Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ankem schreef:Ik denk ook aan dissosiatie stoornissen. Ik heb dit helaas van zeer dichtbij mee gemaakt en het is behoorlijk beangstigend. Het lijkt net of diegene bewusteloos raakt en ze stoppen met ademen (door hyperventilatie). Soms was diegene wel meer dan een uur van de wereld. Het is een soort zelfbescherming, je bewustzijn schakeld zich uit.
MSQuincyTE schreef:Hij moet dit wel aan de buiten wereld vertellen dat hij daar last van heeft, en zeker ook aan zijn eigen moeder
zydeco schreef:ik klap nu misschien wel te veel uit de school overmezelf maar ik ga het toch doen
en om je vriend te laten zien (als dat het geval is ) dat het niet iets is om je voor te schamen
ik heb zelf ook een dissociatie stoornis
alles wat je vriend meemaakt en wat jij vertelt
komen mij zo ongelooflijk bekend voor
je geest sluit zichzelf op de een of andere manier af
hier kan een trigger voor zijn maar hoeft niet perse (stiefvader)
je ziet jezelf als in een soort droom (het is heel moeilijk euit te leggen)
ook de dingen die je doet ben je compleet bij maar ook weer niet
de dingen die je doet (zoals naar je keel prikken )
heb je geen controle over maar je weet wel dat je het doet
en je kan er zo in op gaan
hyperventilatie hoort daar ook bij
is zo n aanval ook wel eens gebeurd als er iemand anders bij was
of alleen als jij erbij was
ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen
maar doe het toch
kan het zijn dat je vriend dit doet om aandacht van je te krijgen
of misschien om angst dat jij hem niet gelooft
oftewel dat hij zichz\elf in een dissociatie gooit
als hij bij jou is
dit misschien om duidelijk te maken dat er wat aan de hand is
maar dat hij je dat op dat moment niet anders kan vertellen
dan op die manier
dat is ook een beeld van dissociatie stoornissen
een situatie niet aankunnen op dat moment
jezelf nep voelen en niet weten hoe eruit te komen of te zeggen tegen iemand anders
als dat het geval is wil ik absoluut niet zeggen dat hij zich aanstelt
het is iets wat bij deze stoornis kan horen
ook het zien van dingen die er niet zijn
ook omdat hij weet dat het niet echt is en dit ook zelf zegt
ik wou je eigenlijk nog heel veel vertellen hierover maar ik wil eigenlijk benadrukken
dat als je vriend een dissociatie stoornis heeft dat het niet raar is en dat hij absoluut niet gek is
maar dat het iets is waar hij nix aan kan doen
en ook dat hier hele goeie behandelmethoden voor zijn evenals medicijnen
maar dat hij toch echt zichzelf even aan moet melden bij het ggz of een particuliere psychotherapeut
daar kunnen ze hem helpen
en er valt prima mee te leven hoor
als de hersenscans geen uitsluitsel geven dan raad ik je dit toch sterk an
en jij moet ook iemand zoeken waar je alles even vanjezelf af kan praten
heb je nog vragen dan staat mijn pm box altijd open
ZoekStalling schreef:Ik heb wel je hele verhaal gelezen maar niet alle reacties dus misschien is iets dubbel.
Als er bloed uit iemands ogen komt is er ECHT iets niet in orde hoor, dus je zult echt de dokter moeten overtuigen dat het mis is.
Verder doet het me wel iets denken aan wat mijn eigen vriend heeft. Hij heeft clusterhoofdpijn. Nou zijn die verschijnselen van clusterhoofdpijn heel specifiek, en uit je verhaal klinkt het niet alsof jouw vriend precies hetzelfde heeft. Maar waarom ik het aanhaal is dat mijn vriend dan soms ook gaat hallucineren. Bij clusterhoofdpijn staat er heel veel druk op het hoofd, de ogen puilen dan ook wat uit, meestal 1 oog. Door die druk op de hersenen raken ze soms "weg" of zien rare dingen, ze kunnen dan ook niet meer normaal denken. Dat is lang niet bij alle clusterhoofdpijnpatienten zo. Mijn vriend begon op een gegeven moment ook over dat hij gloelampen zag die hij in z'n mond wilde steken . Dan dacht ik ook "duh?". Maar een uur later was hij dan weer normaal. Buiten zijn hoofdpijnperiodes heeft hij dat dus helemaal niet.
het ZOU misschien een heel zware vorm van clusterhoofdpijn kunnen zijn, niet alle neurologen kennen dat houd daar rekening mee!!! Het meest typische van clusterhoofdpijn is dat het aanvallen zijn die ca. 1 tot 3 uur duren. Dan zakt de pijn weer af en is de hoofdpijn dus weer weg.
