Roken tijdens de zwangerschap, wat vind je daarvan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Re: Roken tijdens de zwangerschap, wat vind je daarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:56

Chiqa schreef:
katiavl schreef:
jij voelt eventuele tumorale ontwikkeling?

Ben ik niet mee bezig, boeit me niet.

Laatst bijgewerkt door Exit13 op 25-01-07 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:57

Als ik gepland zwanger zou raken, dan zou ik mij van te voren er al op gaan instellen en dus stoppen met roken. Ik ben een fanatiek rookster, dus mag dan wel ver van te voren stoppen, om geestelijke ellende te voorkomen. Ja klinkt mss wat zwaar, maar heb al meerdere malen een poging gedaan te stoppen en word er ontzettend ongeduldig en tegen een tikkie agressie aan van..
Als ik per oongeluk zwanger zou raken, dan weet je wat er voor moois in je buik groeit en zou ook proberemn te stoppen. moet erw el eerlijk bij zeggen als dit hetzelfde effect geeft als stoppen zonder zwanger te zijn rook ik gewoon door, maar wel op een minimale manier..
Maar tegen de tijd dat ik ooit aan kinderen toe ben, ben ik een ander persoon en dus naar alle waarschijnlijkheid ook al gestopt met roken Tong uitsteken
Het kromme is dat ik iemand ken die elke dag een fles wijn wegdronk en tijdens haar zwangerschap elke avond een wijntje en een sigaretje en daar werd ik pissg om, dus ben wat dat betreft eigenlijk wel erg hypocriet zeg ik eerlijk.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:14

Trouwens wist je dat 1 wijntje of biertje goed is in een zwangerschap???
Wie kan dit dan verklaren???
Volgens mij niemand!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:24

xXGRIETJEXx schreef:
Trouwens wist je dat 1 wijntje of biertje goed is in een zwangerschap???
Wie kan dit dan verklaren???
Volgens mij niemand!

Das zeer betwistbaar, ene wetenschapper tegen de andere.
Je kan zowel negatieve gevolgen vinden, als positieve in sommige case studies. Waar de waarheid ligt? Zoals altijd in de wetenschap, in de aangenome theorie. Die om de zoveel jaar wisselt.
Ik spreek over wijn, bier heeft geen invloed naar mijn weten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:47

Oud/bruin bier toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:48

superwoman schreef:
Oud/bruin bier toch?

Geen idee, bier weet ik niks over. Dus daar spreek ik me niet over uit Clown

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 01:41

Oud/bruin bier is goed tijdens de borstvoeding, heb ik me altijd laten vertellen!

maar even over het roken: ik heb zelf 2 meiden, bij de oudste heb ik gerookt en daar voel ik me tot op de dag van vandaag nog schuldig om, het waren er "maar" 5 per dag maar toch! gelukkig is ze gezond en woog ze 7 pond, nu inmiddels een gezonde puber Knipoog bij mijn jongste heb ik vanaf dag 1 dat ik wist dat ik zwanger was, geen sigaret meer aangeraakt, ten eerste omdat ik toen pas besefte hoe kostbaar een kindje is, plus het feit dat ik tussen hun in een miskraam heb gehad(heeft misschien niks met roken te maken) mijn jongste dochter woog net 6 pond!en nooit gerookt! dus dat het kind lichter van gewicht zou zijn door roken gaat niet altijd op! maar mocht ik alles over doen dan zou ik acuut stoppen met roken, het feit was wel dat mijn oudste een huilbaby was en daar geef ik het roken de schuld van Ja volgens mij zijn ze dat nu ook aan het onderzoeken, of dat verband met elkaar heeft!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 02:52

Tja, het zal niet goed zijn, maar ik denk niet dat ik ervoor zou stoppen met roken. Denk dat de stress van het stoppen met roken meer killing is voor het kind dan het roken an sich.

