Succes verder!
Er is ook een zwangerentopic waar je wel op bijna elke vraag je antwoord kan krijgen, dus als je er behoefte aan hebt, je kunt hem vinden in de huiskamer.
viewtopic.php?f=34&t=622289&start=3650
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Wat een vertrouwen heb jij in de man zeg..
dus er is best een kans dat ie het niet aankan en het ontvlucht. Paddington heeft het ook meegemaakt en ik denk niet dat zij dat vantevoren wist dat zij 'alleen' over zou blijven. Wel goed van je dat alles nog goed is gekomen, Paddington!Citaat:jongen word OOK vader, zijn leven verandert ook, hij moet verantwoordelijk worden
kloon schreef:Heb schijt aan je omgeving. Als jij A doet was B volgens hun een betere keuze geweest. Als jij B doet had A toch een betere oplossing geleken.
Je hebt geluk dat je een keuze hebt/ kunt maken. Ik had niet die "luxe positie". Ik was (net) 15 en ongewenst zwanger geraakt.
Ik mocht van mn ouders niet alleen naar huis fietsen van het uitgaan, maar de mensen met wie ik normaal fietste waren allemaal eerder naar huisgegaan zonder het mij te zeggen.
Ik durfde het niet tegen mn ouders te vertellen, en ommedische redenen was een abortus niet mogenlijk.
Ik was bijna 16 toen ik beviel van een dochtertje. Ik vond mezelf veel te jong, ik had net mn MAVO en was nog helemaal niet klaar voor een kindje.
Ik heb haar ter adoptie aangeboden.
Ze heeft het nu beter dan dat ik het haar ooit had kunnen geven/bieden. Ze heeft een stel geweldige ouders en is net 6 geworden.
Haar ouders zijn topmensen, en door toeval kwamen ze er achter wie mijn moeder was (toen sabine bijna een jaa roud was). Zo zijn ze in contact gekomen met mij.
In plaats van mn dochter is het nu mn oppaskindje, en heb ik haar toch zien opgroeien. Ik ben niet dr moeder maar een goede vriendin/grote zus aan wie ze alles kan vertellen (van de jongen uit dr klas die dr op dr mond had gezoend en waar ze toch wel een beetje verliefd op was, tot lastige vriendinnetjes)
Mocht je het nu willen houden, en later in de zwangerschap toch niet meer. Bedenk dan dat adoptie ook een goede mogenlijkheid is!
Succes ermee, en trek je echt niks aan van je omgeving. Tiener moeder zijn is al zwaar genoeg.
Hoe oud is je vriend eigenlijk (of heb ik daar over heen gelezen)
groetjes Kloon
Citaat:Hoe kun je dat nou zeggen?
Citaat:Zwanger raken gebeurd, of je het nou wilt of niet!
Citaat:Je hormonen worden zó opgewekt dat het het natuurlijkst is om het te houden. Alles in je roept dat het moet houden en moet verzorgen.
Citaat:de taak van de mensheid, je voortplanten
Onyx88 schreef:Citaat:Hoe kun je dat nou zeggen?
Je ouders/vriend belasten met de verzorging van jouw kind vind ik egoistisch. Zij hebben er niet voor gekozen, en zij moet zo nodig een kind.
Citaat:Onyx,aan jou heb ik totaal niks.Lees mijn bovenstaande post maar gericht naar jou toe.
Staat er duidelijk in dat we er blij mee zijn met de keuze die ik gemaakt hebt.
Wat veder de toekomst brengt weet niemand ook jij niet.
En ga dus niet hier nu even dingen brengen,en respecteer gewoon wat ik heb beslist ..
Citaat:Je ouders/vriend belasten met de verzorging van jouw kind vind ik egoistisch. Zij hebben er niet voor gekozen, en zij moet zo nodig een kind.
chantal1 schreef:Hij weet ook dat hij het met een jonger meisje doet dat nog geen inkomsten heeft. Dat stukje wat jij zegt over abortus, daar kan je niemand toe dwingen, zo iets heeft een behoorlijke impact op de ziel van een mens en dat moet je aankunnen.
SNGSE schreef:Wij willen reageren op jodoka,
Wij vinden het nogal stom hoe jij het hebt aangepakt in je leven.
Je bent pas 16, en nu al zwanger, daar kan je niks aan doen, maar
denk je in, dat kind wil ook een leuk leven, het is niet alleen dat jij een heel druk leven krijgt,
want je hebt nu niks zo uit jouw verhaal te lezen, en straks als je vriend je toch verlaat, want zoiets weet je nooit zeker, heb je niks meer. Maar hoe had jij het gevonden (ik weet niet hoe jouw jeugd was/is) als je moeder zo jong is en waarschijnlijk dan diep in de schulden zit, dat kind heeft ook geen vader, en hoe heb je je leven zelf verder voorgesteld. Je zou nog wel een avondcurcus kunnen doen, maar dan hou je al helemaal geen vrije tijd meer over, want je moet je niet indenken dat het voor heel even is, maar het is voor de rest van je leven. en je bent nog jong, en dit is geen goede start.
Ps. CONTROLEER JE BERICHT OP TYPFOUTEN VOORDAT JE HEM VERZENDT.
Bvd.