Hoe agressieve cyclus vriend doorbreken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Hoe agressieve cyclus vriend doorbreken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:58

euhmzz.............. iris....... is dat JOUW probleem????

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:06

oke kim jij weet er meer van, en ik weet ook dat het zo is, vrouw in blijf huis werkt er al eeuwen, weet gewoon uit ervaring op de werkvloer dat 1 keer slaan idd blijft slaan..
maar toch he, steeds weer een nieuwe lichting meiden die het gaan ontkennen en door schade en schande wijs moeten worden, heel erg frustrerend vind ik dat..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:10

ik heb het helaas aan den lijve mee mogen maken......... en ik ben ook zo stom om het niet een keer maar meerdere keren mee te mogen maken Haha!

gelukkig ben ik nu op een moment dat ik niet alleen meer geef..... geef en nog eens geef.... Kijk geven is niet erg, wat voor je relatie overhebben is niet erg....... maar het moet niet ten kosten gaan van jou als persoon.

er is geen vent meer in mijn leven die mij op welke manier dan ook kan domineren, niet met zielig doen, niet met dreigen en zeker niet met slaan.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:18

kappen met die relatie. zelf heb ik om die reden een relatie beeindigd nu al 8 jaar terug. Nog geen dag spijt gehad. Denk om jezelf en vertrek / breek / ga uit.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:58

KiWiKo schreef:
euhmzz.............. iris....... is dat JOUW probleem????

nee,, maar ik denk dat hulp zoeken beter is Knipoog
ook voor de mensen om hem heen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:05

ik denk dat je jezelf dan lelijk in je vingers snijd......... mijn ex had hulp.......... zoveel hulp. het is gewoon een agressief menneke die nu zijn lusten mag botvieren op een vriendinnetje die wel graag klappen ontvangt.

maar mij niet, nu niet meer Haha! Haha!

als iemand psygisch niet goed in elkaar zit, kan je daar echt wel hulp aan bieden....... als diezelfde iemand jouw psychologisch en fysiek in elkaar timmert dan gaat dat zielige persoon tever........ en moet je afstand nemen, geloof me.,........... gaat nooit over

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:34

ik heb alleen de eerste en laatste 2 bladzijde gelezen. maar ik vind het goed dat je gewoon bij hem blijft, en hem juist hulp aanbied. zo kom je er samen(misschien) uit en dat bewijst een sterke relatie vind ik. als je van iemand houd wil je hem helpen. ook kan ik het vinden in de mening van andere, want ik vind ook. als het te ver gaat en hij over jou grensen gaat, je er zelf kapot aan gaat moet je het stoppen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 11:19

ff voor de duidelijkheid: mijn vriend slaat niet, bedreigt niet (ook niet met zichzelf) en er is al helemaal geen sprake van psychische 'mishandeling'. Hij scheld niet, vloekt niet maar verheft alleen zijn stem zoals jij en ik zouden doen als je een woordenwisseling hebt. Hij praat dan ook meer tegen zichzelf dan tegen mij. Omdat sommige mensen een slechte ervaring met een adhders/pdd-nosser hebben gehad wil niet zeggen dat alle adhders zo zijn. En niet iedereen met een psychisch probleem is gek, ik ken geneog mensen die psychisch wat in de harriewarrie zijn, maar die zijn echt niet afgeschreven.
Een adhder kan een heel normaal leven hebben, en dat leidt mijn vriend ook. Hij gaat naar school, heeft een leuke baan en na de zomer gaat hij fulltime werken. hij is geweldig met met kinderen, (kinderen van mijn zus zijn gekker op hem dan op mij Tong uitsteken) en erg rustig en vooral: erg behulpzaam. Niemand merkt aan hem dat hij adhd heeft, hij heeft een gouden hart. Hij doet echt alles voor je, en voor mijn familie. is altijd bereidt te helpen en je hoort hem eigenlijk nooit klagen. En soms hebben mensen even wat hulp nodig, en dan help ik hem graag. Wegrennen voor een probleem is makkelijk dan te blijven staan en er samen tegen te strijden. Ik ben gewoon erg trots op hem dat hij er alles aan wil doen om te veranderen!

