Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SayaJones

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:17

€50,- in de maand aan boodschappen?? Hoe dan :+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 09:23

Hoe is de nacht gegaan chey?

Klinkt als goed vullende maaltijden daihyo!

Boodschappen hier zijn ook duur. En ook ik haal eten in de aanbieding, uit de afgeprijsd bak en potjes en diepvries groenten.

@madiba, er is een verschil tussen alleen maar ultra processen eten (we weten allemaal dat dat ongezond is) of af en toe een tussendoortje.

Ik ben het ook met daihyo eens. Het nlbeste is gewoonten veranderen. Ik kan nu helemaal omgaan en bijvoorbeeld daihyo haar eetpatroon gaaan volgen, maar dan weet ik dar ik binnen 2 weken klaar ben. Naast werk, kind, honden, vriend en sociaal leven trek ik dat gewoon niet.

Vandaar dus ook dat ik andere keuzes maak. Eerst maar eens niet eten na het avondeten. Een extra rondje dorp lopen met de honden, leren wat de juiste portiegroottes zijn. Als dat allemaal makkelijker gaat, kan ik kijken of ik bepaald eten kan veranderen en vervangen voor een betere variant. Alles omgooien zorgt voor error, en dat trek ik gewoon niet.

Ik heb trouwens 3 proefzakjes van die ESN poeder besteld. Ik eet graag kwark, maar gooi er dan (pure) hagelslag doorheen. Fruit lust ik niet, dus dat ik helaas geen optie

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:24

SayaJones schreef:

Als je niets eet... :+ :))

Nee, lijkt mij ook wel heel weinig.
Hier met z'n tweeën meestal 100 euro per week.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 09:33

Maar dan is jullie budget hetzelfde, dorine is alleen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:34

Dorine heeft €50 per MAAND zegt ze, niet per week.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 09:35

Oh wacht.... niet goed gelezen.

Moet zeggen, een jaar of 8 geleden redde ik dat ook, maar dat was omdat ik gewoon niet meer had

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:37

Bellatrix schreef:
Ik nam het handje voor de extra eiwitten. Maar dan laten we dat zitten. 300 kcal voor een handje nootjes is wel heel veel.

Het was inderdaad bedoelt van hey, kijk noten zijn gezond maar een handje klinkt weinig maar voor 300 kcal kan je misschien heel veel andere dingen eten die meer vullen en ook gezond zijn. :D

Heel veel mensen hebben niet in de gaten dat een handje noten zo mega veel bevat. Pindakaas is ook gezond maar als ik dan vervolgens 100 gram per dag op mn brood zou smeren dan val ik wellicht toch niet af, hoe gezond het ook is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:38

Ik redde het altijd met €60 maar alles is duurder dus ik zit nu rond de €75/80 per week. En ik ben ook alleen. :o Ik zou andere keuzes kunnen maken maar dat is lastig soms. :o
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 31-10-25 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:38

Een jaar of 8 geleden waren de prijzen ook héél anders.
Ik ben ook alleen en red €50,- echt niet

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:48

Zonnetje81 schreef:
Bellatrix schreef:
Ik nam het handje voor de extra eiwitten. Maar dan laten we dat zitten. 300 kcal voor een handje nootjes is wel heel veel.

Het was inderdaad bedoelt van hey, kijk noten zijn gezond maar een handje klinkt weinig maar voor 300 kcal kan je misschien heel veel andere dingen eten die meer vullen en ook gezond zijn. :D

Heel veel mensen hebben niet in de gaten dat een handje noten zo mega veel bevat. Pindakaas is ook gezond maar als ik dan vervolgens 100 gram per dag op mn brood zou smeren dan val ik wellicht toch niet af, hoe gezond het ook is.

Toch zou ik je ook niet te blind staren op de calorieën hoor. Het wordt toch echt wel aangeraden om noten te eten:

Citaat:
Met een handje noten per dag doe je jouw lichaam een plezier. Noten verlagen je LDL-cholesterol wat helpt om je bloedvaten gezond te houden. Verder leveren noten veel gunstige voedingsstoffen zoals vezels, eiwit, ijzer, vitamine E, vitamine B1 en onverzadigd vet. Pitten en zaden tellen ook mee voor dit advies.

