Zwanger,wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:09

Klinkt inderdaad ouder Tong uitsteken Net las ik zeg dat ik 20 ben als ik moet bevallen, klinkt toch anders/ouder als dat ik zeg dat ik 19 ben Tong uitsteken

Succes verder!

Er is ook een zwangerentopic waar je wel op bijna elke vraag je antwoord kan krijgen, dus als je er behoefte aan hebt, je kunt hem vinden in de huiskamer.
viewtopic.php?f=34&t=622289&start=3650

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:59

@ Anna-Jelly,
Citaat:
Wat een vertrouwen heb jij in de man zeg..

Het komt toch vaak voor hoor, en je komt er zelf mee dat er voor een
Citaat:
jongen word OOK vader, zijn leven verandert ook, hij moet verantwoordelijk worden
dus er is best een kans dat ie het niet aankan en het ontvlucht. Paddington heeft het ook meegemaakt en ik denk niet dat zij dat vantevoren wist dat zij 'alleen' over zou blijven. Wel goed van je dat alles nog goed is gekomen, Paddington!

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:04

het is allemaal jou keuze..
misschien reageren je ouders wel heel enthousiast en zijn ze heel erg blij..
veel sterkte..

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:20

kloon schreef:
Heb schijt aan je omgeving. Als jij A doet was B volgens hun een betere keuze geweest. Als jij B doet had A toch een betere oplossing geleken.

Je hebt geluk dat je een keuze hebt/ kunt maken. Ik had niet die "luxe positie". Ik was (net) 15 en ongewenst zwanger geraakt.
Ik mocht van mn ouders niet alleen naar huis fietsen van het uitgaan, maar de mensen met wie ik normaal fietste waren allemaal eerder naar huisgegaan zonder het mij te zeggen.
Ik durfde het niet tegen mn ouders te vertellen, en ommedische redenen was een abortus niet mogenlijk.

Ik was bijna 16 toen ik beviel van een dochtertje. Ik vond mezelf veel te jong, ik had net mn MAVO en was nog helemaal niet klaar voor een kindje.

Ik heb haar ter adoptie aangeboden.
Ze heeft het nu beter dan dat ik het haar ooit had kunnen geven/bieden. Ze heeft een stel geweldige ouders en is net 6 geworden.
Haar ouders zijn topmensen, en door toeval kwamen ze er achter wie mijn moeder was (toen sabine bijna een jaa roud was). Zo zijn ze in contact gekomen met mij.
In plaats van mn dochter is het nu mn oppaskindje, en heb ik haar toch zien opgroeien. Ik ben niet dr moeder maar een goede vriendin/grote zus aan wie ze alles kan vertellen (van de jongen uit dr klas die dr op dr mond had gezoend en waar ze toch wel een beetje verliefd op was, tot lastige vriendinnetjes)

Mocht je het nu willen houden, en later in de zwangerschap toch niet meer. Bedenk dan dat adoptie ook een goede mogenlijkheid is!

Succes ermee, en trek je echt niks aan van je omgeving. Tiener moeder zijn is al zwaar genoeg.
Hoe oud is je vriend eigenlijk (of heb ik daar over heen gelezen)

groetjes Kloon

respect dat je er zo mee om kan gaan Ja

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:02

Heeey wijffie,

Ben zo trots op je!!! Ik zie dit topic nu pas. Maarja wist het al vanaf het begin. Maar wist nog niet dat je met je mama had gesproken. Toppie,, en ik ben er voor je al vanaf het begin en dat zal tot het einde zo blijven You know!!
Echo kan vanaf 8 wegen bij de vloskundige.. Komt allemaal wel goed. Ik wil wel echo foto's zien zodra je die hebt he. Logies Tong uitsteken

Nou tut ik spreek je snel, maandag gaan we lekker weg en komt alles goed. En met je paardje komt ook alles goed!!!

xxxx prissey

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:11

Onyx, egoïstisch?! Hoe kun je dat nou zeggen? Zwanger raken gebeurd, of je het nou wilt of niet! Je hormonen worden zó opgewekt dat het het natuurlijkst is om het te houden. Alles in je roept dat het moet houden en moet verzorgen, de taak van de mensheid, je voortplanten. En er groeit iets in je buik, een kind, wat van jou is, wat daar zich ontwikkeld, datn is toch ongelovelijk?! Egoïstisch kan ik niet bij

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:48

Citaat:
Hoe kun je dat nou zeggen?

