Zijn er hier mensen met ADD ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Re: Zijn er hier mensen met ADD ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:37

He snowdon, welke Eastwood woon jij? Die in Brabant?

Maakt mij verder niet uit hoor wat jij hier roept, alleen ik zeg niets meer over autisme, asperger ed Lips are sealed Lips are sealed

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:37

oei Clown
ja let niet echt op.. zit nl zelf met dingen in mn hoofd momenteel Knipoog

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:39

Sorry Nicolletje Lachen Was absoluut niet aanvallend bedoeld. Natuurlijk mag je er wel iets over zeggen, maar wel belangrijk dat je juiste info geeft.... En je kunt er alleen maar van leren toch?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:39

Neejoh Nicolletje, ik snapte toch wat je bedoelde? Ik viel er verder niet over, ik kon er wel om lachen als ik me bedacht hoe het verder nog geinterpreteerd kon worden...

Maarre Oosterhout Noord-Brabant ja!

@PintoNatal: wij allemaal waarschijnlijk net zo Clown

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:41

Nicolletje schreef:
Ook zou je het natuurlijk onder dezelfde noemer kunnen laten vallen, omdat ik (!!) denk (!!!!) dat het allemaal te maken heeft met de neurotransmitters in je hersenen.

En dat ben ik met je eens.... Go jij! Go jij!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:41

Tja, wat bij de een heel er veel pijn doet, voelt de ander niks van, in dat opzicht kan je dus misschien niet zeggen "zware vorm" zoals ik het zei Clown want elke ervaring is relatief en subjectief zeg ik altijd maar Lachen

Ik woon 3 dagen in de week ook in eastwood Clown
Laatst bijgewerkt door Nic op 08-02-07 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:42

3 dgn in de week....? leren/werkencombinatie ofzo?
Het kan idd per persoon heel erg verschillen...

Toevallig ben ik momenteel bezig met een beschrijving over mijn belevening van mijn verstoorde leventje ( Knipoog ) Speciaal voor mijn vriend, met wie ik wel alles kan bespreken... maar veel dingen krijg ik mondeling gewoon niet omschreven. Dat is dus niet specifiek over Asperger (bizarre naam overigens, maargoed), maar beinvloed wel een heel groot deel.
Ik moet uitkijken dat het geen omnibus word Clown
Laatst bijgewerkt door snowdon op 08-02-07 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:44

snowdon schreef:
Neejoh Nicolletje, ik snapte toch wat je bedoelde? Ik viel er verder niet over, ik kon er wel om lachen als ik me bedacht hoe het verder nog geinterpreteerd kon worden...

Maarre Oosterhout Noord-Brabant ja!

@PintoNatal: wij allemaal waarschijnlijk net zo Clown

denk t ook, maar kwas beetje aan mn overleden paardje aant denken..
pff... heb t er de laatste week erg moeilijk mee...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:46

Ach gut Dat is echt heel naar....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:46

snowdon schreef:
3 dgn in de week....? leren/werkencombinatie ofzo?

Nicolletje schreef:
Het is moeilijk in deze maatschappij, maar ik heb geprobeerd inmiddels mijn leven erop aan te passen.
Daardoor werk ik maar 20 uur per week (meer lukt me niet Bloos )

Nicolletje schreef:
Mijn ouders wonen 100 km verderop en daar heb ik veel moeite mee dus woon en werk ik nu 3 dagen in de week bij hun..

Knipoog

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:47

Jouw ouders wonen dus hier? Rij je hier ook ergens paard?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:48

snowdon schreef:
Ik moet uitkijken dat het geen omnibus word Clown

Haha! En daar heb je weer een overeenkomst Ja

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:07

snowdon schreef:
Jouw ouders wonen dus hier? Rij je hier ook ergens paard?

