Trombose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onbekend2

Re: Trombose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:33

Gaat wel over hoor Samo, na het zetten had ik 3 druppels bloed, toen 3 weken niets en toen 5 weken lang wel Scheve mond

Nu heb ik al een hele tijd niets meer gehad Lachen

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:36

Medousa schreef:
@yellowish:
Jeezum, heftig hoor!
Slikte jij de pil ook regelmatig door??

Hmm, eens in de 4 maanden slikte ik hem wel door ja Lachen

Verder; Yay! Ik ben van 2x per dag prikken terug naar 1x per dag! Mijn benen/buik beginnen nu eindelijk een beetje te herstellen, bleek allergisch te reageren op de fraxiparine dus alles was dik, hard, opgezet en blauw.. tijdje clexane door insuflons gespoten en nu dus gewoon clexane spuiten (wel eerst luchtbel eruit halen, anders heb ik 't zo weer Clown ) en dan gaat het prima.

Helaas wordt er pas over een halfjaar weer een MRI gemaakt om te kijken hoe het met 'mijn propjes Vork ' gaat.. tot en met dan moet ik zowiezo blijven prikken..

Twee weken geleden trouwens nog op de eerste hulp gelegen omdat ik 's avonds ineens niet meer kon liggen van de pijn op mijn borst, maar even gebeld en moest direct komen om te kijken of t geen longembolie was.. was gelukkig niet zo Lachen

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:49

Aah dat klinkt hoopvol Rhiannon! Haha!

Aah gelukkig idd Yellowfish! Jeetje, het zit je ook echt niet mee! Fijn dat je nog maar 1x per dag hoeft!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:23

whissie schreef:
maar zit nu aardig te tobben over de anticonceptie wat voor mij belangrijkste is

en zolang ik niet weer trombose, embolieen krijg, en geen spataderen ontwikkel, dan hoef ik niet voor vast ana de bloedverdunners, dus dat is positief.
maar als je dat zo wordt gezegt; "tot je een 2e keer iets krijgt hoef je er niet aan, als je wel een tweede keer dat krijgt, dan zit je er wel voor de rest van je leven aan vast"
dan krijg je toch een beetje gevoel dat je in weze een lopend tijdbommetje bent ofzo...

Ik heb net dit topic doorgelezen, en het is allemaal erg herkenbaar. Ik heb 3 jaar geleden (was ik 24)een trombose in mijn been gehad, en ondanks de bloedverdunners, een paar weken geleden een longembolie. Valt me ook op, hoeveel relatief ''jonge'' mensen een trombose hebben gehad. Ik krijg nu sintrom, waardoor je niet mag vallen,rijd ook momenteel een paar maanden geen paard.
En ook ik mag niet meer aan de pil,en ben er inderdaad achter, dat er maar weinig opties zijn. Nors opkijken

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:43

@getup.
Heel herkenbaar.
Voor mij hetzelfde.
Ik heb ook na een trombosebeen longembolien gehad aan beide longen.
Kantjeboord, maar ben er nog.
Ruim anderhalf jaar sintrom gebruikt.
Sinds een jaar ben ik nu medicijnvrij.
Slik wel euthyrax, maar dat is ervoor dat mijn schildklier afgestorven is.
Een nasleep van de longembolien.

Ik moest ook altijd heel voorzichtig zijn met bloedverdunners.
Ook altijd goed oppassen met paardrijden.
Heb na 3 maand gewoon weer gereden.
Ik vertrouwde mijn paarden meer dan genoeg om ervoor te zorgen dat ik er niet af zou vallen.
Ik ben ook nog nooit van een paard gevallen, dus was er ook niet bang voor dat dat zou gebeuren.
Mocht in overleg van de longarts dan wel rijden, maar niet meer dan mij met de dressuur bezighouden.
Dat vond ik een goede deal.
Moest het springen en crossen maar even op een laag pitje zetten.
Wat betreft anti-conceptie: mag niks meer.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:13

en helemaal medicijnvrij? zijn ze niet te bang voor herhaling? ik rijd nu even niet, omdat ik bij die van mij niet zeker durf te zeggen, dat ik er niet af ga vallen. En aangezien ik die sintrom hopelijk maar 6 maanden hoef te nemen..(al weet ik ergens diep van binnen, dat de kans,dat ik het iets langer moet nemen, groot is..)
Ik weet wel, dat ik nu veel meer op ga letten, de volgende keer als ik denk dat ik pijn heb, laat ik het controleren.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:33

Ja.
Ik vind het zelf ook heel vaag, maag goed ben zelf geen dokter dus het zal wel kunnen.
Ook konden ze heel moeilijk sintrom instellen.
De ene dag mocht ik er maar 1 en de volgende dag moest ik er ineens 30 innemen, zat de zuster erbij, dachten ze dat ik ze niet innam.
Nou, kun je nagaan.........
Voelde mij toen wel heel erg onzeker, ik werd ook om de twee dagen geprikt.
Was net een blauw armen monster wat rondliep.
Mijn aders waren helemaal beurs.
Dus ik ben heel blij dat ik er vanaf ben.
Maar als ik nu ergens pijn heb ga ik ook direct naar de dokter en als de assistente me niet wil helpen ga ik wel na 17.00 uur \na de huisartsenpost.
Ben wel banger geworden.
Eigenlijk heel dom......

