Achillespeesruptuur - wondellende na infectie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 15:22

DideH schreef:
juval schreef:
oke, en hoe voel je je nu? gerustgesteld hoop ik.

Is er nog iets over de verhoogde hartslag gezegd?

veel sterkte nogmaals!! :(:)

Dat dat wel tekenen zijn dat mijn lichaam heel hard aan het werk is. Ze hopen dat het mijn lichaam lukt de boel zelf op te ruimen.

Ja hoe voel ik me. Die check zorgt er niet voor dat ik geen pijn meer in mn hak / gejaagd gevoel heb. Dus ene kant fijn om te horen dat het er nu niet zorgwekkend uit ziet, maar het neemt de klachten niet weg helaas

Edit: gaat dan ook een beetje in je eigen hoofd zitten van; heb ik nu voor niks gebeld |o

Je hebt zeker niet voor niks gebeld! Je staat vol in je recht om te bellen en het is aan de polimedewerker om in te schatten of je moet komen, dat is haar baan. Juist goed dat je hebt gebeld, bij twijfel moet je gewoon contact opnemen, zo simpel is het

DideH

Re: Achillespeesruptuur lotgenootjes of ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 20:25

Dank voor jullie lieve berichtjes! Helpt toch wel een beetje. Vind het altijd nog al moeilijk om hulp te vragen en dan helpt de hele situatie niet zo mee als je dan het gevoel krijgt dat je dat voor niks hebt gedaan :roll:

Die tip ga ik zeker onthouden Petpa!

Al hoop ik vooral dat het dit weekend allemaal tot rust komt, ik weer een redelijke hoeveelheid kan eten en er geen belletje richting SEH hoeft dit weekend. Gewoon pas weer op de poli terugkomen ten tijde van de afspraak die woensdag staat klinkt als een puik plan :j

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 20:29

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 20:41

Ik ben van origine doktersassistente. En dochter/ behandelaar van moeder met uiteindelijk dubbele bovenbeen amputaties.
Je kunt beter te vaak je zorgen melden/ ter controle komen dan een keer te weinig. Voel je absoluut niet bezwaard!!!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 20:47

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 10:14

Spoelupdate-je:

Pijn is nog beetje hetzelfde als gister helaas (maar aan de andere kant: ook niet erger, dus ook kleine positieve noot).

Leek alsof het verband strak had gezeten (lijnen in mn voet en onderbeen), terwijl ze hem gister in zh juist wat losser hadden gedaan (mocht de verkleuring door te strak verband zijn gekomen). Kwam uit onderste klein beetje rommel uit, maar nog niet zo erg dat ik dacht: alarmbellen.

1tje voor spoelen en 1e na het spoelen.

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 10:10

:(:) hoe gaat het vandaag?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 10:47

Blijft een beetje hetzelfde nu. Geheel blijft er een beetje blauw/paarsig onderuit komen. Pees blijft er bij bovenkant beetje uit komen. Die wond lijkt wat meer te sluiten waardoor dat beetje meer begint te puilen (ook voor het spoelen ipv alleen erna).
Ik hoor het van de week wel in het ziekenhuis wat ze daarvan vinden. Lijkt me niet dat dat nu helemaal vanzelf kan sluiten. Of dat stukje pees moet op gegeven moment afsterven oid als dat mogelijk is? Geen idee

Voor eentje voor en na spoelen
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Begint verder nu mentaal wel wat zwaarder te worden merk ik. Heb 2 maanden heel erg naar de 28e toegeleefd als einddatum van de gips ellende en dat ik vanaf dan echt met de revalidatie aan de slag zou kunnen en weer echt vooruit zou kunnen. Dat er nu geen einddatum op zit ga ik een beetje slecht op merk ik.

Helpt dan ook niet dat ik dit weekend wat leuks gepland had staan wat ik aan me voorbij heb moeten laten gaan, maar daar nu wel allemaal fotos en filmpjes van de anderen van voorbij zie komen.

Ben toe aan weer wat nuttigs doen, maar mijn lijf is dat nog niet, dus dat is een beetje balen. Baas vrijdag even kort gesproken, die gaf ook aan dat ze me misten, maar die geeft gelukkig wel alle ruimte om te herstellen.

Sorry voor de zeurpost, zit er even niet zo lekker in dit weekend |o

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 10:57

Het is geen zeurpost.
Je bent ziek en dat werkt ook in je hoofd door.
Het proces loopt niet zoals verwacht en zonder einddatum is het allemaal onzeker.
Houd moed!

Op de foto lijkt het alsof het been minder gezwollen is.
Klopt dat?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 10:58

Ik heb je topic even doorgelezen, maar jeetje, wat een tegenslag joh.
Veel sterkte.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 11:02

ik vind de laatste foto's er toch beter uit zien, je ziet wel vooruitgang volgens mij.

Heel begrijpelijk dat je door alles een mentale klap hebt gehad, dit zal ook tijd nodig hebben om te verwerken denk ik. :(:)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 11:31

Klopt ook wel hoor dat er vooruitgang in zit! Vooral als ik kijk waar ik vandaan kom op 20 oktober.
Ben wel heel benieuwd dus hoe dat met die pees gaat werken bij die bovenste wond. Hoop niet dat die bijv. straks ineens weer een stukje open gemaakt moet worden om "terug te duwen". Maar we gaan het vanzelf zien.

