Geen eind in zicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

swiffer

Re: Geen eind in zicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 02:12

Ten eerste, veel sterkte, allebei.. Ik hoop dat ik nog kan slapen straks. Vind het een beetje eng... BRR.. Bloos Koe

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 02:18

Bah jakkes wat een verhaal.
Probeer voor je zelf ook hulp te zoeken, klinkt stom, maar misschien kan het jou ook weer heel goed helpen.
Je hebt niemand waaraan je je verhaal 100% kwijt kunt, het breekt je straks nog eens op.
Meid doe rustig aan en zoek hulp!
Laat je ons weten hoe het verder gaat?

Kathinkaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 02:48

sterkte zeg, wat een naar verhaal...

Ik ga dit topic in de gaten houden Lachen

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 03:17

ankem schreef:
Ik denk ook aan dissosiatie stoornissen. Ik heb dit helaas van zeer dichtbij mee gemaakt en het is behoorlijk beangstigend. Het lijkt net of diegene bewusteloos raakt en ze stoppen met ademen (door hyperventilatie). Soms was diegene wel meer dan een uur van de wereld. Het is een soort zelfbescherming, je bewustzijn schakeld zich uit.

ik klap nu misschien wel te veel uit de school overmezelf maar ik ga het toch doen
en om je vriend te laten zien (als dat het geval is ) dat het niet iets is om je voor te schamen

ik heb zelf ook een dissociatie stoornis
alles wat je vriend meemaakt en wat jij vertelt
komen mij zo ongelooflijk bekend voor
je geest sluit zichzelf op de een of andere manier af
hier kan een trigger voor zijn maar hoeft niet perse (stiefvader)
je ziet jezelf als in een soort droom (het is heel moeilijk euit te leggen)
ook de dingen die je doet ben je compleet bij maar ook weer niet

de dingen die je doet (zoals naar je keel prikken )
heb je geen controle over maar je weet wel dat je het doet
en je kan er zo in op gaan
hyperventilatie hoort daar ook bij

is zo n aanval ook wel eens gebeurd als er iemand anders bij was
of alleen als jij erbij was

ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen
maar doe het toch

kan het zijn dat je vriend dit doet om aandacht van je te krijgen
of misschien om angst dat jij hem niet gelooft
oftewel dat hij zichz\elf in een dissociatie gooit
als hij bij jou is
dit misschien om duidelijk te maken dat er wat aan de hand is
maar dat hij je dat op dat moment niet anders kan vertellen
dan op die manier

dat is ook een beeld van dissociatie stoornissen
een situatie niet aankunnen op dat moment
jezelf nep voelen en niet weten hoe eruit te komen of te zeggen tegen iemand anders
als dat het geval is wil ik absoluut niet zeggen dat hij zich aanstelt
het is iets wat bij deze stoornis kan horen
ook het zien van dingen die er niet zijn

ook omdat hij weet dat het niet echt is en dit ook zelf zegt

ik wou je eigenlijk nog heel veel vertellen hierover maar ik wil eigenlijk benadrukken
dat als je vriend een dissociatie stoornis heeft dat het niet raar is en dat hij absoluut niet gek is
maar dat het iets is waar hij nix aan kan doen
en ook dat hier hele goeie behandelmethoden voor zijn evenals medicijnen
maar dat hij toch echt zichzelf even aan moet melden bij het ggz of een particuliere psychotherapeut
daar kunnen ze hem helpen
en er valt prima mee te leven hoor

als de hersenscans geen uitsluitsel geven dan raad ik je dit toch sterk an

en jij moet ook iemand zoeken waar je alles even vanjezelf af kan praten

heb je nog vragen dan staat mijn pm box altijd open

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 03:54

Hij moet dit wel aan de buiten wereld vertellen dat hij daar last van heeft, en zeker ook aan zijn eigen moeder

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 05:23

Ik heb wel je hele verhaal gelezen maar niet alle reacties dus misschien is iets dubbel.

Als er bloed uit iemands ogen komt is er ECHT iets niet in orde hoor, dus je zult echt de dokter moeten overtuigen dat het mis is.