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:55

eindelijk klaar met alles lezen.
ik vind het wel knap van je dat je bij hem blijft, en dat je hem probeert te helpen.
ik hoop voor je dat therapie helpt !

heel veel sterkte nog ermee Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 13:49

Dank je Lachen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:02

heb heel veel bladzijden niet gelezen.. (eerst wel een paar keer gereageerd en was nu benieuwd)

is je vriend al in behandeling en is er al wat verandert?
aan de tekst hierboven te zien hou je van hem en dat is het belangrijkste.

wat zeggen de mensen in jouw buurt van de relatie dan?? hier op bokt wordt alles door iedereen opgeblazen.. wat zeggen je ouders..vrienden enz enz.. ben je ook veel verandert.. denk je dat hij je veel tekort doet.

niemand is perfect.. ik denk ook wel eens bij mijn vriend.. is dit nou normaal... of zou een andere jongen anders reageren (nix agressiefs.. gewoon in het dagelijkse leven)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 19:48

We hebben nog een vervolg gesprek met de psychiater, om een diagnose te stellen. Hij let steeds meer op zijn gedrag en corrigeerd het zelf. Hij geeft gelijk aan wanneer het hem teveel wordt en dat hij even met rust wil worden gelaten. We hebben vandaag gewinkeld in een lekker drukke stad, en het ging super!
Mijn ouders vinden hem echt een toffe jongen, zijn gek op hem. (al had mijn moeder in het begin erg moeite met het feit dat ie adhd had, maar dat kwam omdat ze het beste voor mij wou). Ik moet hem altijd meeslepen op verjaardagen van vriendinnen, dus dat is positief Knipoog
Ik ben ook wat veranderd: ik pik minder snel dingen, als hij weer eens een adhd uitbarsting krijgt dan zeg ik boos: doe eens normaal, je bent geen 4 meer Nagelbijten / Gniffelen en dan is het gelijk over.
Dus had gaat echt super tussen ons, zou hem echt niet meer kwijt willen!
Geen enkele vent is perfect Lachen maar het is wel mijn vent en daar ben ik heeeeeeeeel blij mee!
(al ben ik wel erg benieuwd naar de diagnose!)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:56

Hoi,

ik heb alleen de reacties van de TS gelezen.

Eerst: ik vind het knap dat je volhoudt en zo goed voor jezelf opkomt. Relatietherapie zou handig kunnen zijn in de zin dat jullie op zijn moeilijke momenten er beiden mee leren omgaan. Verder hoop ik dat de therapie werkt. Houd in je hoofd dat dit nooit gemakkelijk zal worden of volledig zal overgaan. Succes!

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:31

Ik heb niet je hele topic gelezen, is namelijk wel erg veel hetzelfde advies.
Maar is het niet iets voor hem om op een sport te gaan waar hij zijn energie kwijt kan, goede en slechte. Je hoort vaak sporten als boksen of kickboksen. En dat heeft niet te maken dat hij daar dan kan slaan of zo, maar gewoon zijn energie in kwijt kan. Veel jongens met gedrags problemen kunnen daar goed hun ei in kwijt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 18:56

Na de zomer krijgt hij een 40 urige werkweek ipv 32, hij is automonteur dus zijn energie kan hij zeker kwijt Knipoog
Relatietherapie vind ik niet nodig, aangezien het heel goed tussen ons gaat. De knelpunten die we tegenkomen, worden gelijk besproken en een oplossing voor gezocht. Dus dan moeten we in therapie voor die af en toe momenten dat hij de adhder gaat uithangen, nee das mij een beetje te duur. Ga liever met hem mee naar zijn psychiater om daar advies te krijgen Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:39

Meegaan naar de psychiater is natuurlijk ook een goed idee: ik wou alleen maar zeggen dat het belangrijk is dat niet alleen je vriend leert omgaan met zijn probleem.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:53

Wil allereerst even zeggen dat ik echt respect voor je heb!
Vind het zeer goed van je dat je hem niet metteen de deur wijst!