Nee mijn paard (twee inmiddels, zie Spanjeverhaal Clown ) staan hier in de buurt van Mijdrecht.
Ik heb wel 4 jaar in Den Hout gestaan, omdat ik dus in 1999 noodgedwongen bij mijn ouders moest wonen, omdat die zonodig in Brabant wilden wonen ivm hun bedrijf daar Scheve mond Ik woonde nog thuis namelijk en kon zo gauw geen woning vinden.
Toch na 4 jaar Brabo (kon niet aarden daar Bloos ) maar verhuisd naar mijn oude woonplaats incl nieuwe baan zoeken + vriendje dat bij me introk, alles liep na 3 jaar in de soep en nu werk ik weer bij mijn pa Clown

Als je nog meer wil weten kan je misschien beter pb'en want dit is wel heeeeel offtopic Bloos

Ontopic over het onderwerp (misschien) ik kon het niet verkroppen dat ik noodgedwongen moest verhuizen, ik kan niet goed tegen veranderingen die ik niet zelf besluit...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:11

heel herkenbaar!
zo verhuisden wij 9 jaar geleden.... en toen ging het helemaal mis met mij

Nu weer terug in m'n geboortestadje Lachen

Ik kan ook niet zo goed tegen veranderingen, maar helaas is alles continu aan het veranderen Clown

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:27

Ik ben dol op veranderingen Vork zolang ik ze zelf besluit Clown
Zo is er ein-de-lijk een nieuw boekhoudsysteem op mijn werk, mijn pa helemaal in de stress al 3 weken, maar ik zit me er helemaal in te storten (ik vond dat andere systeem irritant en keek uit naar dit nieuwe) en meet me meteen een hele nieuwe werkwijze aan tot frustratie van mijn pa; ik denk altijd bij dingen mbt werk:
Wat ik nu doe, kan het niet sneller? Efficienter? Beter? Halen we het maximale uit het systeem?

Maar ik wilde nou net niet zeggen dat het mis met mij ging na de verhuizing, maar ik ben er wel een paar jaar van van slag / tegen depri aan geweest...
Het stomme is namelijk, als ik ergens ben waar ik het leuk vind, zit ik meteen verhuisplannen te maken.
En dan verhuis ik daadwerkelijk, en dan is het weer niet goed Verward

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:29

Misschien omdat je dan weer moet wennen aan een nieuwe omgeving? En als eerste is alles spannend, maar als je dan zit waar je zit moet je het weer eigen maken?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:46

Nee, ik denk eerder omdat het niet mijn eigen keus was. Dan kan ik het niet 'positief' maken in mijn hoofd..
Echt heel vervelend soms Scheve mond

Ik heb nadat ik een vrij heftig ongeluk heb gehad met mijn vorige auto, een Fiat Punto van mijn ouders gekregen, en zij dachten mij te helpen door deze binnen een week te kopen en zagen alleen maar voordelen.
Maar ik had meteen een naar gevoel, en ik vond hem ook niet lekker rijden...

Maar zij wilden en zouden perse deze auto kopen.
Na een maand zat ik al tegen de vangrail met dat ding Scheve mond
Nu heb ik dus elke keer als ik in die auto stap een rotgevoel en denk ik aan alle nadelen, en kan ik het niet meer positief maken, dat ding moet wég
(verwend he? Bloos maar ik rij 600 km per week en dan wil ik wel veilig zitten Bloos niks mis met de punto, maar misschien niet met mijn rijstijl en afstanden)
Nou ja, ongeveer zo ging het ook met de verhuizing, maar dan erger. Ik kon niks, maar dan ook niks meer positief zien in, nou ja, eigenlijk mijn hele flutleven in dat flutbrabant.... Nagelbijten / Gniffelen

Hoe doen de ADD'ers het eigenlijk met autorijden? Daar moet je flink geconcentreerd voor zijn...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:48

snowdon schreef:
Ok, een feit is het niet. Maar naar mijn (en vele anderen) mening ligt het in hetzelfde spectrum en hele grote kans dat diegene die het autisme 'ge-etiketteert' kreeg door een of andere arts... om die reden dat antwoord kreeg van diezelfde arts.

Dat kan - maar eigenlijk is dat niet goed. De artsen die de diagnoses stellen moeten zich aan de regels houden, en dat is op dit moment de DSM-IV. Daarin zijn autisme en adhd duidelijk verschillend.
Daarnaast denk ik persoonlijk dat de verschillen tussen AD(H)D aan de ene kant en autisme aan de andere kant van het spectrum minstens zo belangrijk zijn als de overeenkomsten. Ik denk dat er teveel verloren gaat door die twee als 'ongeveer hetzelfde' te zien.

