nee, het zal toch niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: nee, het zal toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:39

Joyckuh schreef:
Ennu: Ik heb tegen mijn moeder gezegd dat ik nog niet ongesteld was geworden, ze is gelukkig niet boos geworden en me vader trouwens ook niet Lachen Ik woon ook nog steeds thuis

Desiree: Dan zijn vrijwel alle tienermoeders die ik ken uitzonderingen Knipoog En ik ken er echt heel veel! Allemaal nemen ze hun verantwoordelijkheid, de meeste zijn nog samen met de vader, andere hebben een goede omgangsregeling, er zijn er maar een aantal waarbij de vader er inderdaad niks mee te maken wil hebben. Ook werken de meeste van deze meiden, een aantal gaan er nog naar school. Mensen hebben altijd een erg negatief beeld van tienermoeders terwijl de werkelijkheid vaak zo anders is he...

WAt typisch. Ik ken er namelijk geen een. IN wat voor wereld leef jij dan? Of kom je via je werk er mee in aanraking of zo?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:41

Armaris schreef:
Liezel1 schreef:
je mag trouwen op je 16e met toestemming van je ouders, en bij KB zelfs al voor je 16e.....
het is dus echt onzin dat de vader dan de bak in draait...
als jij op je 16e trouwt en op je 17e een kleine hebt, kan dat hier allemaal... dus denk even na en zoek iets op voordat je hier de boel komt stangen...

TS is nog 15

dat was ter illustratie van de positie van een minderjarige...wettelijk gezien is er al min of meer rekening mee gehouden dat je kinderen kunt krijgen als je zelf nog minderjarig bent...

Desiree

Jennasilver schreef:
Hoi Ennu
Wat ik bedoelde van jeugd weggooien is niet alleen uitgaan. Ik was /ben zelf ook niet zo'n feestbeest maar het zijn gewoon kleine dingen die je mist. De verantwoordelijk is erg groot. Je kan niet uitslapen ook niet als je baby de hele nacht heeft gehuild. Er kan nooit zomaar iets worden gedaan alles bestaat uit schema's. Ik weet niet goed hoe ik je moet uitleggen wat ik bedoel.
Doordat ik de kinderopvang niet kon betalen kon ik geen HBO verpleegkundige doen. Dat vind ik erg jammer. Ik ben dol op paarden wist niet dat het in me zat, maar doordat ik mijn kinderen heb kan ik niet zo vaak rijden en ook al rijden ze zelf al ze willen vaak niet mee of met tegenzin. En als ik rijdt maken ze met zijn drieeen ruzie met elkaar. Dus dan blijft alleen het week-end over maar dan vind mijn man het niet leuk als ik weg ga. Ik probeer je met deze voorbeeld te laten zien dat je veel moet opofferen. Ik heb vaak geen oppas maar ik vind ook niet dat ik mijn kinderen bij andere mensen moet opzadelen. Ik ben erg blij dat je positief ben en je ouders zullen na de shock vast wel voor je klaar staan. Misschien een voordeel van mijn kindjes was zo gemotiveerd om mijn opleiding af te maken dat ik best geslaagde was. Nogmaals mijn kinderen zijn alles voor me en zo ze voor geen goud willen missen.
En waar een wil is is een weg. Volgens mij kan jij dit aan. Je mag me altijd Pb en.

Heel goed dat je dit zo zegt. Naar jou luisteren ze misschien.

Het is echter niet zo dat ik een abortus wil aanpraten. Om wat jij zegt: je zou je kinderen voor geen goud meer willen missen. DAn heb je dus ook geen spijt dat ze er zijn. VAn abortus krijgt men wel weer vaak spijt.

Armaris

maximiliaan schreef:
Ja ze wil toch ook niet trouwen of wel?
Daar heeft ze het helemaal niet over gehad.
Het gaat er hier gewoon om dat je een belachlijk harde reactie uit tegen over de TS terwijl zij zich al gigantisch stinkmodder voelt, het is gewoon erg ziek van je dat je het er op zo'n manier nog is lekker inwrijft!
Besef dat je hier een kwestbaar meisje veel pijn mee kan doen! En waarom? Alleen omdat jij je er dan beter bij voelt?

Ik voel me er absoluut niet beter bij.
Ik wil haar waarschuwen!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:44

Armaris schreef:
Liezel1 schreef:
je mag trouwen op je 16e met toestemming van je ouders, en bij KB zelfs al voor je 16e.....
het is dus echt onzin dat de vader dan de bak in draait...
als jij op je 16e trouwt en op je 17e een kleine hebt, kan dat hier allemaal... dus denk even na en zoek iets op voordat je hier de boel komt stangen...

