Ziek én alleen....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Ziek én alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:51

Trage hartslag
Waarschijnlijke oorzaken :
• normaal, u bent fit
• hartblock
• sommige medicijnen, zoals beta-blokkers

Mogelijke oorzaken :
• onderactieve schildklier
• sick sinus syndroom ( een vorm van bradycardie, vertraagd hartritme)

Zeldzame oorzaken :
• ziekte van de hartspier
• aangeboren afwijkingen

Hulpmiddelen :
• kontroleer of u uw medicatie heeft genomen als voorgeschreven

Kontakteer uw arts indien :
• tenzij u een normaal traag hartritme heeft of zeer fit bent, kontakteert u best steeds uw arts.
• U ook andere symptomen heeft zoals borstpijn, kortademigheid, hevig zweten, duizeligheid, braken, misselijkheid of zich algemeen niet goed voelt, gaat u best onmiddellijk naar de arts.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=235

Ziekte van Lyme kan ook trage hartslag geven:
ftp.castel.nl/~voss01/artsen/lyme.htm

Ook interessant:
http://www.guidant.nl/Patient/Condition ... auses.aspx

Heel veel succes iig...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:23

Mijn moeder heeft een ''ziekte'' ook aan der evenwichtsorgaan.
Heeft ze overgehouden aan een whiplash ( sorry weet niet of ik het zo goed typ)
Ze hebben bij haar al heel veel onderzoeken gedaan.
Ze kunnen als je er iets aanhebt je in iedergeval niet aan genezen.
Als je vragen hebt stel ze maar wil ze best aan mijn moeder ''door'' stellen voor je.
Ze loopt er nu al 4 jaar mee en slikt de maximum dosis van betacidine,dus kan je over evenwihts organen een heleboel vertellen .

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:29

Hey Booga,
ik heb je verhaal even zitten lezen..
Vraagje, hoe is het met je ogen?? Kun je normaal kijken of hebje dubbel beeld?
Ik heb zelf namelijk ook al eens iets aan mijn ogen gehad en door dubbel beeld was ik heel duizelig en misselijk(ieder keer als ik rechtop ging zit moest ik overgeven)...Ik weet gelukkig waardoor dat kwam maar ik was er heel erg ziek van.

Heel veel sterkte in ieder geval en hopelijk weet je snel de oorzaak Scheve mond
Laatst bijgewerkt door AnjaKos op 04-04-07 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:32

Sorry, misschien reageer ik als spuit11, maar ben je gecontroleerd op B12 ?

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:38

Zo meid, wat moet jij een hel doorgaan zeg!
Is er nu al iets uit of niet?
En hoe staat het met je werk??
Dikke knuffel voor jou Ach gut

(Je hebt trouwens een gave Heidewachtel, wij hebben er ook 1.. Die probeert me altijd te troosten als ik me alleen voel.. Doet die van jou dat ook?)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:05

Hoe traag is traag?
Verder kan het op zich wel dat je bij je huisarts bij de evenwichtsproeven geen klachten had, met name als je rustig aan hebt gedaan sinds die tijd. Door regelmatig rusten en bepaalde situaties te vermijden kunnen er kleine klontjes in de vloeistof van je evenwichtsorgaan ontstaan. De enige manier is om de zaak weer in beweging te brengen en te zorgen dat het signaal in het evenwichtsorgaan uitdooft tot een normaal niveau. Dan worden de klachten vanzelf beter.

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 18:26

Wow, even niet geweest en ineens weer een boel reacties.

Mijn b12 is goed, ogen ook, en hoe traag traag is weet ik niet. 20 april moet ik naar de cardioloog.
Ondertussen heb ik wel gemerkt dat bij een verdoving (verstandskies moest eruit) , mijn hartslag ineens omhoog gaat en ik dus zo beroerd als een konijn word.
Vandaag naar de tandarts geweest, vorige week is mijn verstandskies eruit gesneden en ik bleef onwijze pijn houden. Ik naar de tandarts toe, bleek dat de hechtingen zo megastrak zaten..... Koe
Volgende week, vrijdag de dertiende mag de andere eruit, heb nu al zin Boos!

