wie heeft of wil er een borstvergroting?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:40

Veel succes Van welke cup naar welke ga je eigelijk?

juthi

Re: wie heeft of wil er een borstvergroting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:39

Van een grote A naar een grote B/kleine C

zilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:05

Voel mezelf ook regelmatig nogal plat.... Een A-tje, meer heb ik niet.
En een vriendin van me maar zeiken dat ze dr grote B cup te klein vind! Ik hoop nogsteeds dat de tijd me nog wat meer gaat geven al begin ik dat steeds minder zonnig te zien (ben bijna 18)...
Ach zo'n bvg zal er de komende tijd zoiezo niet komen, maar misschien dat ik er zo rond mn 23e nog eens goed over na ga denken!

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:18

Amber ....

ben je al eens op het borstenforum geweest ?
en heb je jezelf goed laten informeren ?? ik ken deze arts nl hellemaal niet ....
maare dat bommeltje in je borst is dat een kliertje wat verstopt zit ? of wordt dat gelijk onderzocht ??

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:38

chas schreef:
Amber ....

en heb je jezelf goed laten informeren ?? ik ken deze arts nl hellemaal niet ....
maare dat bommeltje in je borst is dat een kliertje wat verstopt zit ? of wordt dat gelijk onderzocht ??

Ja ik ben op borstenforum geweest en ook daar komt xzijn naam naar boven. Heb mensen gesproken die door hem geopereerd zijn en heb google nagekeken. Hij geeft ook lezeingen op scholen waarvan ik er een heb bijgewoond.
Geloof me ik heb me echt goed voorbereidt!

Die bult is een cysteuze mastopathie. ben er zo'n 15 x mee in het ziekenhuis geweest. 3 echo's 2 x foto's en 2 keer een punctie. Dus ook die is goed onderzocht maar word na mijn operatie ook nog opgestuurd en op kweek gezet.

Ook hebben twee artsen (mijn Plastisch chirurg en degene die mijn bult onderzocht) samen besproken hoe of wat.

Dus ik kan denk ik wel zeggen dat ik me voorbereidt heb..

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:42

Dr. J.H.A. van Rappard

Plastisch chirurg

Geboren in ‘s-Hertogenbosch op
4 februari 1951.

•Studie Geneeskunde aan de Universiteit van Amsterdam

• Algemene Chirurgie Opleiding in het Atrium Ziekenhuis te Heerlen

• Plastische Chirurgie Opleiding in het Academisch Ziekenhuis Nijmegen St. Radboud

• Universitair docent aan het Academisch Ziekenhuis Nijmegen
St. Radboud

• Vele plastisch chirurgische stages en detacheringen op reconstructieve-, hand-, en cosmetische chirurgie werden in werkelijk alle delen van de wereld gevolgd; U.S.A (San Francisco, Los Angeles, Boston en New York), Japan (Saporro), Brazilië (Sao Poalo), Nepal (Annandaban), Frankrijk (Parijs, Marseille), Duitsland (Berlijn, Frankfurt), België (Brussel, Gent, Luik), Engeland (Londen, Nottingham), Italië (Rome, Milaan).

Promotie

Op 2 maart 1988 is hij gepromoveerd aan de Rijks Universiteit van Groningen. De titel van zijn proefschrift luidt: “Controlled Tissue Expansion in Reconstructive Surgery” en handelt over een techniek om huiddelen bij patiënten op te rekken ten einde deze te gebruiken om reconstructies bij deze persoon uit te voeren. Hierbij is de borstreconstructie een belangrijk onderdeel.

http://www.newbeauty.nl/index.php?module=Pagesetter&func=printpub&tid=6&pid=58
Wel raar dat jij dan niks over hem kon vinden
Of zoek maar een bij google en dan: dr van rappard catharina ziekenhuis
Laatst bijgewerkt door juthi op 29-05-06 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:46

ik wil het
maar ik heb der geen geld voor
ach misschien komt het nog..

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:47

--> MW

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:21

Wees gewoon blij met wat je hebt!

Jennygirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:24

De afgelopen 10 jaar heb ik het honderden keren overwogen. Ik ben 27, heb een kleine A cup... en de kans dat dat ooit meer wordt is nihil.
Als ik uitging met een vriendin kreeg zij alle mannelijke aandacht... en niet dat zij qua gezicht of zoiets veel mooier was dan ik. Het verschil was wel een D -cup tegenover een bescheiden A-cup. Dat zegt natuurlijk meer over de oppervlakkigheid van die mannen, maar als je 16-17 ben wil je ook gewoon een beetje aandacht krijgen. Zulke ervaringen als je jong bent slaan wel in als je jaren verder bent. Je voelt je afgewezen en zoekt een reden en een van de grootste verschillen tussen jou en je leeftijdsgenoten is toch wel je cup size.