Verder doet het me wel iets denken aan wat mijn eigen vriend heeft. Hij heeft clusterhoofdpijn. Nou zijn die verschijnselen van clusterhoofdpijn heel specifiek, en uit je verhaal klinkt het niet alsof jouw vriend precies hetzelfde heeft. Maar waarom ik het aanhaal is dat mijn vriend dan soms ook gaat hallucineren. Bij clusterhoofdpijn staat er heel veel druk op het hoofd, de ogen puilen dan ook wat uit, meestal 1 oog. Door die druk op de hersenen raken ze soms "weg" of zien rare dingen, ze kunnen dan ook niet meer normaal denken. Dat is lang niet bij alle clusterhoofdpijnpatienten zo. Mijn vriend begon op een gegeven moment ook over dat hij gloelampen zag die hij in z'n mond wilde steken . Dan dacht ik ook "duh?". Maar een uur later was hij dan weer normaal. Buiten zijn hoofdpijnperiodes heeft hij dat dus helemaal niet.

het ZOU misschien een heel zware vorm van clusterhoofdpijn kunnen zijn, niet alle neurologen kennen dat houd daar rekening mee!!! Het meest typische van clusterhoofdpijn is dat het aanvallen zijn die ca. 1 tot 3 uur duren. Dan zakt de pijn weer af en is de hoofdpijn dus weer weg.

Als de neuroloog verwacht dat het cluster of migraine is, zou hij je b.v. een injectiespuit met imigran kunnen geven om te proberen tijdens zo'n pijnaanval. Die kan je vriend (of jij) zelf zetten. Eerste keer wat eng, maar het is met zo'n automatisch ding, je schiet a.h.w. het naaltje je been in, voelt er niet zoveel van. Dat helpt doorgaans meteen bij migraine, bij cluster duurt het ongeveer 10 a 15 minuten voordat het werkt. Als het werkt is het ook wat duidelijker waar het door komt (imigran vernauwt de bloedvaten, de teveel verwijde bloedvaten geven bij migraine en cluster juist de pijn). Als het niet werkt, is iets anders meer waarschijnlijk. Wel even goed met de neuroloog overleggen natuurlijk.

Nogmaals, wel belangrijk, de meeste neurologen weten helemaal niet wat clusterhoofdpijn is! Mijn vriend zat toen met een aanval in de wachtkamer en een of andere neuroloog hield vol dat hij "alleen maar hyperventileerde" (mijn vriend hyperventileert dan expres omdat dat de pijn iets verlicht). Gelukkig hadden wij toen een afspraak met een andere neuroloog anders was het heel lastig gewordne, hij dacht gewoon echt dat mijn vriend simuleerde!

Wat het ook kan zijn (sorry, niet zo leuk) is een hersentumor. Dan heb je meer constante pijn. Ook DAT kan zoveel druk op de hersenen geven dat je gaat hallucineren.

Trek dat hallucineren niet uit z'n verband!!!!!! Als je iemands schedel openmaakt en je prikkelt bepaalde hersengebieden gaat IEDEREEN hallucineren. Het kan gewoon puur door de druk op zijn hersenen komen. Jullie moeten dus zien uit te vinden waardoor dat komt. Ik vind wel dat hij een scan moet hebben of heeft hij die al gehad?

(sorry had niet alles kunnen lezen).

Als je meer over cluster wilt weten PB me dan even. Omdat mijn vriend het heeft (had) weet ik daar aardig wat van.

Ik hoop dat je snel duidleijkheid krijgt. Maar ik zou echt over dat dingen zienv (van je vriend) even helder blijven nadenken, iets kan best eng en paranormaal lijken maar het kan dus ook gewoon een electrisch kortsluitinkje of druk op de hersenen zijn.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:25

MSQuincyTE schreef:
Hij moet dit wel aan de buiten wereld vertellen dat hij daar last van heeft, en zeker ook aan zijn eigen moeder

Nee. Zijn vader was vgisteravond voor het eerst dit jaar weer bij hem. En hij heeft hun het een en ander verteld. Hun zeiden dat hij het zijn moeder meot vertellen als blijkt dat het epilepsie is. Van de hallicunaties gaat ze nooit te weten te komen.

zydeco schreef:
ik klap nu misschien wel te veel uit de school overmezelf maar ik ga het toch doen
en om je vriend te laten zien (als dat het geval is ) dat het niet iets is om je voor te schamen

ik heb zelf ook een dissociatie stoornis
alles wat je vriend meemaakt en wat jij vertelt
komen mij zo ongelooflijk bekend voor
je geest sluit zichzelf op de een of andere manier af
hier kan een trigger voor zijn maar hoeft niet perse (stiefvader)
je ziet jezelf als in een soort droom (het is heel moeilijk euit te leggen)
ook de dingen die je doet ben je compleet bij maar ook weer niet

de dingen die je doet (zoals naar je keel prikken )
heb je geen controle over maar je weet wel dat je het doet
en je kan er zo in op gaan
hyperventilatie hoort daar ook bij

is zo n aanval ook wel eens gebeurd als er iemand anders bij was
of alleen als jij erbij was

ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen
maar doe het toch

kan het zijn dat je vriend dit doet om aandacht van je te krijgen
of misschien om angst dat jij hem niet gelooft

oftewel dat hij zichz\elf in een dissociatie gooit
als hij bij jou is
dit misschien om duidelijk te maken dat er wat aan de hand is
maar dat hij je dat op dat moment niet anders kan vertellen
dan op die manier

dat is ook een beeld van dissociatie stoornissen
een situatie niet aankunnen op dat moment
jezelf nep voelen en niet weten hoe eruit te komen of te zeggen tegen iemand anders
als dat het geval is wil ik absoluut niet zeggen dat hij zich aanstelt
het is iets wat bij deze stoornis kan horen
ook het zien van dingen die er niet zijn

ook omdat hij weet dat het niet echt is en dit ook zelf zegt

ik wou je eigenlijk nog heel veel vertellen hierover maar ik wil eigenlijk benadrukken
dat als je vriend een dissociatie stoornis heeft dat het niet raar is en dat hij absoluut niet gek is
maar dat het iets is waar hij nix aan kan doen
en ook dat hier hele goeie behandelmethoden voor zijn evenals medicijnen
maar dat hij toch echt zichzelf even aan moet melden bij het ggz of een particuliere psychotherapeut
daar kunnen ze hem helpen
en er valt prima mee te leven hoor

als de hersenscans geen uitsluitsel geven dan raad ik je dit toch sterk an

en jij moet ook iemand zoeken waar je alles even vanjezelf af kan praten

heb je nog vragen dan staat mijn pm box altijd open

Op dat schuingedrukte reageer ik even.

Dat klopt niet helemaal bij mij vriend. Toen hij de eerste keer in zon trance was raakte ik zo van slag dat ik na een paar minuten op hem ben gaan zitten zijn hoofd hebt gepakt en hem hem gedwongen mij in de ogen te kijken. Hij reageerde lachend en met een nee en staarde naar boven. Ik sloeg hem toen (niet hard hoor) en dwong nog een keer en zei dat ik anders weer zou slaan. Toen keek hij mij wel in de ogen aan. Maar zei nog wel dat hij dat ni3t wou.
Dit betekend toch dat hij controle heeft dan. of niet? Kan ook best zijn dat dat maar lijkt?

Welke aanvallen bedoel je precies?
Die trance aanvallen en het schokken en de aanvallen onder het flauwvallen zijn alleen nog maar bij mij gebeurt. Maar dat komt omdat wij 24/7 samen zijn nu.

De ergste hallicuneer aanval was zonder mij.

En op school en overal krijgt hij hoofdpijn aanvallen en ziet hij dingen enz.
Maar het ergste was tot nu toe waar ik bij was.

Ik weet om eerlijk te zijn niet of hij aandacht wil van mij. Soms heb ik het gevoel van wel. Gisteravond was zijn vader bij hem dus hebben wij voor het eerst weer elkaar niet gezien savonds alleen smorgens en savonds. Maar rond half 12 zat hij weer op msn even gepraat en toen zei hij dat hij ging slapen naja doei egzegd en toen zei hij "i'm a freak ):" en toen was hij off. Natuurlijk moest/heb ik meteen gesmst blabla nog een uur wezen smsen.
Maar over het algemeen verder niks. Mishcien ergens wle loogisch dat hij iets meer aandacht wil nu?
Angst dat ik hem niet geloof is er denk ik totaal niet. Ik geloof elk woord dat hij zegt en dat weet hij.

Bedankt voor je bericht!

ZoekStalling schreef:
Ik heb wel je hele verhaal gelezen maar niet alle reacties dus misschien is iets dubbel.

Als er bloed uit iemands ogen komt is er ECHT iets niet in orde hoor, dus je zult echt de dokter moeten overtuigen dat het mis is.

