Aan de mensen die zijn gepest..(heftig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Re: Aan de mensen die zijn gepest..(heftig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:03

IK ben ook gepest, begon in groep 4 is vorig jaar opgehouden toen ik naar mijn huidige school ging.

Bij mij was het gelukkig niet zo erg, meer schelden maar niet fysieke dingen. Ik zit nu trouwens in de 3e.

IK heb het eigenlijk niet kunnen loslaten, meer weggedrukt en me gaan richten op mensen die wel mijn vrienden waren en een paar zinnetjes bedacht die me goed hebben geholpen.

Zinnetjes klinken aso of ego maar ze hebben heel goed geholpen
Ik bedacht me vorig jaar altijd als iemand weer wat zei over mijn uiterlijk of dergelijke dat het niet uitmaakte wat zei dachten maar dat het uitmaakte wat ik dacht. IK ben hierdoor meer zelfvertrouwens gaan krijgen en hierdoor op mijn nieuwe school word ik niet gepest.
Ik heb eigenlijk best wel vrienden nu vind ik en als iemand wat zegt over me dan doet het me niet meer z'n pijn als vroeger.
Simpel en alleen door dat ene zinnetje van me.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:07

Ik ben vroeger in het begin van mijn middelbare school ook gepest, maar lang niet zo erg als jou, en ik kan ook niet zeggen dat ik er iets aan overheb gehouden.

Nou ja een hele grote bek op het moment dat ik me bedreigd voel. Tot nu toe helpt me dat nog altijd uit de brand..... Mijn survival way denk ik...

Dus ik kan je niet helpen eigenlijk, maar ik heb even stikum in je profiel gekeken en ik zie een kei mooie meid.....

Ik probeer je te zeggen, leef vandaag !! Geniet er van en ookal was je te dik vroeger, nu niet en dat komt niet door een ander maar door jezelf !!! Dus trots mag je best zijn.... Veel succes nog !!!

(ik heb de rest van het topic niet gelezen)

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:15

Ellen, ik heb in je profiel gekeken,maar ik zie een leuke, goed uitziende vrouw met een leuke uitstraling.
Ik snap je verhaal wel, ben vroeger ook altijd het mikpunt geweest van pesterijen. Ook wat steviger en rood haar en ja dan ben je een makkelijk doelwit. Het heeft bij mij ook het nodige zelfvertrouwen gekost voordat ik mezelf accepteerde voor wie ik ben. Gelukkig heb ik een hele lieve man (zo eentje waarvan ik altijd dacht: die kan ik toch niet krijgen is te hoog gegrepen) En hij heeft zeker in het begin steeds weer opnieuw moeten bevestigen dat ie me niet dik vond en mooi vond etc etc. Dit heeft een aantal jaren geduurt, maar hij was geduldig en inmiddels na 6 jaar met hem, ben ik in 2004 met hem getrouwd en heb ik weinig last meer van mijn pesttrauma.
En het klinkt misschien cliche: Maar naarmate de jaren verstrijken, slijt het echt. En als ik nu nog wel eens de pesters van toen zie, dan heb ik het niet slecht gedaan al zeg ik hetzelf. Zij waren toen misschien alles, maar stellen nu nog weinig voor.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:17

Idd dat gevoel heb ik ook de pesters van toen en degene die daarin zijn blijven hangen stellen uit eindelijk helemaal niks voor en hebben helemaal niks bereikt!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:26

ik vraag me eigenlijk af wat jullie allemaal zien als besten.
buitensluiten geweld stelen schelden roddelen enz?

dacht er eindelijk beetje vanaf te zijn maar bleek niet zo te zijn vdaag:(

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:42

Ik ben op de lagere school ook veel uitgescholden. Het begon in groep 6 en heeft heel erg lang aangehouden. Iig in groep 8 heb ik tot 2x toe een woede uitbarsting gehad. De eerste keer heeft die jongen heel veel geluk gehad dat ik hem niet te pakken heb gekregen anders had hij het waarschijnlijk niet meer naverteld. Het heeft tot het MBO geduurd voordat ik niet meer uitgescholden werd.

Ik denk dat de pesters gewoon onzeker, jaloers en zich bedreigt voelen. Was trouwens ook bij Dr. Phil. Maar als je ziet wat er tegenwoordig op internet wordt gedaan...... Dan ook nog kinderen die zelfmoord plegen en dan de ouders van de pesters en school ook nog zeggen van "goh, wat rot maar zo zijn kinderen nu eenmaal".......

