PDS (Prikkelbaar Darm Syndroom oftewel: spastische darm)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abrahams

Re: PDS (Prikkelbaar Darm Syndroom oftewel: spastische darm)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 21:25

Oh bah wat vervelend Tallie-Ho!!! Hoop dat het snel weer beter met je gaat.

Heidi2: ik heb acidofilus (of hoe je dat ook schrijft) voorgeschreven gekregen. Dat is van Solgar en is ook een pro-biotica. Ik ben er nog maar net mee begonnen dus hoop dat het werkt!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:34

Het gaat vanavond veel beter met me hoor Lachen

Ik heb eten met veel vezels op vandaag en mijn darmen kalmeren per minuut lijkt het wel Lachen

Ik hou me even een weekje gedeist, dan zal ik me veel beter voelen.. Even geen drank, koffie, redbull, vette zooi of andere troep. Lachen

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 07:14

Klinkt geod Abrahams. Het werkt vast wel. Je moet alleen wel ff volhouden he iets dat er al zo lang zit kun je niet verwachten dat het met twee dagen beter is.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 10:16

Kan het zijn dat ik van appels buikpijn krijg? Scheve mond

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:06

Veirl, dat is heel goed mogelijk door de fruitzuren. Eerst een klein bodempje leggen in je maag en dan fruitdingen eten.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:46

Mijn vriend zegt dat veel water drinken helpt.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:51

Bij sommigen, bij sommigen ook niet. Het is bij iedereen anders.

Oh, okee. Bedankt!

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:17

fruit eten is het verstandigst in de ochtend voor elf uur. Later op de dag fruit eten gaat vaak gisten met alle opgeblazen gevolgen vandien. Maar als ontbijt is ook niet alle fruit handig omdat je daar je darmen weer mee pest zoals grapefruit.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 19:12

Heidi2 schreef:
fruit eten is het verstandigst in de ochtend voor elf uur. Later op de dag fruit eten gaat vaak gisten met alle opgeblazen gevolgen vandien. Maar als ontbijt is ook niet alle fruit handig omdat je daar je darmen weer mee pest zoals grapefruit.

Hoe kom je eigenlijk aan al deze kennis? Het komt echt precies overeen met het advies en alles wat de homeopaat tegen mij heeft gezegd Knipoog . Heb jij dit misschien ook van een arts/homeopaat of iets dergelijks? (gewoon nieuwsgierigheid hoor!).

Je hebt wel gelijk. Ik eet al een paar dagen mijn fruit en (zure) vruchtensappen bij het ontbijt en pas als ikal een bodempje heb gelegd. Ik heb inderdaad geen last meer van maagzuur of een opgeblazen gevoel.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:40

Ik ben zelf bijna helemaal gestopt met fruit eten vanwege mijn darmen. Vroeger at ik heel veel fruit maar het laatste jaar heb ik er echt te veel last van. Weet iemand misschien een vervanger voor fruit? (groenten eet ik wel ruim voldoende)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:48

Ik eet ook weinig fruit. Heel af en toe eens, en idd als ik al een bodempje heb.

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:03

Tja gewoon jarenlang ervaring en ooit eens orthomoleculaire voedingsworkshop gevolgd. En veel heel veel boeken lezen op dat gebied gewoon.

En fruit heb je toch hard nodig. Voor mij geldt de regel "alles met mate". en dat werkt goed.
Sinaasappels waar ik vroeger dol op was moet ik echt niet 'smiddags gaan eten want dan heb ik echt een opgeblazen buik daarna met de krampen kado. Maar dat zal jullie vast wel bekend in de oren klinken.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 09:28

Heeft iemand misschien een tip wat ik bij het avondeten zou kunnen drinken? Vruchtensap is geen goed idee, zo ook geldt dat voor melkproducten. Ik heb nu altijd water bij het eten maar dat vind ik niet altijd even lekker smaken bij het eten. Iemand een idee?

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:31

Tja persoonlijk ben ik water wel gaan waarderen maar thee of groentensap kan ook heel goed. Is te koop en is zelf te maken.
Eigenlijk blijft er voor ons niet zoveel meer over he? HEt is ff wennen maarja toch went het wel hoor. En wees niet al te streng wanneer je denkt dat het gaat, bijvoorbeeld als je goed in je vel zit neem je toch een keertje lekker een wijntje of biertje of iets dat je gewoon lekker vindt?

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:35

Ik zal altijd fruit blijven eten, buikpijn of niet. Ik vind het zo lekker, ik ga het niet laten liggen.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:14

Ik denk ook dat ik PDS heb, heb eigenlijk bijna alle symptomen behalve die diaree. Daar heb ik nooit last van.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:46

Ik heb normaal geen enkel ontlastingsprobleem, maar omdat ze niets kunnen vinden gooien ze het op PDS.