Verder doet het me wel iets denken aan wat mijn eigen vriend heeft. Hij heeft clusterhoofdpijn. Nou zijn die verschijnselen van clusterhoofdpijn heel specifiek, en uit je verhaal klinkt het niet alsof jouw vriend precies hetzelfde heeft. Maar waarom ik het aanhaal is dat mijn vriend dan soms ook gaat hallucineren. Bij clusterhoofdpijn staat er heel veel druk op het hoofd, de ogen puilen dan ook wat uit, meestal 1 oog. Door die druk op de hersenen raken ze soms "weg" of zien rare dingen, ze kunnen dan ook niet meer normaal denken. Dat is lang niet bij alle clusterhoofdpijnpatienten zo. Mijn vriend begon op een gegeven moment ook over dat hij gloelampen zag die hij in z'n mond wilde steken . Dan dacht ik ook "duh?". Maar een uur later was hij dan weer normaal. Buiten zijn hoofdpijnperiodes heeft hij dat dus helemaal niet.

het ZOU misschien een heel zware vorm van clusterhoofdpijn kunnen zijn, niet alle neurologen kennen dat houd daar rekening mee!!! Het meest typische van clusterhoofdpijn is dat het aanvallen zijn die ca. 1 tot 3 uur duren. Dan zakt de pijn weer af en is de hoofdpijn dus weer weg.

Als de neuroloog verwacht dat het cluster of migraine is, zou hij je b.v. een injectiespuit met imigran kunnen geven om te proberen tijdens zo'n pijnaanval. Die kan je vriend (of jij) zelf zetten. Eerste keer wat eng, maar het is met zo'n automatisch ding, je schiet a.h.w. het naaltje je been in, voelt er niet zoveel van. Dat helpt doorgaans meteen bij migraine, bij cluster duurt het ongeveer 10 a 15 minuten voordat het werkt. Als het werkt is het ook wat duidelijker waar het door komt (imigran vernauwt de bloedvaten, de teveel verwijde bloedvaten geven bij migraine en cluster juist de pijn). Als het niet werkt, is iets anders meer waarschijnlijk. Wel even goed met de neuroloog overleggen natuurlijk.

Nogmaals, wel belangrijk, de meeste neurologen weten helemaal niet wat clusterhoofdpijn is! Mijn vriend zat toen met een aanval in de wachtkamer en een of andere neuroloog hield vol dat hij "alleen maar hyperventileerde" (mijn vriend hyperventileert dan expres omdat dat de pijn iets verlicht). Gelukkig hadden wij toen een afspraak met een andere neuroloog anders was het heel lastig gewordne, hij dacht gewoon echt dat mijn vriend simuleerde!

Wat het ook kan zijn (sorry, niet zo leuk) is een hersentumor. Dan heb je meer constante pijn. Ook DAT kan zoveel druk op de hersenen geven dat je gaat hallucineren.

Trek dat hallucineren niet uit z'n verband!!!!!! Als je iemands schedel openmaakt en je prikkelt bepaalde hersengebieden gaat IEDEREEN hallucineren. Het kan gewoon puur door de druk op zijn hersenen komen. Jullie moeten dus zien uit te vinden waardoor dat komt. Ik vind wel dat hij een scan moet hebben of heeft hij die al gehad?
(sorry had niet alles kunnen lezen).

Als je meer over cluster wilt weten PB me dan even. Omdat mijn vriend het heeft (had) weet ik daar aardig wat van.

Ik hoop dat je snel duidleijkheid krijgt. Maar ik zou echt over dat dingen zienv (van je vriend) even helder blijven nadenken, iets kan best eng en paranormaal lijken maar het kan dus ook gewoon een electrisch kortsluitinkje of druk op de hersenen zijn.

Ook hier reageer ik even op het schuingedrukte.

Dat er soms bloed uit zijn ogen komt hebben we afgelopen vrijdag aan de neuroloog vertgeld. Die maakte er eigenlijk helemaal geen ophef over en vond het verder niet echt interresant.

Bij mijn vriend puilen de ogen nooit uit. en de tijd van de hoofpdijn is evrschillend soms 12 uur en soms 12 minuten. En het hallicuneren staat neit gelijk vast emt hoofdpijn. Laatst liep hij bv in school en zag ze voorbij lopen zondat hij hoofpdijn had.

Dat van de imigran ga ik woensdag even met de neuroloog bespreken als we er zijn. Dat zou ik wel graag uit willen proberen.

En woensdag worden er scans en filmpjes gemaakt!