Als de neuroloog verwacht dat het cluster of migraine is, zou hij je b.v. een injectiespuit met imigran kunnen geven om te proberen tijdens zo'n pijnaanval. Die kan je vriend (of jij) zelf zetten. Eerste keer wat eng, maar het is met zo'n automatisch ding, je schiet a.h.w. het naaltje je been in, voelt er niet zoveel van. Dat helpt doorgaans meteen bij migraine, bij cluster duurt het ongeveer 10 a 15 minuten voordat het werkt. Als het werkt is het ook wat duidelijker waar het door komt (imigran vernauwt de bloedvaten, de teveel verwijde bloedvaten geven bij migraine en cluster juist de pijn). Als het niet werkt, is iets anders meer waarschijnlijk. Wel even goed met de neuroloog overleggen natuurlijk.
Nogmaals, wel belangrijk, de meeste neurologen weten helemaal niet wat clusterhoofdpijn is! Mijn vriend zat toen met een aanval in de wachtkamer en een of andere neuroloog hield vol dat hij "alleen maar hyperventileerde" (mijn vriend hyperventileert dan expres omdat dat de pijn iets verlicht). Gelukkig hadden wij toen een afspraak met een andere neuroloog anders was het heel lastig gewordne, hij dacht gewoon echt dat mijn vriend simuleerde!
Wat het ook kan zijn (sorry, niet zo leuk) is een hersentumor. Dan heb je meer constante pijn. Ook DAT kan zoveel druk op de hersenen geven dat je gaat hallucineren.
Trek dat hallucineren niet uit z'n verband!!!!!! Als je iemands schedel openmaakt en je prikkelt bepaalde hersengebieden gaat IEDEREEN hallucineren. Het kan gewoon puur door de druk op zijn hersenen komen. Jullie moeten dus zien uit te vinden waardoor dat komt. Ik vind wel dat hij een scan moet hebben of heeft hij die al gehad?
(sorry had niet alles kunnen lezen).
Als je meer over cluster wilt weten PB me dan even. Omdat mijn vriend het heeft (had) weet ik daar aardig wat van.
Ik hoop dat je snel duidleijkheid krijgt. Maar ik zou echt over dat dingen zienv (van je vriend) even helder blijven nadenken, iets kan best eng en paranormaal lijken maar het kan dus ook gewoon een electrisch kortsluitinkje of druk op de hersenen zijn.
Kana schreef:Hij gaat nu ook niet naar school. We hadden afgelopen vrijdag de afspraak en woensdag worden de scans gemaakt. het is best poedersuiker weer wachten. Maarja wat doe je eraan..
Naja hij is in elk geval tot woensdag gewoon thuis in bed.
Citaat:Dat klopt niet helemaal bij mij vriend. Toen hij de eerste keer in zon trance was raakte ik zo van slag dat ik na een paar minuten op hem ben gaan zitten zijn hoofd hebt gepakt en hem hem gedwongen mij in de ogen te kijken. Hij reageerde lachend en met een nee en staarde naar boven. Ik sloeg hem toen (niet hard hoor) en dwong nog een keer en zei dat ik anders weer zou slaan. Toen keek hij mij wel in de ogen aan. Maar zei nog wel dat hij dat ni3t wou.
Dit betekend toch dat hij controle heeft dan. of niet? Kan ook best zijn dat dat maar lijkt?
Welke aanvallen bedoel je precies?
Die trance aanvallen en het schokken en de aanvallen onder het flauwvallen zijn alleen nog maar bij mij gebeurt. Maar dat komt omdat wij 24/7 samen zijn nu.
De ergste hallicuneer aanval was zonder mij.
En op school en overal krijgt hij hoofdpijn aanvallen en ziet hij dingen enz.
Maar het ergste was tot nu toe waar ik bij was.
Ik weet om eerlijk te zijn niet of hij aandacht wil van mij. Soms heb ik het gevoel van wel. Gisteravond was zijn vader bij hem dus hebben wij voor het eerst weer elkaar niet gezien savonds alleen smorgens en savonds. Maar rond half 12 zat hij weer op msn even gepraat en toen zei hij dat hij ging slapen naja doei egzegd en toen zei hij "i'm a freak ):" en toen was hij off. Natuurlijk moest/heb ik meteen gesmst blabla nog een uur wezen smsen.
Maar over het algemeen verder niks. Mishcien ergens wle loogisch dat hij iets meer aandacht wil nu?
Angst dat ik hem niet geloof is er denk ik totaal niet. Ik geloof elk woord dat hij zegt en dat weet hij.
Bedankt voor je bericht!
nienke1208 schreef:Even reageren op het clusterhoofdpijnstukje... Ik heb zelf een atypische vorm van clusterhoofdpijn, aanvallen en daarnaast ernstige chronische hoofdpijn...
MSQuincyTE schreef:Dus hij heeft het nog niet aan zijn moeder vertelt
Kana schreef:MSQuincyTE schreef:Dus hij heeft het nog niet aan zijn moeder vertelt
-_-
Als hier nag meer gezeik over komt aub sluit het topic dan. Zo heb ik hier toch niks aan. En NEE hij heeft het nog niet aan zijn moeder verteld en dat gebeurt tot dat we de uitslagen hebben ook gewoon NIET. Klaar kun je over doorzeiken maar ik heb niet verteld waarom en dus weetje het niet. ik ga het ook niet vertellen. persoonlijk voor hem.