Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

, ik ben ook wel gepest maar praat er liever niet over want er zitten bekenden hier op bokt. Sommige mensen zeggen dat pesten geen zeer doet, maar uit al deze verhalen kun je wel op maken dat pesten je wel degelijk zeer doet. Ik vind het heel moedig van jullie dat jullie er zo openlijk over kunnen praten 
.                                                         Citaat:In nederland is dat zover ik weet niet. Daar schreeuwen de leraren en de leerlingen roepen dingen van heb ik jouda.-.....
  Dus geen hoge straf  

In groep 7 en 8 deden de meesten alweer normaal.. Maar toch.. de angst bleef
                                                         shadowlover schreef:Ik kon het ook altijd beter met volwassenen vinden (dus de leraren) waarmee je dan ook weer gepest werd want je was het lievelingetje.
Gelukkig hebben die er bij mij nooit misbruik van gemaakt, dat is echt bagger zeg!
pressent schreef:Ik probeer haar altijd te steunen en vindt het altijd zo erg om te horen. Ik vindt het echt altijd ontzettend knap dat je dan gewoon verder leeft.
 misschien was hun doel wel mij sterker maken! en dan kan ik ze dat toch  niet zomaar afpakken? }>                                                         lailapri schreef:Ik heb mezelf er altijd voor afgesloten, zo kon ik ermee leven. Alleen nu zijn er mensen in mijn leven gekomen die zijn gaan spitten en graven en nu ben ik bezig alles te verwerken. Niet makkelijk.