Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mystery1980 schreef:Kom hier ook even binnenvallen. Ben 45 en heb wat overgewicht. Zittend beroep maar probeer zoveel mogelijk te bewegen. Doe dat vooral in rondjes fietsen en wandelen. Een echte sporter ben ik niet. Laatste tijd veel last van stijfheid, omdraaien in bed gaat lastig omdat mijn heup traag is met draaien. Ook mijn schouders kraken. Hebben jullie suggesties wat ik daartegen kan doen? Het voelt alsof er gewoon een beetje olie voor soepelheid mist in mijn lichaam.
Bellatrix schreef:Ik slik wel Vit. D en B12 bij. Op aanraden van mijn reumatoloog.
Bellatrix schreef:Ik slik trouwens ook silicium voor huid, haar en nagels. Baat het niet dan schaadt het niet.
Eik schreef:Waar ik wel echt nog moeite mee heb is de balans vinden tussen werken, huishouden en tijd voor mezelf. Ik houd van een net en schoon huis maar ben tegelijkertijd een enorme rommelkont. Dus daar zitten nog wel frustraties en wat werk om een middenweg in te vinden.
mystery1980 schreef:Laatste tijd veel last van stijfheid, omdraaien in bed gaat lastig omdat mijn heup traag is met draaien. Ook mijn schouders kraken. Hebben jullie suggesties wat ik daartegen kan doen? Het voelt alsof er gewoon een beetje olie voor soepelheid mist in mijn lichaam.
Bellatrix schreef:Ik sport meestal van half 6 tot half 7. Dat is een fijne tijd, dan zijn er niet zoveel mensen. Vrijdagavond waren er maar 2 anderen.Heerlijk was dat! Ik ben ook wel eens alleen geweest. Het is een sportschool in een klein dorp.
Supervixen schreef:Ik heb ook dat ik de laatste drie jaar minder goed prikkels kan verwerken. Best nadelig als je in het basisonderwijs werkt.
Ik rij soms zonder autoradio aan naar huis, omdat ik dat geluid niet meer trek en thuis heb ik dan eerst een half uur stilte nodig.
Tien jaar geleden ging ik met vriendinnen een hele dag shoppen in een stad, nu kies ik liever wandelingen in de natuur. Door de week spreek ik 's avonds liever niks af, want ik ben eerder moe dan een aantal jaar geleden.
Hebben jullie dit ook?
Goof schreef:Eik schreef:Waar ik wel echt nog moeite mee heb is de balans vinden tussen werken, huishouden en tijd voor mezelf. Ik houd van een net en schoon huis maar ben tegelijkertijd een enorme rommelkont. Dus daar zitten nog wel frustraties en wat werk om een middenweg in te vinden.
Ja, dat is op dit moment ook mijn zoektocht. Ik dacht dat ik een goede balans had, maar kennelijk was dat niet zo wat betekent dat ik het toch anders moet gaan doen. Maar ja, hoe?
Sunshinedaan schreef:Supervixen schreef:Ik heb ook dat ik de laatste drie jaar minder goed prikkels kan verwerken. Best nadelig als je in het basisonderwijs werkt.
Ik rij soms zonder autoradio aan naar huis, omdat ik dat geluid niet meer trek en thuis heb ik dan eerst een half uur stilte nodig.
Tien jaar geleden ging ik met vriendinnen een hele dag shoppen in een stad, nu kies ik liever wandelingen in de natuur. Door de week spreek ik 's avonds liever niks af, want ik ben eerder moe dan een aantal jaar geleden.
Hebben jullie dit ook?
Yes, dit is héél herkenbaar. Ik werk in de toeristenbranche en moet de hele dag supervriendelijk zijn uiteraard. Ik ben na werktijd echt geen zin meer on gezellig af te spreken ofzo![]()
Ik kruip op de bank met mijn hondjes en mij niet bellen hoor!
Goof schreef:Suzanne F. schreef:Ik vind mentaal op de rit blijven eigenlijk belangrijker. Mijn rust pakken en voor mezelf zorgen. Ik heb lichamelijk geen klachten dus zie er ook niet de noodzaak van in eigenlijk.
Ja, superbelangrijk![]()
Alleen voorkomt dat niet dat je straks op je 65e wellicht wel fysiek oud bent.
Ik wil juist voorkomen dat ik klachten krijg en straks moe ben na 500 meter lopen en niet op kan staan uit een diepere bank.
Bellatrix schreef:Ik merk het nog niet echt eigenlijk. Jammer wel. Slik het wel al meer dan een half jaar.