Je ouders/vriend belasten met de verzorging van jouw kind vind ik egoistisch. Zij hebben er niet voor gekozen, en zij moet zo nodig een kind.

Citaat:
Zwanger raken gebeurd, of je het nou wilt of niet!

Ja, maar er bestaat zoiets als de combinatie pil+condoom die de kans daarop zo klein mogelijk maakt en als het eenmaal zover is kun je gebruik maken van weenopwekkers en abortus.

Citaat:
Je hormonen worden zó opgewekt dat het het natuurlijkst is om het te houden. Alles in je roept dat het moet houden en moet verzorgen.

En jij weet dat zo zeker omdat...? Je bent nog maar 16 en ik ga er persoonlijk van uit dat jij zelf nog niet zwanger bent (geweest). Hoe kun jij dit weten?

Citaat:
de taak van de mensheid, je voortplanten

Oh, en het doel in jouw leven bestaat zeker ook alleen uit voortplanten...

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:50

@Onyx88: dat is jou mening, en anderen hier hebben ook een mening, ga nu geen 'stennis' maken om wat een ander denkt en vind, de TS heeft haar beslissing gemaakt en er zijn nou eenmaal mensen die dat steunen, en anderen niet.. Lachen beetje respect voor de mensen die een andere mening hebben als jou...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:52

Onyx88 schreef:
Citaat:
Hoe kun je dat nou zeggen?

Je ouders/vriend belasten met de verzorging van jouw kind vind ik egoistisch. Zij hebben er niet voor gekozen, en zij moet zo nodig een kind.

Als vriendlief geen kind wil had hij zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en een extra regenjasje aantrekken!

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:34

Onyx,aan jou heb ik totaal niks.Lees mijn bovenstaande post maar gericht naar jou toe.
Staat er duidelijk in dat we er blij mee zijn met de keuze die ik gemaakt hebt.

Wat veder de toekomst brengt weet niemand ook jij niet.
En ga dus niet hier nu even dingen brengen,en respecteer gewoon wat ik heb beslist ..

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:48

Citaat:
Onyx,aan jou heb ik totaal niks.Lees mijn bovenstaande post maar gericht naar jou toe.
Staat er duidelijk in dat we er blij mee zijn met de keuze die ik gemaakt hebt.

Wat veder de toekomst brengt weet niemand ook jij niet.
En ga dus niet hier nu even dingen brengen,en respecteer gewoon wat ik heb beslist ..

Jodoka, ik heb mijn reactie niet tegen jou gericht maar tegenover "Punkies". Ik had er duidelijk boven moeten zetten: "@ punkies" om jou niet te verwarren misschien.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:53

Citaat:

Judoka had dat kind toch niet geplant?! Zwanger raken gebeurd! En na drie keer sex met condoom heb je dat ook wel gezien, klinkt vreemd, maar als je tóch de pil slikt...

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:04

@Onyx,
Voor je leeftijd vind ik je enorm hard en vraag me af of jij wel volledig weet waar jij het over hebt.
De opmerking, je vriend belasten met een kind? JA! waarom niet, hij heeft "het" met haar gedaan, is dus 50 % verantwoordelijk. Hij weet ook dat hij het met een jonger meisje doet dat nog geen inkomsten heeft.
Dat stukje wat jij zegt over abortus, daar kan je niemand toe dwingen, zo iets heeft een behoorlijke impact op de ziel van een mens en dat moet je aankunnen.
Een vriendin van mij heeft abortus laten plegen en is dolgelukkig, een vriendin van mij heeft op haar 16e een kleine gekregen en is ook dolgelukkig, is zelfs inmiddels ondernemer van een goedlopende zaak.
Als Jodoka, er van overtuigd is de kleine te houden moet ze dat doen anders zal ze het nooit in haar hoofd kunnen verwerken.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind abortus een goede keuze als je geen kind wilt.
Verder lijkt het mij niet dat je het zo cru moet zeggen tegen iemand die net zwanger is. Jij bent niet degene die moet opdraaien voor de kosten of wat dan ook dus het is je zaak niet.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:49