Maandag reactie gehad via de bond, dat mijn werkgever accoord gaat met het voorstel van de ontslagregeling, dit is in principe goed nieuws. Nu dus nog tekenen (we hebben alles uitgebreid doorgenomen en doorgesproken) en dan komt er misschien een beetje rust in de tent.

Merk dat ik helemaal op ben, loop de hele dag te huilen, om niks, voel me vreselijk alleen en ben opstandig en verdrietig tegelijk.
Ben zo moe als een hond en strakkies moet ik nog rijden......heb niet zoveel zin, maar het is mijn dag en misschien knap ik er wel van op.

thanks voor jullie berichtjes Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:23

20 april, nog even doorbijten dus, bah..
Wel fijn dat het nu wat je wer betreft mooi geregeld is, want dat is zo belangrijk als je je zo ellendig voelt, rust.

Succes volgende week, vrijdag de 13e, gaat vast mee vallen deze keer Knipoog

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 17:45

Tsja, duurt nog even ja, maar goed we zien wel. Lag vand e week weer gestrekt, helemaal weg.
Hoop dat dit dan de oorzaak is en er niet weeeeeeeeeeer verder gekeken moet gaan worden.

Die tandarts, ach, zullen we daar van zeggen. Van de verdoving weet ik nu en ik zal vragen of hij mijn bakkes niet zo strak op elkaar wil naaien, lijkt me een goed plan Bloos

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:45

Gelukkig heb je je humor nog Haha!
Je wilt niet weten hoe hard tandartsen je soms pijn laten lijden!

Maar héél veel succes de 20ste! Ik hoop dat ze het nu eindelijk gevonden hebben hoor, want je bent nu toch wel té lang bezig!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:17

Hey Booga, hoe is het nu met je en hoe zijn je onderzoeken gegaan?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 20:21

Goh, dat valt allemaal niet mee. Ik wens je heel veel sterkte, en zal aan je denken. Het is geen makkelijke periode waarin je nu zit. Maar probeer positief te blijven, hoe moeilijk het ook is. Dat is het enige, wat je nog overeind, kan houden. Echt waar, probeer het, zolang het je lukt, en je het kan. Ik kan me voorstellen, dat je je heel erg rot voelt, en veel verdriet hebt. Ik hoop op betere tijden voor je, en wens je alle goeds toe.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 23:05

Is er niemand die contact met haar heeft?Zoals ik het kan bekijken is zij voor het laatst op 15 april op Bokt geweest;Althans toen heeft ze voor het laatst iets gepost.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:08

Ik heb ook al een tijdje niks van haar gehoord (had regelmatig contact via PM, maar op mijn laatste 2 berichtjes geen reactie meer gehad). Ik begreep dat haar computer kapot was, dat was i.i.g. een maandje terug het geval...
Ik hoop dus maar dat dat de reden voor haar afwezigheid is en dat het niets met haar gezondheid te maken heeft!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:50

Hopelijk is ze weer gauw online of heeft ze een abbo op haar topic, danz iet ze via dr mail als ze ergens op een pc kan dat het topic nog loopt..hoop dat alles goed is idd..

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 11:09

Pffff, weer even op bokt.
Is hier een grote bak ellende.
Papieren van m'n werk zijn richting kantonrechter, mag NIET solliciteren nog, maar moet wel per 1 augustus een andere baan hebben Boos! Het gaat nu financieel al niet meer Huilen
Na de neuroloog werd het de cardioloog, ook niks gevonden , behalve dat ik een sporthart heb.

Vorige week weer bij de huisarts....diagnose Meniere......
Heb heel veel aanvallen gehad afgelopen 2 weken, met vallen tegen tafels en zo....

Ben het een beetje beu allemaal.

dozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:24

dozo schreef:
Als ik je verhaal zo hoor lijkt het idd op de ziekte of syndroom van Meniere.
Op mijn 23e begon ik met dezelfde klachten als jij, draaiduizelingen, overgeven, doof oor, tinteling in mijn arm/hand en het gevoel alsof je op eieren loopt.
Ben bij de KNO-arts belandt en deze heeft alle Meniere testen gedaan en de uitslag was ziekte van Meniere. Kreeg een hele batterij medicijnen mee, Zeroxat tegen duizeligheid en Sinnarisinum tegen de misselijkheid. Na een jaar was ik mijn baan kwijt omdat ik om de haverklap op de grond lag (mijn toenmalige baas vond het aanstellerij) Middels een kort geding heeft de rechter besloten het arbeidskontrakt te verbreken i.v.m. een verstoorde arbeidsverhouding!
Op mijn 26e heb ik mijn hele levensritme omgegooid en direct gestopt met de medicijnen.
Met de medicatie was ik net zo ziek, liep alleen als een zombie rond.