Ook ik heb een topper van een vriend, die mij schitterend vindt, maar toch, ik voel me niet compleet, mn lichaam is niet in verhouding.
Het gaat er ook niet om wat anderen zeggen, want ook ik heb nog nooit klachten gehad over de grootte van mn voorgevel. Het gaat over hoe ik me voel, en ik voel me incompleet, alsof ik iets te compenseren heb voor een ontbrekend stukje.

Liever zou ik het niet doen, anders had ik het immers al gedaan, maar op die momenten dat ik me zeer onzeker voel dan slaat de twijfel weer toe.
Op dit moment vind ik de nadelen nog niet opwegen tegen de voordelen.

aprillicious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:34

Ik heb het 6 jaar geleden laten doen in het Jan van Gooyen kliniek door Dr. Selms (mocht je het gaan doen, is hij een aanrader!). Ik had een AA cupje, dus ik was gewoon plat met 2 tepels .
Ik heb me nooit onzeker gevoeld erom, alleen ik vond de verhoudingen niet kloppen en daarbij voel je je toch meer vrouw als je borsten heb. Ik ben geloof ik op me 16e met me moeder al op gesprek geweest. Toen had je nl. een ouder nodig om te tekenen, alleen omdat ik toen nog niet helemaal uitgegroeid was, hebben we even gewacht. Op me 20e heb ik het laten doen (en me moeder een jaar laten ). Ik heb nu een 75C en heb er geen moment spijt van gehad. Heb ook helemaal geen last gehad. Heb al mijn pijnstillers die ik had meegekregen weer allemaal ingeleverd. Heb er helemaal geen pijn aan gehad. Het enige wat pijn deed, waren de drains die ze eruit moesten halen na de operatie. En dat deed geneens echt pijn, maar was een ontzettend rot branderig gevoel. Ik kon me herinneren dat ik een week helemaal niks mocht doen, maar omdat ik helemaal geen pijn/last had kon ik toch alles doen.

Nu kan ik me niet meer voorstellen met een AA cupje. De borsten die ik nu heb passen helemaal bij me. Alles is nu mooi in proporties en ik ben er happy mee!

Ik heb er trouwens een zoutoplossing in laten plaatsen. Vond het een veiliger idee, mochten ze ooit gaan knappen , dat ik het spul uitplas en dat het niet in mijn lichaam blijft rondzwerven zoals siliconen.

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:05

amberp schreef:
chas schreef:
Amber ....

Ja ik ben op borstenforum geweest en ook daar komt xzijn naam naar boven. Heb mensen gesproken die door hem geopereerd zijn en heb google nagekeken. Hij geeft ook lezeingen op scholen waarvan ik er een heb bijgewoond.
Geloof me ik heb me echt goed voorbereidt!

Die bult is een cysteuze mastopathie. ben er zo'n 15 x mee in het ziekenhuis geweest. 3 echo's 2 x foto's en 2 keer een punctie. Dus ook die is goed onderzocht maar word na mijn operatie ook nog opgestuurd en op kweek gezet.

Ook hebben twee artsen (mijn Plastisch chirurg en degene die mijn bult onderzocht) samen besproken hoe of wat.

Dus ik kan denk ik wel zeggen dat ik me voorbereidt heb..

dan zal ik er wel over heen gekeken hebben ,maargoed ,ik hoop voor je dat alles goed gaat !! zal voor je duimen dat je mooie boobies zal krijgen !!

Pregini =>
heb jij het op je spier laten doen ???

ik nl onder de spier en had niet echt overdreven veel pijn hoor maar kon toch zeker 2 weken niks doen zoals stofzuigen en strijken (hehehe)

drains heb ik ook niet gehad gelukkig

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:35

Dank je dat is lief van je

Begin nog wel echt schijt te worden..

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:09

amberp schreef:

hoef niet !!!!!

echt niet hoor je zal zien dat het de moeite waard is geweest ....ik spreek je over een week of 2 wel weer .......