Bedankt voor de reacties. Veel van wat jullie hebben getypt heb ik opgeschreven en neem ik mee naar de neuroloog om te bespreken.
Afgelopen vrijdag heb ik ook al heel veel gevraagd.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:26

Ik zou naar het zh gaan en hem niet meer meenemen voor er een hersenscan is gemaakt, hoelang moet er gewacht worden voor dat er een scan gemaakt wordt. Tis wel een beetje nederlands om alles "te" laat te doen.

Ik wil je niet bang maken, helemaal niet, maar dingen uit kunnen sluiten is voor jou/hem/jououders/zijn ouders een heel stuk rustiger.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:33

Hij gaat nu ook niet naar school. We hadden afgelopen vrijdag de afspraak en woensdag worden de scans gemaakt. het is best poedersuiker weer wachten. Maarja wat doe je eraan..

Naja hij is in elk geval tot woensdag gewoon thuis in bed. Lachen

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:49

Laat die zich maar even lekker rustig houden

Ze moeten gewoon lichamelijk dingen uitsluiten voordat je op een ander vlak verder kunt.
Maar das mijn mening hoor Knipoog

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:54

Kana schreef:
Hij gaat nu ook niet naar school. We hadden afgelopen vrijdag de afspraak en woensdag worden de scans gemaakt. het is best poedersuiker weer wachten. Maarja wat doe je eraan..

Naja hij is in elk geval tot woensdag gewoon thuis in bed. Lachen

heej, heel veel sterkte meid!
ik heb eigenlijk geen idee wat ik moet zeggen.
ik heb het hele topic doorgelezen,
en ik schrok echt heel erg!
zit hier met grote ogen te kijken hoe jij het Volhoudt!
ik vind het echt heel knap van je, wat je allemaal doet voor je vriend.
geef het niet op, en ga zo door, wees er voor je vriend, en zorg ervoor dat er iemand die je ECHT vertrouwd in vertrouwen kan nemen.
En eens kan uithuilen...!

heel veel sterkte, ben benieuwd naar de uitslag, toch weer een stukje zekerheid erbij!

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:29

Ik ben benieuwd hoe dit verder met jou en je vriend loopt. Zorg ervoor dat hij echt goede onderzoeken krijgt en dat de neuroloog niets uitsluit/niet onderzoekt. Komt daar niets uit, dan toch weer in gesprek gaan met een psycholoog.

Heel erg veel sterkte!

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:29

Even reageren op het clusterhoofdpijnstukje... Ik heb zelf een atypische vorm van clusterhoofdpijn, aanvallen en daarnaast ernstige chronische hoofdpijn...

Kijk wel uit met Imigran... Mijn aanvallen reageren erop door er nog een aanval doorheen te gooien...
Eerst hoorde ik dat nooit, was ik de enige, maar lees nu steeds meer verhalen van clusterpatiënten die een aanval door een aanval krijgen als ze Imigran spuiten!

Over de injectiespuit Imigran zetten.. Ik ben absoluut niet kleinzerig, en helemaal niet meer na de afgelopen 2½ jaar waarin ik nu chronisch clusterhoofdpijn heb...
Maar die prikken waren hels!!!! Die deden vreselijk veel pijn!! En ik kon het er niet bij hebben.
Als ze teveel pijn doen, dit komt trouwens doordat de vloeistof met een rotgang erin gespoten wordt, kan je spuitjes en naalden vragen en dan in je eigen tempo inspuiten!

De aanvallen klinken alleen niet als clusterhoofdpijnaanvallen...

Ik hoop echt dat er een oplossing komt!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:34

]

Citaat:
Dat klopt niet helemaal bij mij vriend. Toen hij de eerste keer in zon trance was raakte ik zo van slag dat ik na een paar minuten op hem ben gaan zitten zijn hoofd hebt gepakt en hem hem gedwongen mij in de ogen te kijken. Hij reageerde lachend en met een nee en staarde naar boven. Ik sloeg hem toen (niet hard hoor) en dwong nog een keer en zei dat ik anders weer zou slaan. Toen keek hij mij wel in de ogen aan. Maar zei nog wel dat hij dat ni3t wou.
Dit betekend toch dat hij controle heeft dan. of niet? Kan ook best zijn dat dat maar lijkt?