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:44

Dat heb ik inderdaad ook .....troost bij dieren gevonden....en misschien wel hun beter begrijp dan de mens...........

Door mijn ervaringen tijdens het werk, merk ik trouwens dat kinderen in Belgie veel strenger worden opgevoed.Bijv. altijd met twee woorden spreken en als de juf fluit in een rij staan enzo..In nederland is dat zover ik weet niet. Daar schreeuwen de leraren en de leerlingen roepen dingen van heb ik jouda.-.....

Ik ben zelf vroeger ook gepest, maar vraag me nu af of pesten in Nederland nu vaker zal voorkomen dan in Belgie (vanwege b.v de opvoeding op school). En ja ik weet dat het deels ook afh. is van de opvoeding thuis...maar wil dit effe ter discussie stellen hier

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:52

ik denk dat het in nederland wel veel meer voorkomt, de vorm waarin zal wel bij bijden even erg zijn. daarom dat ik hier elke dag verschiet van de verhalen

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:46

Wow wat een verhalen hier , ik ben ook wel gepest maar praat er liever niet over want er zitten bekenden hier op bokt. Sommige mensen zeggen dat pesten geen zeer doet, maar uit al deze verhalen kun je wel op maken dat pesten je wel degelijk zeer doet. Ik vind het heel moedig van jullie dat jullie er zo openlijk over kunnen praten .

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:05

Citaat:
In nederland is dat zover ik weet niet. Daar schreeuwen de leraren en de leerlingen roepen dingen van heb ik jouda.-.....

idd en het wordt steeds erger....

De programma's over kinderen opvoeden zijn helemaal in, simpelweg omdat er tegenwoordig zoveel problemen zijn....
Ze mogen alles en krijgen alles.

Als iemand wat gedaan heeft, komt dat altijd ergens door...
Belachelijk - je bent zelf verantwoordelijk voor je akties!
(kijk maar in het rechtsysteem - hij heeft het zelf oook niet makkelijk gehad.... Dus geen hoge straf

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:19

Wat veel reacties!
En jou verhaal .. Sjonge.. wat erg..
Zo erg heb ik het niet gehad.. Maar ik zal het in 't kort ook even samenvatten.
Ik was altijd een stil meisje.. Ik had een vriendin gevonden op de basisschool die vlakbij mij woonde.
Ze had een jong eendje gevangen en in een doos gestopt. De hele klas was tegen haar. En ik nam het voor haar op.. Dus ook de hele klas was tegen mij.
Daarna niks meer van haar gehoord. Klaar. Maarja, ik zat nog wel bij de rest in de klas (vmbo) die mijn hart ook pijn hadden gedaan. Dan is het moeilijk om met mensen die je nog niet kent een band op te bouwen omdat de anderen je altijd nog de grond in konden drukken..
Het ging allemaal beter In groep 7 en 8 deden de meesten alweer normaal.. Maar toch.. de angst bleef
Toen op het VMBO.. 1 meisje, ze zocht gewoon ruzie! Eerst pakte me dat heel erg.. Maar later ondervondt ik dat het niet ging om mij, maar dat zij zichzelf hoog wou zetten want ze moest natuurlijk populair worden..
Die tijd is niet leuk geweest.. Veel gehuild etc. En ik ontmoete oudere "vrienden".. Mensen waarmee ik kon praten .. 2 waren tegen de dertig en 1 was 50 jaar. En gezellig dat het was.. Super! Ik bloeide weer op en kreeg een grotere mond.. Ik kon mezelf weer verdedigen!
Maar toen .. Maakte 1 van die personen zo ongelovelijk misbruik van me.. Gewoon omdat ik het stille, verlegen meisje was..
Bleg..
Rotzooi

Maar ik ben er weer helemaal bovenop..
Ik hoop dat het jou ook zo vergaat
Sterkte ermee!

Edit: Typfoutjes

Dowski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:17

Ik kon het ook altijd beter met volwassenen vinden (dus de leraren) waarmee je dan ook weer gepest werd want je was het lievelingetje.
Gelukkig hebben die er bij mij nooit misbruik van gemaakt, dat is echt bagger zeg!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:28

shadowlover schreef:
Ik kon het ook altijd beter met volwassenen vinden (dus de leraren) waarmee je dan ook weer gepest werd want je was het lievelingetje.
Gelukkig hebben die er bij mij nooit misbruik van gemaakt, dat is echt bagger zeg!