Ik wil ook nog even op iemand anders reageren die in dit topic een reactie plaatste (weet zo snel de naam ff niet meer, maar ze zei dat haar vriend haar af en toe een duw gaf)
Mijn nicht had een vriend (inmiddels ex) met ADHD/PDD-nos, eerst begon het met ruzie, daarna ging ie zichzelf slaan, en toen dat niet meer werkte begon ie haar te duwen, eerst een klein duwtje, daarna steeds erger totdat ze op een dag een flinke tik kreeg.
Elke keer zei ze weer, ach komt door zijn ADHD en elke keer vergaf ze hem weer, jammer genoeg ging dit alleen van kwaad naar erger, totdat ze op een dag het ziekenhuis in geslagen werd.
Doktoren enzo hadden haar opgegeven (ze was door een hele harde tik achterover gevallen met haar achterhoofd op de hoek van de tafel).
Ik wil alleen even tegen je zeggen dat het een punt is om je relatie te verbreken, vandaag is het een duw maar morgen is het een klap en overmorgen lig je in het ziekenhuis, pas goed op meid, je hebt jezelf er mee te pakken, hem totaal niet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:49

Op mijn discussie forum zitten ook vrij veel vrouwen (ook mannen) die in een gelijksoortige relatie zitten als de jouwe Welshcob-fan.
Ik zie dezelfde verhalen als jij schrijft, ik zie alleen dat het eigenlijk noooit beter wordt.
Wat ik zie is dat de partner heel veel moet inleveren, AHDH pdd. nosser, is een stoornis in de hersennen.
Dmv medicatie en goed begleiding is er een kleine kans dat er mee te leven valt (Voor de patient) maar voor de partner is het heeeel veel geven en weinig krijgen.
Woon jij al samen met je vriend Welshcopfan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 15:10

Nee, al staat dat wel in de planning. We hebben al wel 5 week samengewoond in ouderlijke huis (pa en ma op vakanktie) en net een week vakantie gehad in ee huisje met een klein oppervlak en met veel regen (dus 24/7 op elkaars lip). Hij heeft zich keurig gedragen, helemaal geen problemen gehad eigenlijk. Ik was juist diegene die moest wennen aan de kleine ruimte Nagelbijten / Gniffelen
Echt pdd heeft hij ook niet aan hem te merken, eerder 2 kenmerken ervan. Enige waar hij niet tegen kan zijn veranderingen (in omgeving, niewe tijdsplanning etc). al viel me erg op hoe snel hij zich nu kan aanpassen tov begin van onze relatie. Hij is nu heel open geworden en verteld direct vwanneer het niet goed gaat en dat hij even rust nodig heeft om alles te verwerken.
Als hij wel in zijn bui blijft hangen hoef ik maar te zeggen: ophouden! en het is genoeg en hij beseft dat hij te ver door gaat.
Hij heeft duidelijke grenzen nodig en die geef ik hem. Ik geef hem bv een planning wat wij die dag gaan doen en dan is hij rustig en is hij die dag echt heerlijk gezellig Lachen Hij weet ook precies welk gedrag ik wel en niet wil zien en dat ik perse wil dat hij medicatie slikt. Zolang hij grenzen heeft is het een superkerel waar ik echt samen mee oud wil worden Lachen Hij is ook een stuk minder aggresief naar zichzelf toe, ik accepteer het neit en geef er geen aandacht aan het het stopt meteen. Heb ik een tijd volgehouden en hij slaat zichzelf eigenlijk nooit meer. Hij is erg veranderd in positieve zin. Adhd zal hij altijd houden en dat vind ik ook wel zijn charme hebben Lachen maar ik denk persoonlijk dat het geen 'echte' pdd-er is. Hoogstens 2 kenmerken (maar dat zei de psych. ook). Zolang de relatie nog gelijkwaardig is en ik erg happy ben met hem zie ik geen reden om hem te dumpen. Want hij is al veranderd en zal meer veranderen, het was niet alleen een probleem van foutje in de hersenen maar vooral: verkeerde schema;s in zijn hoofd. En die kun je nu wel zelf veranderen met hulp Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 15:17

