Ik vind iemand die 'knap' of 'mooi' is niet bijzonder genoeg, eerlijk gezegd. Voor mij moet het een combinatie van factoren zijn, waarom ik iemand aantrekkelijk en/of leuk vind. Dus uitstraling, intelligentie, over gevoelens en zaken kunnen praten, iets te zeggen hebben, ergens voor staan, iets kunnen, een mooi innerlijk hebben. Alleen maar een mooi plaatje zijn aan de buitenkant, vind ik niets. Zo'n Johnny Depp of Brad Pitt, tja.... Ik heb er niet zoveel mee (ik val trouwens meer op het uiterlijk van George Clooney, maar om met zo iemand te leven, zijn befaamde bindingsangst, neeeeeee

, lijkt me niets).
Mijn vriend ziet er prima uit (hij is lekker lang, heeft een volle krullenbos haar op zijn hoofd, vriendelijke ogen en slank), maar ik viel vooral op wie hij van binnen is, hoe hij met mensen omgaat, op zijn gedachten over van alles, zijn intelligentie en gevoeligheid. George Clooney kan (bij wijze van spreken

) aankloppen, zo vaak hij wil, maar er gaat niets en niemand boven mijn eigen vriend, mijn allergrootste liefde.
Ik ben zelf model geweest (ik ben niet lang, maar was wel erg fotogeniek en tot ik een jaar of 32 was, had ik een echt 'barbiegezicht',zo glad en jong, zo noem ik het maar

), maar wat had ik een hekel aan al die zogenaamd 'mooie' mensen. De een was nog egocentrischer dan de ander in dat wereldje. Ik heb prachtige mensen om me heen, of ze nu wel aan het 'ideaalbeeld' voldoen of niet. Ik vind dat niet belangrijk. Iemand's uitstraling zegt me veel meer en dat heeft niets te maken met mooi of niet mooi, dik of dun, klein of lang, zwart of blank, blond of rood, en noem maar op.
Nu ik wat ouder wordt, kan ik gelukkig nog steeds in de spiegel kijken en denken 'zo, je mag er zijn' (ik heb ook mindere dagen, hoor, haha). Maar iemand die niet op erg blond, lang haar valt met felblauwe ogen en erg slank, kan anders over me denken. Prima, ieder zijn ding, hoor.
Knap schijnt te maken te hebben met symetrische trekken in het gezicht (al hoeft dat niet eens per se minder knap te zijn, als je dat niet zo hebt), de verhoudingen van het lichaam en met de cultuur. Maar iemand die niet aan de schoonheidsidealen voldoet kan enorm mooi zijn in mijn ogen, hoor.
Als tiener en twintiger kijk je vaak nog veel naar het uiterlijk. Als je ouder wordt, verandert dat ook wat meer. En gelukkig maar. Daarbij; smaken verschillen. Wat de een onweerstaanbaar knap vindt, vindt iemand anders weer niet. Kijk maar naar Johnny Depp; ik vind er niets aan....