TS is nog 15

Bijna 16 toch? Dus over 9 maanden zeker al 16.

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:45

Je had ook gewoon kunnen zegge:

Ts misschien reageert je vriend zo omdat hij bang is dat hij word aangegeven, misschien durft hij daarom niet bij jou en het kindje te blijven?

ipv van je helemaal rot te lachen en er achter te zetten dat je die vriend groot gelijk geeft!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:46

maximiliaan schreef:
Oh my god wat ben jij dom zeg!!
In de wet staat toch niet dat iets wordt gedoogd of wel?
Er zijn wetten en die worden gedoogd slimmerd!

En zei hoeft helemaal de vader niet aan te geven, als zij haar kindje aangeeft bij de gemeente dan word heus de vader niet opgepakt, er zijn toch genoeg tienermoeders met oudere vrienden zoals je op bokt kan lezen en die zit toch niet in de bak of wel?

Sowieso ligt Enne qua inteligentie niveau een stuk hoger dan jij, je kan gewoon normaal zeggen als je het er niet mee eens bent met haar besluit of dat je het onverantwoordelijk vind van haar hoe ze met de pil is omgegaan!
Volwasse mensen praten normaal met elkaar en uiten niet van dit soort debiele reactie's.. Enne ziet tenminste wel de consequenties van haar daden onder ogen en neemt er de verantwoordelijkheid voor! Aan jou reactie te lezen zou jij dat niet kunnen!

Ik ben helemaa niet dom!
Ze MOET de vader aangeven!En als er later de baby wilt weten wie de vader wilt?Dan komt het alsnog aan het licht.

Bovendien kan je niet na 1 reactie besluiten wat ik wel of niet kan.

En voor de zekerheid

http://www.mobiel-pleegzorg.nl/hoezitda ... hoe016.htm

En het is van NL afkomstig dus de wetten zijn niet anders!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:46

maximiliaan schreef:
Je had ook gewoon kunnen zegge:

Ts misschien reageert je vriend zo omdat hij bang is dat hij word aangegeven, misschien durft hij daarom niet bij jou en het kindje te blijven?

ipv van je helemaal rot te lachen en er achter te zetten dat je die vriend groot gelijk geeft!

Misschien wel ja.Misschien ook niet.

Het klinkt bot maar ik vind het onverantwoord,zeker als je weet dat het strafbaar is!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:47

Armaris schreef:
Ik wil haar waarschuwen!

Dan zal je je moeten realiseren dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn. Oftewel, jouw reactie is dusdanig onaardig, dat TS niet naar je zal luisteren, hoe goed je het ook bedoelt. En ík maakte uit jouw eerste post niet op dat je wilde waarschuwen. Het enige dat ik erin las was dat je TS belachelijk wilde maken.

Misschien moet je toch eens eerst je woorden nog eens overdenken voordat je op 'verzenden' drukt.

En uit reacties van anderen en jouw reacties dáár weer op, merk ik daar nog niet veel van...

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:48

Dat maakt nog niets uit.Ze is inderdaad bijna zestien maar ze heeft voor haar 16e seks gehad.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:48

Citaat:
Het is dus strafbaar gemeenschap te hebben met iemand beneden de 16 jaar. Of hij of zij het nu gewild heeft of niet. Nu wordt er onderscheid gemaakt tussen personen beneden de 12 en personen tussen de 12 en 16 jaar. Het is beide strafbaar, echter vervolging van degene die gemeenschap heeft met een persoon tussen de 12 en 16 jaar vindt alleen plaats als hierover een klacht is ingediend (het is een zogenaamd klachtdelict3 ).

Als ze geen klacht indient tegen hem (wat ze neem ik aan niet doet en haar ouders ook niet) is er niets aan de hand ook niet als ze de baby aangeeft.
Laatst bijgewerkt door Charaz op 14-08-06 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:49

Ja het staat in de wet maar het word gedoogd
Weet je überhaupt wel wat dat inhoud?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:49

Charos schreef:
Citaat:
Het is dus strafbaar gemeenschap te hebben met iemand beneden de 16 jaar. Of hij of zij het nu gewild heeft of niet. Nu wordt er onderscheid gemaakt tussen personen beneden de 12 en personen tussen de 12 en 16 jaar. Het is beide strafbaar, echter vervolging van degene die gemeenschap heeft met een persoon tussen de 12 en 16 jaar vindt alleen plaats als hierover een klacht is ingediend (het is een zogenaamd klachtdelict3 ).