Je kunt het OOk omdraaien Onyx: haar vriend kan haar ook niet belasten met een abortus. Maar zij is WEL degene die het moet ondergaan en niet hij.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 08:37

chantal1 schreef:
Hij weet ook dat hij het met een jonger meisje doet dat nog geen inkomsten heeft. Dat stukje wat jij zegt over abortus, daar kan je niemand toe dwingen, zo iets heeft een behoorlijke impact op de ziel van een mens en dat moet je aankunnen.

Ik denk dat 99,99% van de mannen (en de vrouwen overigens ook niet) denken aan de inkomsten van degene die onder/boven hun ligt op HET moment.... Daarbij denk ik ook niet dat hij in de financien al een kindje had meegeregend, aangezien dat duidelijk nog niet in de planning stond.

Een abortus heeft even impact op de ziel, de geboorte van een kind op iedereen in de omgeving. Als je 100% zeker weet dat je voor dit kind kan zorgen, staat je niets in de weg om het te laten komen. Maar als zaken op losse schroeven staan weet ik nog zo net niet waar je beter aan bent.

Je hebt besloten om het kindje te houden en ik wens je er veel geluk mee, samen met je vriend. Gefeliciteerd.

DebseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:45

@onyx

Egoistsch??

Ik heb in deze situatie gezeten...
vader wou er niets mee te maken hebben... ik had geen vaste ondergrond... werd zwanger...

ja ik heb doorgezet..
liefde gaat waar het niet gaan kan en ben trotse ouder van een bijna 3 jarig mannetje..
Mijn moeder heeft vaak op moeten passen... maar egoistisch?
ik heb nergens om gevraagt, mensen bieden hulp en oppas aan.

egoistosch : nemen nemen nemen
wat je juist doet in deze situatie is geven geven geven.. en je krijgt er zoveel andere dingen voor terug.

Zelfs als je in een relatie zit, je word zwanger, heb je dan ooit 100% zekerheid dat je vast werkt blijft houden, dat je man bij je blijft?

er zijn risico's die je moet leren te nemen, anders bereik je niets in dit leven..

jodoka
neemt net als ik een risico.. maar dan wel een die weinig gevolgen heeft voor waar ze voor kiest

het kind is welkom, , liefde maakt je rijker en gelukkiger dan wat dan ook
dus meid

heel erg veel sterkte de komende tijd en volg je hart!
dan komt alles dik in orde

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:43

Jodoka; gefeliciteerd! Fijn dat je het houd!
Geniet lekker van je zwangerschap!

Maar_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:59

Inderdaad geniet er van!! luister naar je zelf en als je zelf weet dat je het aan kan heb scheit aan de rest en geniet er van!

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:04

@ Jodoka; gefeliciteerd! Fijn dat je hebt besloten het kind te houden!

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:16

@onyx : jezus zeg, waar bemoei je je mee:S:S ze heeft toch besloten om het kindje te houden! en ze heeft vast goed overlegd!! Wie ben jij dan om daar stennis over te gaan liggen maken:S Je kent dr waarschijnlijk niet eens!

