Ik heb juist het idee dat het raar is om wel 40 uur te werken... "Hoeveel uur werk jij, 24, 32?" "Nee,40"

Sommige rekenen bewust uit wat ze krijgen om zo optimaal te verdienen met zo min mogelijk werk... (Beetje jammer, ik moet wel erg veel inleveren voordat ik eindelijk zorgtoeslag kan krijgen

) Kende ook iemand die had bedacht dat ze x aantal uur per week moest werken en vooral niet meer... Ow ik vond het zo grappig dat diegene zijn baas aan het eind van het jaar iedereen een bonusje gaf en mevrouw er niet blij mee was, want wat dat wel niet deed met haar toeslagen...

(Ik mag het niet grappig vinden

maar iemand die er zo mee bezig is en dan....)
ZZP'ers betalen evenveel belasting (loonheffing/Inkomstenbelasting dan, natuurlijk gaat er ook nog BTW vanaf en kun je de voordruk weer terugvragen... of zelfs minder als ze het urencriterium halen) dan iemand in loondienst. Alleen merken we het in loondienst wat minder omdat we maandelijks loonheffing verrekend zien...
Wat ik met mijn eigen zaakje verdien is sneu 21% btw, dan nog eens de IB eraf naar de belastingdienst... Maar is mijn eigen schuld... Maar dat is voor erbij dus dan is alles mooi meegenomen want je betaald nooit meer belasting dan dat je verdient