Ik (en mijn groepje) kon het ook vaak goed vinden met de meeste leraren - ben niet gepest .....

Ik snap dus eigenlijk nog steeds niet dat dát reden zijn, dat iemand gepest wordt.
(ik heb ook al andere dingen gelezen, waardoor men gepest zou zijn, die "in mijn omgeving" ook gebeurde waar men niet voor gepest werd)

Ook het opkomen voor iemand die gepest werd is voor mij nooit een probleem geweest - ben daar nooit voor gepest...

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 23:24

ik ben 9 jaar gepest maar dan vooral buitengesloten. heb 2 jaar bij een orthopedagoge gelopen allerlei cursussen gehad en met heel veel mensen gepraat. heb dus weinig vrienden (echt goeie) ik durfde niet naar school had vorig jaar dus veel gemist en wordt er heel onzeker van wat ik nu nog wel last van heb. ik ben heel vergevingsgezind, daar maken ze misbruik van. degene waar ik ruzie mee had is m'n beste vriendin, maar ook m'n vijand geweest. en ergens maakt ze nog steeds misbruik van me, maar als ik geen vrienden meer ben met haar, dan heb ik helemaal niemand meer en dat wil ik niet omdat ik dat al zo vaak meegemaakt heb dat ik dat niet meer wil.

immerslief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:06

ik ben ook erg gepest omdat ik niet op school kon meekomen en dus veel moest nablijven. en dus nooit kon spelen. dat heeft me veel pijngedaan. maar op een gegeven moment begon ik terug te slaan menig kind heeft nog littekens van mij in zijn nek staan want meestel waren het de jongens die mij moesten hebben. op de middelbare ging het gewoon verder ze peste me omdat ik paardree. nou heb je mij daar echt niet mee want ik weet dat ze gewoon jalours zijn. antans daar hield ik altijd bij. maar 1 keer ben ik zwaar uitgevallen tegen een jongen hij wist dat mijn manege dicht was gegaan (ik had hier veel verdriet om ) en hij begon al van nou kun ej lekker niet meer naar die stinkdieren toe nou toen ben ik uit mijn vel gesprongen en heb hem bond en blauw geslagen en helemaal open gekrabt sinsdien heeft niemand ooit nog naar mij durven uithalen. want ze waren bang nu was ik eens sterker dan hun. en eindelijk was et rust en heb ik nog heerlijk van me school genoten. ik ebn ook in trapie geweest maar dit was voor mijn ADD. en omdat ik wel erg snel erop los sloeg. moest dat ook verandrt worden in negeren en niet aan denken. dat is me wel gelukt.

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:18

Jezus zeg dat is echt heftig!!

K ben zelf ook jaren gepest, op de basisschool, en ook middelbare, zelfde gedachte, leuk niet begin geen gezeik meer, maar helaas wel.
Heb dat 2 jaar volgehouden op die school en ben toen weggegaan, als het ware weggepest dus. Ik was heel vaak ziek, en daardoor werd ik gepest, men verzon dat ik had geroddeld over andere enz, terwijl dat helemaal niet waar was. Stoer hoor..
Sindsdien ben ik niet meer gepest, maar als ik vaak ziek was wat ik nogsteeds ben, was het wel van, spijbelaar, en ook dan storte mijn muurtje in en zag ik het even niet meer zitten. Ik riep vaak: Bel mijn ma, bel de dokter controlleer me en je zult zien dak echt ziek ben.

Ik heb er ook nogsteeds last van, k ga al 3 jaar niet naar school, elke keer als ik het weer probeer word ik zo bang dat ik gepest word dat ik het niet volhoud.
Heb ook tig cursusen gehad en tig gesprekken, ik ben heel iets sterker geworden, maar wat naar schoolgaan betreft nogsteeds niet. Echt vervelend.

K hoop dat je het snel kan verwerken. Mij is het nogsteeds niet gelukt.. Maar dat komt wel.

