Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kimmie_Paard schreef:een jonge bij mij op school heeft autisme, dat is zo zielig om te zien. ze noemen heb koos vriendloos, hij heeft wel een paar vrienden maar het viel me op dat hij gewoon nooit een woord zegt, we vonden het aan het begin van het jaar zo zielig dat we vroegen of hij bij ons wou komen zitten (toen zat hij helemaal alleen) hij keek mij egt zo aan ofdat ik een elien was ofzo, ehij zij nee en liep weg, hij praat ook altijd tegen zich zelf. in vond het heel raar
Citaat:Psycholoog Simon Baron-Cohen en zijn collega's van Cambridge Autism Research Centre hebben de Autisme-spectrum Quotiënt, AQ, ontwikkeld om de mate van autistische eigenschappen bij volwassenen aan te geven. Bij de eerste grote meting waarbij de test gebruikt werd, scoorde de controle-groep 16,4. 80% van mensen met een diagnose van autisme of een aanverwante stoornis scoorde 32 of hoger. De test is echter niet bedoeld voor het stellen van een diagnose, velen die hoger scoren dan 32 en zelfs voldoen aan de diagnostische criteria voor het Syndroom van Asperger melden geen problemen bij hun functioneren in het dagelijks leven
Citaat:Laatst vertelde een moeder me Ik kan totaal niet met mijn ex praten, hij begrijpt me niet, als ik praat wil hij dat ik ophoud met zeuren enz enz. Toen dacht ik er meteen weer aan. Klopt dat bij degene hier ook? (Geloof me dit komt negatiever over dan ik het bedoel, wist het even niet beter te foruleren.)
ikke24 schreef:Wat ik mij wel afvraag en dit is absoluut niet professioneel van mij.
Er wordt beweerd (er is nog niks bewezen) dat autisme erfelijk is.
Citaat:In dit geval is het meestal van de vaders kant. Bij kinderen uit mijn klas klopt dit ook wel en het gekke ervan is, dat de meeste ouders ook gescheiden zijn.