Ben nu ook zwaar beroerd, ontzettend misselijk.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:49

Ik heb voor volgende week een afspraak bij de dokter.
Deze week kon alleen op tijdstippen waarop ik echt niet kon.
Ben benieuwd wat hij constateerd.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:22

Ik heb het (helaas) ook. Mijn buik is gewoon mijn zwakke plek. Als ik niet goed voor mezelf zorg (niet regelmatig eten, "slechte" dingen eten, weinig slaap, stress e.d.) dan krijg ik gegarandeerd er gegarandeerd last van. En daarbij werkt het bij mij ook nog psychisch. Als ik alleen al denk dat ik buikpijn ga krijgen dan krijg ik het al. Ik heb er een tijdje medicijnen voor geslikt, maar door mijn leefstijl aan te passen (verandering brengen in eet- en slaappatroon) gaat het bij mij erg goed. Ik heb er nu nog amper last van, behalve bij zenuwen en/of stress.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:53

Ik ga vanaf vrijdag primperan gebruiken. Niet schrikken, is een medicijn wat bij migraine en na chemotherapie gegeven wordt. Maar ik liep krom van de pijn en na een kwartier was het weg. Niet gevoelig blijven zoals bij buscopan maar weg. ECHT weg. Tovermiddel Lachen

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:49

Liek_ schreef:
Ik ga vanaf vrijdag primperan gebruiken. Niet schrikken, is een medicijn wat bij migraine en na chemotherapie gegeven wordt. Maar ik liep krom van de pijn en na een kwartier was het weg. Niet gevoelig blijven zoals bij buscopan maar weg. ECHT weg. Tovermiddel Lachen

En dat gebruik je tegen PDS? Ik kan me niet voorstellen dat je daar heel veel beter van wordt. Heb je je goed geinformeerd over de bijwerkingen enzo? Een vriendin van mij gebruikte een medicijn tegen haar reuma en lag vervolgens weken plat met maagzweren! Zij moest dus medicijnen voor haar medicijnen gaan slikken. Zo zie je maar: informeer je van tevoren goed, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Want een medicijn dat voor kanker gebruikt wordt is meestal wel zwaar!

helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:56

Cyntje schreef:
ik heb het ook, gister een BBQ gehad... en nu de consequenties dragen ... Boos!

oooo vreselijk, ik kan het woord bbq ook niet meer verdragen. ik heb er nu 4 gehad, waarbij ik bij 3 heel beroerd ben geworden.

ik trap er niet meer in, voor mij geen BBQ.

waar ik ook niet tegen kan is Chinees. zij gebruiken vaak veel vetsjin. Verdrietig om beroerd van te worden.

wat ik me afvraag is, passen jullie je leven erop aan of neem je de gok dat het ook een keer goed kan vallen?

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:30

helga schreef:
wat ik me afvraag is, passen jullie je leven erop aan of neem je de gok dat het ook een keer goed kan vallen?

Meestal het laatste, ik weet nog niet zo goed waar ik wel en niet tegen kan, dus het is altijd een gok.... Scheve mond

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:46

sorry ik heb niet alles gelezen had geen zin in 7 pagina's maar ik heb dus ook een spastische darmen bij mij slaat ook alles daarop, ben ik gestresst, maak ik me druk, zenuwen, fout eten, vettigheid, fruit... van alles krijg ik kramp of obstipatie....
moet zeggen dat het nu al een aantal weken goed gaat met me darmpje, bewegen water drinken en regelmaat bevalt me prima. maar daarvoor had ik ook al 200 dingen geprobeerd zeg jemig wat was ik het zat zeg, dan weer medicijnen, dieeten, allerlei tips en allerlei producten die zeggen dat het helpt, het is en blijft bij iedereen verschillend en soms beinvloed het opzeker mijn leven maar goed je moet er mee leren leven en kijken wat voor jou het beste is wat betreft eetpatroon en leefpatroon.....

succes voor een ieder die zon lekker darmpje heeft!

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:53

ik heb niet alles gelezen, maar bij mijn broer is het dit jaar ook geonstateerd. het ergste is nog dat die echt onverdragelijke scheten laat. constand bloed poept enzo. hebben jullie daar dan ook last van. en klopt het dat er niets aan te doen is. behalve je voedingpatroon aanpassen. die melkdingen van de reclame die vifit enzo, die helpen bij hem wel een beetje geloof ik.