Daarbij piepen ze altijd dat je kleine kindjes krijgt van het roken (ideaal lijkt me Clown). Mijn moeder heeft 3 dochters. Bij mijn zussen heeft ze gerookt tijdens de zwangerschap, bij mij niet en ik was degene die geboren werd met een hartstilstand, dus ja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:29

Overigens is stress minder slecht voor de baby dan roken! En door te blijven roken hu je stress in stand. Het is dus gewoon een excuus om door te kunnen blijven roken.

Maar het zal je maar gebeuren dat je knd dood ter wereld komt omdat je hebt gerookt. Dat je je kind verliest aan wiegendood terwijl je hebt doorgerookt. Dat je kind zwaar astma blijkt te hebben omdat je hebt doorgerookt. De gevallen waarin het goed gaat, die hebben mazzel gehad. Het was mij het risico in ieder geval niet waard
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-01-07 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:35

Ik vind het niet kunnen. Want roken is slecht voor het kind. En daarbij vraagt het er niet om. Jij maakt de keus om te roken. Het kind niet. Ik vind het dan een beetje sneu om het kind er dan ook voor op te laten draaien. Die er misschien zelf ook nog wel verslaafd aan kan raken.

Maar da's mijn mening. Het hoeft niet perse fout te gaan.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:50

Tja, stoppen met roken als je zwanger bent........ Ik heb altijd geroepen dat ik niet wil roken tijdens een zwangerschap... Makkelijk gezegd, maar valt in de praktijk tegen..

Ben nu ruim 4mnd zwanger, en kan het nog steeds niet laten, het is niet veel, maar ik rook wel, hooguit 2 op een dag.

Of ik mij daar schuldig over voel?? Soms, maar net die laatste 2 kan ik niet laten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:21

faye schreef:
Overigens is stress minder slecht voor de baby dan roken! En door te blijven roken hu je stress in stand. Het is dus gewoon een excuus om door te kunnen blijven roken.

Maar het zal je maar gebeuren dat je knd dood ter wereld komt omdat je hebt gerookt. Dat je je kind verliest aan wiegendood terwijl je hebt doorgerookt. Dat je kind zwaar astma blijkt te hebben omdat je hebt doorgerookt. De gevallen waarin het goed gaat, die hebben mazzel gehad. Het was mij het risico in ieder geval niet waard

Inderdaad, maar het is gewoon fout om te zien naar die goed gaande gevallen.
Dat is zoals er een paar heel oud worden met roken, maar het merendeels sterft een gruwelijke stikdood.
Dan kan je toch niet zeggen, ja ik rook maar die....

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:27

Ik vind roken tijdens de zwangerschap niet kunnen. Zelf heb ik als een ketter gerookt en ben gestopt toen ik zwanger wilde worden. Dit jaar alweer 5 jaar gestopt!~

En als je dan toch gestopt bent met roken doe het na de bevalling ook niet.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:28

ik rook ook en redelijk mag ik wel zeggen.
Bij alle 2 mijn zwangerschappen ben ik nadat ik wist dat ik zwanger was meteen gestopt.
Ik wil niet dat mijn kind onodig risico loopt omdat ik zo graag een sigaretje rook.
Of ik het moelijk vond? nee echt niet ik was zwanger en dat was de grootste kick van alles.
Ben echterna de borstvoeding wel weer begonnen met roken.
Maar ook niet waar mijn kinderen bij waren.
Ik rook wel in huis maar probeer goed te luchten zodat ze er zo weinig mogelijk van mee krijgen.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:32

ik vind het dom om te roken tijdens de zwangerschap !
Kom op zeg, je staat toch wel sterk genoeg in je schoenen om te stoppen voor je baby. Ik snap niet dat mensen dat niet kunnen.
Ik zou het mezelf noooooooit vergeven als mijn kind een of andere aandoening heeft overgehouden van het roken omdat ik mezelf niet in de hand kon houden !!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:41

Quellian schreef:
Tja, het zal niet goed zijn, maar ik denk niet dat ik ervoor zou stoppen met roken. Denk dat de stress van het stoppen met roken meer killing is voor het kind dan het roken an sich.