Bron: https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/se ... eten-.aspx

Natuurlijk moet alles met mate, maar uit een handje chips haal je het bovenstaande niet :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:50

Kidde schreef:
Toch zou ik je ook niet te blind staren op de calorieën hoor. Het wordt toch echt wel aangeraden om noten te eten:

Natuurlijk moet alles met mate :)

Lekker makkelijk gezegd maar als je honger hebt omdat je die 300 kcal van noten inzet OF dus 300 kcal teveel eet daardoor is het niet zo zwart wit van je moet je er niet op blindstaren. Maar goed dat is dus het punt waar het meestal mis gaat. Het valt wel mee, dat ene handje zal het niet doen etc.

Wat is met mate? Als je 1700 kcal eet + 300 uit noten en een handje is echt weinig qua vulling....

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:54

Ik zou noten ook laten staan als je echt wil afvallen, dan zijn er zoveel andere dingen die je kan eten voor minder kcal en die ook nog vullender zijn (ook als tussendoortje). Ik snap dat noten niet in de ongezonde categorie vallen, maar gezien ik echt alleen naar kcal kijk voor mezelf, en hiermee ondertussen 29 kilo ben afgevallen, zou ik dit niet eten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 09:55

Ik houd zelf sowieso al niet zo van noten.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:02

Ik kook nu meestal voor 2 dagen. Maar ik eet het niet 2 dagen achter elkaar op.
Dus bijvoorbeeld vandaag, aardappels, groente, vlees en dan morgen pasta klaarmaken.
De 3de dag iets uit de oven en dan dag 4 weer aardappels, groente, vlees en daarna weer de pasta.
Hoef ik niets weg te gooien en eet toch redelijk gevarieerd.
Ik merk wel nu ik spa blauw drink dat ik de aanmaak limonade kan laten staan.
Voorheen ivm dure kosten van paard dronk ik kraanwater maar dat water, vind ik, in Houten niet te drinken. Nu het spa blauw is drink ik sowieso 1,5 liter water per dag. Daarnaast 2x thee (300 ml glazen) en melk.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:08

Wij zijn ongeveer per week €100 -€120 euro kwijt aan alleen boodschappen.

Wij zijn met zijn vieren. Wij hebben 2 jonge kinderen ( 5 en bijna 3)

Mijn man is bouwvakker die eet veel brood en vlees := brood koop ik bij dirk via tgtg. Scheelt veel geld en als vlees is afgeprijsd bij lidlmey 25% als aan de datum is koop ik ook veel in.

Ik hanteert de methode van bakje geluk maar als er aanbieden zijn verander ik de menu's naar de aanbiedingen en eet ik wat ik lekker vindt :) wel gezond lekker :')

Ik had al sinds mijn eerste zwangerschap de sappen opgegeven en sindsdien drink in eigenlijk alleen water. Op feestjes een keer cola of iets wat ze hebben. 2 a 3 glazen. Meestal is dat toch zero.

Hier een klein idee van zo'n weekmenu van mij.
Spoiler:
Afbeelding

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:12

SayaJones schreef:

Tja wat heb je nou helemaal nodig. Bananen, rijst of linzen, bonen, af en toe moet er eens een zakje noten/pitten/zaden of iets aan kruiden of blikvoorraad aangevuld worden, kokosmelk, tomaten, komkommers, bakbananen, uien, wat groente en knollen van de toko net wat goedkoop is, een zak libanees brood, een bakje roomkaas, biogarde of kefir soms, een grote tray eieren. En dan red ik me makkelijk. Ik eet iig genoeg om gewoon hetzelfde te blijven en heb nooit honger, hooguit trek als ik lekker bezig ben en vergeet te eten.
Fruit ligt in de vriezer, dat komt uit mijn tuin, maar dat kun je ook gewoon ergens anders plukken. Bramen bijvoorbeeld zijn overal wel te vinden.
Noten kun je ook gewoon rapen en doe je het hele jaar mee. Walnoten, hazelnoten. Momenteel is het kastanjeseizoen

EmptyWords schreef:
Oh wacht.... niet goed gelezen.

