[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardennamen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 10:59

Officieel gezien ben je te laat met het innemen, in je bijsluiter staat wat je moet doen bij het vergeten van 1 pil in de eerste week.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:29

ja idd, las ik ook al,
maar er wordt alleen gesproken van 7 dagen ervoor...
wat te doen dan erna bijv?

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:33

edit functie werkt niet, die maakt er een dubbelpost van Boos!
Laatst bijgewerkt door onbekend2 op 12-02-07 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:34

Citaat:
Haha, waarschijnlijk wel. Ik ben bang dat we ze spontaan vergeten, aangezien we ze ook nooit gebruiken.. Er werd me aan de telefoon verteld dat we een maand lang condooms moeten gebruiken, maar ik dacht dat het spiraal meteen werkzaam is.

mij is dat ook verteld.
Je kan namelijk niet 100% zeker weten of het spiraal goed zit. Ik moet mijn 1e menstruatie afwachten en dan een echo laten maken bij de gyneacoloog. Pas daarna mag ik weer zonder rubber vrijen.[/quote]

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:01

Ik blijf erbij dat condooms geen leuke dingen zijn. We zijn er echt zo onhandig mee en verleden week is er nog zo n onding grescheurd ook... En mijn vriend vindt het maar half zo leuk, dus hij verkiest eventjes de andere leuke dingen.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:46

Rhiannon schreef:
Citaat:
Haha, waarschijnlijk wel. Ik ben bang dat we ze spontaan vergeten, aangezien we ze ook nooit gebruiken.. Er werd me aan de telefoon verteld dat we een maand lang condooms moeten gebruiken, maar ik dacht dat het spiraal meteen werkzaam is.

mij is dat ook verteld.
Je kan namelijk niet 100% zeker weten of het spiraal goed zit. Ik moet mijn 1e menstruatie afwachten en dan een echo laten maken bij de gyneacoloog. Pas daarna mag ik weer zonder rubber vrijen.
[/quote]

Heel fijn, voordat mijn menstruatie weer vanzelf op gang is gekomen zijn we alweer een half jaar verder Boos!

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:25

Mijn 1e menstruatie na het plaatsen was ook 1 druppel ofzo. Als het te lang duurde kon ik ook eerder naar de gyn.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:00

Begin van de Januari (maandag avond) is het condoom geknapt bij mijn vriend, niet erg druk om gemaakt aangezien ik aan de pil ben maar nu kwam hij er woensdag avond mee dat ik de pil 1 dag was vergeten, dus heb ik donderdag morgen direct de morning after pil gehaald.
Ben daarna ook nog gewoon ongesteld geweest.
Nu is mijn vraag hoe groot de kans is dat ik zwanger ben? Heb zowieso een zwangerschapstest gehaald en die doe ik morgen avond.
En maakt dat met de test wat uit aangezien ik gewoon ongesteld wordt?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:19

Even zien... Maandag avond condoom geknapt, heb je de morning after pil dan nog binnen de 72 uur ingenomen en wanneer ben je exact je pil vergeten?

Trouwens gebeurt dat wel vaker met condooms bij mensen? Wij hebben het laatst ook gehad, erg vervelend Boos!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:06

binnen de 72 uur ja, ik slik de pil nooit zeg maar gelijk met die dag die der bij staat en wist niet eens dat ik hem vergeten was. Maar ik denk die nacht van te voren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:08

Nou als je die MAP binnen de 72 hebt genomen heb je een goede kans Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:39

Is het dan niet slim gewoon wat zorgvuldiger met de pil om te gaan...