Daarbij piepen ze altijd dat je kleine kindjes krijgt van het roken (ideaal lijkt me Clown). Mijn moeder heeft 3 dochters. Bij mijn zussen heeft ze gerookt tijdens de zwangerschap, bij mij niet en ik was degene die geboren werd met een hartstilstand, dus ja...

De stress van stoppen met roken is veel minder slecht voor je kind dan roken!

En een klein kind is verre van ideaal, een laag geboortegewicht is de grootste voorspeller van latere problemen (ontwikkelingsproblemen/gedragsproblemen/ziektes/enz.)

En natuurlijk kan het goed gaan met roken, en kan het ook fout gaan als je niet rookt. Het verhoogt de kans, het wil niet zeggen dat het altijd gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:43

@TS: Ooit gehoord van het placebo effect? Er is aangetoond (net al aangehaald door iemand) dat nicotine geen invloed heeft op je ziektebeeld en medicijnen, dus waarschijnlijk hebben je artsen je dit aangeraden als placebo en blijkbaar werkt dat bij jou.

Verder hoop ik dat je ooit nog met jezelf door een deur kunt als blijkt dat een eventueel kindje afwijkingen heeft (of zelfs dood geboren wordt) als gevolg van jouw roken tijdens de zwangerschap. Ik vind het gruwelijk egoïstisch...

Ik rook zelf niet, ook nooit gedaan. Wel drink ik regelmatig een glaasje wijn. Mocht ik zwanger worden, dan zou ik dat ook acuut laten staan.

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:45

xXGRIETJEXx schreef:
Geef je groot gelijk meid, een zwangere vrouw is tegenwoordig meer een kasplantje dan dat ze leven mag, doe waar jij je goed bij voelt maar alles met mate!!!

Verward Zeer verwrongen beeld van een zwangere.
Ik heb het voorrecht gehad 4 x te mogen genieten van een wondertje dat in mijn buik groeide.
En vond het dan ook geen enkele moeite wat dingen in mijn leven aan te passen om mee te dragen aan
een gezondere leefomstandigheid t.g.v. de gezondheid van mijn baby's.
Ik leefde verre van een kasplantje dat is wat jij er zelf van maakt.
Ik heb iedere minuut van mijn zwangerschap genoten weet dat dit ook wel eens anders is,
maar dat heeft weinig te maken met de overig weinig dingen die je moet laten.
Wijntje, sigaretje, rauw melkse kazen, rauw vlees noem maar op zijn in mijn ogen alleen maar luxe,
door dit te laten staan wordt je echt geen kasplantje Rolleyes of minder gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:50

flyinglady, ik ben het met je eens. Ik denk dat voor anderen die kleine dingen enorme opofferingen zijn of zo Verward

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:52

Nou ik ben ook niet gestopt met roken tijdens mijn 2 zwangerschappen.
Nu is mijn oudste 2 en mijn jongste 1 en nu ben ik gestopt met roken.
Tuurlijk ik had dit eerder moeten doen maar toen stond ik er niet achter, dus lukte het ook niet.
Er is in die tussentijd nooit in huis gerookt.
Ik ben ook niet zo moeilijk hoor, ik ga wel gewoon naar een verjaardag waar gerookt wordt.

Ik ben wel van mening dat als je zwanger bent dat dit een gezonde ziekte is en idd je krijgt wel veel beperkingen opgelegd hoor.
Geen rood vlees, geen file, geen leverkaas(niet te veel dan) geen franse kaasjes en weet ik het allemaal nog meer.

Voor degene die gestopt zijn met roken tijdens hun zwangerschap, zijn jullie nog steeds gestopt en roken jullie wel in huis of niet.

Zou anders geen nut hebben om te stoppen met je zwangerschap en dan daarna je kindje uit te roken.