Denk dat ik mezelf de afgelopen 2 maanden ook eigenlijk nog helemaal geen ruimte heb gegeven om ermee te dealen wat nu de situatie is en wat er de afgelopen 2 weken allemaal is gebeurd en dat dat nu dan even als een boomerang terug komt.

Dankje Goof!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 16:46

Ach, ik snap dat het je niet in de koude kleren gaat zitten... Het is ook zwaar en rot dat er geen einddatum is, en nog geen uitzicht op het starten met revalideren. Extra zwaar dat je geplande dingen moet laten schieten... hele dikke knuffel :(:)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 17:02

Ik had al een beetje het idee dat dit aspect nog niet helemaal geland was..... Want ja, dit gaat echt nog wel even duren :knuffel: en ja, er zit best veel vooruitgang in. Maar niet als je het afzet tegen het feit dat je nu in wezen 'klaar' zou zijn en zou mogen gaan opbouwen. Dat ben je niet, dat duurt ook nog best even en je hebt inderdaad geen idee hoe lang dat gaat duren.... Die onzekerheid is killing. Dus je bent geen zeur, absoluut niet. En vergeet niet dat je lichaam druk bezig is met genezen, dat vreet energie en dat heeft invloed op je humeur en hoe je je voelt.

En dat je dan moet toekijken hoe andere mensen wel leuke dingen doen, dingen waar jij bij had zullen en willen zijn, wrijft het er nog even extra in. Niet dat die mensen dat doen, maar het drukt je wel even extra met je neus op de feiten dat jij momenteel weinig anders kan dan met je pootje omhoog op de bank zitten.

Ik vind het niet gek dat je het even moeilijk hebt. Wees maar even extra lief voor jezelf, vanaf hier in elk geval een knuffel op afstand :knuffel:

BellatrixJarig
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 17:27

Ik ga mee met Lali hierboven. :j

:(:)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 18:28

Lief jullie berichtjes! <3 Doet me goed

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:35

Ik heb kracht verlies in de benen al dik 2 jaar en er is totaal geen oorzaak nog gevonden.

Ik snap helemaal wat jij bedoelt met van dat je iedereen leuke dingen ziet doen en jijzelf kan niks.

Van altijd actief geweest zijn en ineens haast niks meer kunnen.

Ik hoop dat jij snel weer in de benen bent.

Ik heb gelukkig het tekenen ontdekt.

Ben er super goed in geworden.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:35

Wanneer weer ziekenhuis?>

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:59

DideH schreef:
Klopt ook wel hoor dat er vooruitgang in zit! Vooral als ik kijk waar ik vandaan kom op 20 oktober.
Ben wel heel benieuwd dus hoe dat met die pees gaat werken bij die bovenste wond. Hoop niet dat die bijv. straks ineens weer een stukje open gemaakt moet worden om "terug te duwen". Maar we gaan het vanzelf zien.

Denk dat ik mezelf de afgelopen 2 maanden ook eigenlijk nog helemaal geen ruimte heb gegeven om ermee te dealen wat nu de situatie is en wat er de afgelopen 2 weken allemaal is gebeurd en dat dat nu dan even als een boomerang terug komt.

Dankje Goof!

:knuffel:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:54

Ezellover25 schreef:
Ik heb kracht verlies in de benen al dik 2 jaar en er is totaal geen oorzaak nog gevonden.

Ik snap helemaal wat jij bedoelt met van dat je iedereen leuke dingen ziet doen en jijzelf kan niks.

Van altijd actief geweest zijn en ineens haast niks meer kunnen.

Ik hoop dat jij snel weer in de benen bent.

Ik heb gelukkig het tekenen ontdekt.

Ben er super goed in geworden.

Bij mij ook een bekend iets helaas. Zit alleen nog in onderzoek traject.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 21:11

Ik in een soort van.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-25 09:06

Vervelend van die krachtsproblemen! Hopelijk vinden ze een oplossing voor jullie!

@Ezellover: woensdag weer tenzij er iets in de situatie verandert

BellatrixJarig
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 09:17

Kan je eigenlijk wel goed slapen? Kan je liggen hoe je wil?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-25 09:28

Bellatrix schreef:
Kan je eigenlijk wel goed slapen? Kan je liggen hoe je wil?

Nee helaas, ben echt totaal geen rugslaper, dus slaap al sinds 6 september ruk.
Ik lig het liefst helemaal opgekruld op mijn zij, maar dat gaat nu niet.
Been moet natuurlijk hoog liggen. Maar op mijn hak steunen is met die wond ook niet fijn. Dat resulteert in op mijn rug liggen met mijn knie naar buiten gedraaid zodat ik beetje op de zijkant van mijn voet steun. Sidenote: daar zijn mijn rug, heup en knie het niet altijd mee eens :')

BellatrixJarig
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 09:31

Oh wat verrot zeg. Ik slaap ook altijd op mijn zijn opgekruld en kan ook niet slapen op mijn rug. :(:)