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:12

Citaat:
Ik hoef niet perse een bh aan, en ze zullen nooit erg gaan hangen.

nu ook niet meer !!!
zelfs niet als je paardrijd !!

marliesje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:42

Ja ik heb er vaak over nagedacht en zou het heel graag willen!
Ben maar 1.65 en heb een cub A niet veel dus. Vind het erg jammer. Maar dan wil ik niet heel groot hoor grote cup B of kleine C. Maar ja mijn vriend vindt het goed zo en ergens is het ook wel een goeddoe.

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:16

chas schreef:
amberp schreef:

hoef niet !!!!!

echt niet hoor je zal zien dat het de moeite waard is geweest ....ik spreek je over een week of 2 wel weer .......

Dat geloof ik meteen! Het zal het allemaal waard zijn achteraf..
Maar ik slaap al een paar nachten echt slecht.. krijg kriebels in mijn buik als ik erover nadenk..

Ben gewoon bang voor naalden (nou ja gewoon, ik spoor niet )
En die angst zit alleen maar tussen mijn oren hoor haha

Dinsdag ochtend om kwart over 8 moet ik in het ziekenhuis zijn. Wordt dan rond half 10 geholpen en zal rond half 12 wakker worden uit narcose..
Mag woensdagochtend weer naar huis als alles goed gaat.. en als ik me dan goed genoeg voel dan laat ik iets weten!

Pasha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:02

ooeeh jeetje wat spannend!!!
Heel veel succes...

Ennuh daarna wil ik wel foto's zien hoor
haha nja met kleren aan dan

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:25

haha is goed!

Heb gister foto's gemaakt (zonder kleren ) en dan wil ik na de operatie ook foto's maken zodat ik vergelijkings materiaal heb..

Maar is misschien ook wel leuk om foto's voor en na met hetzelfde truitje aan te maken.. dank je voor het idee

Nog maar 2 dagen en dan is het al zover! bibber bibber

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:51

Nu nog 1.. succes ermee
Ik ben ook bang voor naalden... ga me er deze week erover heenzetten en bloed laten prikken..

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:55

en Amber ????

je kan als het goed is voorzichtig typen hoor .....

je zal je zelf wel heeeeeellll beurs voelen nu ......

ik wacht af op je reactie hoor ...!!

groetjes chas

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:47

Ik ben 27 en heb 75 A, net aan vaak nog stof over. Gewoon 2 erwtjes op een plankje zeg maar. Ging gister met een vriendin de stad in en kon gewoon geen leuke shirtjes vinden . Omdat ik lang en mager ben (1.84 lang en 60 kilo) heb ik ook nog eens loze ruimte boven mijn tietjes die ook nog eens botterig is. Alle shirtjes hebben momenteel van die lage v halzen afschuwelijk. Zie mij al lopen met 30 graden en daar nog eens een shirt onder zonder v hals. Zonder iets eronder ziet het er gewoon triest uit. Draag veel wijde dingen.

Vind mijn lichaam zo niet mooi maar moet het er maar doen want laten opereren durf ik niet. Veel te bang voor de risico's. Nu zijn ze goed van vorm en gezond maar wat als...... Voor mijn vriend hoef ik het gelukkig niet te doen die hoor ik er niet over en anders zou die pech hebben.

Vind het met paardrijden wel makkelijk zo weinig gewicht van voren. Als ik sommige meiden soms zie rijden ziet het er vrij pijnlijk en genant uit

Lijkt het trouwens zo of hebben meiden tegenwoordig steeds vaker en vroeger grote borsten? In lingeriezaken waren vroeger meer kleine maten dan nu. Ging pas een bikini kopen en zag bijna alleen maar bikinis met cupmaten terwijl je dat vroeger bijna niet had. In de winkel zeiden ze ook dat dat nu meer verkoopt en de schapruimte nu eenmaal niet groter is. Gelukkig heb ik wel een push up bikini kunnen kopen. Zo'n triangelding ziet er namelijk ook niet uit zonder wat.

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 06:45

chas schreef:
en Amber ????

je kan als het goed is voorzichtig typen hoor .....

je zal je zelf wel heeeeeellll beurs voelen nu ......

ik wacht af op je reactie hoor ...!!

groetjes chas

Ja ja ben ik dan! En het typen gaat redelijk hoor..

Komt mijn verhaal..

Eerst natuurlijk "inchecken" en meteen werd er gevraagd of alles nog wel klopte wat er bij het intake gesprek ingevuld is. En ja, dat klopte!
Temperatuur opgemeten, hartslag en bloeddroek. Hartslag was wat snel, maar dat zou goed door de zenuwen kunnen komen.