Geloof me ik kijk niemand ergens op aan, ik heb zelf ook gerookt maar nu ik gestopt ben denk ik bij mezelf nou ja zo moeilijk is het helemaal niet, als je maar wil.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:56

Ik rook niet en zou het ook nooit doen!!!
Maar roken tijdens de zwangerschap vind ik onwijs dom!! Het kind kan er van alles aan overhouden, en erna lopen die ouders zielig te doen dat hun kind wat heeft, terwijl het hun eigenschuld was omdat moederlief nog steeds doorrookte..
Ik ben zowiezo al tegen roken Bloos Kijk dat mensen roken moeten ze zelf weten, maar niet waar veel mensen zijn, ga dan lekker buiten staan!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:30

faye schreef:

Idd, als je kiest voor een kind, zul je je leven moeten aanpassen. Doe je dat niet, vind ik dat egoistisch.
Het kind verdient een eerlijke kans.
Er blijft altijd en kans dat het niet goed gaat, waarom zou je die kans moedwillig vergroten?

(ik rook niet, en heb ook geen kind, dus heb misschien makkelijk praten volgens sommige, toch is het een keuze die je maakt en niet alleen voor jezelf)

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:44

Verslaving is het..
moeilijk om te stoppen idd..
MAAR het idee dat door je eigen verslaving je de kans loopt op beschadiging aan je toekomstige kindje nee dank je.. dan liever stoppen en volhouden..

vergeet niet dat wat er bij jou gebeurd, ook bij de baby gebeurd.. met roken beschadig je cellen.. bij de baby dus ook..
kan zijn dat nou juist die cellen die extra belangrijk zijn, beschadigd raken.. en dan gaat het dus fout..

roken is gewoon een extra risico wat gewoonweg weggelaten kan worden.. dus ik vind rokende moeders echt erg zwak..

angel25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:46

bijoekimmie schreef:
Nou ik ben ook niet gestopt met roken tijdens mijn 2 zwangerschappen.
Nu is mijn oudste 2 en mijn jongste 1 en nu ben ik gestopt met roken.
Tuurlijk ik had dit eerder moeten doen maar toen stond ik er niet achter, dus lukte het ook niet.
Er is in die tussentijd nooit in huis gerookt.
Ik ben ook niet zo moeilijk hoor, ik ga wel gewoon naar een verjaardag waar gerookt wordt.

Ik ben wel van mening dat als je zwanger bent dat dit een gezonde ziekte is en idd je krijgt wel veel beperkingen opgelegd hoor.
Geen rood vlees, geen file, geen leverkaas(niet te veel dan) geen franse kaasjes en weet ik het allemaal nog meer.

Voor degene die gestopt zijn met roken tijdens hun zwangerschap, zijn jullie nog steeds gestopt en roken jullie wel in huis of niet.

Zou anders geen nut hebben om te stoppen met je zwangerschap en dan daarna je kindje uit te roken.

Geloof me ik kijk niemand ergens op aan, ik heb zelf ook gerookt maar nu ik gestopt ben denk ik bij mezelf nou ja zo moeilijk is het helemaal niet, als je maar wil.

Maar meen je nou echt dat je die beperkingen erg vond????? Ik eet dat nu ook allemaal niet (hooguit een keer een stukje brie maar daar kan ik ook wel zonder hoor) En ik ben heel vrolijk, gelukkig en gezond dus ik snap niet dat je dat als 'erg' ervaart omdat eventjes op te geven voor een kind!!

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:49

Was een keer op tv, een vrouw die zwanger was en rookte, en ze lieten de bab in haar buik zien toen ze rookte, elke keer als ze inhaleerde, verkrampte het baby'tje in haar buik..

Ik rook zelf ook, maar als ik ooit ga proberen zwanger te raken, stop ik ver daarvoor al..
Ben al minder gaan roken samne met mn vriend..