Sterkte ermee

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:44

Ik wordt er echt stil van zeg!
Ben zelf nooit gepest gelukkig, maar mijn beste vriendin wel. Haar hele bassischool tijd door was ze altijd anders. Ze zat op een zwaar gereformeerde school en was zelf helemaal niet zo.
Ze is juist heel bijdehand en heeft altijd wat te zeggen, ze ziet er goed uit maar dat hielp dus niet. Ze kwam voor zichzelf op maar daardoor kregen de leraren juist een hekel aan haar.
Nu ging het in de eerste en tweedejuist een stuk beter, maar in de derde niet meer. Ik za bij haar op school maar ben nu naar een andere omdat je daar de havo niet af kan maken.
Ze heeft nu veel problemen met leraren enzo.

Ik vindt het zo erg om allemaal te horen en ze wil later dus naar deurne maar dat mag niet van haat ouders waardoor ze helemaal niet meer naar school wil.
Ik probeer haar altijd te steunen en vindt het altijd zo erg om te horen. Ik vindt het echt altijd ontzettend knap dat je dan gewoon verder leeft.
Zo erg ook dat zelf je leraren mee doen!
Echt te vreselijk voor woorden.

Lessien_2810

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:42

Ik ben ook altijd gepest, vanaf de peuterspeelzaal tot nu. Het is altijd wel een kwelling. Bij iedereen. Misschien herkennen jullie wel dat je moeder dan tege je zegt dat het aan jezelf ligt, omdat het al zo lang aan de gang is. Nou.. ik durf dus mooi te wedden dat het niet zo is. Je doet er eignelijk niet zo veel tegen op school, leraren maken het vaak alleen maar erger. (in ieder geval op onze school) Het pesten kan je wel allemaal slechte dingen aandoen enzo.. zoals zelfmoord en andere gekke dingen. Zit zelf daardoor 3 jaar bij de spychiater. Maar het enige voordeel van een pestverleden is dat je er heel sterk van word, je kunt meer hebben als anderen. En dat valt best wel in je voordeel te gebruiken.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:02

pressent schreef:
Ik probeer haar altijd te steunen en vindt het altijd zo erg om te horen. Ik vindt het echt altijd ontzettend knap dat je dan gewoon verder leeft.

juist door die steun houd je het vol.
knap dat je gewoon verder leeft? wat moet je dan? ik gun het de pesters niet om er een eind aan te maken in de zin van zelfmoord. Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven dat ik dat mijn ouders aan zou doen. (klinkt misschien stom omdat je niets meer voelt)
En wat die pesters dan in feite weer mijn ouders aandoen. Het zijn zo'n lieve mensen die er altijd voor mij zijn en die ik nu (weer) door een hel (is misschien te hard) zie gaan. Daarbij geloof ik dat ik voor een belangrijker doel op de aarde ben gezet dan te dienen voor het genot van de pesters. en dat doel heb ik nog niet bereikt.
En ik geloof dat ieder mens op de aarde is voor iets bijzonders, zelfs de pesters (weet zo gauw niet wat zo bijzonder is aan hen, maar het is er vast)
misschien was hun doel wel mij sterker maken! en dan kan ik ze dat toch niet zomaar afpakken? }>

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 00:03

Ik ben ook gepest geweest in het lager onderwijs, gelukkig net zo erg als die verhalen van jou.

Ik moet zeggen dat ik een erg stil wantrouwig persoon ben geworden hierdoor, ik zal mezelf niet zo snel meer open stellen aan iemand en loop met een zeer negatief zelfbeeld van mezelf rond.

Ik vind het echt erg water met jou gebeurd is hoor, hier zijn geen woorden voor.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:15

Ik heb mezelf er altijd voor afgesloten, zo kon ik ermee leven. Alleen nu zijn er mensen in mijn leven gekomen die zijn gaan spitten en graven en nu ben ik bezig alles te verwerken. Niet makkelijk.

jaantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:27

Reken maar dat pesten in ieder land voorkomt.
Zowel op school als op het werk.
In Belgie zijn er zelfs wetten voor maar in Nederland wil dat niet echt lukken.
Daar steken ze nog steeds hun koppen in het zand.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:30

lailapri schreef:
Ik heb mezelf er altijd voor afgesloten, zo kon ik ermee leven. Alleen nu zijn er mensen in mijn leven gekomen die zijn gaan spitten en graven en nu ben ik bezig alles te verwerken. Niet makkelijk.