Ze MOET dus helemaal niets.

Waar lees je dat nou?
Als er een klacht is ingediend ja,dat kan altijd gebeuren

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:50

Armaris: een baby moet inderdaad aangegeven worden, maar in NL hoef je de vader niet te kennen, en hoeft er geen vader bekend te zijn. De vader kan gewoon anoniem zijn. Sterker, als er geen huwelijk of geregistreerd partnerschap is, kán de vader zelfs geen aangifte doen, en moet hij zijn kind apart erkennen, als hij dat wil.

Edit: suffe typo.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:50

Jeej doe eens normaal zeg! Kinderen van 12 en zelfs jonger hebben tegenwoordig al seks!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:51

Citaat:
Tot het indienen van een klacht is bevoegd, het slachtoffer, de met het gezag belaste ouder4 en de Raad voor de Kinderbescherming.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:51

Ibbel schreef:
Armaris: een baby moet inderdaad aangegeven worden, maar in NL hoef je de vader niet te kennen, en hoeft er geen vader bekend te zijn. De vader kan gewoon anoniem zijn. Sterker, als er geen huwelijk of geregistreerd vaderschap is, kán de vader zelfs geen aangifte doen, en moet hij zijn kind apart erkennen, als hij dat wil.

ik neem aan dat dit partnerschap moet zijn?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:54

Ibbel schreef:
Armaris: een baby moet inderdaad aangegeven worden, maar in NL hoef je de vader niet te kennen, en hoeft er geen vader bekend te zijn. De vader kan gewoon anoniem zijn. Sterker, als er geen huwelijk of geregistreerd partnerschap is, kán de vader zelfs geen aangifte doen, en moet hij zijn kind apart erkennen, als hij dat wil.

Edit: suffe typo.

Ja inderdaad, dat gebeurt maar al te vaker .

Maar wat heb je dan,als vader?Niets,want je mag je kind niet herkennen.Is dat dan menselijk?

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:56

Ja nu spreek je jezelf een beetje tegen

Je zegt ja inderdaad maar net zeg je nog dat ze de vader moet aangeven en dat hij dan de bak indraait.. Ibbel zegt dus van niet, de vader kan anoniem blijven

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:59

maximiliaan schreef:
Ja nu spreek je jezelf een beetje tegen

Je zegt ja inderdaad maar net zeg je nog dat ze de vader moet aangeven en dat hij dan de bak indraait.. Ibbel zegt dus van niet, de vader kan anoniem blijven

Kijk,

Je kan niet voor eeuwig verzwijgen wie de vader is van de baby,ooit komt het aan het licht.
En vind de vader dat zo leuk?

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:01

Mensen, ik denk niet dat ennu op zo´n discussie in dit topic zit te wachtten, als jullie je er zo druk over willen maken maakt dan een apart topic met: Hoe zit het als je zwanger word als minderjarige? Of iets in die richting, In dit topic heeft niemand er wat aan!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:04

Armaris schreef:

Maar wat heb je dan,als vader?Niets,want je mag je kind niet herkennen.Is dat dan menselijk?

Je mag als vader je kind best herkennen, denk dat jij erkennen bedoelt Clown

Maar als je als vader je kind niet erkent betekend het nog niet dat je je kind nooit mag zien ofzo (je kan alleen niet op de wet terugvallen om omgang af te dwingen en medezeggenschap). Als de vader doodgaat krijgt het kind alleen geen erfenis en als er iets met de moeder gebeurt kan hij geen aanspraak maken op de voogdij. Maar zolang een moeder geen klacht gaat indienen kan de vader het kind gewoon erkennen (dat gebeurt met toestemming van de moeder)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:06

Armaris schreef:
Kijk,

Je kan niet voor eeuwig verzwijgen wie de vader is van de baby,ooit komt het aan het licht.
En vind de vader dat zo leuk?

Anoniem zijn voor de wet is wat anders dan gewone anonimiteit. (er staat geen kgb te contolleren of er een man stiekem het kind komt bezoeken)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:10

Lisjuh87 schreef:
Jeej doe eens normaal zeg! Kinderen van 12 en zelfs jonger hebben tegenwoordig al seks!

Hm, ik vind dat verre van normaal.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:11

zo lang er geen aanklacht ingediend wordt door de bezwangerde of ouders dan is er niks aan de hand en kan de vader het kind gewoon erkennen.
Snap niet waar die *** zich zo druk om maakt. Rolleyes