Toen kreeg ik 4 pillen (zou begod niet weten wat!) vervolgens werd ik naar de voorbereid kamer gebracht. Daar kwam mijn plastisch chirurg me even vol tekenen. heb nog even met hem gesproken en toen ging hij.

Twee vrouwtjes kwamen me halen. Brachten me naar OK. Ik nog even melden dat ik schijt ben van naalden. Maar infuusje zat er zo in. Vervolgens wit spul en de opmerking : "we zullen goed voor je zorgen" ik weet nog dat ik zei "dat hoop ik" en toen was ik weg.

Ja en toen werd ik wakker.. jawel MET TIETEN dit keer had weinig pijn. Rechts was pijnlijker dan links.

De nacht in het ziekenhuis is ook goed verlopen. Alleen doet mijn rug owh zo veel pijn. Ben een buikslaper.. maar ja zitten nu 2 dingen in de weg.. ook mijn ribben voelen behoorlijk pijnlijk. volgens mij zijn ze tijdens zo'n operatie best lomp met je!
Maar goed.. leef nog.. en mijn borsten doen niet echt pijn.
Dus al met al is het me reuze mee gevallen..

Nu alleen hopen dat de nachten snel minder erg worden

heb de arts naderhand nog gesproken en die zei dat alles prima verlopen is. Die bult die rechts zat is er via de snede van de silicoon uitgehaald. Dus geen extra sneetje.

Heb nu nog drains erin zitten. is maar goed ook! Links komt er bijna niets meer uit maar rechts zit er al behoorlijk wat in het flesje!
Maandag mogen deze eruit. dan gaat ook de tape (ja is geen tape heet foom of iets maar een soort tape) eraf.. ben benieuwd!

chas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:34

Citaat:
Ja ja ben ik dan! En het typen gaat redelijk hoor..

Komt mijn verhaal..

Eerst natuurlijk "inchecken" en meteen werd er gevraagd of alles nog wel klopte wat er bij het intake gesprek ingevuld is. En ja, dat klopte!
Temperatuur opgemeten, hartslag en bloeddroek. Hartslag was wat snel, maar dat zou goed door de zenuwen kunnen komen.

Toen kreeg ik 4 pillen (zou begod niet weten wat!) vervolgens werd ik naar de voorbereid kamer gebracht. Daar kwam mijn plastisch chirurg me even vol tekenen. heb nog even met hem gesproken en toen ging hij.

Twee vrouwtjes kwamen me halen. Brachten me naar OK. Ik nog even melden dat ik schijt ben van naalden. Maar infuusje zat er zo in. Vervolgens wit spul en de opmerking : "we zullen goed voor je zorgen" ik weet nog dat ik zei "dat hoop ik" en toen was ik weg.

Ja en toen werd ik wakker.. jawel MET TIETEN dit keer had weinig pijn. Rechts was pijnlijker dan links.

De nacht in het ziekenhuis is ook goed verlopen. Alleen doet mijn rug owh zo veel pijn. Ben een buikslaper.. maar ja zitten nu 2 dingen in de weg.. ook mijn ribben voelen behoorlijk pijnlijk. volgens mij zijn ze tijdens zo'n operatie best lomp met je!
Maar goed.. leef nog.. en mijn borsten doen niet echt pijn.
Dus al met al is het me reuze mee gevallen..

Nu alleen hopen dat de nachten snel minder erg worden

heb de arts naderhand nog gesproken en die zei dat alles prima verlopen is. Die bult die rechts zat is er via de snede van de silicoon uitgehaald. Dus geen extra sneetje.

Heb nu nog drains erin zitten. is maar goed ook! Links komt er bijna niets meer uit maar rechts zit er al behoorlijk wat in het flesje!
Maandag mogen deze eruit. dan gaat ook de tape (ja is geen tape heet foom of iets maar een soort tape) eraf.. ben benieuwd!