Door mijn opleiding komt nu alles weer boven. Niet zo zeer het pesten zelf, maar ik word nu een beetje met mijn neus op de gevolgen gedrukt.
Ik ben niet zomaar verlegen en stil, ik probeer me op de achtergrond te houden; als ze je niet zien kunnen ze je ook niet pakken.
Ik ben niet zomaar harstikke gelukkig als ik een complimentje krijg; dit betekent dat je wél kan en dat je het goed doet.
Ik ben niet zomaar een perfectionist; ik kan er gewoon niet tegen als ik kritiek krijg. En als ik iets niet perfect kan doen dan gooi ik er met de pet naar, want dan voldoe je tenminste aan ieders verwachtingen.

Nu ik weet waardoor het komt dat ik in een depressie zit en mijn studie niet voldoende aandacht geef, weet ik waar ik aan moet werken.
Ik hoorde laatst op tv dat er onderzoek was geweest naar mensen die een zelfmoordpoging hadden overleefd, naar wat hun gedachten waren tijdens hun sprong. Allemaal dachten ze op 1/3 van hun sprong dat al hun problemen opgelost konden worden, ze waren overkomelijk. Ik weet niet of het waar is, maar het klinkt heel aannemelijk en zo is het ook met mijn problemen. Dus zelfmoord is echt geen optie.
Tuurlijk ben je van alle erge dingen af, maar ook van de leuke, zoals de paarden, de zon op je gezicht in de zomer, door het bos wandelen en alleen de vogels horen fluiten en verder niets, wakker worden en denken: ik heb nog een half uurtje en dan lekker tegen je vriend aankruipen om je vervolgens te verslapen. Dat kan ik echt niet missen hoor.
en ik heb ook geen zin om de rest van mijn leven haatdragend te zijn naar die mensen. Als ik ze tegenkom, dan ben ik net zo vriendelijk tegen hen als tegen iedereen. Wetend dat ik me in ieder geval goed voel.
Ik geloof dat ik een beetje uit de ontkennings- en boosheidsfase van een depressie aan het komen ben. Dat is een eerste stap toch? Nu nog dat negatieve zelfbeeld overboord, dan komt alles weer goed.

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:56

wat een heftige verhalen allemaal.............
zijn er hier ook mensen die zélf hebben gepest?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:11

Wat naar voor je zeg, meis

Nouja; hier komt mijn héle verhaal;

Toen ik in groep 1 & 2 zat had ik zat vrienden, was blij en deed zo wat een kind moest doen. Zat op paardrijles en was gelukkig. Toen gingen we verhuizen naar Drenthe; vond het maar wat raar [de taal en gewoontes] maar wel leuk. In groep 3 werd duidelijk dat ik al iets slimmer was als de rest, in groep 4 deed ik dingen van groep 5 en groep 5 sloeg ik over. Toen ik in groep 6 zat was ik dus de jongste. Het pispaaltje dus en helemaal omdat ik klein van stuk ben. Ik was een baby blablabla. Na een tijdje begrepen ze toch dat ze me ineens nodig hadden, dus was het zo dat iedereen mij mocht enzovoorts. Tussendoor veel ruzie, maarja; Life sucks. Groep 7; Ik was echt goed in m'n hummetje. Was goed bevriend met iedereen behalve met één meisje. Had ik nog wel eens ruzie mee. Toen ik in groep 8 kwam. Tsja; toen begon iedereen te puberen, veranderen. M'n beste maatje veranderde in een kind wat stoer deed, met ouderen omging, tegen buitenlanders werd. Ik voelde me gewoon gebruikt. Dacht dat ik haar kende, dat we de beste maatjes waren... voor altijd. Ze begon mij buiten te sluiten en zij was populair. Tsja, toen had ik nog maar de halve klas als vrienden, want daar was het zo; Heeft een goede vriendin ruzie met iemand dan heb ik daar ook ruzie mee. Toen kwam d'r eens een kerel in de klas en die zei; 'Wat werken jullie voorbeeldig!' Dus zei ik voor de gein; 'We zijn niet allemaal even beeldig.' Dacht een meisje dat ik het tegen haar had. Ging ze me uitschelden en ja hoor. Nadia was iedereen's pispaaltje. Op 3 mensen na was iedereen uit de klas tegen mij. 'Nadia is een dwerg! Nadia is dik! Commandant varkentje komt d'r ook weer aan hoor!' Enzovoorts. Nu ik op de middelbare zit ben ik wel wat meer gebekt. Jongens zijn een beetje bang voor me [waar ik blij mee ben] en niemand durft wat achter m'n rug om te zeggen. Ik durf nu ook meer te zeggen wat ik vind.

Pfff... zo dat is d'r uit