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:44

kaatje77 schreef:
Ben wel banger geworden.
Eigenlijk heel dom......

Helemaal niet dom hoor Ja
Zodra ik weer stekende pijn krijg ergens in mijn long of ineens een deel van mijn ogen uitvalt (door migraine dan wsl) ben ik ook doodsbang dat er weer een bloedpropje zit.
1 tia en een longembolie vond ik wel even genoeg.
blijf er ook echt bang voor
helemaal in het begin toen ik net was gestopt met de bloedverdunners.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:49

Ja idd.
Toen was ik ook megaonzeker en kreeg ik ook nog andere klachten erbij.
Maar heb jij ook vaak hoofdpijn?
Ik ook.
Erg vervelend.
Ze kunnen niet ontdekken waar ie vandaan komt.
Vriend heeft op z'n 23-e een tia gehad en ik nu dit.
Je wordt zeer zeker voorzichtig......
Besef maar al te gauw dat je er niet meer kunt zijn van het een op het andere moment.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:02

Dat is inderdaad zo. Ik ben niet echt bang, maar besef wel, dat het snel afgelopen kan zijn. Vooral als je ondanks de bloedverdunners gewoon weer wat krijgt. Na mn trombose dacht ik nog: ach, kan gebeuren. Inderdaad, zodra je van die bloedverdunners af bent, ben je even wat oplettender,na een jaar denk je dat het wel goed zit,om er vervolgens bijna niet meer aan te denken. en dan krijg je een longembolie; nou, daar denk je wel even over na. Niet dat ik in eerste instantie echt besefte, hoe gevaarlijk het was, ik was allang blij, dat ik in t ziekenhuis was, en iets tegen de pijn kreeg.
Ze hebben me trouwens wel meteen serieus genomen.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:12

Mij niet, ze dachten; een meisje van 16 kan nooit een longembolie hebben.
een ziekenhuis heeft geweigerd me te onderzoeken en behandelen.
belachelijk!
ander ziekenhuis nam me gelukkig wel serieus!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:50

dat is fijn . Ik ging langs de eerste hulp (het was nationale feestdag) en voordat ik het wist lag ik in bed aan een hart/adem/zuurstofmeter met n infuus in mn arm en werd ik via de echo naar de scan gereden.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:57

Ik werd ook niet serieus genomen.
Goh, lekkere doktoren hebben ze toch.
Eerst heeft een vervangende huisarts mijj 3 weken met een trombosebeen laten lopen.
Ik had een bloeding onder de knieschijf na en trap van mijn paard, dus dat zou de oorzaak zijn dat mijn kuit iets gevoeliger was dan normaal. Boos!
Toen had ik opeens geen pijn meer in mijn been, maar onder in de rug.
Diezelfde arts, nou ja, kwakzalver concludeerde dat het spierpijn was.
's Avonds via de huisartsenpost naar het ziekenhuis gestuurd waar ze mij in eerste instantie ook niet aan wouden nemen, maar de arts stond erop dat ze mij daar 1 nacht zouden houden ter observatie.
Na 3 uur lange onderzoeken moest ik mijzelf ineens gaan spuiten tegen trombose en kreeg ik ik weet niet hoeveel medicatie toegediend.
Na een goede week was de uitslag meerdere embolien in beide longen en een deel van de long afgestorven.
Grrrrrrr. Kan die huisarts nog steeds niet luchten.
Longarts vertelde mij dat als ik maar ook een half uur later in het ziekenhuis was gekomen ik er hoogstwaarschijnlijk niet meer was geweest.
Nou.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:07

ik ben vorige week weer naar het ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken, omdat ik er (na een halg jaar van de medicatie af te zijn) toch weer last van kreeg, mijn kuit doet echt weer op dezelfde manier pijn als toen.

Er was niets te vinden, de bloedwaarden weken iets af van het normale, maar dat zou met de zwangerschap te maken hebben.

Intussen loop ik me dus wel zorgen te maken omdat ik er toch niet voor niets pijn aan heb, volgende week ga ik dus ook mooi terug als het nog net zo voelt.

