Geen zin in seks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:15

heb je nu een ander pil of zo daar ka het ook wel aan liggen

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:49

Eightlegged schreef:
Ik denk dat ik dit topic eens bij mn vriend onder de neus druk.. Het verwoord op veel punten wat ik niet uit mn strot krijg

Dat is een hele goeie!

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:57

Arethe fijn dat je weet waar het aan kan liggen, hopelijk is er snel beterschap! Sterkte!

Arethe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 18:36

Dank jullie wel..

Vandaag de Maatschappelijk werker gebeld en meost kort uitleggen hoe & wat.. Hij is best geschrokken van mn verhaal en ik ben een "spoedgeval" zoals hij het zei..

Hij heeft morgen een plekje voor me vrijgemaakt zodat we snel met alle behandelingen kunnen beginnen.

Pasha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:46

terorita schreef:
wist je dat marvelon 1 van de slechtste pillen is

Is dat zo?
Nou ja, ik slik hem toch niet meer...

maar ikke wel

Wat is hier zo slecht aan dan

Heeft iemand hier nog een antwoord op misschien??
[/quote]

sundance11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:32

Eightlegged schreef:
Ik denk dat ik dit topic eens bij mn vriend onder de neus druk.. Het verwoord op veel punten wat ik niet uit mn strot krijg

haha dat heb ik al gedaan, hij schrok wel dat er zoveel meiden waren die geen zin hadden, volgens mij dacht hij altijd dat ik de enigste was, omdat het landelijk gemiddelde op 3 keer in de week lag!

Maar hij toonde wel meer begrip nadat ik het hem had laten lezen.

poes

Re: Geen zin in seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:11

Ik wil hier toch even reageren. Het is leuk dat mensen op een forum ervaringen kunnen uitwisselen en zo. Het is echter absolute onzin om hier zomaar causale relaties te gaan afleiden uit een 20-tal gevalstudies. Ik zou iedereen aanraden om eens een goed boek over de methodologie van wetenschappelijke experimenten en onderzoek te lezen.

BHet is onmogelijk om uit voorgaande informatie af te leiden dat de pil de boosdoener van het verhaal is.

Ten eerste spelen er zeker heel wat andere factoren mee. Zowel distale factoren, zoals geslacht, leeftijd, persoonlijkheid, ... Met distaal wil ik zeggen: waar je niet veel aan kunt veranderen. Je kunt dus bijvoorbeeld wel onderzoeken of oudere mensen minder zin hebben in seks of zo, maar in de praktijk is dat een oorzaak die je niet kunt aanpakken.

Er zijn ook proximale factoren zoals attitudes, sociale invloed, eigen-effectiviteit, enz. Verder zijn er ook barrières en voordelen voor elk gedrag. Op deze factoren kun je wél inspelen.

Zelfs als de pil hier werkelijk zorgt voor libidoverlies moet jij jezelf eens gaan afvragen: zijn er hormoonvrije mogelijkheden voor mij? Indien niet, dan heeft het geen zin om te zeuren over die pil, maar je moet dan net op zoek gaan naar andere factoren die je wél kunt veranderen.

Esther_r20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:28

Even omtrent het pilgebruik. Ik gebruik mircrogynon en die bevalt me heel goed. Als ik m'n vriend zie spring ik er bij wijze spreken meteen bovenop. Dus bij mij is de pil absoluut geen boosdoener.

Wel kan ik me het voorstellen dat de 'sleur" erin komt. Na verloop van tijd wordt je relatie die eerst nieuw en spannend was, normaal en een feit dat bij je leven hoort. Juist dan moet je het spannend houden door eens wat anders te doen..

Met de paarden gaat het het zelfde. Afwisseling anders gaat het voor het paard vervelen, met mannen hetzelfde. afwisseling anders verveelt het al snel

DanielleB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:50

Ik meng me er ook even in, ik heb er ook totaal geen zin meer in, altijd het idee ; als ik samen met hem alleen ben wil hij weer! En ik ben al niet zo;n "seksmaniak".. En daardoor al helemaal niet, ik zit al jaren aan de pil, en ja wat gestresst ben ik ook wel door examens en ja ik weet niet, kzit al een tijdje in een dip.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:54

poes, is al meerdere malen gezegd hoor
er wordt gewoon gezocht naar wat per specifiek geval de 'boosdoener' kan zijn

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:29

sundance11 schreef:
Eightlegged schreef:

haha dat heb ik al gedaan, hij schrok wel dat er zoveel meiden waren die geen zin hadden, volgens mij dacht hij altijd dat ik de enigste was, omdat het landelijk gemiddelde op 3 keer in de week lag!

Maar hij toonde wel meer begrip nadat ik het hem had laten lezen.

