Microgynon 30 en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Microgynon 30 en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:28

shadowflower schreef:
ik ga er mee stoppen waarschijnlijk .Ik heb er nooit problemen mee gehad maar mijn moeder kwam ermee dat je meer kans op kanker hebt . en aangezien ik toch geen vriend heb op dit moment . stel dat ik toch weer een vriend krijg dat neem ik meteen de pil weer . van de winter probeer ik zoiezo te stoppen en dan de zomers vind ik het wel handig .

je moeder heeft gelijk

net als met roken en kanker moet je er wel aanleg voor hebben maar hormoniale kanker komt momenteel vrij veel voor bij jongere vrouwen
veel door te lang pil gebruik

shadowflower ->ik moest dus stoppen , viel iets af en na een tijdje had mijn lijf de hormonen weer op de rijtje , stabieler in de emoties en tegen alle verwachtingen in (daar ik ooit begonnen was ivm lange heftige bloedingen en krampen) minder last tijdens de periodes

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:02

hier nog ff een berichtje het is er nog niet hoor en het duurt waarschijnlijk ook nog wel ff voordat het komt, heb nog helemaal nergens last van ook niet van voorween ed...

en ons kleine hummeltje vind het leuk om in de bekken uit de bekken te gaan dus ik denk dat het maandag gynacoloog word... maar ik zal proberen jullie op de hoogte te houden

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:04

Suc6 met de bevalling en veel plezier in de kraamtijd!! Geniet ervan!! Lachen

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:05

dank je maar nou moet ie er wel eerst uitkomen natuurlijk ik ben die dikke buik zo vreselijk zat en kan natuurlijk ook niet wachten om mijn kleine hummeltje in de armen te sluiten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 09:57

Tjonge.... als ik die verhalen zo lees ben ik maar wat blij dat ik geen pil meer slik.

Ik heb nml een spiraal en dat is echt een aanrader! Voorheen slikte ik ook Mg30 en nog een andere (die nog lichter was, namelijk slechts de helft heb ik mij laten vertellen door de HA!!), ik ben toen gelukkig niet zwanger geraakt.

Anticonceptie mbv hormonen is heel handig, maar tevens een van de slechtse voor je lichaam. Het beste zou zijn om zonder de pil of spiraal of wat dan ook te leven, maar ja... Tong uitsteken

Ik kijk er daarom ook naar uit dat dat ding bij mij eruit mag Haha! (duurt nog drie jaar Schijnheilig )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 09:59

@Pletje: Als je wilt kan je die spiraal er nu toch ook al uithalen?

Ik hou ook niet van hormonenzooi, maar ja, ik wil echt geen kids. Dus vandaar ook een spiraal. Als ik toch zwanger zou worden, wil ik het niet houden...
Toch maar over sterilisatie oid nadenken...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:07

shadowflower schreef:
voor de mensen die gestopt zijn met de M30 ... wat veranderde er positief of negatief .. stemmingen etc ???

ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die ervaringen...
Ik ben van de mg 30 overgegaan op de mg50, omdat ik ontzettend veel last van tussentijdse bloedingen bleef houden.
Maar ik merk gewoon aan mezelf dat mijn lichaam veranderd is sinds ik deze pil slik en ik zit er wel eens over te denken om ermee te stoppen, zodat m'n lichaam alles weer lekker zelf kan regelen...

Maar voor die tijd was ik altijd erg onregelmatig en heel heftig ongesteld.
Nu is dat veel minder, wel heb ik veel buikpijn als ik ongesteld ben.
Ik vraag me dan of hoe dat zou gaan als ik ermee stop...

Ik ben trouwens nog nooit zwanger geworden door de pil heen gelukkig!

Iedereen die dat hier wel is, heel veel sterkte ermee, en als jullie de baby's houden, heel veel geluk gewenst!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:31

Cer schreef:
@Pletje: Als je wilt kan je die spiraal er nu toch ook al uithalen?

Ik hou ook niet van hormonenzooi, maar ja, ik wil echt geen kids. Dus vandaar ook een spiraal. Als ik toch zwanger zou worden, wil ik het niet houden...
Toch maar over sterilisatie oid nadenken...

Ja klopt, dat ding kan je er zo uit laten halen. Maar ook ik wil nog geen kids Haha! En met condooms aan de slag gaan is ook zo'n gepruts... Lastig he? Schijnheilig

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:36

wat zijn er ineens veel jonge meiden op bokt zwanger!

succes met alles!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:43

spannend horselover !!
mijn kleinste hummel is inmiddels 3 weekjes alweer Haha!
heerlijk hoor!

vaag trouwens dat er zoveel zwanger raken door de mic.30 heen, ik slik die pil al 12 jaar en is nog nooit misgegaan, wel 3 keer vrij snel zwanger nadat ik stopte..

maar goed heel veel kracht toegewenst bij de bevalling horselover ! en heel veel genot met de kleine toegewenst !

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 12:41

Citaat:
shadowflower schreef:
voor de mensen die gestopt zijn met de M30 ... wat veranderde er positief of negatief .. stemmingen etc ???