Moet zeggen, een jaar of 8 geleden redde ik dat ook, maar dat was omdat ik gewoon niet meer had

Ik heb het op zich wel, maar ik besteed het liever aan reizen bijvoorbeeld. Maar soms koop ik wel eens een heel pak zalm ofzo hoor. Gebeurt alleen niet zo vaak, ik probeer de supermarkt altijd een beetje te vermijden

Zonnetje81 schreef:
Bellatrix schreef:

Hoeft natuurlijk ook niet elke dag. Maar het is wel heel gezond dus zeker niet laten staan
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 31-10-25 10:22, in het totaal 4 keer bewerkt

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:14

Hoi, wellicht hebben jullie er al een keer over gehad maar ik wil zeker de dieetshakes van OrangeFit aanbevelen. Ik ben daar eind augustus mee begonnen en tot op heden ben ik daar zonder al te veel moeite bijna 7 kilo mee afgevallen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:29

Evercreek schreef:
Hier ook twee personen en als wij 100 in de week kwijt zijn dan zitten we goedkoop. We zijn vaak rond de 120 kwijt. Denk dat het deels komt doordat ik veel vervangende producten gebruik; Fry Light ipv bakolie of bakboter, kipgehakt ipv runder, friteslijn, ketchup en curry in lage kcal, 30+ kaas, kip of kalkoenfilet, magere filet americain etc.

3 volwassenen en we halen makkelijk 250 euro per week aan eten. Biologisch, vaak van Crisp, heel veel fruit en groenten. Vegetarisch. Al het vrood zelf maken ( zuurdesem) . Vega biologische kaas is heel duur.
Maar 1 van de volwassenen is topsporter , diet eet letteriljk voor 3 :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:45

Wdj schreef:
Hoi, wellicht hebben jullie er al een keer over gehad maar ik wil zeker de dieetshakes van OrangeFit aanbevelen. Ik ben daar eind augustus mee begonnen en tot op heden ben ik daar zonder al te veel moeite bijna 7 kilo mee afgevallen.

En wat gebeurt er als je daarna weer normaal gaat eten?
Shakes vind ik echt geen goede aanrader. Ja als je wilt crashen. Maar leefstijl veranderen naar een blijvende en betere versie is een stuk gezonder.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:51

@Daihyo... ik zou 7 kg in 2 maanden niet echt crashen willen noemen. Je combineert bv één shake met een normale lunch. Voordeel is m.i. dat je shake zorgt dat je gewoon sneller vol zit en je trek naar 'snaaien' vermindert. Ben het wel eens met je dat het onderdeel moet zijn van een duurzame visie waarbij meer bewegen en bewuster eten ook thuis horen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:54

Ik zie altijd veel reclames voor dat Sterrenstof. Iemand daar ervaringen mee?

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 11:07

Ik start vanaf morgen weer... Vandaag nog even het restant van de coaching aftikken (voor de coaching ging het beter, want door hem dingen aangepast en weer gaan twijfelen en alles door elkaar gegooid weer :')) en toen ik aangaf dat het voor mij niet werkte, was het "je moet wel je jaar afmaken" en ik was hem zo beu dat ik een tikkie heb gevraagd zodat ik in 1x van hem af was... (En dan jezelf een coach noemen... Ik vind er wat van ;))

