen wel een reden om het juist wel te gaan volgen
Sb vertelt je precies wat je wanneer ag eten en heeft de boodschappenlijstjes zelfs in het boek staan
lekker makkelijk, mensen hoeven er zelf niet over na te denken
dus ik ben bang dat je op die manier mensen zelfs minder bewust maakt van ipv bewuster van

ander probleem is ...je voeding zou niet onder de 1300 cals per dag mogen zakken
daar help je gewoon je metabolisme mee om zeep
levend bewijs is dit bericht aan het tikken
ik heb overgewicht en dit gaat er bij heel erg langzaam af omdat ik ongezond bezig ben geweest jaren lang
en nog steeds je kunt beter rond de 1500 blijven dan naar en onder die 1300 te gaan om gezond te blijven en je verbranding op gang te houden

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:39

mijn nicht en haar vriend doen dieeten volgens sonja bakker,

alleen die heb af en toe een SAS dag:
Schijt Aan Sonja dag....
Nagelbijten / Gniffelen

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:33

Hee dat ik dit topic nu pas ontdek!
Ben nu ongeveer 7 kilo afgevallen, nog 3 kg te gaan.
Ben nu ongeveer 10 weken bezig ofzo, maar zit laatste tijd op hetzelfde gewicht. Misschien moet ik het weer wat strenger gaan volgen Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:11

Ik ben er helaas maar 5 kilo mee afgevallen...ben de 9 weken weer opnieuw aan het volgen en val geen grammatje meer af, broeken zitten nog even strak, maar ik kom gelukkig ook niet aan en dat terwijl ik zo ontzettend heb gezondigd 1e paasdag...
Ik wil er nog 5 kwijt, maar heb het vermoeden dat het met SB niet meer gaat lukken. Net alsof mijn lichaam eraan gewend is geraakt..nog een raar iets, geen idee of het aan het SB ligt of aan iets anders, heb nog nooit zovaak hoofdpijn geha als sinds ik aanSB zit..(maar ook weer hooikoortsperiode en ook last van, dus wete niet zo oed waar het door komt).
meer mensen die last hebben van flinke hoofdpijn of zeurderig hoofd sinds SB?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:48

Ik denk dat dat te maken heeft met dat je te weinig eet oid. Mijn broertje(die SB niet hoor) heeft ook als hij te weinig eet last van hoofdpijn.
Of eten, iig met de voedingsstoffen ed die je binnenkrijgt.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:08

Dat zou heel goed kunnen, heb daar eerder in dit topic ook over gelezen dat er te weinig in zou kunnen zitten aan vitamines.
Ik ga toch voor de gein er eens preparaten bij nemen, kijken hoe ik mij dan ga voelen.