Boev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:51

Ik zie dat er nogal wat mensen zijn die last krijgen van puistjes als ze micorgynon 30 slikken. Ik wil daar even iets anders tegenover stellen Lachen
Toen ik nog geen pil slikte was ik aan het begin van mijn menstruatie altijd 3 dagen ziek, echt ziek. Overgeven, diaree en mega krampen. Sinds ik micorgynon slik heb ik hier geen last meer van. En wat puistjes betreft, ik krijg alleen een beetje puistjes in de week dat ik ongesteld ben en de rest van de tijd ben ik puist-vrij Lachen

Wat ik hiermee wil aangeven, de pil werkt bij iedereen anders. Sluit dus niet vantevoren een pil uit omdat andere mensen daar minder goede ervaringen mee hebben. Het kan bij jou juist wel goed werken.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:07

Misser schreef:
Is het dan niet slim gewoon wat zorgvuldiger met de pil om te gaan...

Ik ben in die drie jaar dat ik de pil slik hem nog NOOIT vergeten.

Heb een test gedaan en ben niet zwanger gelukkig

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:43

Op dokters advies moet ik de pil (microgynon 30) doorblijven slikker zonder stop week. Wanneer er een bloeding opkomt pas een stop week in lassen. Toevallig mensen die ook doorslikken om bepaalde redenen? Zoja merken jullie ook verschil dat je niet tussendoor stopt?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:52

Ik heb het 1 keer gedaan tot nog toe, en ga het nu nog een keer doen. Puur omdat het me nu even niet uit komt ongesteld te worden. Ik merkte er de eerste keer wel veel van, werd misselijk e.d. beetje een in de war geraakt lichaam. Knipoog Verder was het erg handig. Ja

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:56

oke dokter had het erover dat ik nog maar z'n 5 to 6x per jaar ongesteld zou worden. Dus dat is wel weer lekker. Hoop dat ik niet veel last ga krijgen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:03

Millenium: ik slik altijd 3 strips na elkaar door, ik schakel nu weer over op nuvaring en daarmee ring iki ook telkens drie maand door. Ik vind het gewoon handig, krijg een lichtere menstruatie ook meestal.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:27

Zijn er mensen die ervaring hebben met droge ogen (icm lenzen) bij de pil? Toen ik met microgynon 30 begon flink gezeur gehad met ontstekingen, maar weet niet of er een verband was. Na 3 maanden femodeen en een maand niks slik ik nu microgynon 20 en de opticien constateerde weer een flinke irritatie door droge ogen. Maar had al een tijdje het idee dat m'n ogen weer droog waren dus heb geen idee of het door de pil kan komen...
In de bijsluiter staat het wel als zeldzame bijwerking. Dus iemand ervaring?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:05

Geen flauw idee... Ben je anders veranderd van omgeving? Hier op kot werkt de centrale verwarming een beetje te goed, ik moet 3 waterbakjes aan de verwarming hangen en geregeld het raam flink openzetten om droge ogen te vermijden. Verder kan het ook liggen aan de kwaliteit van je lenzen, hoe vaak je ze draagt, je ogen zelf...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:29

Kwaliteit van de lenzen is goed, zijn al bijna de meest zuurstofdoorlatende die er zijn volgens mij. Er zijn nu nieuwe lenzen voor me besteld die nog beter (en helaas nog duurder...) zijn. Het kan idd door honderden andere dingen komen en m'n ogen zijn ook niet meer zo 'makkelijk' na die eerder ontstekingen, maar vraag me toch af of het door die pil kan komen. Maar ja, dat is eigenlijk niet te onderzoeken.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:49

even een kort vraagje, ik moet de Morning after pil halen, moet dat bij mn eigen apotheek of bij een apotheek, de mijne zit niet zo dichtbij namelijk. Bloos
Edit: verder wil ik denk ik overstappen ik slik nu M30, maar voel me er niet fijn bij. iemand tips?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 01:18

MAP kan je overal halen, heb je ook geen simkaart voor nodig of zo. Prijs ergens 10 euro.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:27

heb hem al gehaald, hij is 13,90 voor 1 pil Nagelbijten / Gniffelen maar goed.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:32

poes schreef:
MAP kan je overal halen, heb je ook geen simkaart voor nodig of zo. Prijs ergens 10 euro.

Een simkaart? Mis ik iets? Haha!