De belangrijkste dingen die mij enorm geholpen hebben zijn:
Op gewicht blijven (geen overgewicht).
Gezond eten.
Ademhalings training gevolgt (was doodsbang om een aanval te krijgen en dus ging ik verkeert ademen).
De aller belangrijkste...... Rust, Regelmaat en Ritme!!!

Inmiddels ben ik 35 jaar en al 8 jaar filiaalmanager bij een brillenwinkel!!

Heel veel sterkte en dring erop aan bij je huisarts om aktie te ondernemen!!!!

Lieve meid, beetje jammer dat ik het in september 2006 al had aangegeven.
Verval niet in een depressie maar bespreek met je huisarts wat je voelt!
Heel veel sterkte!!! Ach gut

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 11:30

Hoi Dozo,

er waren er meer die het aan hadden gegeven, ook een lieve vriendin van mij, die het ook heeft.
Aan haar heb ik nu veel steun.
Heb nu betahistine, en moet over een maand terugkomen bij de huisarts, helaas heb ik geen fijne huisarts
Loop even onwijs met mijn ziel onder mijn arm en mezelf ontzettend in de weg.
Kom er wel weer uit, zijn ergere dingen, maar voor nu...pfffffffff

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:48

Hey Booga, gelukkig dat we wat van je horen, ook al is het met wat minder leuk nieuws.
Wat meniere betreft, nu weet je éindelijk wat het is en ik hoop dat ook dat ze verder door onderzoeken. Vind het nl wat vreemd dat uitgerekend je HA na al die tijd opeens wel meniere vaststeld, had dat niet eerder gekunt?
Of is dat een ziekte, net als ME, als je al het andere niet hebt, dan dat?
he verdarrie joh, je baan ook nog...ik heb denk ik een stukje gemist dat het bij het kantongerecht terecht is gekomen, maar dat je intussen niet mag solliciteren? Komt dat doordat je steeds zo ziek was?

Sjee Booga, een hele hoop gedoe nu eventjes, ik wil je veel sterkte wensen..

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:55

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik heb een tumor gehad in mijn hersenen en had als klachten ook:
*flauwvallen
*overgeven, misselijk
*last van evenwicht

Heb je ook hoofdpijn ?
Mischien heb je hier helemaal niks aan, of zijn er al scans gemaakt van je hoofd, maar ik denk ik zeg het maar even Lachen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:23

heb heel het topic met verbazing gevolgd. wat moet dit een hel voor je zijn. ik zou als ik jou was zoizo van ha veranderen. dat heb ik ook een keer gedaan toen mijn ha me niet verder wilde helpen. ik hoop maar dat ze iets voor je kunnen doen. wat ik alleen niet snapte aan het begin van je topic is dat je (toen) nog steeds auto reed? weet je wel hoe gevaarlijk dat is? je kunt er niet alleen jezelf, maar ook andere weggebruikers mee in gevaaar brengen. ik hoop dat je daar inmiddels mee gestopt bent. hoe is het nu met je werk? al iets duidelijk? ik wens je heel heel veel sterkte en als je wilt mag je me altijd pben.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:40

hoi, het klinkt allemaal heel bekent en mijn huisarts stuurde me ook van het kastje naar de muur, uiteindelijk denken ze dus dat het de ziekte van meniëre is , ik heb ups en downs zo gaat het een tijdje goed en dan begint de ellende weer, en dan ben ik blij dat ik iemand kan bellen want het is angstig, ik kon niet eens uit mijn bed komen om te gaan plassen , zo duizelig, nou had ik het laatst weer maar ben doorgestuurd naar de kno arts , en die vondt proppen in mijn oor wat dan weer je evenwichtsoorgaan in de war brengt aangezien je daar dan toch gevoelig voor bent, na het schoonmaken ging het weer een stuk beter, dus laat je oren goed nakijken,
en dan stress erbij maakt het alleen nog maar erger

sterkte