Zusje (16) wil spiraaltje. Wat vinden jullie ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Re: Zusje (16) wil spiraaltje. Wat vinden jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:28

verootjoo schreef:

Wie zegt dat ze het daarom doet Verward Dit is gewoon interpreteren, conclusies trekken uit dingen die niet gezegd zijn Knipoog Niemand weet de reden waarom ze zich zo gedraagt.

1+1=2 he

-moeilijke thuissituatie
-ouders die haar op dr lip zitten
-waarschijnlijk alleen negatieve aandacht
-problemen op school (het niet gaan)

en dan ontmoet ze een kerel die haar alleen maar positieve aandacht geeft etc... waarom zou ze dan weg willen uit een situatie waar ze zoveel aandacht krijgt etc?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:30

Ariebombarie schreef:
verootjoo schreef:

Wie zegt dat ze het daarom doet Verward Dit is gewoon interpreteren, conclusies trekken uit dingen die niet gezegd zijn Knipoog Niemand weet de reden waarom ze zich zo gedraagt.

1+1=2 he

-moeilijke thuissituatie

en dan ontmoet ze een kerel die haar alleen maar positieve aandacht geeft etc... waarom zou ze dan weg willen uit een situatie waar ze zoveel aandacht krijgt etc?

Je kúnt zo'n conclusie niet trekken. Jij weet niet hoe het er aan toe gaat bij nightlover thuis. Met haar is toch ook alles goed gekomen? Wie zegt dat ze een moeilijke thuissituatie heeft? Dat heb ik hier nog niet gelezen. Wie zegt dat ze alleen negatieve aandacht krijgt?

Nogmaals; er zijn zóveel redenen waarom ze dit zou kunnen doen...

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:30

Ariebombarie schreef:
1+1=2 he

-moeilijke thuissituatie

Hehe, FIJN dat jij mij snapt. Dit bedoel ik te zeggen, alleen komt het er bij mij een beetje gaotisch uit. Die man geeft haar positieve aandacht, al dan niet correct, dat weet zij niet. Als je haar dan als zus/ouders er keihard uit probeert te trekken gaat dat niet werken, logisch dat ze dan verzet geeft en volgens jullie alleen maar buiten zichzelf gaat leven. Scheve mond
verootjoo schreef:
Je kúnt zo'n conclusie niet trekken. Jij weet niet hoe het er aan toe gaat bij nightlover thuis. Met haar is toch ook alles goed gekomen? Wie zegt dat ze een moeilijke thuissituatie heeft? Dat heb ik hier nog niet gelezen. Wie zegt dat ze alleen negatieve aandacht krijgt?

Er word door de TS zelf gezegt dat het zeer moeilijk is bij hun thuis. Hoe zal jij reageren als je dan ineens in een warm nestje valt waar je alleen maar positieve aandacht krijgt?
Laatst bijgewerkt door Faelivrin op 22-01-07 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:31

@TS: je kan ook gewoon normaal praten met je zusje. tussen aanvallend en poeslief in Ja Ik heb zelf ook een zusje van 16 en ik praat gewoon heel normaal met haar over seks en dat soort zaken. Ja

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:32

verootjoo schreef:

ik wel min of meer Ja

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 14:33

Faelivrin schreef:
verootjoo schreef:
En wat als er in die tijd dingen gebeuren wat haar zusje gaat tekenen voor de rest van haar leven?

Die dingen zijn al gebeurt. Mede door de TS, die haar zusje uit het niets aanvalt op dingen die volgens haar goed waren, omdat ze haar een fijn gevoel gaven. Het is heerlijk hoor, om je thuis te voelen, iets wat je bij je èchte thuis nog nooit gehad hebt. Neem van mij aan dat dat een hele hoop emoties los maakt.

En wat betreft seksuele dingen vanuit meneer, dat zou niet bijzonder slim zijn, stel HEM hiervan op de hoogte, PERSOONLIJK [dus niet via je zusje], dat hij moet oppassen.

