Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bellatrix schreef:Ik nam het handje voor de extra eiwitten. Maar dan laten we dat zitten. 300 kcal voor een handje nootjes is wel heel veel.

Zonnetje81 schreef:Bellatrix schreef:Ik nam het handje voor de extra eiwitten. Maar dan laten we dat zitten. 300 kcal voor een handje nootjes is wel heel veel.
Het was inderdaad bedoelt van hey, kijk noten zijn gezond maar een handje klinkt weinig maar voor 300 kcal kan je misschien heel veel andere dingen eten die meer vullen en ook gezond zijn.
Heel veel mensen hebben niet in de gaten dat een handje noten zo mega veel bevat. Pindakaas is ook gezond maar als ik dan vervolgens 100 gram per dag op mn brood zou smeren dan val ik wellicht toch niet af, hoe gezond het ook is.
Citaat:Met een handje noten per dag doe je jouw lichaam een plezier. Noten verlagen je LDL-cholesterol wat helpt om je bloedvaten gezond te houden. Verder leveren noten veel gunstige voedingsstoffen zoals vezels, eiwit, ijzer, vitamine E, vitamine B1 en onverzadigd vet. Pitten en zaden tellen ook mee voor dit advies.
Kidde schreef:Toch zou ik je ook niet te blind staren op de calorieën hoor. Het wordt toch echt wel aangeraden om noten te eten:
Natuurlijk moet alles met mate
brood koop ik bij dirk via tgtg. Scheelt veel geld en als vlees is afgeprijsd bij lidlmey 25% als aan de datum is koop ik ook veel in.
wel gezond lekker 

SayaJones schreef:€50,- in de maand aan boodschappen?? Hoe dan
EmptyWords schreef:Oh wacht.... niet goed gelezen.
Moet zeggen, een jaar of 8 geleden redde ik dat ook, maar dat was omdat ik gewoon niet meer had
Zonnetje81 schreef:Bellatrix schreef:Ik nam het handje voor de extra eiwitten. Maar dan laten we dat zitten. 300 kcal voor een handje nootjes is wel heel veel.
Het was inderdaad bedoelt van hey, kijk noten zijn gezond maar een handje klinkt weinig maar voor 300 kcal kan je misschien heel veel andere dingen eten die meer vullen en ook gezond zijn.
Heel veel mensen hebben niet in de gaten dat een handje noten zo mega veel bevat. Pindakaas is ook gezond maar als ik dan vervolgens 100 gram per dag op mn brood zou smeren dan val ik wellicht toch niet af, hoe gezond het ook is.
Evercreek schreef:Hier ook twee personen en als wij 100 in de week kwijt zijn dan zitten we goedkoop. We zijn vaak rond de 120 kwijt. Denk dat het deels komt doordat ik veel vervangende producten gebruik; Fry Light ipv bakolie of bakboter, kipgehakt ipv runder, friteslijn, ketchup en curry in lage kcal, 30+ kaas, kip of kalkoenfilet, magere filet americain etc.
Wdj schreef:Hoi, wellicht hebben jullie er al een keer over gehad maar ik wil zeker de dieetshakes van OrangeFit aanbevelen. Ik ben daar eind augustus mee begonnen en tot op heden ben ik daar zonder al te veel moeite bijna 7 kilo mee afgevallen.
) en toen ik aangaf dat het voor mij niet werkte, was het "je moet wel je jaar afmaken" en ik was hem zo beu dat ik een tikkie heb gevraagd zodat ik in 1x van hem af was... (En dan jezelf een coach noemen... Ik vind er wat van
)
) Het is nu vooral de relatie met eten weer goed maken, want die is het afgelopen jaar (veel stress, veel zittend werk, gewoon slecht voor mezelf zorgen) wat verrot
(Want die zegt dit is evil, de ander zegt dat... zo mag je van de ene nauwelijks fruit en de ander vindt het geweldig als je een of ander crash iets volgt, want dan zie je resultaat etc. Dus ik heb het opgegeven 
) Maarja... Had iemand van het sporten die zich ermee bemoeide, een coach (daarvoor een andere, maar daar maar 1x mee afgesproken want dat was alleen "eet dan minder, dan gaat het harder"
)
, dat zorgt voor een meer verzadigd gevoel.
Dus nu ben ik de recepten aan het uitproberen: wat lukt me wel of niet, wat vind ik wel of niet lekker, waar kan ik welke aanpassing doen in het recept. Ik wil nu koken omdat ik het zelf ook waard ben. Ibbel schreef:Ik pik deze er even uit. Eind september tot nu is ongeveer 4 weken. Dat is dus keurig een halve kilo per week. Oftewel dagelijks 500 kcal in de min. Dat is perfect, en je merkt ook al de resultaten. Dat kan dus gewoon niet beter, want meer in de min per dag is niet zo gezond en niet vol te houden.