Hebben jullie daar ook wel eens last van, dat constant vermoeide gevoel in je been bedoel ik niet, daar raak ik aan gewend, maar echt hetzelfde gevoel (maar dan in wat mindere mate) als waarmee je toen naar het ZH/HA bent gegaan

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:18

Hebben jullie ook zo lang op de eerste hulp gelegen?
ik heb daar 6 uur gelegen voor de diagnose was gesteld en ik werd opgenomen Nagelbijten / Gniffelen

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:21

ik heb na bijna 2 jaar,nog steeds af ent oe last van mijn been, binnekort een echo om te kijken of ik de kous af mag, maar ik ben bang van niet.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:40

Ik heb (na de trombse in mn been) na een paar maanden nog een keer een dikker been gehad, met een raar gevoel. Heb weer een paar dagen clexane gespoten, toen was het weer weg Ziek
Die kousen heb ik trouwens nog geen jaar aangehad. (heb ze nu wel weer aan).

@Sans6:er is mij verteld, dat in geval van zwangerschap, het normaal is als, bijvoorbeeld de bloedwaarden, wat veranderen. En erg opletten de laatste maanden.

Dat is ook zoiets, ik ben daar nog helemaal niet mee bezig (zwangerschap), maar ook daarmee zijn er toch weer dingen, waarbij je extra op moet letten..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:46

Ik heb nog steeds een onverklaarbare pijn in mijn rug.
Dezelfde plek als waarmee ik in het ziekenhuis kwam te liggen.
En traplopen kan ik niet.
Ben kapot als ik boven ben.

Oh en dikke benen heb ik ook nog.
Net alsof ik nog steeds iets vocht vasthoud.

Op de een of andere manier lukt het gewoon niet. Na een trap moet ik eerst een minuut op adem komen.
Soms zie je mensen echt kijken; Die is niet goed......

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:32

misschien heb ik er overheen gelezen Bloos ,maar hebben ze bij jullie een oorzaak gevonden?

@Kaatje77, dat is inderdaad heftig.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:41

Ik ben getrapt door mijn paard.
Een bloeding onder de knieschijf.
Nou je verder het bekende verhaal.
Een trombodebeen geworden en daarna na massage meerde embolien in beide longen.
Eerst gaven ze het erop een combinatie van de pil en roken, maar ik heb gewoon vette pech gehad......
Het enigste wat er positief aan is:
Ik ben na 17 jaar ( ja Echt waar) gestopt met roken.
Dat kon ook niet want ik heb 2 weken IC gelegen en daar mocht ik totdat ik naar huis ging niet van de kamer af...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:52

@Kaatje: ja, en daarna wil je ook niet meer roken...

3 jaar geleden ben ik van een paard afgevallen (heel zacht) en heb een tijd met ''spierpijn'' gelopen in mn onderbeen. Bleek een ontsteking te hebben gehad,en als gevolg een trombose in mn been. propje is op mn lies blijven hangen.
Nu hebben ze ontdekt dat mn longembolie van 3 weken geleden voortkomt uit een trombose in mn buik.(daar heb ik niets van gevoeld). Maar hoe die er weer komt? Misschien van de pil, maar ik had pil en bloedverdunners.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:09

kaatje77 schreef:
Eerst gaven ze het erop een combinatie van de pil en roken, maar ik heb gewoon vette pech gehad......

Idem hier.
Maar het kan ook in de familie zitten, mijn vader kreeg 7 jaar voor mij ook ineens uit het niets een longembolie.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:13

bij mij heeft een opa ooit een trombose gehad, toen hij 70 was...dus het is niet, dat het echt in de familie zit; ik was wel aan de pil, en rookte af en toe een sigaretje,maar dat was heel zelden..

babbel7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:48

Bij mij zit trombose ook in de familie. Bijna al mijn ooms en tantes van mijn moeders kant hebben of een trombosebeen of een longembolie gehad.
Een neef van mij is op 31 jarige leeftjd plotseling overleden aan een hartstilstand of infarct.
Dit is voor mijn huisarts( naast mijn klachten en flauwvallen) een reden geweest om een ambulance te bellen om mij naar de seh te laten brengen. Ik was de vorige dag al bij een vervangende huisarts geweest voor de hartkloppingen en slappe gevoel in mijn lijf. Dus ik ben gelukkig wel serieus genomen,anders had ik hier nu niet gezeten. Ze waren er net op tijd bij. Ik heb een ruitembolie gehad en het was kantje boord.
Een oorzaak is er nog niet gevonden,heb verschillende testen gehad,maar er is niks uitgekomen.
Ik slikte wel de pil en heb overgewicht,dus wel extra risico's.
Ik moet van de internist levenslang antistolling slikken,omdat de longembolie zo groot en gevaarlijk was.