Maar laat acties zoals naar de politie gaan aan je zusje over, en als ze daar tijd voor nodig heeft moet je haar die tijd geven. Anders gaat het haar nòg meer tekenen, voor de rest van haar leven.

Nu is het tijd om aan te vallen ja !!
Ik ben lang genoeg netjes gebleven en heb het mede daardoor veelste ver laten komen !!
Door dat poeslieve gedoe ....
En hij is al zooovaak persoonlijk op de hoogte gesteld : Gewoon schijt heeft hij eraan !!

En negatieve aandacht : Neej hoor !
Mevrouw krijgt verder alles wat haar hartje begeerd....
Wil "meneer" haar in een rok zien
Zegt ze tegen mn moeder : Maaaa, ik wil een rokje , lijkt me leuk !
Volgende dag is er een rokje in huis hoor , met nieuw laarzen , shirtje etc etc

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:33

Ariebombarie schreef:
@TS: je kan ook gewoon normaal praten met je zusje. tussen aanvallend en poeslief in Ja Ik heb zelf ook een zusje van 16 en ik praat gewoon heel normaal met haar over seks en dat soort zaken. Ja

dat kan, maar sommigen snappen de hint dan misschien niet helemaal.
als ze bv zoals het zusje van de TS helemaal onder de plak zitten.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:35

nightlover schreef:
Ik ben lang genoeg netjes gebleven en heb het mede daardoor veelste ver laten komen !!
En hij is al zooovaak persoonlijk op de hoogte gesteld : Gewoon schijt heeft hij eraan !!

Daar hebben we het probleem. Niet alle positieve aandacht is 'te koop' door dochter-lief alles te geven waar ze om vraagt. Daar word ze eventjes blij van, maar dat ìs het niet. Ik krijg hier thuis ook alles wat mn hartje begeerd, maar ik ben niet gelukkig, aandacht krijg ik niet. Ja, aandacht in de vorm van euro's, een manier van mn ouders om mij gelukkig te houden. Zo steekt het niet in elkaar.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 14:35

Mensen : We zijn al een jaar met mijn zusje bezig
En geloof me : Het normaal praten over sex doen we echt wel !!
Alleen luisterd ze niet naar poeslief gedoe , Ze lacht je dan helemaal keihard uit !!
Dat heb ik mooi voor elkaar is het dan....
Mja we proberen poeslief te blijven !!

Mijn zusje zit bij mijn ouders totaal NIET onder de plak !
Ze zijn juist veel te poeslief voor haar , en dat is dus het punt ....
Gewoon geen goede opvoeding gekregen , alles mocht !!!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:36

nightlover schreef:

Schat, jij kunt hier zelf niks aan veranderen. Het is niet doordat jij 'te weinig' gedaan zou hebben dat zij nu in deze situatie zit.
Hij heeft er schijt aan, natuurlijk, als ik me in zijn situatie verplaats: hij heeft een 16 jarig huppeltje dat hem volledig addoreert...
Daarom zou ik diverse hulpinstanties inschakelen. Zij kunnen wellicht wel helpen. En op meerdere fronten, zoals met thuis en school.

En dat je moeder lijkt mee te werken 'maa ik wil kort rokje' en het rokje is er, daar val ik wel een beetje over. Want als je weet in wat voor situatie je dochter zit, dan koop je dr toch geen rokje?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:37

Faelivrin schreef:
verootjoo schreef:

Er word door de TS zelf gezegt dat het zeer moeilijk is bij hun thuis. Hoe zal jij reageren als je dan ineens in een warm nestje valt waar je alleen maar positieve aandacht krijgt?