Meid: geniet van je zwangerschap!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:21

@ kloon:
wat goed dat je toch je kindje ziet opgroeien !!!
kreeg kippevel bij het lezen van je verhaal...ik ben zelf zwanger geraakt op mijn 23 ste... ik zou niet zwanger kunnen raken terwijl mijn man en ik wel kinderwens hadden....toch onverwachts zwanger geraakt dus...(gelukkig)
wat ik wel wil zeggen is, dat het niet makkelijk is om een kind op te voeden....je eigen leven is zo goed als voorbij....het leven draait vanaf dat je bent bevallen om het kind....geen minuut anders...ook als ik de kleine bij de oppas had gebracht kon ik toch aan niets anders denken...tegenwoordig gaat het wat makkelijker de kleine (nu 6) gaat lekker naar school en mama heeft weer wat vrijheid en kan nu makkelijker haar eigen ding weer doen......
ondanks dat het heel je leven opslokt is er niets mooiers.....
een kind is een verijking van je leven... maar ook een hele uitdaging Knipoog en dus iets om heel goed over na te denken........
zoals ik het begrijp heb je besloten om het te houden..... ik wens je een hele fijne zwangerschap en als het kindje er straks is veel wijsheid Pling

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:23

Gefeliciteerd meid;) Geniet dr van

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:52

Ik hoop dat alles goed gaat met jou en je kindje en ik vind het knap dat hebt besloten dat je ervoor gaat.
Wat vriend en ouders betreft heb ik geleerd dat je het beter een tijdje gescheiden kunt houden. Als jouw ouders je vriend niet willen zien..dan niet... dan ga je afentoe alleen langs en praat je niet of weinig over je vriend.

Het komt vanzelf wel goed dan. En het huis uitgaan werkt ook wel goed als je ouders je vriend niet leuk vinden. Dan is er wat meer afstand.

SNGSE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:17

Wij willen reageren op jodoka,

Wij vinden het nogal stom hoe jij het hebt aangepakt in je leven.
Je bent pas 16, en nu al zwanger, daar kan je niks aan doen, maar
denk je in, dat kind wil ook een leuk leven, het is niet alleen dat jij een heel druk leven krijgt,
want je hebt nu niks zo uit jouw verhaal te lezen, en straks als je vriend je toch verlaat, want zoiets weet je nooit zeker, heb je niks meer. Maar hoe had jij het gevonden (ik weet niet hoe jouw jeugd was/is) als je moeder zo jong is en waarschijnlijk dan diep in de schulden zit, dat kind heeft ook geen vader, en hoe heb je je leven zelf verder voorgesteld. Je zou nog wel een avondcurcus kunnen doen, maar dan hou je al helemaal geen vrije tijd meer over, want je moet je niet indenken dat het voor heel even is, maar het is voor de rest van je leven. en je bent nog jong, en dit is geen goede start.

Ps. CONTROLEER JE BERICHT OP TYPFOUTEN VOORDAT JE HEM VERZENDT.
Bvd.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:27

SNGSE schreef:
Wij willen reageren op jodoka,

Wij vinden het nogal stom hoe jij het hebt aangepakt in je leven.
Je bent pas 16, en nu al zwanger, daar kan je niks aan doen, maar
denk je in, dat kind wil ook een leuk leven, het is niet alleen dat jij een heel druk leven krijgt,
want je hebt nu niks zo uit jouw verhaal te lezen, en straks als je vriend je toch verlaat, want zoiets weet je nooit zeker, heb je niks meer. Maar hoe had jij het gevonden (ik weet niet hoe jouw jeugd was/is) als je moeder zo jong is en waarschijnlijk dan diep in de schulden zit, dat kind heeft ook geen vader, en hoe heb je je leven zelf verder voorgesteld. Je zou nog wel een avondcurcus kunnen doen, maar dan hou je al helemaal geen vrije tijd meer over, want je moet je niet indenken dat het voor heel even is, maar het is voor de rest van je leven. en je bent nog jong, en dit is geen goede start.

Ps. CONTROLEER JE BERICHT OP TYPFOUTEN VOORDAT JE HEM VERZENDT.
Bvd.

Wow, móge, welkom hier op bokt..... wie zijn 'we'?
Even voorstellen is misschien wel zo netjes?!? Clown