Welke aanvallen bedoel je precies?
Die trance aanvallen en het schokken en de aanvallen onder het flauwvallen zijn alleen nog maar bij mij gebeurt. Maar dat komt omdat wij 24/7 samen zijn nu.

De ergste hallicuneer aanval was zonder mij.

En op school en overal krijgt hij hoofdpijn aanvallen en ziet hij dingen enz.
Maar het ergste was tot nu toe waar ik bij was.

Ik weet om eerlijk te zijn niet of hij aandacht wil van mij. Soms heb ik het gevoel van wel. Gisteravond was zijn vader bij hem dus hebben wij voor het eerst weer elkaar niet gezien savonds alleen smorgens en savonds. Maar rond half 12 zat hij weer op msn even gepraat en toen zei hij dat hij ging slapen naja doei egzegd en toen zei hij "i'm a freak ):" en toen was hij off. Natuurlijk moest/heb ik meteen gesmst blabla nog een uur wezen smsen.
Maar over het algemeen verder niks. Mishcien ergens wle loogisch dat hij iets meer aandacht wil nu?
Angst dat ik hem niet geloof is er denk ik totaal niet. Ik geloof elk woord dat hij zegt en dat weet hij.

Bedankt voor je bericht!

een dissociatie is zo moeilijk uit te leggen
wat ik met geen controle bedoel en wel weten wat je doet
is dat je het in feite kunt sturen
je gaat er in op maar je bent nog wel bewust van alles
je maakt een wereldje om je heen als het ware
een soort van zeepbel
maar je kan er invloed op uit oefenen

het is net iets anders als een psychose
daarin heb je geen invloed

ik wil absoluut niet zeggen dat je vriend zich aanstelt hoor
want een dissociatie is voor jezelf ook heel moeilijk
en je kunt als je eruit bent ook heel erg hoofdpijn hebben
omdat het emotioneel heel veel van je vergt

ik hoop in ieder geval dat de scans je nog steeds uitsluitsel geven
en dat jullie een beetje tot rust komen

heel veel sterkte en succes

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:42

nienke1208 schreef:
Even reageren op het clusterhoofdpijnstukje... Ik heb zelf een atypische vorm van clusterhoofdpijn, aanvallen en daarnaast ernstige chronische hoofdpijn...

Ja, klopt wel wat je zegt, over imigran, maar tis toch wel een van de "mildere" middelen. Je mag niet meer dan 2 injecties in de 24 uur. Toch is't altijd nog beter dan de zware pijnstillers, epilepsiemedicatie, ergotamines, prednison o.i.d. die ze anders graag uitdelen tegen hoofdpijn.

Wel k** voor je dat je cluster hebt. Wat in deze topic staat klinkt inderdaad niet als typische cluster. Toch heeft het er wel elementen van.

Nienke, ik hoop voor je dat je er nog een oplossing van vind. Met mijn vriend gaat het nu inmiddels heel goed, al vier jaar, is meer dan we ooit hadden durven hopen. Heb misschien nog wel eenpaar tips voor je, maar ja ach misschien heb je alles al geprobeerd weet ik niet.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:11

Wat ik niet snap, je vriend krijgt die aanvallen dus alleen bij jou? Nooit op school ofzo... Anders zou zijn moeder er toch allang van moeten weten?

Ik zal vanavond mijn vader nog ff vragen, maar verwacht geen spectaculair nieuws Knipoog

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:48

woow,, wat een verhaal..
Heel veel sterkte..

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:16

hoe is het gisteren eigenlijk geweest? al resultaten?

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:22

is er al wat meer nieuws??? en wanneer is het volgende onderzoek ook alweer?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:17

Ik sta op het punt om in te storten het gaat echt niet meer.

Woensdag ik voelde me poedersuiker om andere redenen ivm met de nieuwe klas maargoed vriendje kreeg koppijn werd ligt en kon iedere moment flauwvallen dus hup gevoelens wegstoppen en helder worden voor hem. Hij is toen voor het eerst flauwgevallen op school. in de klas die we sinds 3 dagen hadden. Ik paniekte op het eerste moment mocht niet gebeuren blabla oke EHBO erbij. Ik vertelde de basis dingen en hij kwam bij om 12 uur was hij weer helder en om 2 uur had hij afspraak voor EEG. Ik heb hem toen mee genomen naar het ziekenhuis (10 min. lopen) als hij daar flauwvalt is hij tenminste omringd met doktoren. Goed gewacht tot 2, EEG gemaakt en naar huis. De volgende dag Viel hij smorgens weer flauw. Op school. EHBO erbij met hun gepraat en hun zeiden dat de eerstvolgende keer dat hij flauwvalt moeten ze de moeder en ambulance bellen. Ik heb ze gesmeekt alleen de vader te bellen en dat was oke. Smiddags viel hij weer flauw op school. Toen hebben ze de ambulance gebeld. De ambulance broeders hebben zijn abc getest en dat was prima in orde dus geen reden om hem meet nemen hij kwam vanzelf bij.

