Bang om over te geven, vaak misselijk..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Espoir_

Re: Bang om over te geven, vaak misselijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:02

Ja en wat ik dus ook heb, was ik gister vergeten.
Dan lig ik in bed, en dan maak ik mezelf misselijk door echt aan al die keren dat ik het heb zien liggen of geroken of heb gehoord te denken en dan kan ik zo spugen, maar gélukkig gebeurd dat niet altijd.
Ik wilde dus stewardess worden, vind vliegen echt heel leuk, maar ik heb nog maar 1x in een vliegtuig gezeten en uitgerekend gaat er een meisje naast mij spugen! Ik had gelukkig muziek in mn oren dus ik merkte t eerst niet totdat ik naar links keek! Verdrietig Maar ik durf dat gewoon niet omdat er best vaak mensen spugen in het vliegtuig.
Nu heb ik maar een andere opleiding gekozen wat ik echt jamemr vind..

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:39

ow, dat is heel vervelend. t idd heel rot, en soms moet je er idd dingen voor laten.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:49

Ik vind dat je dingen voor moet laten. Ik negeer het eigenlijk een beetje. Ik ga wel degelijk nog uit en ja ik pak de trein ook al zie ik er soms tegen op. Maar ik ga die dingen zeker niet uit de weg. Als je dat doet dan wil je er niets aan veranderen. Nu snap ik wel dat je je studies er aan aanpast. Ik wou ook eerst verpleegster worden. Wetende dat er dan mensen kunnen overgeven heb ik het zo gelaten... En natuurlijk ook voor die zware anatomie Lachen

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:51

daarom ben ik 2 weken geleden ook met de trein gegaan , gewoon al om te proberen, was maar een kwartiertje.
ik denk er nu zo ook niet aan, alleen als ik ergens heen moet, valt me toch onbewust meteen in., oh als ik maar niet misselijk word. ja en dan blijf ik eraan denken als ik daarheen moet.
mja, k kom er wel vanaf ooit,daargeloof ik wel in, t gaat nu al zo veel beter, kan er echt veel beter mee omgaan.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:29

Hmm, dit is voor t eerst dat ik dit topic lees en er komt zoooveel bekend voor!

Ik ben ook altijd bang om over te geven. En daarbij ook bang om andere mensen over te zien geven, want dan komt het er bij mij ook uit.
Mensen mogen bij mij in de buurt al geen boeren laten. Ik laat nooit boeren namelijk, alleen als ik moet overgeven. Dus ik zie die 2 samen. Als er dan toch iemand boert, begin ik al te kokhalzen.
Het is echt verschrikkelijk! Ik kan niet eens meer normaal mijn tandenpoetsen zonder te kokhalzen. Naar de tandarts is ook al een probleem.
Nu ben ik sinds 2 weken telkens heel erg misselijk savonds, en sinds een dag of 3-4 echt de hele dag. Scheve mond Ben er toevallig net voor naar de dokter geweest, maar die kon niets vinden.
Denk dus dat dat ook tussen mijn oren zit.
Ik durf ook minder goed thuis weg. Ik ben nu bij mijn ouders in NL, maar moet vanavond vliegen naar huis, en ik zit me nu al druk te maken daarover. Echt verschrikkelijk. Bloos

psvub

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:58

hoe is het met de mensen van dit topic ????

Met mijn aanvallen gaat het eigenlijk goed, alleen heb ik de laatste week dat ik snachts opeens wakker word en moet kokhalzen, dan heb ik gelukkig een glas water naast me bed staan en neem meteen 1 slok en dan is het weg. heel raar.

verder gaat het goed Haha! alleen me vriend wil dus op vakantie naar het buitenland met het vliegtuig, maar dat kan ik niet. Ik zal misschien nooit kunnen vliegen. dat vind ik heel erg want het lijkt me heel leuk. iemand tips daarvoor? vliegen jullie wel gewoon?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:59

ik vlieg gewoon Ja ik probeer wel in het liegtuig naast mensen te zitten die ik ken,zodat ik zeker weet dat er niemand naast mij reisziek wordt Lachen als het voor of achter me gebeurt kan het me veel minder schelen,maar naast me is té erg!als ik maar naast 1 iemand kan zitten die ik ken,ga ik aan het raampje zitten,dus lansg die kant kan ik ook niemand zien overgeven Haha! en ook,overgeven in het vliegtuig vind ik ook niet zo erg,dat is reisziekte,dus niet besmettelijk Lachen

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:42

Gister had ik toch weer iets raars! Mn moeder was jarig dus we zaten met zn alle aan tafel, ook de moeder van mn moeder d'r vriend die dus helemaal dement is! En ze zat al zeker 10 minuten met 1 worteltje in dr mond totdat ze ineens heel erg ging hoesten, ik dacht echt dat ze moest spugen! Ik kon er echt niet netjes naast blijven zitten, ben toen dus de kamer uitgerend en moest toen echt heel hard huilen, kom ik terug niks gebeurd, zitten ze mij gewoon uit te lachen Verward. Dat was echt zoo stom van ze! Ik begon echt te trillen en had t gewoon koud! En mn moeder zei echt zo dat ik me eigen zo aanstel!