Bovendien wordt de diagnose nogal eens misbruikt... men stelt bv 'pdd-nos' vast en doet alsof het een soort adhd+ is, zonder ooit het woord autisme te laten vallen, 'want dat klinkt zo erg'. Met als gevolg dat zowel de ouders als de school niet op zoek gaan naar de specifieke manieren om mensen met auti-trekjes te begeleiden. (Een belangrijk verschil is bv de mate van structurering, die voor de meesten met autisme veel belangrijker is dan adhd.)

Citaat:
Hierbij trouwens gelijk de melding dat een mannelijke AS'r/HFA'r met jullie meeleest en bij deze weer reageert Lachen
Oftewel: AspergerSyndroom/Hoog Functionerend Autisme... deze twee vormen van autisme worden nog zeer veel verward, zelfs door de echte kenners.

Sterker nog, volgens mij zijn de echte kenners er nog altijd niet over uit of er wel 2 vormen zijn Knipoog
En bij HFA vs AS vind ik juist dat de verschillen NIET groter zijn dan de overeenkomsten. Dat wat voor de ene groep van belang is, is dat ook zoveel voor de ander dat het samenvoegen van die groepen echt voordelen heeft.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 07:16

PintoNatal schreef:
Hebben jullie ook dat je sommige dingen je heeeeel erg aantrekt en moeilijk van je af kan zetten??

oh verschrikkelijk heel herkenbaar (maar heb geen add )
als ik MCleods daughters kijk bv .
dan kan ik wel 4 dagen lang er helemaal inzitten
oftewel 4 dagen lang op you tube kijken wat ik er van kan vinden
of meteen de dvd kopen (impulsiviteit?)
en dat allemaal bekijken

en ik weet niet of jullie ermee bekent zijn , maar voor diegenen
toen claire doodging was ik 3 dagen van de kaart
dus als je nagaat dat dit alleen een serie is .....
dan snap je hoe ik ben als er iets echts in mij leven gebeurt
en al helemaal als er iets heftigs gebeurt

als ik ruzie heb kan ik er echt heel lang mee zitten en dan ook dat ik me zo opgefokt ga voelen ervan dat ik denk dat ik het allemaal gedaan heb uiteindelijk terwijl een ander zoiets heeft van ja en
als ik iemand tegen kom en mijn kleren zitten net niet goed of diegene is heel interessant en daar wil je meer van weten en dat je dan denkt van ik had die en die broek aan moeten doen want dat had me beter gestaan op dat moment
en zo kan ik er dan zo lang in blijven hangen dat ik er van baal dat ik die broek niet aan getrokken heb en dat 2 dagen later nog denken

met de redding van de friese paarden in marum heb ik zo moeten huilen en ik heb er ook wel 3 dagen om gehuild (niet constant natuurlijk ) en zodra ik het ergens anders de beelden zag kwamen de waterlanders alweer helemaal bedacht wat ik zou kunnen doen (niks dus ) maar dus ook 2 dagen zitten broeden

en dit zijn nog maar kleine voorbeelden(dus moet je nagaan)

nou ja ik geloof dat je zoiets bedoelt
en dus ja ... dat hebben meer mensen

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 08:57

Ik ben eens zeker weken van slag geweest omdat mijn beste vriend en vriendin uit elkaar gingen Clown

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 10:01

Woeii jullie kletsen er snel pagina's bij zeg ! Ik kan niet overal op gaan reageren hoor.. Nagelbijten / Gniffelen

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 10:03

Dat zijn dus dingen die mij niet lukken.. Samen met nog een hoop andere dingen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:08

Ik zat me al af te vragen hoe het kwam dat ik een topic van al 7 pagina's nog niet gezien had... Maar hij is ook pas van gisteren. Nou goed, *steekt vinger op*

Hier nog iemand met ADD dus. En ik slik geen medicatie.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 10:15

Best veel mensen die géén medicatie slikken. Wat zijn jullie redenen ervoor ?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 10:30