Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mando schreef:Vind het wel netjes dat je dan mondkapje gebruikt.
Niet alleen voor jezelf maar ook voor een ander.
Maar bewust ziek komen werken daar vind ik wat van.
(niet dat ik op school zit of werk, maar voor het idee
). Lomax123 schreef:Krijgen mensen die in de zorg werken niet de griepprik?
Ik heb zelf vanwege astma de griepprik gekregen, maar ben nu toch ziek, verkouden, koorts, geen energie. Denk RSvirus (klachten door Gemini gehaald)
Griepprik is alleen voor het influenza virus? Zou fijn zijn als die ook voor RS bestond.
anjali schreef:Ik vind dat iedereen die een besmettelijke ziekte heeft thuis moet blijven en daar uitzieken. De zorg moet doorgaan? Nou ik wil geen zorgverlener die me ergens mee besmet.
DuoPenotti schreef:Die ikke ikke mentaliteit word op veel plaatsen juist ervaren als je dus thuis zit.
Niet overal is dat zo makkelijk op te vangen.
Mijn vriendin bij de gemeente snapte er ook vaak niets van.
En ik weer niet dat ze voor zo'n beetje klachten thuis bleef.
Op veel plaatsen moeten er gewoon x collega's per dienst zijn.
Zo niet moet een ander een vrije dag afgeven. En met bijvoorbeeld een 24 uurs rooster komt dat ook weer niet uit me nachtdiensten enz.
Zeker als er dan meerdere ziek zijn is het gewoon niet rond te krijgen.
Niet elke werkgever heeft zoveel personeel "over"
Mars schreef:Dus ja, ik zag wel helpenden of vpk's ziek op werk verschijnen, al was het maar voor de eerste paar uurtjes om de mensen te helpen wassen en opstaan. Omdat ze wisten hoe ellendig het is voor collega's en patienten als er iemand ziek thuis blijft.
Petpa schreef:Mars schreef:Dus ja, ik zag wel helpenden of vpk's ziek op werk verschijnen, al was het maar voor de eerste paar uurtjes om de mensen te helpen wassen en opstaan. Omdat ze wisten hoe ellendig het is voor collega's en patienten als er iemand ziek thuis blijft.
Maar daarmee veranderden ze het systeem niet!
juval schreef:in sommige beroepen is het gewoon niet mogelijk om ziek te zijn. Raar, maar soms ben ik wel eens jaloers op mensen die zich heel makkelijk ziek kunnen melden. Dat kan hier dus gewoon niet. We moeten door. Dat vreet soms mentaal best aan me.
juval schreef:we hebben het over griep, geen kanker.
moeten is omdat er hier 100 koeien afhankelijk zijn van voer en die gemolken moeten worden. Die kun je geen halve dag overslaan. Vervanging is onbetaalbaar.
juval schreef:in sommige beroepen is het gewoon niet mogelijk om ziek te zijn. Raar, maar soms ben ik wel eens jaloers op mensen die zich heel makkelijk ziek kunnen melden. Dat kan hier dus gewoon niet. We moeten door. Dat vreet soms mentaal best aan me.