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:15

dat heb i kdus ook als ik ook al maar denk dat iemand bij mij in de buurt gaat overgeven me maag draaid om en dan loop ik zo ver mogelijk weg en loop ik helemaal te trillen!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:23

Chiqa schreef:
Dit is geen emetofobie hoor...
Dan kots je namelijk NIET hoe ziek je ook bent.

Eeh. Dat is volgens mij niet zo. Emetofobie is gewoon algemeen de angst voor overgeven. Emetofoben geven ook gewoon over. Knipoog

Ik heb ook een, nu nog, lichte vorm van emetofobie.

Dus als er iemand is dit tips of andere informatie oid heeft voor mij. Dan zou ik echt errug graag horen(via pb of hier. Knipoog).

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:20

Nou ik ga dus (ja héél raar misschien) in een soort therapie bij de moeder van mn vriend. (Schoonmoeder dus gewoon Tong uitsteken)
Zij heeft allemaal cursussen gevolgd en toen ik het vertelde zei ze meteen van dat het in de negatieve stroomlijn zit ofzo?! Ze heeft dan van die drukplekken of iets ik weet het nog niet precies. In ieder geval als het zover is laat ik het jullie weten! Knipoog Lijkt me zó geweldig om daar vanaf te komen he!

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:15

DebbieY schreef:
Nou ik ga dus (ja héél raar misschien) in een soort therapie bij de moeder van mn vriend. (Schoonmoeder dus gewoon Tong uitsteken)
Zij heeft allemaal cursussen gevolgd en toen ik het vertelde zei ze meteen van dat het in de negatieve stroomlijn zit ofzo?! Ze heeft dan van die drukplekken of iets ik weet het nog niet precies. In ieder geval als het zover is laat ik het jullie weten! Knipoog Lijkt me zó geweldig om daar vanaf te komen he!

mij lijkt het ook geweldig om ervanaf te komen ,dan kan ik eindelijk weer leven Tong uitsteken
maar die drukplekken enz he, wat doet dat dan? zorgt dat dat je gaat overgeven of wat?
mijn vader heeft ook al aangeboden om er gewoon mee geconfronteert te worden elke week een paar x dat ik eraan wen. Maar dat durft ik niet, daar ben ik bang voor.

Houd me aub op de hoogte van dat !!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:29

Mango_ schreef:
Chiqa schreef:
Dit is geen emetofobie hoor...
Dan kots je namelijk NIET hoe ziek je ook bent.

Eeh. Dat is volgens mij niet zo. Emetofobie is gewoon algemeen de angst voor overgeven. Emetofoben geven ook gewoon over. Knipoog

Dus als er iemand is dit tips of andere informatie oid heeft voor mij. Dan zou ik echt errug graag horen(via pb of hier. Knipoog).

Ik denk dat Chiqa gelijk heeft.
Ik heb ook emetofobie en ik kots NIET.Ik heb een keer (ik weet zelfs de datum nog,27 oktober 1990)een hele nacht buiten heen en weer gelopen over het erf met mijn maaginhoud in mijn slokdarm.Overgeven ho maar.Gelukkig ben ik nooit tot bijna nooit misselijk maar ik denk dat ik daarom ook weer juist emetofobie heb.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:01

protonja schreef:
DebbieY schreef:

mij lijkt het ook geweldig om ervanaf te komen ,dan kan ik eindelijk weer leven Tong uitsteken
maar die drukplekken enz he, wat doet dat dan? zorgt dat dat je gaat overgeven of wat?
mijn vader heeft ook al aangeboden om er gewoon mee geconfronteert te worden elke week een paar x dat ik eraan wen. Maar dat durft ik niet, daar ben ik bang voor.

Houd me aub op de hoogte van dat !!

Nee joh niet zo dat je gaat overgeven hoor! Haha, ja ik weet het niet precies! Het is meer zegmaar soort chinees geneeskunde, ik weet het net precies hoor, ik zal t is aan dr vragen!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:08

DebbieY schreef:
Gister had ik toch weer iets raars! Mn moeder was jarig dus we zaten met zn alle aan tafel, ook de moeder van mn moeder d'r vriend die dus helemaal dement is! En ze zat al zeker 10 minuten met 1 worteltje in dr mond totdat ze ineens heel erg ging hoesten, ik dacht echt dat ze moest spugen! Ik kon er echt niet netjes naast blijven zitten, ben toen dus de kamer uitgerend en moest toen echt heel hard huilen, kom ik terug niks gebeurd, zitten ze mij gewoon uit te lachen Verward. Dat was echt zoo stom van ze! Ik begon echt te trillen en had t gewoon koud! En mn moeder zei echt zo dat ik me eigen zo aanstel!