Ik heb het op pagina 5 ofzo ook al een beetje omschreven maar zal het wat uitgebreider doen. Toen ik het net slikte had ik nergens last van, maar in de loop van de jaren kreeg ik steeds meer last. Mijn bloedingen waren verschrikkelijk heftig, ik had buikpijn, hoofdpijn en rugpijn de week voor, tijdens en de drie dagen na mijn menstruatie ( bijna drie van de vier weken dus ). Daarbij had ik last van stemmingswisselingen ( moest om alles janken, maar kon het volgende moment als een pingpongbal de kamer door stuiteren ). Ik had noooit zin in seks.
Nu ik gestopt ben zijn langzamerhand alle klachten weg. Ik ben nog maar vier dagen ongesteld in plaats van 8, kan weer normaal naar een zielige film kijken en kan gewoon bewegen als ik ongesteld ben ( ik kwam anders nauwelijks mijn bed meer uit ). Ik wordt weer makkelijker bruin ( ook zo iets raars ) en mijn spierpijn blijft minder lang hangen. Ik ben zoooo blij dat ik gestopt ben ( en manlief ook Knipoog )

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 12:42

Maar wat gebruik je nu dan? Of heb/had je als doel zwanger worden?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:41

mijn dokter heeft het in 1 jaar 2 keer meegemaakt, dat vrouwen zwanger werden. had hij wel wat eerder mogen zeggen. hij zei het pas toen ik overstapte op een andere.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:50

ok .. dankje voor de info erleyne .. Ik word juist stabieler in mijn karakter van de pil . was vroeger vaak down/of mega opgewekt en nu was ik stabiel .. na ja ik ga van de winter mits ik geen vriend krijg stoppen met de pil . In de zomer vind ik het net iets te handig .

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:40

Ik ben een maand of 4 geleden ook gestopt met de M30, had hem 2 jaar geslikt.
Ik ben er wel wat vrolijker op geworden geloof ik, en vooral wat minder stemmingswisselingen. Van m'n ongesteldheid had ik niet echt meer of minder last.
Wel kreeg ik opeens onwijs veel pukkels toen ik stopte....en dat bleef al die 4 maanden zo. Is ook 1 van de redenen waarom ik nu maar weer begonnen ben met slikken, want dat ben ik echt heel erg zat.
Maar dit soort topics maken me er niet geruster op. Misschien toch eens bij de huisarts langs om te vragen wat voor mogelijkheden er nog meer zijn....

Saskia22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:40

Hoe onstond bij jullie het vermoeden dat je zwanger was? Omdat je vaak hoort dat je gewoon een bloeding krijgt als je de pil gebruikt.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:43

Ik kreeg vreselijke buikpijnen de laatste tijd dus ik ben naar de HA gegaan en heb wat anders gevraagd. Nu heb ik de Nuvaring en het bevalt prima. Lichter dan de pil en ik kan het niet meer vergeten te slikken..

Het is een ring die je vaginaal inbrengt en 3 weken laat zitten, dan haal je het weg en wordt je ongesteld Ja
Die ring geeft wat hormonen af en volgens mijn HA minder dan de MG30.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:51

Ik heb altijd de femodeen geslikt. (nog lichter dan de M30).
Maar op een gegeven moment vergat ik hem te slikken en at vergeten werd laksigheid, want ik zag hem wel liggen, maar dacht hmmm nee nu niet. Ik ben toen naar de dokter geweest en die zei da dit een psychische weigering zou kunnen zijn. Hij zei dat er nog meer voorbehoedsmiddelen zijn, maar ikhou niet van gepruts aan mijn muts Tong uitsteken dus ik heb gekozen voor een prikpil. Doet geen pijn, ja oke heel ff dan haha Maar gewoon fijn. Wat ik me wel afvraag, ik word nu nooit meer ongesteld, of dat nou zo geweldig is???

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:53

Mannen hebben het toch makkelijk he? Worden nooit ongesteld, de meeste vrouwen zorgen voor voorbehoedsmiddel, bah het is echt oneerlijk verdeeld!

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:54

En als het wel 'mis' gaat, dan hebben zij er ook de minste last van. Tja, het leven is oneerlijk.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:13

Wie weet dames, met de technologie van deze tijd kunnen we straks kiezen wie het kind "draagt".. Bevruchting via IVF en het bevruchte eitje in de buikholte van de man plaatsen Nagelbijten / Gniffelen

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:18

Ik heb het wel eens tegen mijn man gezegd hoor: ik ben voor kinderen, zodra jij ze kan baren!
Vond hij dan weer niet zo'n goed idee, mannen hebben daar nog ergere angstbeelden bij dan vrouwen volgens mij. Maar, ja nog even wachten op de wetenschap dan.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:20

erleyne schreef:
Ik heb het wel eens tegen mijn man gezegd hoor: ik ben voor kinderen, zodra jij ze kan baren!
Vond hij dan weer niet zo'n goed idee, mannen hebben daar nog ergere angstbeelden bij dan vrouwen volgens mij. Maar, ja nog even wachten op de wetenschap dan.

Het is toch ook bewezen dat vrouwen een veel hogere pijngrens hebben dan de gemiddelde kerel.. Dat heeft de natuur ons gegeven omdat wij die hell die baren heet moeten doorstaan ooit..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:54

Saskia22 schreef:
Hoe onstond bij jullie het vermoeden dat je zwanger was? Omdat je vaak hoort dat je gewoon een bloeding krijgt als je de pil gebruikt.

Nou ik werd niet meer ongesteld.

Hmm ja tegen die hel die bevalling heet zie ik nog wel op, ik heb de pijngrens van een man denk ik...

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:03

Topic al eerder gelezen maar zal nu ook even reageren haha..

Ik werd ook niet meer ongesteld en maakte me zorgen dus testje gedaan en positief.
Nu 13 weken + 3 dagen.
We houden het dus, nu druk op zoek naar een huisje.

Ik zie ook erg tegen de bevallng op, pfff haha! Niet teveel bij nadenken, proberen...
Mijn vriend wil 4 kinderen, na deze ga ik wel zien of ik daarna nog 3x wil hahaha!

Eerst maar even een goeie toekomst proberen op te bouwen met een kindje erbij, tot nu toe lukt allemaal prima, zal stukje meer rust hebben als we eigen huisje hebben!