Dus ff voor de duidelijkheid: ik heb mijn grenzen en die kent hij,wandelt hij rustig over mijn grens heen moet hij ook de consequenties aanvaarden. En dat weet hij dus het gaat echt heel goed tussen ons Lachen
In 1,5 jaar tijd is hij van een onrustige, pilloze en vooral: introverte adhder veranderd in een rustigere, ritalinslikkende en vooral open en gezellige kerel Lachen
Zelfs mijn ouders en zijn ouders merkten het op dat hij veranderd was en erg gezellig was geworden Lachen
Ook als hij een dag geen ritalin slikt dan is hij nog erg tof Knipoog maar het is gewoon beter voor hem dat hij ze braaf elke dag slikt, scheelt wat drukte in zijn hoofd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:30

Nou dan hebben jullie wel een fixe vuurdoop gehad, maar wil n iet banketstaaf doen de échte doop krijg je pas als je gaat samen wonen...
Zelf heb ik er helaas ook ervaring mee, op vakantie en alles ging prima, maar thuis...27/7 ....dag en nacht...dat is pas de echte proef voor je relatie.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:56

pff ja, ik ging leuk op vakantie. ging heel goed, we hielden rekening met elkaar. daarna barste de bom, en die barste ook goed hard. ik ga niet verder in detaills spreken, maar het was crisis.

nu weet ik nog niet wat ik ga doen.

ik ben moe van alle ruzies, alle energie in niks stoppen, alles slikken, alles pikken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 17:56

Chiqa schreef:
Nou dan hebben jullie wel een fixe vuurdoop gehad, maar wil n iet banketstaaf doen de échte doop krijg je pas als je gaat samen wonen...
Zelf heb ik er helaas ook ervaring mee, op vakantie en alles ging prima, maar thuis...27/7 ....dag en nacht...dat is pas de echte proef voor je relatie.

Weet ik Knipoog die bom hebben we al gehad, die ruzies om van alles en nog wat omdat je zo bij elkaar op de lip zit (ja in 5 weken samenwonen leer je toch al veel: het huisouding, boodschappen etc). Maar ik vind die ruzies altijd wel even fijn Lachen en nodig, dan weet je precies wat er aan ontbreekt, de fouten en vooral: je leert verbeterpunten. een fikse woordewisseling is imo ook een leerproces Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:50

5 weken samenwonen vind ik niks hoor, wacht maar tot het eens een tijdje langer is Lachen Niet kwaad bedoeld, maar 5 weken horen echt nog rozengeur en maneschijn te zijn.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:42

poes schreef:
5 weken samenwonen vind ik niks hoor, wacht maar tot het eens een tijdje langer is Lachen Niet kwaad bedoeld, maar 5 weken horen echt nog rozengeur en maneschijn te zijn.

dan doe je nog je best om niet in oude gewoontes te vallen. dat hadden mijn vriend en ik ook op de vakantie. 1 dag waren we terug, en de bom barstte. en niet klein ook.

maar ja, wat praat ik. ik heb nog steeds met hem, maar als ik geen gevoel had, was het allang uit geweest, dat is zeker. al die dingen die ik al meegemaakt heb.

maar ik zit nu op mijn grens, hoger kan ik niet meer. dan is het voorbij. ik kan er echt niet meer tegen. dat geschreeuw, die ruzies, het uitgescholden worden.