Ze zeiden letterlijk tegen mij: "De jongen maakt zich wat druk en krijgt daar hoofdpijn van daardoor is hij onwel geworden" Ik HAD het niet meer ik flipte totaal ik begon keihard te janken en te schreeuwen dingen die hij hed dat dat bullshit was enz. Maargoed hun bleven erbij. Tim werd wakker. Ging naar huis klaar.

Gisteravond was hij bij mij om 10 viel hij flauw en om 12 uur viel hij voor de 4de keer flauw ik heb hem toen uitgekleed en bij me in bed gelegd.

vandaag bleef hij thuis. Moest van mij. Om 4 uur vandaag had hij een MRI we zijn samen gegaan. Toen we uit het ziekenhuis liepen. kregen we een 'ruzie' Ik gedraagd me de laatste dagen erg anders dat komt omdat ik alleen maar bezig ben om mijn eigen gevoelens weg te stoppen zodat ik dat van hem alles aankan en helder kan blijven enzo. Maar de laatste paar dagen lukt dat niet meer en ik sta letterlijk op instorten.

Hij begon toen we uit de ziekenhuis liepen over van ik haal je vanavond wle op van huis (alleen fietsend donekr) ik zui dus NEE! Hij reageerde met aangebrabd ofzo? Maargoed dit gebeurt vaker zodra ik wil uitleggen dat ik iets heb of wat dan ook dan heeft hij wel wat of is het van "GOH dit kan er OOOOK ngo wel bij" Het draait alleen om hemw at logisch is. Maar moeilijk voor mij na zon lange tijd. Nou in elk geval draaide er bij mij toen echt een knop om en zei loop maar alleen. ik liep weg en kreeg 2 min. later smsje van 'slim van je om me nu alleen te laten' oftewel hij viel weer flauw schuldgevoel blabla ik had op dat moment schijt. Ik ben naar de bus gelopen en kon in de bus mijn tranen niet meer in houden. ik haat huilen in het openbaar dus ik kon me inhouden tot alleen tranen natuurlijk voelde ik me toen schuldig over dat ik me alleen heb gelaten. .

Ik voel me zo leeg en alsof ik op elk moment letterlijk in elkaar kan storten het is moeilijk uit te leggen. Ik loop nu al weken lang rond met dit en kan er met niemand over praten vandaar dit topic. maar nu word het me te veel.

Volgende week krijgen we de uitslagen.

Ik ga zo naar hem toe en blijf slapen zodat hij niet alleen is en als er wat gebeurd is er iemand bij.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:31

Dus hij heeft het nog niet aan zijn moeder vertelt

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:56

MSQuincyTE schreef:

-_-

Als hier nag meer gezeik over komt aub sluit het topic dan. Zo heb ik hier toch niks aan. En NEE hij heeft het nog niet aan zijn moeder verteld en dat gebeurt tot dat we de uitslagen hebben ook gewoon NIET. Klaar kun je over doorzeiken maar ik heb niet verteld waarom en dus weetje het niet. ik ga het ook niet vertellen. persoonlijk voor hem.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:59

Ze vraagt het toch gewoon? Rustig aan meid....

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:02

Proberen rustig te blijven meid, en zoek hulp! Dat is echt geen schande. Mijn pb blijft voor je open staan, voor alles.
Sterkte

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:08

Kana schreef:
MSQuincyTE schreef:

-_-

Als hier nag meer gezeik over komt aub sluit het topic dan. Zo heb ik hier toch niks aan. En NEE hij heeft het nog niet aan zijn moeder verteld en dat gebeurt tot dat we de uitslagen hebben ook gewoon NIET. Klaar kun je over doorzeiken maar ik heb niet verteld waarom en dus weetje het niet. ik ga het ook niet vertellen. persoonlijk voor hem.

Dat zal ik dan maar gauw doen als ik hem was