Dus nu zelf info opgedaan, diverse dingen gelezen, iedereen zegt wat anders... Maar nu wel gekeken wat voor mij helpt, waar ik lekker op ga etc. Ik maak mijn eigen plan wel... Een stuk beter... (En sorry, de app van het voedselcentrum gebruiken en op basis daarvan advies willen geven wat zelf ook uit die app komt (irritante app ook trouwens ;)) Het is nu vooral de relatie met eten weer goed maken, want die is het afgelopen jaar (veel stress, veel zittend werk, gewoon slecht voor mezelf zorgen) wat verrot :) (Want die zegt dit is evil, de ander zegt dat... zo mag je van de ene nauwelijks fruit en de ander vindt het geweldig als je een of ander crash iets volgt, want dan zie je resultaat etc. Dus ik heb het opgegeven ;)

Bakje geluk ga ik nu proberen, want dat is gewoon heel makkelijk te volgen, gerechten zijn geen straf en ik hoop dat ik dan afkom van mijn "alles is slecht" idee :S (Ja, bananen zijn evil, druiven ook, heb soms alleen het idee dat water goed is, want thee mocht ook al niet :')) Maarja... Had iemand van het sporten die zich ermee bemoeide, een coach (daarvoor een andere, maar daar maar 1x mee afgesproken want dat was alleen "eet dan minder, dan gaat het harder" :'))

Nooit meer een coach dus en mijn eigen plan :p

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 11:23

Ik kom ook meelezen! Sinds de puberteit veel aangekomen, blijk een hormonale stoornis te hebben. Tijdens mijn zwangerschap het afgelopen jaar 20kg afgevallen (hormoonstoornis wordt onderdrukt door de hormonen van de zwangerschap). Ik zou die 20kg er heel graag af willen houden, en nog wat extra afvallen.

Wij eten thuis glutenvrij. Brood maak ik regelmatig zelf. Vind het lastig, gezonde dingen zijn duur, glutenvrij eten is duur, en veel tijd om uitgebreid in de keuken te staan heb ik niet met twee kleine kinderen.

Ik probeer ‘s ochtends als ik tijd heb een schaaltje yoghurt te eten, rond 10u eet ik altijd fruit samen met mijn zoontje. Lunchen schiet er voor mezelf vaak bij in als ik alleen thuis ben met de kinderen, maar probeer snel een cracker of snee brood met kipfilet oid te eten. Gevolg is dat ik ‘s avonds kei veel honger heb van de hele dag weinig eten, en dan schuif ik zo 2 volle borden avondeten naar binnen 8)7

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 11:29

Lust je eieren? Dat vult veel meer. Gebakken, gekookt, eiermuffins :9, dat zorgt voor een meer verzadigd gevoel.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 11:32

@Dorine92, ik begrijp dat je een goed gevulde tuin hebt. Super tof! Ik heb een balkonnetje, en houd nog net mn huisplanten in leven :')

Mijn boodschappen zijn van 40,- naar 60,- per week gegaan. Zal voor een aantal mensen niet zo veelzeggend zijn, maar ik moet toch wel nadenken over mijn budget. Dan is dit wel schakelen. Waarom ik nu meer kwijt ben: pasta's zijn goedkope vullers. Brood ook. Aardappelen ook. Die mijdt ik nu, maar meer groente en de bak griekse yogurt is duurder. Vlees koop ik zo veel mogelijk in de aanbieding, en eet ik normaal niet dagelijks. Nu wel, omdat ik even braaf de kookboeken aanhoud. Een ander punt in dit proces is namelijk dat ik altijd gekookt heb simpelweg om te overleven. Ik ben geen keukenprinses :') Dus nu ben ik de recepten aan het uitproberen: wat lukt me wel of niet, wat vind ik wel of niet lekker, waar kan ik welke aanpassing doen in het recept. Ik wil nu koken omdat ik het zelf ook waard ben.

Ibbel schreef:
Ik pik deze er even uit. Eind september tot nu is ongeveer 4 weken. Dat is dus keurig een halve kilo per week. Oftewel dagelijks 500 kcal in de min. Dat is perfect, en je merkt ook al de resultaten. Dat kan dus gewoon niet beter, want meer in de min per dag is niet zo gezond en niet vol te houden.

Dit geeft hoop, dankjewel!