Ow, heb ik dat gemist dan Bloos

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:38

Wat je ook doet, val haar niet aan. Niet zelf als zus zijnde. Zoals Arie al zegt; misschien gaan instanties wel werken. [Goed idee, had ik nog niet aan gedacht!]
verootjoo schreef:
Ow, heb ik dat gemist dan Bloos

Knipoog

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 14:38

Neej maar natuurlijk zegt mijn zusje niet dat "hij"dat leuk vind !
Ja als de buit binnen is zegt ze het tegen mij !!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:39

Instanties kunnen zeker wel helpen om je zusje en die kerel te scheiden. Maar het is ook heel erg belangrijk dat haar andere probleemgebieden aandacht krijgen en die dingen worden opgelost. Anders zal ze naar dit soort mannen blijven toetrekken ben ik bang

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:40

nightlover schreef:
Neej maar natuurlijk zegt mijn zusje niet dat "hij"dat leuk vind !
Ja als de buit binnen is zegt ze het tegen mij !!

Ja, maar als het mijn dochter zou zijn en die zou komen zeuren om een rokje... dan zou ik echt eens haar met handen en voeten vastbinden op een stoel en op haar in gaan praten hoor... Dat rokje zou er never nooit niet komen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:42

Hulpinstanties had ik ook allang aangegeven Ja Ik denk namelijk niet dat je dit zelf kan redden. Mensen met psychische problemen (en imo heeft je zusje al zoiets ontwikkelt) moeten geholpen worden door mensen die daar verstand van hebben, en niet door betrokken mensen. Mensen van instanties hebben daar meestal toch een iets objectievere kijk op Knipoog

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:44

Dàt allereerst, dat ze er een andere [professionelere] kijk erop hebben, en precies weten hoe ze het aan moeten pakken. Maar ook het feit dat je zusje misschien daardoor nog een andere kijk erop krijgt, en wèl in gaat zien dat het fout is. En ook nog eens dat je haar als familie niet laat vallen, want zo gaat het absoluut voor haar voelen als je er zelf tegenin gaat, en haar er op aan gaat vallen.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:45

Heel toevallig, maar ben nu net mn biologie aan het leren en daar staat het volgende over een spiraaltje:
Buigzaam plastic voorwerpje, met koperdraad omwikkeld. Het kan een jaar of 5 blijven zitten. Het is een betrouwbaar anticonseptiemiddel. In het begin worden de menstruaties heviger en kunnen gepaard gaan met buikkrampen. Infecties aan de geslachtsorganen treden iets gemakkelijker op.
Spiraaltjes kunnen door samentrekkingen van de baarmoederwand worden uitgestoten.

Verder tsjah, het is haar keuze. En ik denk dat dit juist beter is voor haar dan de pil ofzo. Je kunt dit tenminste niet vergeten...

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:48

Hanneke, je moet het topic even door lezen. Knipoog

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:48

More schreef:
Heel toevallig, maar ben nu net mn biologie aan het leren en daar staat het volgende over een spiraaltje:
Buigzaam plastic voorwerpje, met koperdraad omwikkeld. Het kan een jaar of 5 blijven zitten. Het is een betrouwbaar anticonseptiemiddel. In het begin worden de menstruaties heviger en kunnen gepaard gaan met buikkrampen. Infecties aan de geslachtsorganen treden iets gemakkelijker op.
Spiraaltjes kunnen door samentrekkingen van de baarmoederwand worden uitgestoten.

Verder tsjah, het is haar keuze. En ik denk dat dit juist beter is voor haar dan de pil ofzo. Je kunt dit tenminste niet vergeten...

dat hoeft niet perse, ik heb het mirena spiraaltje, dat heeft te maken met de hoeveel heid hormonen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:31

en toen was er rust.... ben wel benieuwd naar welke stappen de TS gaat zetten Ja

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:32

Ariebombarie schreef:
en toen was er rust.... ben wel benieuwd naar welke stappen de TS gaat zetten Ja

ik eigenlijk ook wel.
viel me ook ineens op, dat iedereen in 1x weg was Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:36

sweetheart schreef:
russel schreef:
Waarom mag zij geen spiraaltje? Toch heel slim van haar om te zorgen dat ze beschermt is? Die pil is louter rotzooi.

