Miss_Petit schreef:
Wat is dan volgens jouw 'de oplossing' (behalve dan dat hij moet stoppen met drinken)?
Dat weet ik dus niet, daarom zit ik met m'n handen zo in 't haar. Als ik wist wat de oplossing was dan bleef ik hier niet zo mee hameren.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miss_Petit schreef:
Wat is dan volgens jouw 'de oplossing' (behalve dan dat hij moet stoppen met drinken)?
Laura schreef:Sorry hoor, maar ik kan hier heel kwaad om worden. Je suggereert potverdorie dat Mayo de oorzaak van zijn drinken bij haarzelf moet gaan zoeken?! Het is heel rot dat het met jouw zus foutgegaan is, maar lief voor iemand zijn en problemen voor diegene op willen lossen werken TOTAAL niet als iemand niet aan zichzelf wil werken. En als ik TS begrijp wil hij niet in therapie, wil hij niet in relatietherapie, wil hij niet minder drinken, wil hij niet stoppen met drinken.
Dan ben je dus klaar. Punt. Hard misschien, maar kies voor jezelf. Want je kan heel arrogant denken dat diegene niet zonder jou kan en dat jij wel kan helpen met de problemen: dat zal je nooit lukken zolang diegene er niet voor open staat. En de enige manier dat er ineens ingezien wordt dat het zo niet langer verder kan, is soms als de omgeving de handen er vanaf trekt en het niet meer accepteert.
Laura schreef:Sorry hoor, maar ik kan hier heel kwaad om worden. Je suggereert potverdorie dat Mayo de oorzaak van zijn drinken bij haarzelf moet gaan zoeken?! Het is heel rot dat het met jouw zus foutgegaan is, maar lief voor iemand zijn en problemen voor diegene op willen lossen werken TOTAAL niet als iemand niet aan zichzelf wil werken. En als ik TS begrijp wil hij niet in therapie, wil hij niet in relatietherapie, wil hij niet minder drinken, wil hij niet stoppen met drinken.
Dan ben je dus klaar. Punt. Hard misschien, maar kies voor jezelf. Want je kan heel arrogant denken dat diegene niet zonder jou kan en dat jij wel kan helpen met de problemen: dat zal je nooit lukken zolang diegene er niet voor open staat. En de enige manier dat er ineens ingezien wordt dat het zo niet langer verder kan, is soms als de omgeving de handen er vanaf trekt en het niet meer accepteert.
Laura schreef:Nee, je moet hem iedere keer weer oprapen en een aai over de bol geven![]()
Ik ben het met je eens dat er een probleem onder ligt, maar zolang de manier waarop iemand met dat probleem omgaat niet tegelijkertijd opgelost wordt met het probleem, zal je geen zak opschieten.
Naief? Ik vind het naief om te denken dat jij degene kan zijn die de ander zijn problemen kan laten oplossen. En geloof me dat heb ik ook lang gedacht. En helaas moet ik nu zelf voor de gevolgen opdragen.
Dat mensen niet zelf initiatief willen nemen, ben ik absoluut met je eens. Daarom moet je ze soms voor het blok zetten. Maar als ze dan niet WILLEN, houdt jouw rol echt op hoor. Dan kan je luisteren oor gaan spelen, bemiddelaar, engel, schooljuf, politieagent. Het enige wat je ermee bereikt is dat jij er aan onderdoor gaat omdat die persoon het wel makkelijk vindt zo, iemand anders trekt de kar toch voor je?
Kelan schreef:Aimee, ik vind dat jij vooral erg naief klinkt in deze: Als Mayo maar genoeg haar best doet, houdt haar vriend wel op met drinken.
Mijn ervaring is in ieder geval anders: hoe hard je ook je best doet, dat is soms gewoon niet genoeg of werkt zelfs averechts.
Aimee schreef:Ik vind het inderdaad vreselijk dat mensen maar denken dat alcoholisten of mensen met een drankprobleem niet geholpen kunnen worden. Dat kan weldegelijk, zeker als daar duidelijk problemen aan ten grondslag liggen, maar is vreselijk moeilijk en zwaar.
Alleen het beste van Mayo zelf zal echter niet genoeg zijn.... hij moet de problemen bij de bron opzoeken, zijn ouders zullen dus meer moeten doen dan zijn drankprobleem aanwijzen.
Kelan schreef:De ene persoon met een alcoholprobleem is de andere niet. Daarom is het misschien wel fijn voor Mayo om de verschillende kanten te horen, en dan uiteindelijk voor zichzelf te beslissen wat ze wil. Want uiteindelijk kan alleen zij dat doen.
Miss_Petit schreef:Mayo, elke post blijkt weer, je wil niet meer, je kan niet meer, er is niets meer... Voor wie hou je de schijn nog op?
Miss_Petit schreef:Mayo, elke post blijkt weer, je wil niet meer, je kan niet meer, er is niets meer... Voor wie hou je de schijn nog op?
Chiqa schreef:Mss houdt ze van hem...dat is niet zo heel erg vreemd....
Chiqa schreef:Wat voor drankemans problemen ervaar jij zoal met hem waar jij je aan irriteerd of welke je relatie kapot aan het maken zijn?