Hebben jullie ook vaak last van oorontsteking? Ik heb 3 jaar geleden ongveer 2 jaar lastgehad van chronische oorontsteking en de dokter zei dat dit kwam door de eczeem die ik had en dat het wel vaker voorkwam. Maar hebben jullie hier ook last van gehad?
Ik heb nog nooit oorpijn of een oorontsteking gehad door mijn eczeem. mijn laatste oorontsteking is meer dan 4 jaar geleden. wel vervelend zeg
ik zag net rechtsboven een Equilac advertentie op bokt. voor mensen met eczeem. en dan kun je een gratis proefpakket aanvragen, iets met paardenmelk is dat. dus dat heb ik gedaan. ik zie wel of ik er gebruik van maak, maar lijkt me wel interessant. iemand hier ervaring daarmee? http://www.equilac.be/
Ja ik denk het wel, want ik was gisteren samen met mijn vriend gaan wandelen ( lekker in de wind zo savonds ) en toen was ik vergeten me van te voren even in te smeren. en ik heb nu geen schilferige droge plekken, maar gewoon rode (onderdrukte?) vlekken..
Maargoed, ik ben net terug van die fotoshoot, en volgens mij is het wel geslaagd
ik heb ook al een aantal jaar eczeem ben naar ziekenhuis gegaan en allemaal testen via via ben ik bij een chinees gekomen en heb daar allemaal kruidachtige zalven gekregen het is nu wel minder maar moet nog wel smeren. het was duur maar het help wel:)
lekker een weekendje bij mn vriend geweest en zie dat er weer een aantal nieuwe mensen zijn komen kijken ik heb nog nooit oorpijn gehad, dus kan daar echt helemaal niet over meepraten.
paardenmelk ken ik ook alleen zo 'vers' van het paard, verder heb ik hier helemaal geen ervaring mee.
zit trouwens weer helemaal onder het eczeem en dat binnen 1 dag zijn met vrienden vrijdagavond uit eten geweest in een bbq-restaurant. heb de verdenkingen dat het komt van garnalen. baal er natuurlijk weer gigantisch van!
@ laar: ben benieuwd naar de foto's van de fotoshoot, plaats je er eentje? balen trouwens, dat je dat nieuwe spul niet mag gebruiken
@ Kimmm: ik schijn ook niet tegen garnalen te kunnen, dus wie weet. Ik denk dat ik die foto pas over 2/3 weken kan plaatsen dan als hij bij ons aan de muur hangt we bestellen er maar 1tje dus.
Maar volgens mijn vader zou ik dat equilaq spul gewoon kunnen gebruiken, omdat ik wel tegen paardenmelk zou kunnen.
http://www.equilac.be hier kun je anders ook een proefpakket bestellen. moet je wel even lezen wanneer het dus niet gebruikt mag worden. ( bij bijvoorbeeld lactose intolerantie )
op 't moment valt het weer mee met de eczeem, het is er wel maar in lichte vormen
op 't moment valt het weer mee met de eczeem, het is er wel maar in lichte vormen
vind het heeeeeel irritant, wordt helemaal gek van de kriebels en mn vriend ook bah heb het er met mn vriend over gehad, misschien ga ik inderdaad maar zo'n proefpakket aanvragen.
Vanochtend weer wat bloed in bed, ik krab mezelf ook écht gewoon open. en ik krijg mezelf dan ook niet gestopt
Ja ik heb het besteld, ik zie wel wat ik er mee doe het schijnt wel zo te zijn dat de klachten een tijdje verergeren voor dat ze minder worden zeg maar. Mijn vriend vind het ook verschrikkelijk dat ik constant lig te krabben of te kriebelen en wiebelen..
Hoe merk je eigenlijk dat je huid dunner wordt? dat vroeg ik me zo maar af
Ik zie dit topic nu pas Hier dus ook iemand met eczeem.
Soms perioden amper tot niets, soms van top tot teen onder en soms alleen op bepaalde plekken (knieholten, de binnenkant van je ellebogen, polsen).
10 jaar lang heb ik hormoonzalf gehad, maar daar ben ik mee gestopt. Bachbloesemremedies (ofzo) geprobeerd, rooibos-thee (zowel drinken als op je huid smeren), echt zoveel.
Tegenwoordig hou ik de plekken goed vet. Een aantal weken geleden had ik het in m'n gezicht, gék werd ik ervan! Allemaal rode en droge plekken, dus flink aan het smeren geweest met vette meuk.
Vooral met stress is het heel erg en als de zon flink schijnt, dan heb ik er weer weinig last van. Ik heb het geaccepteerd, kan niet anders.
Heb in het verleden veel oorontstekingen gehad, maar das de laatste jaren gelukkig een stuk minder!
ik ben sinds een paar jaar allergisch voor paarden/honden/huisstofmijt/grassen en 2 soorten bomen. daardoor snotter ik heel wat af maar de reden dat we onderzochten waar ik allergisch voor ben ik omdat ik ineens weer heel erg last van eczeem op m'n handen had.vroeger had ik dit ook al en dan ook in knie en elleboogholte's ik werkte destijds met bloemen dus echt tijd om te helen had het niet, dus ben gestopt met dat werk. omdat het helen zo lang duurde heb ik een puva bestraling in het ziekenhuis gehad 2x per week moest ik er heen om mijn handen te laten bestralen. ik weet niet meer hoelang ik dit gedaan heb maar het heeft gelukkig wel geholpen. zijn er meer mensen die puva hebben gehad?