Heb je het topic gelezen? Het gaat inmiddels niet meer over het spiraaltje maar over wat dr zusje allemaal uitvreet...

Ach, ja dat vind haar zus, als ik zie wat een zussenkift er altijd is. Haar ouders doen de opvoeding en als die het allemaal goed vinden. Er wordt ook een stuk gespeculeerd en aangenomen dat....

jessie1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:04

Ik heb vol verbazing dit topic zitten door lezen.
Toen ik 16 was ,was ik ook zeer opstandig en als mijn ouders links zeiden was het voor mij altijd rechts.
Maar nooit is bij de gedachten opgekomen om als 16 jarige sex te hebben met een man die ouder is als mijn eigen vader.
Ik weet zeker dat ik een dik jaar huisarest zou hebben gehad en mijn ouders mij persoonlijk bij die 50 jarige man vandaan zouden trekken.
Maar ja ieder huisje heeft zijn kruisje en ieder gezin heeft zijn eigen regels.

Ik snap wel dat jij als oudere zus je zusje wil laten inzien dat het niet goed is wat ze nu doet,maar ik vrees dat alles wat er gezegd word niet aan zal komen of genegeerd zal worden.
Politie erbij halen heeft in mijn ogen geen zin,zo jaag je ze juist in de armen van die 50 jarige piercer.
Probeer toch je zusje te steunen,en laat haar weten dat ze altijd jou invertrouwen iets kan vertellen.
Misschien een idee om dit topic aan je ouders te laten lezen en eens met zijn alle om de tafel gaan zitten.(misschien met een timer er bij zodat ieder 2minuten praat en een ander je niet in de rede kan vallen,zo ontstaan er geen wellus niettus ruzie's)

Een vragen lijstje?

-Weten je ouders dat je zusje een piercing daar beneden heeft?en vinden ze daarvan?
-En weten je ouders ook dat je zusje met een 50 jarige man sex heeft?en dat ze daar ook vaak te vinden is?

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 17:11

Ik heb net even met haar gepraat ,
Ze gaat niet meer naar bed met hem
Want ze wil geen nummer voor hem zijn !
[Zijn haar eigen woorden]

Ook zit ze eraan te denken om dezelfde pil als mij te nemen
[goh , heb ik net echt met mijn zusje gepraat Bloos ]

Ik zou naar het politie-bureau kunnen gaan ,
Maar dan zit hij straks opgesloten en "de kleine" viert feest !
Kijk ik denk maar zo :
Ja "hij" is gewoon een viespeuk [vergrijpen aan jonge meiden]
Maar als jij [als jonge meid zijnde] er niet naar trekt heb je totaal geen last van hem !!
Mijn zusje is gewoon ook zo'n viespeukje [pubertijd]
En later komt ze er achter wat voor domme fout het was [ze is ontmaagd door hem]
Waar er 2 zijn hebben er ook 2 schuld ,
Want zo dom is ze helemaal niet daarintegen zelfs heeft ze haar hersenen
best op de goede plek... [ ze doet zich dom voor]
Als ze ze nu ook op de goede manier gaat gebruiken zal het helemaal mooi zijn...
Ik heb het met haar over school gehad , dat dat ECHT belangrijk is voor haar toekomst.
Kijk van mij mag ze best bij hem in die winkel zitten [voor gezelligheid]
Maar sex gaat er bij mij niet in met zo'n oude man....

Ik blijf gewoon met haar praten , wil elke dag weten wat ze heeft gedaan en hoe het was.
Hopelijk gebruikt ze haar hersentjes nu wel op de goede manier,
In ieder geval zal ik haar NOOIT laten vallen , en dat weet ze ook !
Bedankt voor de Reactie's.... Ach gut

O ja nog even over de politie ...
Hij is daar in de computer gezet , mocht er een meid komen waarbij het gebeurd is en die maakt daar ook melding van is het gelijk gebeurd met hem ...