2x!!

marliesje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:34

Na ongeveer alle reactie te hebben gelezen is 1 ding duidelijk ik ben niet de enige. Ben nu bijna 3 jaar lang samen met mijn briend en hij woont nu bij mij en mijn ouders dus het gaat verder wel heel goed. Het is denk ik idd de sleur die er in komt. Want de pil die ik gebruik microgyon 50 werkt verder goed bij mij dus. Bij het idee dat hij weer sex wil is de lol er al weer af je wordt er gewoon gek van!

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:39

Ik krijg ook een beetje het idee (correct me if I'm wrong) dat sommige vriendjes hier bewust of onbewust een beetje lopen te 'pushen'. Poe, ik moet daar ook niet aan denken zeg, dan zou ik er ook snel genoeg van hebben. Bij ons komt dat eigenlijk helemaal niet voor. Ja tuurlijk, af en toe wel (op een plagerige en leuke manier) maar dat geldt ook voor mij. De balans is dus zeg maar gelijk, dat scheelt een boel.

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 08:57

ponyzotje schreef:
poes, is al meerdere malen gezegd hoor
er wordt gewoon gezocht naar wat per specifiek geval de 'boosdoener' kan zijn

Weet ik, maar als je iets belangrijks te zeggen hebt, zeg je het best 500 keer, anders gaat het verloren

Verder ben ik het eens met Bealy: niets zo afknapper als een lief dat als hij bij je is alleen maar aan seks kan denken. Het is leuk als ze zin van je krijgen, maar niet als ze verwachten dat de relatie alleen maar dat is. Ik heb dat ooit gehad, en heb daar achteraf heel lang mee gezeten.

Tjaldur

Re: Geen zin in seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 09:04

Sorry heb het topic niet echt doorgezelen, maar ik had hier ook last van. Precies hetzelfde verhaal. Maar het kwam doordat ik depressief was. Hij trok zich dat nogal persoonlijk aan en vond op een gegeven moment dat ik dan maar zin moest maken. En ik liet het maar gebeuren, want ik vond het sneu voor hem, want ik hield heel erg van hem.
Nou baal ik daar echt van, want hij ging al maanden vreemd toen hij mij dumpte, hier kwam ik later achter. Nu heeft hij nog steeds met dat andere meisje.
Op de een of andere manier heeft het verbreken van die relatie mij ook goed gedaan en ben minder depressief. Het enige nadeel is dat ik nu wel zin in seks heb, maar geen vriend meer heb

sundance11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:11

Bealy schreef:
Ik krijg ook een beetje het idee (correct me if I'm wrong) dat sommige vriendjes hier bewust of onbewust een beetje lopen te 'pushen'.

Bij mij was dat idd het geval, altijd van die opmerkingen, waarvan ik dan weer dacht oh meneer heeft weer zin. En ik natuurlijk niet. Na heel veel praten en hem toch proberen aan het verstand te brengen dat een zoen niet altijd op sex hoeft uit te draaien begint hij het te begrijpen.

tuurlijk ik snap dat het voor een man wel anders ligt qua zin hebben, maar ja beetje begrip mag natuurlijk ook wel.

En doordat mannen bewust of onbewust lopen te pushen heb ik steeds minder vaak zin. Maar gelukkig gaat het bij ons al wel iets beter..

en één tip, als je echt geen zin hebt doe het dan niet, de volgende keer dat je het weer "moet" doen ga je er alleen maar met tegenzin in. Liever 1x in de 2 weken lekkere sex dan dat je hem alleen er maar een pleziertje mee doet.!

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:55

Wat Sundance zegt komt me idd heel bekend voor mbt mijn ex. Een zoen of even aanhankelijk zijn moest altijd uitdraaien op sex, nou ja, dat hoefde voor mij dus niet en op een gegeven moment gaf ik die zoen niet eens meer omdat ik toch wist waar het op uit kwam. Verder pushtje hij idd ook heel erg. Hij was gewoon 3 dagen beledigd als ik hem afwees. Soms dan liet ik hem wel zijn gang gaan, maar dat leek meer op verkrachten dan op wat anders. Als je zelf geen zin hebt dan werkt het van onderen ook niet zo lekker mee, zeg maar.

Nu heb ik een vriend die ook een beetje aan mij denkt en waar ik ook gewoon lekker meer kan knuffelen zonder we gelijk all the way hoeven. Echt een verademing hoor.

Voor mannen is het soms moeilijk inleven lijkt het. Zitten je raar aan te kijken als je geen zin hebt en denken dat je wat mankeert. Alsof je de enige vrouw bent die niet altijd zin heeft. Dat klote gevoel wat dat geeft werkt ook niet positief, alsof je minderwaardig bent of zo.