niets van aantrekken,zo reageren de mensen die het niet snappen. Hier thuis zeiden ze ook altijd dat ik me gewoon aanstelde en dat ik aandacht wou (zogezegd kon ik er niet tegen als alle aandacht naar de zieke ging) tot ik ontdekte dat het dus wel echt een fobie is,dus een echt angst. Ik heb hun vanalles op internet laten zien en van toen af hebben ze er iets meer 'respect' voor. Ze lachen me niet meer uit en proberen me te kalmeren als er iemand moet overgeven.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:15

bij mij hebben ze er nu ook meer respect voor, althans mijn ouders. de rest van mijn familie weet het niet, en mijn schoonfamilie ook niet, dat durf k toch niet te vertellen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:30

ik zeg het gewoon tegen hun Ja ze kijken dan wel ff raar Tong uitsteken maja het is beter het gewoon te zeggen dan te verbergen ofzo,want dat lukt toch niet als het zover is.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:07

FlairS schreef:
Mango_ schreef:

Ik denk dat Chiqa gelijk heeft.
Ik heb ook emetofobie en ik kots NIET.Ik heb een keer (ik weet zelfs de datum nog,27 oktober 1990)een hele nacht buiten heen en weer gelopen over het erf met mijn maaginhoud in mijn slokdarm.Overgeven ho maar.Gelukkig ben ik nooit tot bijna nooit misselijk maar ik denk dat ik daarom ook weer juist emetofobie heb.

Dat klopt echt niet. Ik praat met genoeg emetofoben die ook echt die fobie hebben. En toch zeker wel eens overgeven. Knipoog

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:17

ik weet zeker dat ik de fobie heb, en moet er niet echt van overgeven, maar t is bij mij ook echt t idee, ik maak mezelf misselijk, ik ben het niet echt in me maag. niet zo althanx dat ik echt zou moeten overgeven, of ik houd het gewoon zo erg tegen. de laatste keer dat ik heb moeten overgeven was ook dik 4 jaar geleden ofzow.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:06

protonja schreef:
ik weet zeker dat ik de fobie heb, en moet er niet echt van overgeven, maar t is bij mij ook echt t idee, ik maak mezelf misselijk, ik ben het niet echt in me maag. niet zo althanx dat ik echt zou moeten overgeven, of ik houd het gewoon zo erg tegen. de laatste keer dat ik heb moeten overgeven was ook dik 4 jaar geleden ofzow.

Dat 'ik maak mezelf misselijk' heb ik ook heel erg.

Bij het minste of geringste blijf ik de hele tijd tegen mezelf in mn hoofd zeggen(onbewust); Je bent misselijk enz. Scheve mond

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:48

jah,, helaas wel...
bah, wie heeft dit toch uitgevonden.. kon ik mijn hoofd dan maar leeg maken Tong uitsteken Boos! grr.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:00

Dancie schreef:
ik spuug ook als een ander spuugt ik weet niet waarom.
ik vind dit niet leuk enm probeer het altijd intehouden omdat ik niet durf te spugen. Zelf snap ik niet waarom niet.

Dat heeft iedereen wel Knipoog
DebbieY schreef:

Ik ken het ja.. hier in huis weten ze inmiddels hoe of wat, maar ik raak ook zo vreselijk in paniek...
Het is zelfs zo dat ik eerder weet dan mijn broertje wanneer hij gaat overgeven. Zo erg voel ik het aan.
Dan ren ik naar de schuur en kom er pas uit wanneer ik zeker weet dat het 'veilig' is Bloos

Ik kan ook zelf niet overgeven.
Ik ben soms wel een week ziek en buikpijnerg, omdat ik niet kan en durf.

Ik denk dat als het me toch zou gebeuren ik er van paniek in zou stikken...

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:59

Dit topic is een beetje doodgebloeid wat ik eigenlijk erg jammer vind.
Graag zou ik toch van mensen nog willen horen wat ze eraan gedaan hebben en wat ze eraan doen.Momenteel ben ik er achter dat ik toch echt een vorm van emetofobie heb en geen angststoornissen.Via www.stichtingemetofobie.nl probeer ik ervaringen te vinden en oplossingen te zoeken zodat mijn leven dragelijker gaat worden.Maar de mensen van dit topic hebben er ook last van misschien zijn er vorderingen die jullie met me willen delen?

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 18:04

Nou hier ben ik dan weer eens Lachen Ik dacht opeens; huh, mijn topic weer bovenaan! Dan moet je even reageren hé Lachen Met mij gaat het de laatste tijd echt super! Ik heb al wel 2 maanden geen last meer gehad, maar ik zeg niet dat ik er vanaf ben, want heb al eens eerder te vroeg gejuigt.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:18

@TS: ik heb precies hetzelfde. Maar, ik heb het veel minder als ik rustig ben. Als ik weinig heb om over te stressen merk ik 's avonds niks, met andere woorden, ben ik dus niet misselijk. Terwijl als ik naar de universiteit moet en opdrachten moet afmaken en schilderijen moet afleveren en dat nog niet af is enz enz, dan ben ik elke avond steevast kotsmisselijk. Maar als ik dus niet veel aan mijn hoofd heb, gaat het ook weer weg. Misschien is dat bij jou dus ook de reden dat het nu weg is?