het zal verloopig bij het rugslapen blijven hoor ,ik zal als ik jou was deze week (als je thuis bent) een paar kussens in je rug en nek leggen en zo proberen te slapen ,als je namelijk hellemaal plat ligt heb je de volgende dag en pijn in je rug en pijn in je BORSTEN .gevoel van "er is een vrachtwagen over mee heen gereden "krijg je vandaag of morgen wel last van .....
ben ben blij om te horen dat het allemaal goed is verlopen en dat je nu "tieten"hebt hahahahaha doe rustig aan en denk niet ..ik kan alles aan wandt dan kom je jezelf wel tegen ,verloopig de eerste paar weken rustig aan doen ..en zeker niet gaan paardrijden staat een verbod op de eerste 6-8 weken ! (ik heb dat na 10 weken pas weer gedaan had ik voor mezelf besloten)

gouda schreef:
Ik ben 27 en heb 75 A, net aan vaak nog stof over. Gewoon 2 erwtjes op een plankje zeg maar. Ging gister met een vriendin de stad in en kon gewoon geen leuke shirtjes vinden . Omdat ik lang en mager ben (1.84 lang en 60 kilo) heb ik ook nog eens loze ruimte boven mijn tietjes die ook nog eens botterig is. Alle shirtjes hebben momenteel van die lage v halzen afschuwelijk. Zie mij al lopen met 30 graden en daar nog eens een shirt onder zonder v hals. Zonder iets eronder ziet het er gewoon triest uit. Draag veel wijde dingen.

Vind mijn lichaam zo niet mooi maar moet het er maar doen want laten opereren durf ik niet. Veel te bang voor de risico's. Nu zijn ze goed van vorm en gezond maar wat als...... Voor mijn vriend hoef ik het gelukkig niet te doen die hoor ik er niet over en anders zou die pech hebben.

Vind het met paardrijden wel makkelijk zo weinig gewicht van voren. Als ik sommige meiden soms zie rijden ziet het er vrij pijnlijk en genant uit

Lijkt het trouwens zo of hebben meiden tegenwoordig steeds vaker en vroeger grote borsten? In lingeriezaken waren vroeger meer kleine maten dan nu. Ging pas een bikini kopen en zag bijna alleen maar bikinis met cupmaten terwijl je dat vroeger bijna niet had. In de winkel zeiden ze ook dat dat nu meer verkoopt en de schapruimte nu eenmaal niet groter is. Gelukkig heb ik wel een push up bikini kunnen kopen. Zo'n triangelding ziet er namelijk ook niet uit zonder wat.

[b]klopt ook die meiden van nu hebben een veel groter maatje en waar dat aan ligt ??? zou het niet weten ??

ik was ook altijd bang om onder narcose te gaan en bijv de borstvergroting ik heb mijn vriendin afgewacht maar die had zoveel pijn dat ik zei laat maar ..na een jaar verder (tjsa je blijft er toch mee lopen he ) had ik een afspraak gemaakt bij de hondt (belgie) omdat hij bekend stond en ook via veel goede reacties op het borstenforum heb ik het eindelijk laten doen .voor mijn man hoefde het niet hij vondt het wel fijn zulke "kleintjes "(voor mij theezakjes ) ik ben er zo blij mee dat ik het heb laten doen ,het was heel goed voor mn zelfvertrouwen !.niet om zoiets te hebben van KIJK IK HEB TIETEN nee hellemaal niet ......gewoon voor mezelf ......

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:48

Citaat:
het zal verloopig bij het rugslapen blijven hoor ,ik zal als ik jou was deze week (als je thuis bent) een paar kussens in je rug en nek leggen en zo proberen te slapen ,als je namelijk hellemaal plat ligt heb je de volgende dag en pijn in je rug en pijn in je BORSTEN .gevoel van "er is een vrachtwagen over mee heen gereden "krijg je vandaag of morgen wel last van .....
ben ben blij om te horen dat het allemaal goed is verlopen en dat je nu "tieten"hebt hahahahaha doe rustig aan en denk niet ..ik kan alles aan wandt dan kom je jezelf wel tegen ,verloopig de eerste paar weken rustig aan doen ..en zeker niet gaan paardrijden staat een verbod op de eerste 6-8 weken ! (ik heb dat na 10 weken pas weer gedaan had ik voor mezelf besloten)

Dank je voor je reactie!
Haha dat vrachtwagen gevoel heb ik al! last van me rug, mijn ribben en mijn buikspieren...
Dank je voor de tip met de kussens.. zal het vannacht eens proberen.

Ik merk nu al dat ik veel niet kan.. en ik weet dat ik naar mijn lijf moet lusteren en er gewoon aan toe moet geven nu. Dus ik doe lekker rustig aan en luister braaf naar mijn plastisch chirurg
Ben er tot nu toe echt super blij mee, ookal heb ik ze nog niet echt gezien door de tape.